Ez egy sima H4, egy ráillesztett búrával (szerintem levehető). Kétségeim lennének azt illetően, hogy befér e a mai fényszórók szűk nyílásán.
Amúgy tegnap beraktam a Goldokat.
Ami tetszik: Még száraz úton is hatásosabbnak tűnik a megvilágítás, nem nyeli el a fényét a fekete aszfalt. Távolsági fényszóró használata esetén nem vakítanak annyira az útjelző táblák fényvisszaverő felületei.
Ami nem: Szerintem a két izzónak nem egyforma sem a színe, sem a teljesítménye. Falhoz állva jól láthatóan kevésbé sárga fénnyel, egész picit gyengébben és alacsonyabbra világított a bal oldali fényszóróm, ami eddig az MU-val tökéletes volt. Ma megcseréltem a két izzót, és valóban, nem egyforma a színük. A baloldalt pontosítottam a beállítást, most jobbnak tűnik. Ami mindenesetre biztosnak tűnik: A Tungsram izzók kidolgozási minősége (kivéve a prémiumokat) nem éri el egy Osramét, vagy Philipsét. Szerintem.
Elhiszem neked. A típus ami van barátomnak avval csak folyamatosan a probléma van.
Szerelő közölte, hogy a porlasztó fogyasztása típushiba, nem tudnak mit csinálni vele.
Bele sem mer gondolni mi lenne, ha munkaautó lenne.
Sok ismerős szídja a fordot, de hasonló a helyzet más márka dízeleinél is sajnos.
Őszintén én nem tudom mit vennék ignis helyett, ha cserélni kéne. Mondeo sokkal kényelmesebb, ezt nem is vitatom :)
Nincs tökéletes, ez tény :)
Valszeg toyota lenne a választott, csak az meg nem picit drágaszág :)
Mindet összevetve ignis 400.000 km után is használható autó, most gázzal is jól megy. Nekem olcsó autó kell, messzire nem megyünk, max kis országon belül, de azt megbízhatóan kell tudnia, evvel nincs is gondom. Kényelemre nekem még elfogadható, alacsonyabb autókat rühellem, számomra nem teljesen használhatóak, bár nem vagyok egy átlagautós :D
Bár sajnos így 400-nál a kopó dolgok jönnek ki szép lassan, de még így sem vészes (pl hátsó csapágy darabja kb 5000 :D)
Mivel teljes Európai jogharmonizáció történt a gépjárművek világítását illetően (is), ezért azt gondolom, hogy egész európában ugyanaz a szabály, vagyis az E jelöléssel ellátott izzók használhatóak. A Tungsragoldon van E jelölés, gondolom a Hella, vagy az Osram hasonló izzóin is, tehát legálisan használható Európán belül.
Némi magyarázat, hogy miért is sárga: http://fejesoptika.uw.hu/szinsz.htm ezen felül hétvégén volt az m2-n egy műsor: "Hogyan működik? - Az autó" 10/2 része, ebben egy akváriumban szemléltették, hogy hogyan terjed jobban ködben (tejes vízben :-) ) a sárga fény, mint a kék.
Azt jól értelemztem, hogy a Narva a merényletsárga? Normál vagy magasabb teljesítményűt érdemes belőle beszerezni? Kapható már itthon H7-ben? Vagy mi az ami hasonlóan jól teljesít, és fellelhető a hazai piacon?
1993-ig, Franciaországban kötelező volt a sárga színű fényszórók használata. Egyes források szerint a második, más források szerint az első világháborúig nyúlik vissza a szabály története - eredetileg azért találták ki a sárga színű megvilágítást, mert így könyebb volt a hazai járműveket megkülönböztetni, ami pl. egy légicsapás esetén nem elhanyagolható előny. Később a sárga fény ködben, esőben jelentkező előnyeivel, azzal -a később cáfolt- tulajdonságával indokolták a használatát, mely szerint kevésbé vakít, valamint szerepel még érvként hogy a sárga megvilágítás a szem számára kellemesebb, kevésbé fárasztó. Hátránya viszont a csökkenő fényerő. Ez a hagyományos, R2-es izzó esetében kevésbé volt látványos, hiszen annak a búráját egyszerűen sárgára lehetett festeni, így a veszteség mindössze 10% volt. A halogén izzók megjelenésekor komolyabb fejtörést okozott a sárgítás, mivel annak a búráját (legalábbis az akkori technológia szerint) nem lehetett színezni. Próbálkoztak előtétbúra használatával, ami -lévén plusz üvegréteg- komolyabb, kb. 30%-os fényerőcsökkenéssel járt. Később megjelentek a Tungsragoldhoz hasonló, búrán belül színezett izzók, amivel viszont az volt a probléma, hogy ugyan a vetített fénye sárga, de a fényszóróra tekintve inkább kékes/lilás színű, így a komplikált szabályzásnak nem felelt meg. Az egységes európai szabályzás bevezetésével, a sárga fényszórók is eltűntek a Francia utakról.
