-Bánréve után nem igazán lett már felújítva (azért simán követhető, de a korábbi szakaszokon valaki időnként felújítgatott.. ott jobbak a jelzések)
-Trizsi sorompótól kezdve le lettek szürkézve, kecsői határbódétól Jósvafőig már OK
egyelőre itt tartunk a teljesítéssel, de ide felkerült infók alapján a legvége is be lett szántva (ahol a pirossal fonódik)
egyébként az a gyakran előjövő indok, hogy mert már Schengen óta nem tartják karban a nyiladékot így lehetetlen végigjárni, az eddig megtett táv alapján már kijelenthetem, hogy nem igaz
igenis takarítják, összesen talán egyszer volt, hogy egy kidőlt fa miatt némi kerülőre kényszerültünk (kétoldalt cserjés volt, abban a nyiladék, és erre dőlt rá a méretes fa)
valóban, Méra felől menet fokozottan érdemes nézni abban a 2-3 hét áradós időben a vízszintet, vagy inkább nem kockáztatni
de mellékvágányra tértünk
nem az OKT-t szeretném eltereltetni, csak annyit szerettem volna tudni, hogy miért lett a K+ megszüntetve?
ahogy én tudom
kb 2010-ben elkészül a híd (OK)
picit rövidre sikerül és nem éri át a teljes ártéret (nem annyira OK)
felfestik a gerilla kék sáv jelzést (nem OK)
átfestik kék +-re (OK)
a kék+ több mint 5 év elteltével (suttyomban) megszűnik
garass válaszának "tónusa" egyébként emlékeztet az északi zöld megszüntetéskori bejegyzésekre
és mindez úgy jött elő hogy a megszüntetett piroshoz kapcsolódóan olvastam valamit
Hm.
Mi lenne ha Bobo itt lenne..
a rózsaszínes dologról meg csak annyit szerettem volna tudni (direkt nem írtam nevet mert összesen annyit tudok az illetőről hogy jó ttúrákat szervez, nem akartam neki kellemetlenséget) szóval hogy jól érzem-e hogy rózsaszín helyett bürokratikus elmebaj nélkül akár a szabvány jelzést is fel lehetett volna újítani..
Nem egy olyan hely van, hogy egy adott ttúra tart életben egy jelzést..
Abban az esetben a Hernád töltésén haladva bele lehet csatlakozni a jelenlegi nyomvonalba, így másfél vagy 2 km-rel megúszható a dolog, azért az nem egy nagy halál
Ebben az esetben természetvédelmi területen történt természetkárosító tevékenység a fő vád. De szívem szerint félrevezetés, tudatszennyezés vétségéért is vádolnám, ha lenne ilyen kategória.
Értem a problémát, sőt mi is átélünk hasonlókat. Nálunk ez, ha tudomásunkra jut, egyértelmű lépéseket von maga után. Pl. lásd a Zemplén felújítását követő magánakciók. De csak példaként említem, hogy az OKT jelzés megsemmisítéséért már került sor rendőrségi és önkormányzati feljelentésre is.
Ezt az indokot nem is értem. Az OKt bejárásának nem feltétele az Erőmű meglátogatása. Csak a kapuján lévő igazoló bélyegzőt kell használni. Ha nem mehetek be, akkor kerüljük el nagy ívben? Például a közeli Boldogkő várába sem lehet bármikor bemenni. Mégis ott megy a túraút.
Mérát már többször kitárgyaltuk itt. Az a bizonyos K+ átkötés egy magánérdekeket szolgáló kezdeményezés volt. Szakmailag elhibázott magánakció. Köreinkben ez már egy lezárt ügy. Az OKT hivatalos útvonala Encs-Gibárt-Hernádcéce.
Felújítások esetében nem kell külön engedélyeztetés, de a területgazda felé azt jelezni kell. Ez a pályázati munkaszerződésnek is feltétele. Továbbá nem pályázat esetén is érdemes egyeztetni a területi természetjáró szervezettel, leginkább a megyei szövetségekkel, mert a megyék túraút hálózat rendszerét ők ismerik, és a felújítási terveket is ők koordinálják.
Ide még annyi kiegészítést tennék, hogy mivel egyre nagyobb arányban nő az ország túraút rendszerének egységes kivitele, ezért a nem pályázat keretében történő felújításoknál is elvárás az előírás szerinti jelzések kivitelezése. Tehát ez nem lehet kibúvó a nem tanfolyamot végzett jelzésfestők részére. Ez alatt értem a jelzés színét és alakját is, nem csak a küllemet.
Nos a rózsaszín spray jelzések valóban Roli túlbuzgó, vagy kényelmi segítő szándéka volt. Két ok miatt is megmorogtuk. Egyrészt, amit Tamás is kiásott, hogy a tt ideiglenes jelzéseit utólag el kell távolítani. Másrészt, hogy nem ki s munkával járt nekünk a Felsővadász-Nyésta útvonal áthelyezés során ezeknek a lefújásoknak a maradéktalan eltávolítása. ez a megoldás így lehet, hogy kényelmesebb megoldás, mint a szalagozás, mert gyakorlatilag menetsebességgel lehet előjelezni, továbbá csak egyszer kell végig járni az útvonalat és nem kell leszedni azokat. Ettől kényelmes, de ettől a segítő szándék már hibás. Az általunk nem felújított szakaszokon máig ott maradtak a minden szempontból kifogásolható pöttyök. A területgazda akár büntethetné is.