OFF
Hehe...
Ilyesmiért javítottam ki magamat. A véletlenül ejtett hibáimtól a falra tudok mászni, egyszerűen bántja a "szépérzékemet". Merőben más, ha szándékosan ejtek hibákat, mintegy lustaságból. (Pl.eccer,minnyá>,megen.)
Nem vagyok én nyelvőr,egyszerűen csak idegesítenek a nyelvi hibák-ha észreveszik és kijavítják, az nekem olyan, mintha nem is írták volna rosszul.
Szólni csak akkor szólok, ha durva a hiba, és látom, hogy többször előfordul.
Köszi a felvilágosítást, mindenre gondoltam, de erre nem. (Meg persze arra sem, hogy Csepeléknek valami minőségbeli problémája lenne az MVG hidakkal, mert már töb helyről hallottam és töb helyütt olvastam, hogy az MVG hidak igen jó minőségűek, sőt élvonalbeliek). :o)
Ez a Star -fülke viszont meglepett, én edig azt hittem, hogy a lengyelek "koppintották" a Star -t a 452 -esről, és cserébe megkapták a nehéz kategóriához a Jelcz -fülkét.
"miért kellett a lengyel import Jelcz fülkéket szerelni, sőt, tovább cifrázva a dolgot, a kb. '91-'92 közt gyártott néhány darab 74x -75x- be Cummins motort szerelni... "
Nos, a kilencvenes években már nyilvánvaló volt, hogy a Rába által gyártott MAN licenc motor a fejleszthetőség végére ért.Ezen nem segített már a JÁFI-ban kikísérletezett D11 széria sem.
Ezért, szerintem logikusan, a Csepel motorbeszállító után nézett.Arról nem is beszélve, hogy a kísérleti üzemükben már régóta kísérleteztek a Cummins erőforrás buszba építésével, fekvő elrendezés kialakításával.
Az általad említett autók kisszériásak voltak, valószínűleg a Csepelnél egyszerűen kéznél voltak a kísérlethez megrendelt motorok.
Úgyhogy ezzel az erővel lehetet volna STEYR vagy STAR motor is, mindkettővel kísérleteztek.
Szia Tector!
A lengyel Jelcz fülkéknek megvan az előzménye, már a 452-esen is Star fülke volt..:-)
Buktad a kávét, elmondom:
A Rába veszélyben látta saját teherautógyártását, amiben, mondhatni, lehetett is valami, hiszen a Csepel nevet sokfelé ismerték a világban.Ezért, amikor a Csepel elkezdte gyártani a teherautóit, a Rába -arra hivatkozva, hogy leköti a kapacitását a buszfutómű gyártás, nomeg a saját autók futóműveinek a gyártása-egyszerűen nem adott a Csepelekhez futóművet.Így aztán az MAN-tól vásárolt a Csepel futóművet, de ezt az akkori vezetés nem nézte jó szemmel, mert dolláral kellett fizetni, az autók viszont belföldre készültek(nem titkoltan az IFA park kiváltására).
Ezért néhány autó után ez is megszűnt, így a Csepel egy hagyományos partnerétől, a TAM-tól szerzett be futóműveket, és ezeket is beépítette.
(lásd Csepel Toldi)
Újabb szép példája annak, hogyan tett keresztbe egymásnak a magyar járműgyártás két meghatározó cége, a tömegtermelésbe taszítva ezzel a Csepelt, megszüntetve a szellemi műhelyt és az innovációt a nagy múltú gyárban.
Épp ezért nem tartom elképzelhetetlennek, hogy az Ikarus-például azért, hogy a Rába egy tartozás fejében rátette a kezét az IMAG-ra-csakazértsem vásárolt a magyar gyártótól hidat, pedig annak lett volna ilyenje... :-(
Sajnos nem. Sőt, az se, hogy a 7xx -as szériára miért kellett a lengyel import Jelcz fülkéket szerelni, sőt, tovább cifrázva a dolgot, a kb. '91-'92 közt gyártott néhány darab 74x -75x- be Cummins motort szerelni...
Bizony lehet, kedves kollega.
Annyira, hogy én is tapintottam már Rába portál futóművet, sőt láttam azzal készült alvázat is.
Mondjuk az is igaz, hogy a futóművet csak kiállításokon láttam, tapintani meg közvetlenül beolvasztás előtt sikerült, de lehet, hogy az egy demo-darab volt.Mert miért mutogatná a Rába, ha nem lenne képes gyártani?
