Keresés

Részletes keresés

kobab Creative Commons License 2019.03.27 0 0 346664

Köszönöm hogy ezt beírtad. Évek óta emlegetem magamban hogy egyszer írtad: zöldebb a táj. Kecskeméten születtem, és ahol gyerekkoromban a kopár szik sarja sem nőtt meg ott ma hemzsegnek nyáron a békák, minden haragoszöld. 

 

Ez azért őrjítő mert valami NER-es tolvaj idióta EU-s pénzt lenyúló haramia banda kitalálta, hogy az Alföldön egy nagy dombot hoznak létre EU-s pénzből a klímaváltozás miatt. Nyáron megpusztulunk a sok víztől, évről évre csökken a gabona vetésterülete, ott is kukoricával próbálkoznak ahol korábban soha sem. Erre ezt találják ki a tolvajok. Ezért veszélyes Auralianus klíma alarmirozása. Mert rossz célokra ugyanúgy fel lehet használni.

 

 https://index.hu/gazdasag/penzbeszel/2019/03/26/kell-e_tudnunk_hogy_mi_okozza_a_globalis_felemelegedest/

"Az alábbiakban amellett fogok érvelni, hogy teljesen mindegy, hogy mi okozza felmelegedést, a legjobb stratégia akkor is küzdeni ellene."

Sztem te is így gondolod, és a legfontosabb az lenne hogy mértékkel kellene mindent csinálni. 

Az alapkérdésre visszatérve: élő ember (sőt a legdrágább programok sem) nem tudja hogy pontosan hol és milyen hatása lesz a mezőgazdaságra a klímaváltozásnak. Persze ettől függetlenül minél kevésbé kellene beavatkoznunk a bolygónk életébe, (sőt ahol lehet törekedni kellene az eredeti állapot visszaállítására) de riogatni, pánikolni is felesleges.  

Előzmény: szilvatövis (346663)
szilvatövis Creative Commons License 2019.03.27 0 0 346663

A mezőgazdaság szempontjából kritikus a szabályosan változó, kiegyensúlyozott környezet. EZT veszítjük el.

 

Életem során (vidéken születtem) nemigen találkoztam szabályosan változó, kiegyensúlyozott időjárási környezettel. Valami szélsőség mindig akadt, ami tizedelte a termést.

Kora gyermekkoromban olyan csapadékos idők voltak, hogy a szőlőtőkék között fogtuk a halakat tavasszal, amikor visszahúzódott a víz. Olyan fagyok voltak télen, hogy egész évben korcsolyázni lehetett az arasznyira fagyott jégen. Ezt követte egy hat éves, hómentes időszak. Azon viccelődtek az öregek, hogy már iskolába járnak olyan gyerekek, akik havat nem láttak. Olyan szárazság volt, hogy kiapadtak ásott kutak amiből korábban akár kézzel is lehetett vizet meríteni.

Mindenfelé elkezdték országosan gyors ütemben kiépíteni az öntözőrendszereket, mert úgy tűnt e nélkül vége a mezőgazdaságnak. Aztán újabb csapadékos időszak következett, az öntöző csövek maradékai sokáig ott rozsdásodtak a földeken, senkink nem kellettek....

Előzmény: Auralianus (346662)
Auralianus Creative Commons License 2019.03.27 -1 0 346662

Hogy fog kinézni a csapadék időbeli és térbeli eloszlása? 

 

Ha egyre kevesebb napon esik egyre több csapadék, térben egyenetlenül elosztva (ezek a jelenlegi trendek)

akkor kétlem, hogy bárki is profitálna...a gyümölcsösök mekkora hányadában keletkezett idén fagykár? 

 


A mezőgazdaság szempontjából kritikus a szabályosan változó, kiegyensúlyozott környezet. EZT veszítjük el.

 

 

Előzmény: z_a_p (346661)
z_a_p Creative Commons License 2019.03.26 0 0 346661

Lehet valakik meg nyerhetnek is a klimavaltozassal?

