Ja, utána rájöttem. :) A bal oldali gyertya a problémás robogóból való. A jobboldali egy másik motorból, az talán kicsit sokat kap, valahol a kettő között lenne jó, de inkább a sötétebbhez közelebb lenne megnyugtató. Az a furcsa, hogy a fogyasztás inkább sok, mint kevés, a gyertya viszont túl világos szerintem.
Sziasztok! B-s jogsival szeretnék 50 ccm-es robogót vezetni, botba menni, rokonokhoz a városban elszaladni és néha unalomból kertvárosi részen 30-40 km/h-val "kirándulgatni".
Ez lenne az első robogóm, mindenképpen valami nagyobb testűt szeretnék, úgy gondolom számomra a 4 ütemű a legmegfelelőbb. Ki mit ajánlana nekem 60-80 ezer forint között ? Használtat vennék mindenképp csak nem tudom milyen márka/típus a megbízható, nem tudom milyen irányba menjek el? Előre is köszönöm a segítséget!
Üdv, Suzuki Sepia CA1HB, azzal hozta az öcsém, hogy nem pörög ki és beköpi a gyertyát. Nézem, az automata szívató beragadt, csere, OK. A motor normálisan megy, de a gyertya most inkább szürke, mint világosbarna, tehát keveset kap.
A súbertűt már a legfelső állásba tettem, de nem hozott javulást. A benzinszintre nem találok adatot, de ugyanannyi vagy talán magasabb is, mint régebben. (Járt már nálam korábban ez a motor.) Könnyen indul. A főfúvókán szintén nincs semmi szám, de ez volt benne korábban is és jó volt. A gyertya most épp 7-es hőértékű NGK, de 8-as is szürke volt.
Az olajszivattyú működik, mindkét nyomóágon jön az olaj. Meg mentem már a motorral ~40 km-t, ha nem lenne olaj, az már kibukott volna. A fogyasztás kb 5 liter végsebességnél, és kb 3 liter 30-40 között. Nem tűnik úgy, mintha keveset kapna... De ezt elfogadnám, ha a gyertya nem lenne szürke... Mi lehet az oka?
Nézd már meg a benzinszintet járó motornál, ha meg lehet.
Normális motorokon a karburátor alján van egy csonk, meg fölötte egy csavar.
Arra kell egy csövet húzni, felhajlítani a karburátor mellé, kinyitni a csavart és megnézni, hogy hol a szint. Ha nagyon csökken, nem jut elég benzin a karburátorba. Akkor a csap a rossz, vagy a vákuumcső.
sziasztok, cseréltem a robogomba új karburátort de a problémám még mindig megvan, alacsony fordulatnál tudok gurulni vele de ha ráhuzom a gázkart akkor akadozik. A benzinszűrőben alig van üzemanyag. Öninditóval nem is indul a motor csak ha berugom. A szelepfedő tűzforró pedig csak pár percet ment a motor az normális?
Ugyanaz a cég csinálja mint a Rometet, ugyanabban a gyárban, ugyanolyan (hányadék) összeszerelési minősgben , tehát ha nem értesz a szerelésükhöz vagy folyamatosan nem tudsz 700-800 km-enként valami elromlott alkatrész miatt szétkapni a járgányt, akkor nem ajánlom békesség gel számodra.
és egy jó tanács: Közvetlenül a gyártól rendeld meg, a magyar importőrt hagyd ki a buliból, mert csinál érdekes dolgokat a Nála levő motorokkal(ezt itt nem fogom részletezni, de nyugodtan írhatsz nekem a ja jsbalzska@gmail.com címre és ott részletesebben kifejtem.)
Ombre6, tcaoe! Köszi a válaszokat! (Aprilia Area51 különolajzás légtelenítés)
Végül kicsavartam, engedtem egy kis olajat a légtelenítőnél. Előtte zöld, most sárga színű olaj volt-van benne, könnyű volt észrevenni mikor jön az új olaj.
Elindítottam, ment, de számomra mintha nagyon füstölne (folyamatosan, melegen, hidegen, alapon, fordulaton). Ok hogy 2T, de azért szerintem ennyire nem kéne. Bár a fene tudja, hogy a gyárban milyen mennyiségre kalibrálták az olajpumpát a karbival, de inkább 30-35ös aránynak tűnik.
Oké, nincs tapasztalatom robogónál ezzel, de amiket látok és tudom, hogy 2T az nem füstöl (bár nem is biztos hogy különolajzásúak)
Nekem ami van 2T S51 Simo, és 251Etz, meg kerti gépek, ott én keverem 50-re, de szinte nem is látni melegen a füstöt.
Ez meg köd (füst) utánnam......
Majd készítek egy vidijót, azon megnézhetitek.
Plusz, fura, hogy szivató nélkül elindul. Talán köze lenne egymáshoz? De ahogy picit is ráhúzom a szivatót be is fullad.
Még abban kérném a segítségedet, hogy mi a különbség az én sportcity one 50 2t (Piaggio ZD4SBA) és a sportcity 50 street AC 2t (Piaggio- HP3) között, mert a kiszemelt Giannelli GO kipufogót csak az utóbbi típushoz találtam.
Köszönöm szépen a mindig korrekt és segítő válaszodat! Egyébként a korábbi instrukcióid alapján kicseréltem az olajpumpámat, minden egyéb dolgokkal együtt. És még "boldoggá" is tett, hogy magamnak csinálhattam. :-)
Ja, egyébként olyan 4 liter körül van a normál fogyasztás, ha folyamatosan kihasználja az ember a teljes teljesítményt, akkor 4,5. Mivel kétütemű, ez nagyon ingadozhat, óvatosan kijön 3,5 körül, de akkor nem nagyon húzott az ember félgázt sem.
Azt nem igazán tudom, hogy kicserélték e az általad említett súbertűt, de az előző tulaj elmondása alapján "szervizes szakember" végezte a fojtások eltávolítását.(esetleg honnan lehetne megállapítani?)
A kipufogó szerintem attól lett hangosabb, hogy le lett fenekelve rajta egy rész, és szerintem akkor a hegesztés során egy kicsit kiéghetett, mert őszintén megmondva az nem szép munka.
Szerintetek mennyi lehet a reális, és inkább normális fogyasztás. Nem cibálom, normális tempóban hajtom a magam 82 kg-jával.