Úgyhogy szvsz ha az Ikarus körülnézett volna futómű ügyben Győrben, lehet, hogy talált volna magának.
Bár, ahogy a Rábát ismerem,az is lehet, hogy elhajtották, mert éppen a John Deere-nek vagy az iráni buszgyártónak gyártottak halomra futóműveket, és nem értek rá az Ikarusra...
"Jut eszembe,az Ikarusnak vajon miért nem jó a Rába híd??
Miért van a 412-esek alatt ZF?"
Tector -féle következtetés: Mert az MVG nem gyártott(?) még portálhidat, ami lehetővé teszi a szuperalacsonypadlós kialakítást...
Persze lehet hogy tévedek...
Megfelel továbbá a NABI-nak, a Karosának,a Jelcznek, az Ikarbusnak, a Romannak,az irániaknak, az indiaiaknak,kinaiaknak,az eszkimóknak,és a marslakóknak...
"A Rába túl snassz, vagy mi??" "Az Ikarus meg belenget..."
Érdekes -bár ez nem számottevő(?) hogy a Škodának (Vagy Liaz? Ki tudja, ide -oda nevet váltanak) tökéletesen megfelel a "magyar" és az "amerikai" MVG híd is...
Jól.
Meg 009, meg BDI, meg BDR, meg 599, meg...stb.
Jut eszembe,az Ikarusnak vajon miért nem jó a Rába híd??
Miért van a 412-esek alatt ZF?
A Rába túl snassz, vagy mi??
Arról nem is beszélve, hogy épp a múlt év végén jelentették be, hogy az USA piacra szánt Rába futóművek teljesítették a szövetségi nyúzópróbát, és mindenamerikai járműgyártó szabadon beépítheti.
Az Ikarus meg belenget...
Ugyan nem ismeretlen előttem a téma, mit gondoltok, miért lehet Csepel 750-es MAN hátsó híddal??
Aki kitalálja, vendégem egy kávéra Enyingen a Nádfedelesben!
Na ezt (a dalolás-visítással kapcsolatban) "jólmegaszondtam". Nem figyeltem oda az "énekel" szóra. Bocs. :o)
Igazából, olyan "rábásan" úgy 110 -115 -ös tempónál szokott az MVG híd dalolni, néha erősebben mint a motor zaja. (Mikor rábáztam, 1 -2 utasom azt hitte erre a zajra, hogy itt a vég, "Ede" mindjárt szétesik. Pedig nem is.)
Aztán jöttek a "csendeshidak" (Malwin, jól tudom, a 007 -es sorozatúak?) és ez az igazi "rábafeeling" véget ért. Ezekben a hidakban ugyanis már nincs oldalsó bolygófogaskerék.T.
Azokra gondolsz, amelyeknél a kerékben egy jó nagy, Rába feliratú valamit látsz?
Mert ha nem ilyenek, aklkor ott komoly gond van a futóműben, szvsz:-)
Na, de komolyra a szót, te a kerekeknél levő bolygómű hangját hallod.Ez a második áttételezés, a kerékagyban van elhelyezve, típustól függően 3 vagy 5 bolygókerékkel.Ezek adják az éneklő hangokat, amit a ksztni fel is erősít(dobozhatás)
Téged zavar?
Mert én a nyolcvanas évek elején sokat buszoztam, és úgy de úgy elálmosított..
Azt hiszem egyébként Tector kolléga már tett fel valahova ilyen képet, mármint a kerékagyról.
Viszont az újabb buszok alatt már egyszeres áttételezésű hidak vannak, azok már nem "zenélnek", úgynevezett csendes hidak.
Egyébként ez létezik a teherautóknál is, ott a 831-es, 832-es hidakat lehet kiváltani 599-es,a teherautós szlengben "amerikai"-nak nevezett hídra.
(Nem véletlenül "amerikai", oda gyártották anno-jellemző adat, hogy a hajtómű csapágya két részből áll, és csak az egyik rész ára 90000 Ft...)
Nézd meg kicsit lejjebb a (262) -es hozzászólásomat. Akkoriban tárgyaltuk az MVG hidakat, és az inkriminált hozzászólásomban van benne egy metszeti rajz egy MVG híd oldalhajtásáról. Nos, ezektől a bolygófogaskerekektől "visít*" a Rába -híd...Ez a zaj volt anno a pesti utca -atmoszféra elmaradhatatlan hangja. :o)))
* Szerintem "dalol", de hát ízlések és...Én legalábbis szeretem a hangját. :o)
Na szóval lehet hogy szentségtörés de elfér.
