Keresés

Részletes keresés

Auralianus Creative Commons License 2019.03.28 0 0 346751

valami alapján csak be akarják tiltani a dízelt, ha nem lenne leírva, akkor nem lenne rá jogalap, nemde?

... te meg azt mondtad már jó sokszor, hogy azoknál is több finomport termel a nehéz elektronyos... ezért logikusan akkor a Teslánál
is nehezebb 2,5 tonnás elektromos szörnyeknek sincs helye az úton... nesze neked hatótáv meg kényelem :( :(

 

Előzmény: Törölt nick (346748)
_Berci Creative Commons License 2019.03.28 -5 0 346750

A V6-os ICE motorral keszült SUV-k (plane, ha dizel) nemigen leteznek 2 tonna alatt ...

Előzmény: Auralianus (346747)
_Berci Creative Commons License 2019.03.28 -5 0 346749

 

A (japan) piacon kaphato, Nissan Serena e-power tavaly igen sikeres lett ...

 

Egy igazi 7 üleses van ... 4 liter alatti fogyasztassal ...

 

Because the wheels are driven by an electric motor, the e-POWER system delivers the powerful, smooth acceleration of an all-electric vehicle, with torque delivery from the system surpassing that of a minivan with a 3.5-liter engine. Used solely to charge the battery, the gasoline engine runs at a constant, optimal speed for maximum fuel efficiency, achieving 26.2 km/L (62 mpg US, 3.8 l/100 km), Nº 1 in its class.

 

https://www.greencarcongress.com/2018/11/20181114-nissan.html

 

Törölt nick Creative Commons License 2019.03.28 0 0 346748
Milyen határértékek adottak szerinted?
Előzmény: Auralianus (346747)
Auralianus Creative Commons License 2019.03.28 0 0 346747

Nem úgy van az...hiszen már többször is levezettétek, hogy a nehéz elektronyos több finomport termel...

mivel a határértékek adottak, ezért vagy hirtelen be kell bizonyítani, hogy nem is termelnek annyi finomport, esetleg módosítani a levegőtisztasági normát...

...vagy oda a prémiumkategória... ki lesz tiltva mind...

Előzmény: Törölt nick (346743)
_Berci Creative Commons License 2019.03.28 -5 0 346746

 

Az előbb 40 lóerős motorról beszéltél aztán most hirtelen 140 lónak járunk...

 

 A qtyafaszat! 1 literes motorrol beszeltem, meg arrol, hogy egy nehez SUV se igenyel 130-as temponal többet, mint 40-50 LE!!!!!

Előzmény: Törölt nick (346745)
Törölt nick Creative Commons License 2019.03.28 0 1 346745
Na most meg jön a tekergés.

Az előbb 40 lóerős motorról beszéltél aztán most hirtelen 140 lónak járunk...

Nyugodj bele, egy 300 lovas motor sokkal komfortosabb mint akár egy 140 lovas . Hogy neked erről nincs gyakorlati tapasztalatod az egy másik kérdés.
Előzmény: _Berci (346744)
_Berci Creative Commons License 2019.03.28 -5 0 346744

 

Minél nagyobb teljesítményű egy motor, annál komfortosabb a közlekedés. Marhára nem mindegy hogy 130-nal a motor éppen csak az alapjárati fordulatszámon üzemel, vagy a maximális teljesítményt leadva a leszabályozáson vonyít.

 

Na, megint gyün a vonyitas! :-)))

 

Egy 1-literes 3 hengeres (pl. Ford Ecoboost) motor ~140 LE-t tud leadni (ill. van ilyen valtozata is). Ha a 130-as tempohoz ~40-50 LE-re van szükseg, akkor mi a francnak vonyitana, ... hiszen mindössze a max. teljesitmeny 35-40%-t hozza (mondjuk allando es optimalis, 3000-es fordulatszamon)?

