Keresés

Részletes keresés

NViktor Creative Commons License 2002.12.19 0 0 169
Előzmény: Törölt nick (168)
Törölt nick Creative Commons License 2002.12.19 0 0 168
Ugyan OFF-TOPIC de én gondolatban már rég továbbterveztem, az ullői úton kifelé haladva Vecsésig a dolgot (nem feltétlenül metróval, a képzeletemben a villamos jött be az alagútba, KöKi metróállomáson a peron egyik oldalán a hannoveri TW, a másik oldalon az orosz metró, békében megférnek :)) ON
Előzmény: NViktor (167)
NViktor Creative Commons License 2002.12.19 0 0 167
jobboldlbol? alig pár méter asszem. [tom hogy nem engem kérdeztél de én igy emlékszem]
Előzmény: Törölt nick (166)
Törölt nick Creative Commons License 2002.12.19 0 0 166
Ebből a szárnyvonalból csak az a pár méter van meg, vagy esetleg egy kicsit hosszabb darab (pl 30-50m) is? Már én is észrevettem, azt hittem, kihúzó ilyesmi.
Előzmény: czzf50 (163)
NViktor Creative Commons License 2002.12.19 0 0 165
Lámpák: majd megnézem a 3 lámpát az M3-ason, a Barbie-n fehér/narancs/vörös színüek, találtam egy fotót itt a gépemen.

gondolom a lámpák ugyan azok a 3-asn is csak olyan koszosak hogy másnak tünnek néha

Előzmény: czzf50 (163)
czzf50 Creative Commons License 2002.12.19 0 0 164
"De lehetett látni a kihúzóvágány végét, illetve a Keleti felé menő szerelvényeket a hézagos falazaton"

OK, persze, de csak akkor, ha odaálltál a falhoz és benéztél. Ha csak úgy körülnéztél a korong környékén, akkor nem láttál semmit a metróból. Vagy mondjuk lenéztél a hegyivágány tetejéröl, akkor sem. :-)) Ugy gondoltam, a kérdést így értette, aki feltette.

Előzmény: DGKUm (158)
czzf50 Creative Commons License 2002.12.19 0 0 163
1. Onnan tud Kökire is menni, gondolom oda ment az a különvonat.

2. Az lenne a ferihegyi szárnyvonal (inkább fövonal) jobb vágány kiágazása, de már kiszedték a váltót is. A bal vg pedig a mostani középsöre futna be Ferihegy felöl.

Lámpák: majd megnézem a 3 lámpát az M3-ason, a Barbie-n fehér/narancs/vörös színüek, találtam egy fotót itt a gépemen.

Előzmény: NViktor (162)
NViktor Creative Commons License 2002.12.18 0 0 162
egyszer amikor hazafele jöttem a Határ uton állt a középső vágányon egy szerelvény tele kiöltözött emberekkel. nemsoká a metro elment, de nem kifele az alagutbol hanem a fene tudja hova, de mégis a Köki fele. az hova mehetett?
másik: szintén határ uton van egy befejezetlen sinpár aminek fal zárja le a végét, még mielott a metro kimenne az alautbol, az állomás után közvetlen jobbra. az mi akart lenni?
DGKUm Creative Commons License 2002.12.18 0 0 161
Amikor a MILLFAVot meghosszabbították a Mexikóiig, akkor hogy volt a vonatközlekedés?
Az aluljáró építésnél szokás szerint használandó ideiglenes hidakon, provizóriumokon ment sebességkorlátozással a vonatforgalom.
Előzmény: ziu-682 (81)
DGKUm Creative Commons License 2002.12.18 0 0 160
...illetve ennek egy része "kettős üzemű" lett volna az eredeti, ötvenes évekbeli tervek szerint.
Már kérdeztem a városi közlekedéssel foglalkozó topikokon, de nem volt válaszul nyüzsgés:
Nem találkozott valaki valahol ennek az időszaknak műszaki dokumentációjával, helyszínrajzaival, stb.?
Előzmény: John Howard (114)
DGKUm Creative Commons License 2002.12.18 0 0 159
Sajnos nem tudom pontosan, hogy mit jelentek a fények.
Ajtó nyitva, rögzítőfék fékez, túláram, ha jól emlékszem. De majd előbányászom a járműleírást...