 

https://www.hellovidek.hu/gazdasag/2019/03/26/ijeszto-jelentes-ha-ez-igy-megy-tovabb-befellegzett-a-magyar-agrariumnak

 

 

Még abban az esetben is,ha az emberiség radikálisan lecsökkentené az üvegházhatású gázok kibocsátását, 2040-re meg fog változni a csapadék mennyisége egy friss tanulmány szerint.

 

A tanulmány, ami a Proceedings of the National Academy of Sciences tudományos lapban jelent meg, arra figyelmeztet, hogy azoknak a földeknek ahol ma búzát, kukoricát, szójababot, vagy rizst termesztenek, a 14 százaléka szárazabb lesz, 31 százalékán pedig megnövekszik majd a csapadék mennyisége,

 

A tanulmány szerint a szárazabb térségek a következők: Délnyugat-Ausztrália, Dél-Afrika, Dél-Amerika délnyugati része, és a Mediterrán. Az csapadékban gazdagabb területek: Kanada, Oroszország, India és az Egyesült Államok keleti része.

 

A föld legsűrűbben lakott területei; Kína és India, azok között az országok között vannak, ahol jóval több csapadék lesz a jövőben, függetlenül attól, hogy mennyi lesz a metánkibocsátás. Ázsia többi nagy rizsellátói, mint Japán, Korea és a Fülöp-szigetek jóval csapadékosabbak lesznek, mint jelenleg, akárcsak azok a gabonaföldek, melyek észak-Európában, az Egyesült Államokban, Kanadában és Oroszországban találhatók.

A kutatás szerint a csapadékosabb időjárás eredményezhet magasabb termelést,

Előzmény: Auralianus (346660)
Auralianus Creative Commons License 2019.03.26 -1 1 346660

Nem egymással versenyeznek... az idővel... a párizsi klímaegyezmény arra alapoz, hogy egy nemlétező
technológiát bolygó méretűre felskálázva elkezdjük kivonni a CO2-t a légkörből ÉS ezzel párhuzamosan
10-15 év alatt 60+%-al csökkentjük az összkibocsájtásunkat.

 

Nincs épeszű kormányzat aki ezt elhiszi... 

 

... alsó hangon 20-25 év mire az energiafüggetlenség olyan szintjét elérik, hogy fenntartható maradjon

a társadalom stabilitása. 


-----

 

Ha figyelemmel kísérted az elmúlt 3-4 évben az USA-t elérő 100+ milliárd dolláros károkat okozó természeti
katasztrófák számát, akkor nem nehéz belátni, hogy 20-25 év múlva decentralizált, csak helyi erőforrásokból
fenntartható infrastruktúra nélkül... nem marad stabil egy állam sem.

 

Ha nem készülsz fel időben, akkor elkéstél... 

 

 

Előzmény: orgonatündér (346659)
orgonatündér Creative Commons License 2019.03.26 0 0 346659

Ha versenyt fut, akkor nyerni akar.

(Mondjuk a termelés jogát-lehetőségét.)

 

Nyilván a saját érdekében, ki máséban.

 

 

Ha nem akarna nyerni, akkor nem versenyt futna, hanem futna csak úgy...

Pl. csak magának csinálna villanyos kocsit, pl. nem lenne COSCO, nem lennének piacszerző megállapodások, dömpingárak, nem lenne terjeszkedés Afrikában (megállapodás a helyi erős csoportokkal, a nyersanayagokért), nem lenne a "20 év - 20 rep.hordozó" program, stb.

Előzmény: Auralianus (346657)
szilvatövis Creative Commons License 2019.03.26 0 0 346658

Még mindig mellébeszélsz. A városi légszennyezésben a dízelekről van szó, amiben a 2,5 mikronnál kisebb finompor tekintetében a legnagyobb elsődleges kibocsátók. Pont.

 

Előzmény: Törölt nick (346651)
Auralianus Creative Commons License 2019.03.26 -1 0 346657

Ez már nem egymás lenyomásáról szól... Kína nem valaki ellenében, hanem az EU-val versenyt futva
megújulózik és erőlteti az elektromobilitást... a saját érdekében.

Előzmény: orgonatündér (346656)
orgonatündér Creative Commons License 2019.03.26 0 0 346656

Állítólag ilyesmivel érvelt az 1930-as Japán is.