Nos a multkor pont ott ált egy leeresztett ikarus és mivel volt időm szemre vételeztem a fülkéjét.
Na ekkor jött a kopp már ugy helyel közel a helyér került minden ,de valami nem stimelt a gázpedál mellet volt egy pedál ott ahol a biztositékok szoktak lenni és igen furcsa jelzések voltak mellé felragasztva.Na ö kicsoda micsoda.
A Busz pedig egy Ex Ndk-s 280-as csuklos volt.
Segitsen valaki mert nagyon furja az oldalam.
Előre is köszi.
"Ahhoz hogy nyergessel járj, vagyis az E kategóriához min. 2 éves jogosítvány kell.
Szintén mint a PÁV II-höz."
PÁV II--ez ugye ahhoz kell hogy munkát válalhasak mint pilota ezt el is felejtettem.:(
Ha én most idén nyáron lerakom a C-kat. Akkor PAV II-t nem nem is csinálhatom meg mert akkor még csak 1.5 éves lesz a jogsim.?Mondjuk ugy is csak a ketéves fuvarszervező suli után akkarok igazán komolyan foglakozni a sofőrködésel előszőr belföldön teherautóval vagy kamional
vagy Busz ami ugyan D.-kat(majd megcsináljuk apronként)
Ahol apukám dolgozik egy közepes méretű épitő ipari cég ahol van egy konténeres Merci amit nagyon ritkán használnak nyáron szivesen elfurikáztam volna vele ha van rá fuvar.
Ja és mondjuk minden rendbe van papir belföld E-kat.Akkor egy maszáknál már 21 évesen furikázhatok
Nyergesel nemzetközi vizeken,mert én a Hc-t kérdezetem ott 25-év a korhatár.
Na Hali
UI:Hogy tetszik a kép!
Ahhoz hogy nemzetközizz mondjuk egy 7,5 T-s autóval elég a B,C kategória, TIR vizsga és
PÁV II. Ha nyergessel illetve nagyautóval akarsz járni akkor kell az E kategória.
ADR nem szükséges, nem minden cég foglalkozik ADR-rel. A nyelvismeret óriási előny. Jómagam beszélek
angolul, németül és nagyon sokat jelent.
Gyorsabban tudok ügyintézni, rendőrrel beszélgetni stb...
Ahhoz hogy nyergessel járj, vagyis az E kategóriához min. 2 éves jogosítvány kell.
Szintén mint a PÁV II-höz.
A nemzetközi előfeltétele a belföldi árufuv.
megléte, de ha nincs PÁV II-t elméletileg nem nemzetközizhetsz.
Magyarul 19 évesen már dolgozhatsz nemzetköziben, ha minden papírod ok. (Mint én)
Bár lehet hogy picit Off de seggen csuszás nekem is volt egy.
Na szóval ahoz ,hogy ki tudjak menni az utcára egy viacolorozott lejáraton kell lemenni.
Nos onos eső eset este és mivel én voltam az első aki elhagyta a házat és nem vettem figyelembe azt a tényt hogy nagy zanyálaás lesz elestem de mivel leejtős én csak csusztam csusztam vagy 6métert és
és az utca közepén áltam meg persze hanyat fekve.
Na ez semmi mert rajtam kivül látta még a szomszéd és a nővérem is aki persze jót röhögtek.
na On
Locator:
Ha nemzetközi kamion pilota akkarok lenni akkor B,C,E Tir és ADr vizsgák kötelezőek meg nyelvtudás nem árt ha van.Az utobbi jelent valami elönyt?
Meg ha nyergesel szeretnék menni menyi a korhatár mind belföld mind nemzetközi forgalomba?
Köszi
Szia Locator!
Te is úgy jártál mint én néhány éve, Pestre menet:
egyszercsak megállt a forgalom Kkfháza után.Állunk, nézelődünk, mi van.
Meguntam a várakozást, kiszálltam, mi van.
Persze baleset.
Még szerencse, mert ahogy kiszálltam, azzal a lendülettel hanyatt vágódtam , és becsúsztam az árokba.
2 cm vastag jég volt az úton, de odáig észre sem vettem...:-))