Dehogy vagok le hengert. Kisebb furatu persely kell. A lokethossz jo.:-)
100000km...de milyen terhelessel? 130km/h emelkedon, vagy 50km/h 4-6kWtal? Sajnos Szasa blokkja sem egy 2.0 szivoD Merci blokk anyag 1000000km futasteljesitmeny-kepessegel. Bar ha olcso a felujitas....
5 fokozat keves. Hatso hidat nemtom. 3,9-nel kisebb attetelu?
"130-as tempónál éppen 3000 fölött forgott, amit nem mondanék se soknak, se kevésnek, de egyrészt nem szállt el a fogyasztás (6,3-6,5 volt ilyenkor, amúgy nagy átlagban 6 literrel jártam el vele), másrészt nagyon csendes is maradt a Captur."
Hidegen kezzel ac felpumpal, pedalon 15 nyomas, elso utemre elkapja. Ha ismet leall 2-5 pumpa, utana nem all le. Mas nem pumpal, inkabb hosszan inditozik.
Nálunk az egyik volt téesz fejest szívatták evvel a törtfehér dologgal, mikor megvette a nagyonerős nagyonlapos fehér bécit, és akkoriban még csak tempomat volt radar nélkül, ki akarta próbálni, de az úton az MTZ lassaban ment mint a beállított érték :-)
A hátfal lökhárító alatti szakasza is cserés, még nem tudom hogy oldja majd meg a szaki, egész hátfal, vagy félbevágva cseréli.
Viszont alul belső oldalt mi van? Ott lenne a hátfal merevítő? Amit viszont nem igazán találok 2106-ra, csak 2105-re. Az meg gondolom nem passzol, nekem a lökös felfogatása lapos, a 2105 meg kör alakú.
Szerintem van javulás, bár nem az igazi. Egyelőre így marad, szerintem megnézetem a motor állapotát, aztán ha olyan, akkor felújíttatom. Ha még nem kell, akkor kicserélem amit kell. Köszi a segítséget! 🙂 Következő lépés a hűtés lesz. Már vettem csöveket, vízpumpát, fűtéscsapot, ventilátor kapcsoló-gombát. Jelenleg nem fűt és nem kapcsol be a hűtőventillátor. A vízpumpa helyes működésében is csak reménykedni tudok. Mészire nem merek menni jelenleg 😄
Ha kopottak lennének, tökmindegy, melyik módszerrel állítod, azt csak indikátorórával lehet belőni, de inkább ki kell cserélni, ami rossz. Le is vehetted volna a tengelyt egy ránézés erejéig, nem nagy dolog.
Csak vissza kell tolni a feszítőt, levenni a nagy lánckereket, összedrótozni a lánccal, hogy ne menjen el a vezérlés, ronggyal betömni elől a lánc nyílását és ennyi.
Feltételezem, hogy nálam kopott lehet már a himba és a tengely is, ezért a hagyományos, nem az orosz módszert fogom követni. Kezdem is a munkát reggeli után. Képeket nem ígérek, mert egyedül vagyok és olajos lesz a kezem 🙂 De az eredményről ismét csinálok rövid videót 🙂
"ahol ladás helyeken dolgoztam, mindenki így csinálta."
Felénk meg senki sem csinálta így.. :)) (a magam részéről ~73-92között volt dolgom velük) De mindegy is, most már nem hagyott nyugodni a dolog, előkerestem az Avtoexportos VAZ könyvet, és tényleg benne van ez a módszer. Biztosan sokat törpölt rajta aki ezt így kitalálta, de voltak az oroszoknak ennél nagyobb melléfogásaik is. :))