 

Ha a többiek gyarmatosíthattak, akkor ők miért nem.

Ha a többieknek lehet biológiai fegyverük, akkor nekik miért ne lehetne 731-es orvosezred.

 

Aztán Japánt lenyomták. ha nem is mint egy csikket, de lenyomták.

 

Nos, várhatóan itt - a CO2 kibocsájtási (tágabban: erőforrás-használati) - vitában is annak lesz igaza, aki lenyomja a másikat.

Előzmény: _Berci (346655)
_Berci Creative Commons License 2019.03.26 -10 0 346655

A kinaiak, indiaiak meg azzal ervelnek, hogy jelenleg, a levegöben feleslegben levö CO2 jelentös reszet nem ök, hanem az USA, Europa, vagy a SZU eregettek oda ... Ök nem tesznek mast, mint adott fejlödesi szakaszukban azt, amit abban a fazisban illik/lehet/lehetseges ...

Előzmény: z_a_p (346653)
Auralianus Creative Commons License 2019.03.26 -1 0 346654

Ezt nem lehet országokra bontani... értelmetlen is... amúgy is tökmindegy, amit ma tapasztalunk, azt 20 éve okoztuk.
Amit ma művelünk, az majd 20 év múlva lesz látható...

 

... a változások ténye adott, mértéke ismeretlen... minél nagyobb az alkalmazkodási képességünk, annál valószínűbb,

hogy az általunk épített társadalmi struktúrák fenntarthatóak maradnak... és viszont. Az energiafüggetlenség az egyik

legfontosabbelem az alkamazkodóképességnek.

 

Az EU-nak nincs elég fosszilis energiatartaléka az önellátáshoz... innentől kezdve elsődleges érdeke az elektromobilizáció
és a megujulós energiatermelés részarányának mielőbbi növelése.

 

-----

A változások üteme gyorsabb a modellek által jósoltnál... és mi egyre jobban nyomjuk a gázt.

Előzmény: z_a_p (346653)
z_a_p Creative Commons License 2019.03.26 0 0 346653

Ekozben: https://www.portfolio.hu/vallalatok/energia/sosem-latott-szintre-nott-a-vilag-szen-dioxid-kibocsatasa.5.318671.html

 

A világ energiatermeléssel és- felhasználással összefüggő karbonemissziója új rekordot ért el 2018-ban, miközben az energiafogyasztás és a szénhasználat nőtt, elsősorban Ázsiában - jelentette a Nemzetközi Energiaügynökség (IEA).

 

A növekedés 85 százaléka három országban, Kínában, Indiában és az Egyesült Államokban valósult meg,

szilvatövis Creative Commons License 2019.03.26 0 0 346652

Ok. A kitiltás egy másik fejezet. Közlekedni kell, tehát helyettesíteni kell a városokban elsősorban a belsőégésűeket, nem tiltani. Ezzel párhuzamosan jöhet a kiszorítás különböző eszközökkel, amik azért már léteznek manapság is.

Természetesen nem az egyetlen szennyezésforrás, a többi ellen is föl kell lépni, ebben egyetértünk, ha Te is így gondolod.

Az összes többiféle szennyezést a belsőégésűek egyéb szervesanyag és kémiai szennyezőanyagaira értettem, ami legalább annyira ártalmas, többségében karciogén anyag, csak nincs annyira reflektrofényben (második táblázat).

 

A városi kisautókba elhibázott irtány volt beleerőltetni a dízeleket, ez mára bebizonyosodatt, nyilván megszabadulni általában a közlekedésben nem lehet tőlük, de minél előbb el kell kezdeni... szerintem.

Előzmény: Törölt nick (346649)
Törölt nick Creative Commons License 2019.03.26 0 0 346651

A PM 2,5 szennyezes kevesebb mint 10%aert felelosek a szemelyautok. Pont.

Előzmény: szilvatövis (346648)
Törölt nick Creative Commons License 2019.03.26 0 0 346650

Nem lett magasabb, ez hulyeseg.

