Keresés

Részletes keresés

aladar644 Creative Commons License 2020.05.27 0 1 50958

hogy jön ide az elgettósítás?

 

Előzmény: yxItys (50957)
yxItys Creative Commons License 2020.05.27 0 0 50957

Tordát sajnos a romanok elgettósították ez igaz.

Ezen 20 villanybusz nem változtat sokat.

Zalaegerszegen meg biogázas busz megy, igaz nem 20 mert másra is költenek. 

aladar644 Creative Commons License 2020.05.27 0 0 50956

Mindeközben....https://e-cars.hu/2019/12/22/tordan-husz-tisztan-elektromos-autobusz-allt-forgalomba/

 

ilyesmi mifelénk gondolatilag is elképzelhetetlen.Torda Békéscsabánál kicsit kisebb város, nem megyeszékhely,...

Előzmény: rm40 (50952)
dimelo Creative Commons License 2020.05.27 0 0 50955

Köszi a toleranciát és empátiát!

 

Tudom jól, hogy későn van már bármire.

Nem is a változtatás reményében tettem észrevételeket.

 

Csak azért, hogy érzékeltessem, lett volna más nyomvonal, olcsóbb megoldás!

 

Részemről ez már többször lezárt fejezet...

Előzmény: ÁsítóSárkány (50953)
. kata31 Creative Commons License 2020.05.27 0 0 50954
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2020.05.27 0 0 50953

A helyzet inkább az, hogy az egész történet elkésett, mert az alternatív nyomvonalad túlságosan beépült helyen vezet.

 

Persze pénzügyi vonalon költségben lehet hogy még mindig olcsóbb kisajátítani a nyomvonal mentén és a védőtávolságon belüli telkeket és lakóházakat akár több tucatjával, de ez attól még politikai öngyilkosságszámba menne...

 

Az alternatív nyomvonalnak talán kb 10-15 éve lehetett volna érdemi esélye...

Előzmény: dimelo (50950)
rm40 Creative Commons License 2020.05.27 0 0 50952

Milyen igaz, Békéscsabára csak a Kecskemétről levetett 11-13 éves Volvo és Mercedes autóbuszok jutnak.

Vagy várjál csak...

A Békéscsabáról ezzel lecserélésre került, lefingott 22 éves Ikarus 260-asokat pedig megkapja Sopron és Komló...

Részletek

Előzmény: dimelo (50946)
20-as vonal Creative Commons License 2020.05.27 0 3 50951

De bizony szappanopera:már két hónapja itt tartunk. Csak mindig bedobsz egy olyan lózungot, mint pl a mai, hogy szegény keleten lóf@sz van. Ami te is tudod, hogy nem igaz. 

Előzmény: dimelo (50950)
dimelo Creative Commons License 2020.05.27 -6 1 50950

Értelmezd:

Ez nem szappanopera, hogy kihagysz 4-5 részt és mégis tudod, hogy ki van kivel, (mert közben nem történik semmi lényeges)

 

Azt írtam: jómód eddig is volt, értsd M85 nélkül is...

 

Ne kezdjük az alapoktól: Az M85 szükséges, de nem úgy és nem annyiért...

 

Kb. 2 hónapja írtam, hogy a Bécsi-dombfúrás a Virágvölgy szőlőskertjeinek és csilivili palotáinak

értékét növeli meg. Milliárdos hobbitelkek közpénzből.

Kb. 30-35 telket érint és az alagút 35 milliárdba kerül.

 

Világos lehetne ennyiből, hogy amikor kiderült a Dudlesz-erdő nyomvonalkorrekció (2011-2012) azóta még többen építették be a kertjüket...

 

Ezt elsőre is lehetett érezni, azóta a dokumentumokból be is bizonyosodott. Nem véletlen ez a felháborodott reakció...

 

Az már csak enyhe észrevétel, hogy az M85 nem is része az E-úthálózatnak, sem a TEN-T-nek.

 

De kell!  Mert a főnök kimondta és punktum...

Előzmény: 20-as vonal (50948)
Jared- Creative Commons License 2020.05.27 0 4 50949

Nem egészen vagy százas ugye? 

Előzmény: dimelo (50946)
20-as vonal Creative Commons License 2020.05.27 0 3 50948

Ne viccelj már. Szerinted Sopronban az M85 miatt lesz jólét, nálatok meg lóf@sz? Kezdelek sajnálni. 

Előzmény: dimelo (50946)
troglodita Creative Commons License 2020.05.27 0 0 50947

én inkább csak hétvégén jártam rajta, de akkor bőven elég volt az egy sáv is...

