valami alapján csak be akarják tiltani a dízelt, ha nem lenne leírva, akkor nem lenne rá jogalap, nemde?
... te meg azt mondtad már jó sokszor, hogy azoknál is több finomport termel a nehéz elektronyos... ezért logikusan akkor a Teslánál is nehezebb 2,5 tonnás elektromos szörnyeknek sincs helye az úton... nesze neked hatótáv meg kényelem :( :(
A (japan) piacon kaphato, Nissan Serena e-power tavaly igen sikeres lett ...
Egy igazi 7 üleses van ... 4 liter alatti fogyasztassal ...
Because the wheels are driven by an electric motor, the e-POWER system delivers the powerful, smooth acceleration of an all-electric vehicle, with torque delivery from the system surpassing that of a minivan with a 3.5-liter engine. Used solely to charge the battery, the gasoline engine runs at a constant, optimal speed for maximum fuel efficiency, achieving 26.2 km/L (62 mpg US, 3.8 l/100 km), Nº 1 in its class.
Nem úgy van az...hiszen már többször is levezettétek, hogy a nehéz elektronyos több finomport termel...
mivel a határértékek adottak, ezért vagy hirtelen be kell bizonyítani, hogy nem is termelnek annyi finomport, esetleg módosítani a levegőtisztasági normát...
...vagy oda a prémiumkategória... ki lesz tiltva mind...
Minél nagyobb teljesítményű egy motor, annál komfortosabb a közlekedés. Marhára nem mindegy hogy 130-nal a motor éppen csak az alapjárati fordulatszámon üzemel, vagy a maximális teljesítményt leadva a leszabályozáson vonyít.
Na, megint gyün a vonyitas! :-)))
Egy 1-literes 3 hengeres (pl. Ford Ecoboost) motor ~140 LE-t tud leadni (ill. van ilyen valtozata is). Ha a 130-as tempohoz ~40-50 LE-re van szükseg, akkor mi a francnak vonyitana, ... hiszen mindössze a max. teljesitmeny 35-40%-t hozza (mondjuk allando es optimalis, 3000-es fordulatszamon)?
Egy "nagy" SUV motortereben "elveszne" az 1 literes Ecoboost motor minden segedcuccaval együtt ...
A problema nem az, hogy nem lehetne megcsinalni, hanem az, hogy az erösen belevagna a nyeresegbe ... az adott SUV-t nem lehetne eladni 60-80k €-ert ... mert, ha kinyitnak a motorhaztetöt, akkor mindenki csak pislogna ...
(Ha pedig soros hybrid verzio lenne, akkor a motort teljesen el lehet szigetelni (gumiba agyazni) a karosszeriatol ... ezaltal se vonyitas, se remeges, se rezges ... nem jutna sehova se (legalabbis nem az utasfülkebe), mert az egyetlen kapcsolat az ICE motorral egy jo vastag vellanydrot lenne ...)
Minél nagyobb teljesítményű egy motor, annál komfortosabb a közlekedés. Marhára nem mindegy hogy 130-nal a motor éppen csak az alapjárati fordulatszámon üzemel, vagy a maximális teljesítményt leadva a leszabályozáson vonyít.
Ugyanez igaz a súlyra is. A komfort merevséget és zajszigetelést igényel, meg persze kényelmes üléseket, teret és persze extrákat. Azok pedig nehezek.
Én nem egészen értem mire gondolsz. Ha nem mehetsz tartósan 130 fölé, akkor minek 200-250-es autókat gyártani?
Azert, mert be kellene latni, hogy 130-as tempohoz egy nagy es nehez SUV-be se kell több (talan 40-50 LE kell hozza), mint egy egyliteres motor (elektronyos rasegitessel).
Egy autoba a gyorsitas miatt epitenek pl. 300 LE-s V6 motor. Ha az autot naponta 1 oran keresztül hasznaljak, akkor a gyorsitasi idö (amikor valoban nagyobb teljesitmenyre van szükseg) max. par perc (gyorsitasonkent 5-10 mp, max. 15). A napi par perc miatt "hizlaljak" fel az autot 2 tonna föle (es adjak dupla aron).
Nem néztem át a rendszert, de az EU szabályozásokat ismerve a szankciót tagállami szintre küldi. Tehát lehet hogy egy olyan pontrendszer is lehet mely szinte már-már buksisimogatós. Ez a rendelet csak a feltételeit teremti meg az intézkedésnek.
Sb rendelet lesz, nem igényel tagállami átültetést:
A 2 mellékletben ctr F után írd be légyszíves a 130-at. Sajnos nem tudtam a táblázatot áthozni. Ha jól látom a gyorsulásra is van határ, TESLA-s környezetszennyező idióták remélem meg lesznek szívatva. (Ezt nézd már meg légyszíves.) A magyar és a német nyelvű forrásokat is belinkeltem.
(89) A jármű akkor tekinthető úgy, hogy rendes menetdinamika szerint halad, ha: túlhaladt az eredeti indulási fázison; a gyártó által előirányzott módon használják; lehetséges a jármű rendes irányítása (azaz közvetlenül nem érintett balesetben, az útfelület lehetővé teszi a gumiabroncs normál tapadását); valamennyi alábbi feltétel (érték) vonatkozik a személygépkocsikra: a jármű oldalirányú gyorsulása < 1,9 m/s^2; a jármű hosszirányú gyorsulása < -2,4 m/s^2 (lassulás); a jármű hosszirányú gyorsulása < 2,5 m/s^2; a jármű sebessége ≤ minimum (130 km/h, Vmax). (90)
Vezetési körülmények szabad ég alatt S9 Dinamikus vezetés Próbavezetés több mint –6 m/s² hosszirányú gyorsulással és > (±) 5 m/s² oldalirányú gyorsulással C < 7 m S10 Statikus A jármű 30 percig egy helyben áll C < 5 m S11 Gyenge minőségű út Próbavezetés kátyús földúton, v = 20–50 km/h C < 10 m S12 Jeges út Próbavezetés több mint –0,5 m/s² hosszirányú gyorsulással és > (±) 0,5 m/s², µ < 0,15 oldalirányú gyorsulással C < 7 m S13 Nagy sebesség V = minimum (130 km/h, Vmax) száraz úton 30 mp-ig C < 5 m
Esetleg ha jó alaposan átolvassa valaki a cikket, akkor látja, hogy szó sincs "kinyírásról"...
... teljesen tudatosan terelik őket abba az irányba, hogy használható, versenyképes járműveket kezdjenek gyártani, aki pedig ilyesmire nem képes,
az lépjen ki a piacról. Teljesen a helyén van... lépésről lépésre leépítik a támogatásokat, ahogy anno az Energiewendénél is... pecce lehetett volna ezt