Előzmény: Pomber Béla (346647)
Törölt nick Creative Commons License 2019.03.26 0 0 346649

" az összes többiféle szennyezést figyelmen is kívül hagyod... "

 

Miert hagynam figyelmen kivul? Arrol is beszelhetunk. Csak amikor a finomporszennyezes van teriteken, akkor a vege mindig az hogy tiltsuk ki a dizel szemelyautokat. Arra kivantam felhivni a figyelmet hogy ez nem fogja megoldani a problemat.

 

Tolem kitilthatjak, engem kulonosebben nem izgat ez a resze, az onbecsapas resze zavar.

 

"rohadt sok traktor szántja a barázdát München belvárosában"

 

Erdekes modon nem Münchenben van rendszeresen szmogriado, hanem Magyarorszagon.

Előzmény: Auralianus (346646)
szilvatövis Creative Commons License 2019.03.26 0 1 346648

Ne próbáld elterelni a figyelmet a tényekről a személyautósdival és különösen ne az összes por idekeverésével! A dízelek 2.5 mikronnál kisebb részecske kibocsátásáról van szó, ert tényszerűen ez a legártalmasabb az egészségre...

Wie reagiert der menschliche Organismus auf Feinstaub?
In den Atemwegen führen die feinen Partikel kurzfristig zu Reizungen der Schleim-
haut und einer entzündlichen Abwehrreaktion mit vermehrter Schleimbildung.
Atembeschwerden wie Husten, Bronchitis oder vermehrte Atemnotanfälle bei
Asthmatikern sind die Folgen. Die Schleimhaut der Bronchien und Bronchiolen
enthält Flimmerzellen, deren Oberfläche mit Härchen bedeckt ist, welche die ein-
gedrungenen Partikel abtransportieren. In den Alveolen gibt es keine Flimmerzel-
len mehr. Die kleinsten Staubteilchen, welche diese Lungenbläschen erreichen,
müssen dort durch Reinigungszellen, sogenannte Makrophagen, aufgelöst oder
entfernt werden. Ultrafeine Partikel werden durch diese Mechanismen schlecht er-
fasst und können bis ins Blut und andere Körperorgane gelangen, bei Schwange-
ren auch in den Blutkreislauf des ungeborenen Kindes.
In den Atemorganen gebildete Entzündungsmediatoren lösen im Blut und den Ge-
fässwänden Vorgänge aus, die zu Thrombosen, Arteriosklerose und erhöhtem
Blutdruck führen können. An Tagen mit erhöhter PM2.5-Konzentration ist so die
Lungenfunktion der Menschen vermindert, es gibt mehr Spitaleintritte und es ster-
ben mehr Personen an Krankheiten der Lungen, des Herzens oder des Kreislau-
fes. Aus gesundheitlicher Sicht fällt jedoch die langfristige Exposition der Bevölke-
rung mit hohen PM2.5-Werten noch stärker ins Gewicht. Unzählige Studien welt-
weit konnten den Zusammenhang zwischen kurz- und langzeitig erhöhter PM2.5-
Konzentration und dem vermehrten Auftreten gesundheitlicher Beschwerden,
insbesondere von Herz- und Kreislaufkrankheiten, in der Bevölkerung belegen.

 

Kár, hogy eddig nem jutottál el a forrásod olvasásában, hogy negligálni akarod a tényeket továbbra is. A <2.5 mikronnál részecskék a legártalmasabbak az egészségre... és különösen sajnálatos, hogy azt sem tudod, hogy a dízelek befecsezőnyomásának növekedésével növekszik ezeknek a mennyisége.

Előzmény: Törölt nick (346645)
Pomber Béla Creative Commons License 2019.03.26 0 0 346647

A szmog nem a portól van hanem az aeroszoltól, amiben jeleskednek a modern magasnyomású dízelek. A kormot nagyjából kilőtték, cserébe lett aeroszol ami nagyságrendekkel károsabb, már a biológia miatt is...

Előzmény: Törölt nick (346645)
Auralianus Creative Commons License 2019.03.26 0 0 346646

A kiindulási helyzet az, hogy X tevékenység (dízel égetés) egészségügyi problémát okoz... MINDENKÉPPEN okoz...