 

Egy "nagy" SUV motortereben "elveszne" az 1 literes Ecoboost motor minden segedcuccaval együtt ...

 

A problema nem az, hogy nem lehetne megcsinalni, hanem az, hogy az erösen belevagna a nyeresegbe ... az adott SUV-t nem lehetne eladni 60-80k €-ert ... mert, ha kinyitnak a motorhaztetöt, akkor mindenki csak pislogna ...

 

(Ha pedig soros hybrid verzio lenne, akkor a motort teljesen el lehet szigetelni (gumiba agyazni) a karosszeriatol ... ezaltal se vonyitas, se remeges, se rezges ... nem jutna sehova se (legalabbis nem az utasfülkebe), mert az egyetlen kapcsolat az ICE motorral egy jo vastag vellanydrot lenne ...)

 

Előzmény: Törölt nick (346741)
Törölt nick Creative Commons License 2019.03.28 0 0 346743
Nem fogják. A politikusok nem akarnak sem busszal, sem biciklivel járni.
Előzmény: Auralianus (346742)
Auralianus Creative Commons License 2019.03.28 0 0 346742

Tehát a prémiumautók elektromos változatban is nagyon sok finomport fognak a levegőbe eregetni a gumikról, mert nehéz kasztni,

kényelmes ülés, sok extra és nehéz akku? De akkor ki fogják őket tiltani nem, mert a végén szennyezőbbek lesznek a dízeleknél is...

vagy addigra már ez a probléma "elmúlik"?

Előzmény: Törölt nick (346741)
Törölt nick Creative Commons License 2019.03.28 0 0 346741
Marhaság.

Minél nagyobb teljesítményű egy motor, annál komfortosabb a közlekedés. Marhára nem mindegy hogy 130-nal a motor éppen csak az alapjárati fordulatszámon üzemel, vagy a maximális teljesítményt leadva a leszabályozáson vonyít.

Ugyanez igaz a súlyra is. A komfort merevséget és zajszigetelést igényel, meg persze kényelmes üléseket, teret és persze extrákat. Azok pedig nehezek.
Előzmény: _Berci (346740)
_Berci Creative Commons License 2019.03.28 -5 0 346740

 

Én nem egészen értem mire gondolsz. Ha nem mehetsz tartósan 130 fölé, akkor minek 200-250-es autókat gyártani?

 

Azert, mert be kellene latni, hogy 130-as tempohoz egy nagy es nehez SUV-be se kell több (talan 40-50 LE kell hozza), mint egy egyliteres motor (elektronyos rasegitessel).

 

Egy autoba a gyorsitas miatt epitenek pl. 300 LE-s V6 motor. Ha az autot naponta 1 oran keresztül hasznaljak, akkor a gyorsitasi idö (amikor valoban nagyobb teljesitmenyre van szükseg) max. par perc (gyorsitasonkent 5-10 mp, max. 15). A napi par perc miatt "hizlaljak" fel az autot 2 tonna föle (es adjak dupla aron).

 

Előzmény: Tzp (346734)
kobab Creative Commons License 2019.03.28 0 0 346739

Nem néztem át a rendszert, de az EU szabályozásokat ismerve a szankciót tagállami szintre küldi. Tehát lehet hogy egy olyan pontrendszer is lehet mely szinte már-már buksisimogatós. Ez a rendelet csak a feltételeit teremti meg az intézkedésnek. 

Előzmény: kobab (346738)
kobab Creative Commons License 2019.03.28 0 0 346738

Sb rendelet lesz, nem igényel tagállami átültetést:

 

A 2 mellékletben ctr F után írd be légyszíves  a 130-at. Sajnos nem tudtam a táblázatot áthozni. Ha jól látom a gyorsulásra is van határ, TESLA-s környezetszennyező idióták remélem meg lesznek szívatva. (Ezt nézd már meg légyszíves.) A magyar és a német nyelvű forrásokat is belinkeltem. 