Előzmény: illesf (148)
DGKUm Creative Commons License 2002.12.18 0 0 158
Nem lehetett látni. Az egykori bejárat már akkor is le volt falazva és nem volt vágánykapcsolat.
De lehetett látni a kihúzóvágány végét, illetve a Keleti felé menő szerelvényeket a hézagos falazaton. Vágánykapcsolat valóban nem volt.
Előzmény: czzf50 (134)
DGKUm Creative Commons License 2002.12.18 0 0 157
Talán a piros lámpák megfognák ...
Az új menetirányban az utolsó, korábban az első kocsin az autostop berendezést működtetné a pályaberendezés.
Előzmény: mont (154)
NViktor Creative Commons License 2002.12.18 0 0 156
vanni van, csak kérdés hogy visszafele és aktivak-e? mert én nem hinném
Előzmény: mont (154)
DGKUm Creative Commons License 2002.12.18 0 0 155
...tehát nyitva volt az alagút a fűtőház-tér felé. Hogy vágány volt-e benne, az nem látszott, de elvileg el tudom képzelni, hogy akkor még volt üzemi kapcsolat ott...
A Keleti felé vezető vonalalagútból és vágányból kiágazó szerelvény tároló csonkavágány vezetett (vezet) a falig. Ez rövidült a benzinkút megépítésekor. A másik alagútkiágazásban nem volt vágány, csak egy MHSZ lőtér. Élő vágánykapcsolatra senki sem emlékszik, 1969-től ismerem a területet, akkor és azóta sem volt. A két alagút a MÁV BEV (HÉV) vonatainak a Keletibe, mint üzemi pályaudvarra vezetésére készült az ötvenes évek elején.
Előzmény: John Howard (141)
mont Creative Commons License 2002.12.18 0 0 154
Aha. Talán a piros lámpák megfognák (automatikus fék). Már ha van ilyen. Én úgy emlékszem van, de lehet, hogy csak egy amerikai filmben láttam. :)
Előzmény: NViktor (153)
NViktor Creative Commons License 2002.12.18 0 0 153
akkor félreérthető voltam: ugy gondoltam hogy mondjuk a köv jelenetet képzeljuk el: van egy szerelvény, elmegy a Kossuth térre. megáll, a vezető (aki mondjuk egy terrorista és akkor az válasz a miert-re) elmegy a szerelvény végébe majd elindul a Deák felé [de ez végülis menetiránnyal szemben van], és belefut a szabályosan közlekedő másik szerelvénybe amelyik most menne a Kossuth felé
Előzmény: mont (152)
mont Creative Commons License 2002.12.18 0 0 152
Hát, valahogy csak rükvercbe lehet kapcsolni a masinát. Hátramenet megakadályozó vészberendezés meg biztos nincs rajtuk.
Előzmény: NViktor (151)
NViktor Creative Commons License 2002.12.18 0 0 151
áldmodtam eg tök nagy baromságot, aztán rájöttem hogy akár még igazság is lehet benne. igyhát megkérdem van-e realitásalapja a dolognak: szal lehetséges-e az, hogy nálunk a 2-esen egy szerelvény menetiránynak ellentésen közlekedjen és ezáltal belefusson egy másikba? (most azt hogy a vezető nemilyen kretén azt hagyjuk ki)

nv

NViktor Creative Commons License 2002.12.18 0 0 150
szeirntem te kevered a fehéres jellegű (akár zöldnek is nevezhetném) lámpával, ami az "ajto nyitva" jelzésre szolgál
Előzmény: czzf50 (149)
czzf50 Creative Commons License 2002.12.18 0 0 149
Várjatok, valami nem stimmel. Az egyik (asszem a hibajelzö) lámpa mintha zöld lenne, nem?