... mivel "önkorlátozással" nem sikerült megoldani a problémát (nem hagyták abba a szutykolást) ezért tiltani
szeretnének...

...a vita ugye arról folyik, hogy "miért szopatják a német autóipart"... és felhoztad a mirkoport, mint PÉLDÁT
ami eléggé leszűkített példa, mivel a dízel nem csak mikropor-emissziót okoz. Mivel EBBEN a vitában a PM 2,5-re
lett a dolog kihegyezve, az összes többiféle szennyezést figyelmen is kívül hagyod... 

tehát itt zsugorítod a valóságot

 

... emellett elkezdesz úgy csinálni, mintha a mikroporon kívüli szennyezést se súlyozva,se egyéb formában
nem kellene figyelembe venni a tiltásoknál, vagy a dízel szennyező mivoltának megítélésében. Az már csak
külön móka, hogy nem a városi szennyezést hozod fel példának a városi levegőminőség megítéléséhez...
... helyette hirtelen kihűzod a bűvészkalapból az "összes tényezőt" a tengeri közlekedéstől a mezőgazdasági
termelésen át (igen, biztos rohadt sok traktor szántja a barázdát München belvárosában) minden benne van...


majd összehasonlítod egy másik, kitágított valósággal


https://www.youtube.com/watch?v=hqiCLuOtXts&

 

 

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (346637)
Törölt nick Creative Commons License 2019.03.26 0 0 346645

Altalaban veve is igaz. A szmog ugyanis nem csak a PM2,5-tol van. Nezd meg a tobbi szamot.

 

Amugy meg altalaban a "klindizelezes" a szemelyautoknak szol. Ne ferdits.

Előzmény: szilvatövis (346644)
szilvatövis Creative Commons License 2019.03.26 0 0 346644

Nem. Erre reagáltál, szó sincs személyautókról:

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=150908601&t=9105736

A hozzászólásodban sem:

A dizel minimalis mennyisegben okoz szmogot, ezt mar kismillioszor letargyaltuk.

 

Elsősorban a városi légszennyezésről van szó. Másodsorban a finompor, <2,5 mikronos szennyezésről, harmadsorban a dízelek kibocsátásáról ebben a tartományban, amit a fenti idézet szerint taxatíve tagadtál:  dizel minimalis mennyisegben okoz szmogot,

Előzmény: Törölt nick (346643)
Törölt nick Creative Commons License 2019.03.26 0 0 346643

Nem, eddig szemelyautokrol volt szo. Es a teljes kibocsatasrol. Hogy te hogy akarod elferditeni a tenyeket, az a te dolgod.

 

 

Előzmény: szilvatövis (346642)
szilvatövis Creative Commons License 2019.03.26 0 0 346642

Akkor még sem. Dízelekről van szó, a dízelgépjárművek városi légszennyezéséről.

A legnagyobb 2,5 mikronos kibocsátók és jelentős szervesanyag kibocsátók. Ha a távolságot is tekintjük a kibocsátás és az élettér helye között, akkor nagyságrenddel előzi az összes többit.

Előzmény: Törölt nick (346641)
Törölt nick Creative Commons License 2019.03.26 0 0 346641

Tudomasul vettem. KFZ: gepjarmu, nem pedig szemelyauto. 

Előzmény: szilvatövis (346640)
szilvatövis Creative Commons License 2019.03.26 0 0 346640

Akkor helyben vagyunk, mert én is számokról beszélek, a Te forrásodból:

 

Ezekről a számokról... kérdés miért nem vagy hajlandó tudomásul venni.

Előzmény: Törölt nick (346638)
_Berci Creative Commons License 2019.03.26 -10 0 346639

 

In 2017, Waymo started having totally driverless cars operating everyday on public roads.

The challenge of self-driving cars is dealing with driving situations without rules and to get the point of a reliable product that works at all times for all situations.

 

Waymo switched from computer vision and perception AI to deep learning AI around 2012. Convolutional neural networks provided a big boost to system performance such as pedestrian avoidance.