Előzmény: Avaar (50945)
dimelo Creative Commons License 2020.05.27 -5 1 50946

Ha "felülírja" ...akkor megbocsájtod.

 

A többi véleményedről a Lázár-mondás jut eszembe: "Mindenki annyit ér, amennyije van..."

 

Tehát Nektek most már lesz (jómód eddig is volt)

 

mifelénk pedig csak a másik mondás jut: "Lóf@szt mama..."

Előzmény: Jared- (50942)
Avaar Creative Commons License 2020.05.27 0 0 50945

Nekem is inkább a Csabai elkerülő szúrja a szemem. Két 2x2-es szakasz között ott marad 6-7 kilométer 2x1-es is. Habár mind a mai napig pont ugyanez van (de főleg volt) a 4-esen. Törökszentmiklós elkerülője előtt, és után is 2x2. Abony és Szolnok elkerülő ugyanez volt már 2006 óta. Előtte-utána 2x2. 

A gyulai elkerülő az már nem gáz, mert forgalom az alig van, inkább csak a határforgalom. A körforgalomnál kettéoszlik, majd az elkerülő már max. 5000 szerintem. Persze ebben benne vannak azok a gyulaiak is, akiknek gyorsabb az elkerülőn menni.  

Előzmény: Jared- (50943)
20-as vonal Creative Commons License 2020.05.27 0 7 50944

Ne aggódj, ahogy elkezd épülni az M83, Dimeló majd azt fogja piszkálni. Mondjuk én már alig várom. Na nem a piszkálódást. 

Előzmény: Jared- (50942)
Jared- Creative Commons License 2020.05.27 0 0 50943

De minek is továbbépiteni? Gyula után pár kilométerrel már 2x2 sáv fogadja a román kollegákat. Egyedül a 2x1 sávos csabai elkerülö rondit bele a képbe.

Előzmény: troglodita (50940)
Jared- Creative Commons License 2020.05.27 0 5 50942

Pozitív szemléleted alapja, hogy az M85 épülésével már elfelejted, hogy mennyi ideig tartott az úttalanság…

Nem felejtem el. Gyülölöm minden percét amit a 85-ös föuton kell töltenem.

 

Sőt, megbocsájtod azt is, hogy k. drágán, pazarolva, esztelen "megoldásokat" alkalmaznak.

 

Nem bocsátom meg, de kétségtelen hogy nálam felülirja a költségeket az a tény hogy teremtett értékröl van szó. Olyan épitményekröl amit nem tud elvenni tölünk senki, ebböl kifolyólag másodrangu hogy mennyibe került. Olyan mint egy ingatlan lényegében. Ha olcsó örülünk, de ha drágább az sem katasztrófa, hiszen megmarad és hozza a pénzt.

 

Abszurd, hogy a Budapesti elérhetőség javításának "indokával" építenek alagutat Bécs felé...

Ehhez elég lett volna csak az M85 elkerülő szakaszát megépíteni...

 

De a lokális érdekeid mellett is lehetnél realista...

 

A hasonlat mutatja, éppen ezt teszik most az M4 határszakasszal.

Pont, mint a Soproni elkerülő, csak 26 km-es, még hiányzik 95 km.

 

Mit szólt volna az egész Gy-S-M megye, ha a Csorna (Farád) - Nagylózs szakasz kimarad?

Pedig az "csak" 36 km...

 

Bocs ezt a vitát az M85-röl nem vagyok hajlandó ujrakezdeni. Elfogadom hogy meggyözhetetlen vagy. Azért mi örömmel fogjuk használni ha nem gond. 

 

M4: amint megépül a hiányzó, sajnos túl sokáig halasztott Törökszentmiklós-Berettyóújfalu szakasza ez az egész parttalan vita tárgytalan lesz (és az a nap ennek a fórumnak is nagy napja lesz).

Előzmény: dimelo (50941)
dimelo Creative Commons License 2020.05.27 -1 0 50941

Pozitív szemléleted alapja, hogy az M85 épülésével már elfelejted, hogy mennyi ideig tartott az úttalanság...

Sőt, megbocsájtod azt is, hogy k. drágán, pazarolva, esztelen "megoldásokat" alkalmaznak.

 

Abszurd, hogy a Budapesti elérhetőség javításának "indokával" építenek alagutat Bécs felé...

Ehhez elég lett volna csak az M85 elkerülő szakaszát megépíteni...

 

De a lokális érdekeid mellett is lehetnél realista...

 

A hasonlat mutatja, éppen ezt teszik most az M4 határszakasszal.

Pont, mint a Soproni elkerülő, csak 26 km-es, még hiányzik 95 km.