A végén megemlítik a sznob Brit turistákat, akik előszeretettel festették valami cuccal a fényszóró üvegét sárgára (és maszkolták át jobbosra), majd aztán azt a Franciaországi nyaralás után is fennhagyták hónapokig, hogy mindenki lássa, ők hol töltötték a szabadságukat.. :)
No azé had szollaljon meg egy Mondeo tulaj is kérem. Nem kell lehúzni azt a Mondit. Nekem is az van Dizel és 2001-es 2 éve van nálam ezalatt generátor és szervó szíjjat és olajat cseréltem Eggyetlen leállása volt az az AC igy 11 év után én 2 év alatt 50000Km raktam bele nem csak 7végén napi min-60 és 200Km megy bele. Fogysztása 1,5T!!! vegysben 6 lityó és a hozzátartozó menetteljesítmény és kényelem vitathatatlan. Én soha nem voltam autófirtató de azér nekem jobban bejön egy kényelmes családi alacsonyfogysztású autó mint egy bármelyik kivétel a Baleno Suzuki. Szóval ne egy autó után itélj meg egy típust.
Lehet csak azért látom így, mert ez közelebb van a fehérhez, mint a sárgához és mostanában csak min 80-asokat használok ill. vizes majdnem mindig az aszfalt :) :D
No de majd ha visszajön beteszem egyik oldalra a hodot oszt megnézem milyen, csinálok majd képet is :) Sztem csúnya különbség lesz...
Ami a jóembert idegesíti, hogy a swift a munkaautó, minden nap kapja az ívet, míg van egy dízel mondeoja, havonta szervizeli és szó szerint vasárnapi kirándulóautó. Csak hosszú táv, semmi rövid, mindig a legjobb olaj meg minden erre az van csak szervizben, swift csak megy és megy :D El akarta adni a fordot, de nem tudja, céges autó még 2 évig biztosan, utána 100%, hogy eladva lesz...
Visszatérve témához:
Meglepő számomra, hogy a merénylet sárga és a 100/80 közt mekkora teljesítménykülönbség van és nem papíron...
Ha meg szemből világítanak, akkor tök mindegy milyen izzód van, úgyis elvakít, ha feljebb van állítva a másiknak, mint kéne, koncentráltabban kapod a képedbe a fényt :)
csendben hozzá kell adni a teszthez azt is, hogy az izzók 14 volt környékén dolgoznak normál körülmények közt.
akkor ezért olyan betyár erős a merénylet xd
jól látom, hogy a Tungsram 60/55 és 100/80 erősen közelít egymáshoz xd
ugyanakkor a hod maradék titka, hogy miért nem melegszik...
igaz most a Tungsram 100/80 sem ami a kocsiban van, de nem is látok úgy vele, mint merénylettel xd
No, kéremszépen, megszülettek az eredmények. 6 H4-es izzót mértem be. A feszültség 13, 13.5, 14 és 14.5 V volt. 14.5 V-on egyedül a merényletsárgát nem tudtam kimérni, a táp nem bírta kihajtani :)
Most csak a tompított izzószál adatai vannak itt, az a fontosabb. A számok az adott fesz-hez tartozó teljesítmények:
1: Tungsram 60/55: 61, 65, 68, 72
2: Tungsram 100/80: 72, 77, 81, 87
3: H.O.D 60/55: 75, 81, 85, 90 (no erről beszéltem, h itt a trükk:))
Igazad van, próbáltam egy autóban is, így már más az eredmény:
Viszont a jobb oldali lámpa nem túl egészséges (140/100-as izzó volt bent és a Gold is sárgább azon az oldalon, szerintem nem kap elég áramot se...), a sima Osram így elnyomja a Gold fényét. Ez azt is bizonyítja, hogy a Suzuki fényszórója mennyire rossz. Az is H4-es.