A hibajelzö lámpa világításának okait én sem tudom, de pl. a villamosfék-áramkör fel nem épülését - ilyenkor fékez légfékkel az a kocsi - jelzi. Gondolom ugyanez érvényes a menetüzemre is, csak azt nem szokjuk látni.

Előzmény: illesf (148)
illesf Creative Commons License 2002.12.17 0 0 148
Utaztam már olyan kocsin, amin világított a vörös lámpa, annak nem mentek a motorjai, és légfékkel fékezett. Sajnos nem tudom pontosan, hogy mit jelentek a fények.
Előzmény: Ep128 (147)
Ep128 Creative Commons License 2002.12.17 0 0 147
"piros = vmi hiba van (ezt nem tudom pontosan)"
Hibajelzés, az bizti, (én sem tudom pontosan) most van egy negatív leadva előhívásra, amin veszettül világít az egész szerelvényen ez a piros (egy Barbie-n a 2-es vonalon)...
A vezető csaj ki is kászálódott minden megállónál nézegetni, de (látszólag) nem jött rá, (én sem) hogy mi a hernyó volt a huba...:-)
Úgy tűnt minden normálisan működik, "így" mentünk végig a Déliig...
(Aztán nem tudom mi lett vele...)
Előzmény: NViktor (146)
NViktor Creative Commons License 2002.12.17 0 0 146
közben kitaláltam melyik a barbie :)

lámpák:
fehér = ajtó(k) nyitva
naracs = fék aktiv
piros = vmi hiba van (ezt nem tudom pontosan)

division by zero Creative Commons License 2002.12.17 0 0 145
És mit jelentenek ezek a lámpák?
Előzmény: czzf50 (143)
NViktor Creative Commons License 2002.12.17 0 0 144
melyik az a Barbie? 717.2M ?
Előzmény: czzf50 (143)
czzf50 Creative Commons License 2002.12.17 0 0 143
"2 esztétikaui jellegü kérdés merült fel bennem: a 81-717/714 -es kocsikon (1) miert van (a) vizszintesen v (b) függölegesen a fék/ajto/hiba lámpahármas [miert nem csak egy változat van]"

Az elsö szérián, amire felrakták ezeket a hibajelzö lámpákat, még az ablak felett vannak vízszintesen (egymás mögött) a lámpák, tehát a szerelvény elejéröl nem látszanak. Késöbb rájöhettek, hogy ha egymás alatt vannak a lámpák, akkor már elölröl a vezetö által is könnyen áttekinthetöek. Hiszen neki szól a jelzés, hogy melyik kocsin milyen probléma van. Most pedig már nagyon helyesen a Barbie-kra is felszerelik ezeket.

Előzmény: NViktor (136)
czzf50 Creative Commons License 2002.12.17 0 0 142
Nem tudom, mikor szünt meg a vágánykapcsolat, a 80-as évek közepén szerintem már nem volt meg, de a szellözés (?) céljából meghagyott nyílás a falon valszeg a benzinkút megépítéséig létezett. Én is láttam a Népstadion állomásról a beszürödö fényt.
Előzmény: John Howard (141)
John Howard Creative Commons License 2002.12.15 0 0 141
A hetvenes évek végén ('76 és '80 között) még látható volt a Népstadion állomásról a Keleti felé kihúzó szerelvény elejéről (a "kukucskálólyukon" keresztül) a kihúzóvágány végén a fény; tehát nyitva volt az alagút a fűtőház-tér felé. Hogy vágány volt-e benne, az nem látszott, de elvileg el tudom képzelni, hogy akkor még volt üzemi kapcsolat ott...
Előzmény: czzf50 (134)
NViktor Creative Commons License 2002.12.15 0 0 140
én mást hallottam :)
ugy tudom hogy a forgováznak lejárt a vizsgája és nem hosszabbitották meg. meg nem volt hozzá alkatrész, meg tele volt hibával, meg nem volt benne automatikus vezetés satöbbi [de ajtoproblémát nem hallottam]
Előzmény: Carpy (139)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!