 

 

http://ec.europa.eu/transparency/regdoc/rep/3/2019/HU/C-2019-1789-F1-HU-MAIN-PART-1.PDF

 

http://ec.europa.eu/transparency/regdoc/rep/3/2019/DE/C-2019-1789-F1-DE-MAIN-PART-1.PDF

 

MELLÉKLETEK:

 

http://ec.europa.eu/transparency/regdoc/rep/3/2019/HU/C-2019-1789-F1-HU-ANNEX-1-PART-1.PDF

 

http://ec.europa.eu/transparency/regdoc/rep/3/2019/DE/C-2019-1789-F1-DE-ANNEX-1-PART-1.PDF

 

 

http://ec.europa.eu/transparency/regdoc/rep/3/2019/HU/C-2019-1789-F1-HU-ANNEX-2-PART-1.PDF

 

http://ec.europa.eu/transparency/regdoc/rep/3/2019/DE/C-2019-1789-F1-DE-ANNEX-2-PART-1.PDF

 

(89) A jármű akkor tekinthető úgy, hogy rendes menetdinamika szerint halad, ha:  túlhaladt az eredeti indulási fázison;  a gyártó által előirányzott módon használják;  lehetséges a jármű rendes irányítása (azaz közvetlenül nem érintett balesetben, az útfelület lehetővé teszi a gumiabroncs normál tapadását);  valamennyi alábbi feltétel (érték) vonatkozik a személygépkocsikra:  a jármű oldalirányú gyorsulása < 1,9 m/s^2;  a jármű hosszirányú gyorsulása < -2,4 m/s^2 (lassulás);  a jármű hosszirányú gyorsulása < 2,5 m/s^2;  a jármű sebessége ≤ minimum (130 km/h, Vmax). (90)

 

Vezetési körülmények szabad ég alatt S9 Dinamikus vezetés Próbavezetés több mint –6 m/s² hosszirányú gyorsulással és > (±) 5 m/s² oldalirányú gyorsulással C < 7 m S10 Statikus A jármű 30 percig egy helyben áll C < 5 m S11 Gyenge minőségű út Próbavezetés kátyús földúton, v = 20–50 km/h C < 10 m S12 Jeges út Próbavezetés több mint –0,5 m/s² hosszirányú gyorsulással és > (±) 0,5 m/s², µ < 0,15 oldalirányú gyorsulással C < 7 m S13 Nagy sebesség V = minimum (130 km/h, Vmax) száraz úton 30 mp-ig C < 5 m

 

http://ec.europa.eu/transparency/regdoc/rep/3/2019/HU/C-2019-1789-F1-HU-ANNEX-3-PART-1.PDF

 

http://ec.europa.eu/transparency/regdoc/rep/3/2019/DE/C-2019-1789-F1-DE-ANNEX-3-PART-1.PDF

 

 

http://ec.europa.eu/transparency/regdoc/rep/3/2019/HU/C-2019-1789-F1-HU-ANNEX-4-PART-1.PDF

 

http://ec.europa.eu/transparency/regdoc/rep/3/2019/DE/C-2019-1789-F1-DE-ANNEX-4-PART-1.PDF

 

 

http://ec.europa.eu/transparency/regdoc/rep/3/2019/HU/C-2019-1789-F1-HU-ANNEX-5-PART-1.PDF

 

http://ec.europa.eu/transparency/regdoc/rep/3/2019/DE/C-2019-1789-F1-DE-ANNEX-5-PART-1.PDF

 

 

Előzmény: Törölt nick (346729)
Törölt nick Creative Commons License 2019.03.28 0 0 346737

Ha nem mehetsz tartósan 130 fölé, akkor minek 200-250-es autókat gyártani?

 

Autobahn is van am a vilagon. :-)

Előzmény: Tzp (346734)
Auralianus Creative Commons License 2019.03.28 0 0 346736

Elektronyosoknál ezt eléggé egyszerűen meg lehet oldani... összességében így a fogyasztás is jobban kordában tartható, meg a zaj is...