 

Mit szólt volna az egész Gy-S-M megye, ha a Csorna (Farád) - Nagylózs szakasz kimarad?

Pedig az "csak" 36 km...

 

 

Előzmény: Jared- (50938)
troglodita Creative Commons License 2020.05.27 0 0 50940

Nagypél, nem pál ;-)))

Egyébként az M44 országhatárig történő meghosszabbításáról sehol sincsenek konkrét tervek, csak valami nagyon távlati elképzelés, hogy "talán majd egyszer, ha..."

Előzmény: trizs77 (50937)
dimelo Creative Commons License 2020.05.27 0 1 50939

Méregfog több is van...

A 44. vége kevésbé, annál erősebb a 49.

 

Arról írtam, hogy nem a hazai belső forgalmat tartják fontosabbnak, ellenben a határforgalom (arányokat elhallgatva) prior 1

 

Kósa víziója beteljesedik, utána a vízözön...

Ezért szellempálya az M35 és ugyanaz lesz a folytatás nélküli M4 is...

Előzmény: trizs77 (50937)
Jared- Creative Commons License 2020.05.27 0 3 50938

A "vita" ott van köztünk hogy én egész jónak merészeltem titulálni azt hogy a Törökszentmiklós-Berettyóújfalu szakasz kivételével minden fontos kapcsolat kiépült Románia felé, de legalábbis nincsen messze a magyar hálózat elsö csomópontja a határtól (M3, M35, hamarosan M44). Igazából Magyarországról gyorsforgalmi utakkal a legjobban kiszolgált ország Románia.

 

A lényeg: te az én pozitiv szemléletemmel nem értesz egyet. De ebben semmi új nincs. Èn igy látom, te ugy. Nekem félig tele van, neked félig üres.

Előzmény: dimelo (50936)
trizs77 Creative Commons License 2020.05.27 0 0 50937

Ha jól olvasom az urakat ha :

     - megépül az M4 Nagykereki határig, illetve a túloldalon Biharia faluig vagyis az ottani 19-es útig,

     - valamint  megépül az M44 Békéscsaba dél 3km - PILU (Nagypál) szakaszon a román 79A -ig

akkor Magyarország útépítés hiányának két méregfogát kihúzták?

dimelo Creative Commons License 2020.05.27 -1 1 50936

Ha a konkrét felvetés nem "korrelál" a véleményeddel, akkor általánosításba menekülsz.

Román tranzit:

Honnan tudod, hogy mennyi benne a határontúli magyar?

Amíg "ezer szál köt" bennünket Erdélyhez, addig magyarok,

amikor átlépnek a határon, akkor már románok?

 

Nem csak a Te aránytévesztésed mindez, ha igaz lenne a bagatellizálás, miért építenék az M4 határszakaszt...

 

De

 

A célforgalmi vizsgálatok azt mutatják, hogy az ártándi teherforgalom 8%-a jut el szlovák határig,

4 %-a Borsod, 4 % Szabolcs, 17 % Hajdú-Bihar, 7 % Békés megye felé.

ellenben a tehertranzit 60 %-a a 42-4. útvonalon közlekedik,

ebből 30 % célállomása Karcag-Törökszentmiklós-Szolnok-Cegléd

          65 %-a halad át az M0-Déli szakaszán a nyugati határok felé.

Csak    5 % célállomása Budapest.

 

Ebből következik, hogy 0 % közlekedik az M3-M31-M0 útvonalon.

 

Az ártándi személyforgalomban még koncentráltabb a helyzet:

A határon átlépők 78 % csak Hajdú-Bihar megyén belül közlekedik, 3 % Szabolcs, 2 % Békés megyéig.

A személykocsik 16 %-a a 4-42. főúton jut el céljához. (M3-M30 összesen csak 1 %)

 

A 49 úton csak Szabolcs megyéig közlekedik 75 %

A 44. úton csak Békés megyéig 80 %.

 

Mindezekből láthatod, hogy a tehertranzit a meghatározó, a személyforgalom kishatár jellegű. (Mint Sopronnál teher nélkül)

 

A 4. főúton a magyar személygépkocsik és a magyar+"román" kamionok dominánsak.

ezért a Törökszentmiklós-Püspökladány szakasz forgalma nagyobb, mint a  Berettyóújfalu-O.határ szakaszé.

 

Egyetlen magyar sincs egyedül?