 

At this point we do not need new breakthroughs. Self-driving cars are here.

 

https://www.nextbigfuture.com/2019/03/getting-autonomous-cars-ready-for-the-road-emtechdigital.html

 

Törölt nick Creative Commons License 2019.03.26 0 1 346638

Latod, mar megint elviszed ilyen erzelmi-hiszti iranyba. Engem ez kulonosebben nem hat meg, engem a szamok meg a tenyek erdekelnek. 

 

"Ráadásul a 2,5 mikron alatti szennyezések, amik egyre jelentősebbek a dízelbefecskendezés fejlődésével"

 

Ez megint hulyeseg.

 

Te a varosod utcain azt lelegzed be, amikor a polgartarsaid futenek faval, muanyaggal, doglott macskaval. 

Előzmény: szilvatövis (346636)
Törölt nick Creative Commons License 2019.03.26 0 0 346637

Nem jo az analogiad.

 

A sztori arrol szol, hogy a dizelek kitiltasa es az EV atallas vajon egy csapasra megszunteti-e a PM problemat. Az adatok azt mutatjak hogy nem, nagyon nem, sot nagy valoszinuseg szerint eszre sem lehet majd venni a kulonbseget. 1995 es 2016 kozott Nemetorszagban a felére csokkent a PM 2,5 emisszio, 100 ezer tonnaval lett kevesebb.


A dizel szemelyautok beszuntetese es a komplett EV atallas talan meg hoz par szazalekot aztan ennyi. 

 

Ebben a sztoriban ekkora potencial van. Nagyon hasonlo ahhoz, amikor a CO2 emisszioert es a globalis felmelegedesert a szemelyautokat hibaztatjuk...

 

 

Előzmény: Auralianus (346635)
szilvatövis Creative Commons License 2019.03.26 0 0 346636

Nem kedves Shadow az hazudik aki bagatellizálni akarja a dízelek finompor kibocsátását.

A városi légszennyezésben vezető szerepet töltenek be, és nem csak a finompor, hanem az egyéb szerves szennyezőanyag terén is.

Fölösleges egyéb, nem lokális adatokkal előjönni, a vártosok levegőjéről van szó.

Nem egészen értelek. Mérnökként lehet valaki lojális a cégéhez, védheti a mundér becsületét, de itt nem arról van szó, hogy a B?W-t, vagy a Teslát szeretem, hanem arról, hogy mindannyian akik ott sétyálunk a járdán pár méter távolságról szívjuk be a mérgező anyagokat amit a belsőégésüek, sajna az égés sajátosságainak megfelelően főként a dízelek bocsátanak ki.

A saját de legfőképp a gyerekeink egészségéről van szó. Konkrétan kint a ház előtt az utcán. Nem valami általános statisdztikai adathalmazban.

Ráadásul a 2,5 mikron alatti szennyezések, amik egyre jelentősebbek a dízelbefecskendezés fejlődésével, nem is szerepelnek a kimutatásokban, hiszen még detektálni sem tudjkuk, de a gyerekek vértéből már kimutatták a grafénszennyezést.

Ezt kellene átgondolnod, miért vállalsz cinkosságot ebben, itt tények, adatok számok szerepelnek azzal a levegővel kapcsolatban amit konkrétan belélegzünk a városok utcáin.

Előzmény: Törölt nick (346634)
Auralianus Creative Commons License 2019.03.26 0 0 346635

Felosztanád-e a fegyverrel erőszakot elkövetőket nem, bőrszín és élőhely alapján, majd közölnéd, hogy mivel

a fehér, heteroszexuális, felsőfokú végzettséggel rendelkező európai férfiak arányaiban kevesebb erőszakot
követnek el fegyverrel, ezért a rendőrségnek nem az ő kergetésükkel kellene foglalkozni...

 

... HA és AMIKOR elkapták a statiszikai szempontból legtöbb bűntényt produkáló csoportok körében felszámolták

a problémát, na majd akkor lesz jogos őket is törvény elé citálni... mert ugye a rendőrségnek és a bíróságnak nem
korlátlanok az erőforrásai...

Előzmény: Törölt nick (346634)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!