Előzmény: Tzp (346734)
Törölt nick Creative Commons License 2019.03.28 0 0 346735
A legtöbb ilyen autónál a végsebesség nem cél hanem következmény. Minél nagyobb a teljesítményük annál nagyobb a végsebesség, egyszerű.

Van néhány rétegautó ahol számít a végsebesség is, de ott meg potenciált vesz a vásárló.
Előzmény: Tzp (346734)
Tzp Creative Commons License 2019.03.28 0 0 346734

Én nem egészen értem mire gondolsz. Ha nem mehetsz tartósan 130 fölé, akkor minek 200-250-es autókat gyártani?

Előzmény: Törölt nick (346728)
_Berci Creative Commons License 2019.03.28 -6 0 346733

 

Igy nezett ki a delejgyartas különbözö szegmenseinek kumulativ szubvencioja 1970-2012 között Nemetorszagban ...

 

_Berci Creative Commons License 2019.03.28 -6 0 346732

Nyilvan azert jött fel a kinai EV eladas a meglevö vilagpiac ~57%-ra, hogy aztan egy huszaros lepessel (központilag) kinyirjak ... :-))

Előzmény: Auralianus (346723)
Törölt nick Creative Commons License 2019.03.28 0 0 346731
Az hiányozna még :)
Előzmény: Auralianus (346730)
Auralianus Creative Commons License 2019.03.28 -1 0 346730

idő kérdése, ezen ne múljék... be kell szavazni a zöldeket mindenhová, osztjóvan...

Előzmény: Törölt nick (346729)
Törölt nick Creative Commons License 2019.03.28 0 0 346729
Amúgy nem hiszem hogy a fekete doboz folyamatos adatrögzítéssel átmegy a tagállamok kormányain.
Előzmény: szilvatövis (346725)
Törölt nick Creative Commons License 2019.03.28 0 0 346728
Miért tenné értelmetlenné? Pont annyi értelme lesz ezután is mint eddig.
Előzmény: advocatusdiaboli (346727)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2019.03.28 0 1 346727

Ez gyakorlatilag teljesen értelmetlené teszi a 160-180-nál nagyobb végsebességű autók gyártását...

Előzmény: Auralianus (346726)
Auralianus Creative Commons License 2019.03.28 0 0 346726

nesze neked prémiumkategória...

Előzmény: szilvatövis (346725)
szilvatövis Creative Commons License 2019.03.28 0 0 346725

Oda lesz a büntetlen eszement száguldozás élménye...

https://index.hu/techtud/2019/03/27/bizonyitottan_bunos_lehet_minden_gyorshajto/

szilvatövis Creative Commons License 2019.03.28 0 1 346724

Fölösleges támogatni az elektromost, ha betiltják a belsőégésűeket....

Előzmény: Salvor2 (346721)
Auralianus Creative Commons License 2019.03.28 0 0 346723

Esetleg ha jó alaposan átolvassa valaki a cikket, akkor látja, hogy szó sincs "kinyírásról"...

 

... teljesen tudatosan terelik őket abba az irányba, hogy használható, versenyképes járműveket kezdjenek gyártani, aki pedig ilyesmire nem képes,

az lépjen ki a piacról. Teljesen a helyén van... lépésről lépésre leépítik a támogatásokat, ahogy anno az Energiewendénél is... pecce lehetett volna ezt

elegánsabban is...

 

Előzmény: Salvor2 (346721)
Salvor2 Creative Commons License 2019.03.28 0 0 346721

https://www.portfolio.hu/vallalatok/cegauto/fajdalmas-fordulat-kina-kinyirja-az-elektromos-autok-tamogatasat.4.318953.html

 

Ezek a csoda dolgok, mint az ingyenes szolar aram meg az elektromos autok erdekes modon akkor nepszeruek igazan, ha jo sok penzt ad az allam mellejuk.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!