Előzmény: Jared- (50928)
totyit Creative Commons License 2020.05.27 0 1 50935

A vasút szerepe is megvan a teher szállításban 

de nem vezet mindenhová vasút 

és ugye időben nem versenyképes a kamionnal szemben 

az utak nem azért rosszak nálunk mert sok kamion jár rajta 

(mert máshol is ennyi jár vagy még több )  hanem azért mert ritkábban újítják fel őket és az út szerkezete nem alkalmas ilyen tömeg elviselésére 1-2-3-szor  több pénzt kellene az utakra költeni és 10 év alatt csodák csodájára javulna az utak állapota mondjuk a repedéseket is kiönthetnék olyan 10 éves úton talán tovább lenne használható

Előzmény: Hírfigyelő (50931)
Hírfigyelő Creative Commons License 2020.05.27 -1 1 50934

Békésnek fontos, de önmagában nem elégséges az M44; kéne oda még egy határmenti főút is, amely a Nagylak--Gyula--Sarkad--Biharkeresztes--Nyírbátor--Kisvárda--Sátoraljaújhely távolsági forgalmi nyomvonal mentén valósulhatna meg. Ez ui. beköthetné a forgalmi szélárnyékban lévő határszéli régiósávokat.

Előzmény: Avaar (50925)
Hírfigyelő Creative Commons License 2020.05.27 0 0 50933

az aszfalt kötőanyaga

((bocsi... :-))) ))

Előzmény: Hírfigyelő (50931)
Hírfigyelő Creative Commons License 2020.05.27 0 0 50932

jav. (hiányzó kif.!): A teherautók azok mindenütt, amelyek 1-2 év alatt szarrá verik az utak burkolatát.

Előzmény: Hírfigyelő (50931)
Hírfigyelő Creative Commons License 2020.05.27 -1 1 50931

Jó okkal!!! A teherautók azok mindenütt, amelyek 1-2 szarrá verik az utak burkolatát. Lásd: megnézed bármelyik másodrendű főutat, és minden 1-2 km-enként ismétlődnek az egymásba toldozott padkaközeli burkolatszél-szalagfoltozások (vagy csíkfoltozások), amelyek mind egy szálig az útburkolatba a teherautók által "bevésett", belemángorolt* nyomvályúk kijavításai.

 

*Belemángorolt: az aszalt kötőanyag a bitumen, amely jó víztaszító hatása miatt időjárásálló, de ha a nyári melegben felforrósodik, akkor az a nehéz teherautók alatt úgy viselkedik, mint a frissen forróón leterített aszfalt az úthenger alatt: nyomódik, tömörödik, mángorlódik; csak épp mivel a teherautókerék az nem egy széles úthengerkerék, hanem egy ehhez képest aránylag keskenyebb autókerék ("jobbik" estben ikerkerék), ezért a teherautók kerekei belevasalják az útba a hosszanti nyomvályúkat. És ezen csak kisebb részben segíthet a nagyobb nyomszilárdságú, tehát több kőzúzalékot és kevesebb bitument tartalmazó aszfaltfajták; a nagyobb segítség az lenne, ha belátnák: vissza kell állítani és nyereségessé kell tenni azt a valamikori sűrű vasúthálózatot, amely valóban az igen nagy tonnaterhelésekre van(/volt...) méretezve, és amely ezáltal le (lenne...) képes venni a közutakról az utakat igen hamar tönkretevő teheráruszállítást. Elismerem, hogy itt nagyon sokan tiltakoznak ez ellen -- különféle álérvekre hivatkozgatva... -- , de ők azok akiknek nincsen igazuk: a közlekedési rendszer természetes állapotában úgy van ideálisan felosztva, hogy a közút az inkább a kis és a közepes "tonna"-terhelésekre és a személyszállításra való (furgon, kistehergépkocsi, autóbusz, trolibusz, személygépkocsi), míg a vasút az az ami az igazán nagy tonnaterhelésekre van kitalálva-kifejlesztve.

Előzmény: nyebojsza (50924)
Avaar Creative Commons License 2020.05.27 0 0 50930

Igazából ha a közeledben található mellékúton tartható a 90-100, akkor már örülni kell. Itt van Dömsöd, a vasútállomásra vezető 8 kilométeren 60-70, ha késésben vagy 80. A busz 40-nel megy végig.   

troglodita Creative Commons License 2020.05.26 0 0 50929

Én Barcson rendszeresen megfordulok, már mentünk Babócsáról, Szulokról, Nagyatádról, Szigetvárról, sőt, még Kastélyosdombóról is, de nem tűnt sem extra jónak, sem extra rossznak az utak minősége. Úgy hozta a jó hazai átlagot, néhol nyomvályús, máshol kátyús, nem túl széles utak vannak mindenütt.

Előzmény: Avaar (50925)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!