Ide jöhet minden, ami Kecskemét és
mikrokörnyezetének tömegközlekedésével kapcsolatos, beleértve a helyi-
és helyközi járatokat, munkásszállító és szerződéses buszokat is.
Tisztelt Polgármester Úr! Mit gondol, fenntartható e a helyi tömegközlekedésnek nevezett "borzadvány" Kecskeméten? Mért nem tesz a város egy színvonalas tömegközlekedés kialakításáért? Mért csak a Volánban gondolkodnak (debreceni példa)? A buszpark elöregedett, a vonalhálózat elavult, a megállókiosztás és a menetrend pont az igénybevevők (Utasok) igényeit nem elégíti ki... Teljesen felesleges a Széchenyi téri buszállomás... Gondolkodjanak külső végállomásokban és a jelenlegi sugaras rendszert átmérősre próbálják átszabni! Elfogadom, hogy Ön és munkatársainak 96%-a autóval jár, mert futja rá, de Önök a város lakosságának 1%-át sem teszik ki... A többség viszont szeretne/kénytelen tömegközlekedni, mégse tud, mert a jelenlegi szolgáltatás egy nagy nulla! Megépül az autógyár és a szuperkórház, hogy fogják megoldani a tömegközlekedést? A nyáron 20 percenként közlekedő 20-as járat nem lesz elég egy 550000 főt ellátó Megyei Kórházhoz. Vegyék észre, hogy át kell szabni az egész vonalhálózatot, és a legjobb lenne egyúttal egy szolgáltatóváltás is! Kérdés az, hogy mennyire fog az emberek véleménye/igénye megvalósulni. Várom megtisztelő válaszát! 20 éves egyetemista hallgató
Dr. Zombor Gábor :20 éves egyetemi hallgató létére kifejezetten szakértői javaslatot tett a kecskeméti tömegközlekedéssel kapcsolatban, hiszen a város által felkért szakemberek is egy hasonló struktúrát javasoltak. A képviselőtestület rövidesen tárgyalja a koncepciót. Az Ön és a szakemberek javaslata is tartalmaz komoly nehézségeket, melyek ugyanolyan lakossági ellenérzéseket váltanak majd ki, mint a jelenlegi helyzet . Manapság a tömegközlekedés fenntartása inkább szociális, jóléti szolgáltatás, hiszen közgazdaságilag nem értelmezhetőek a 3-4 utassal közlekedő járatok, melyből sok van jelenleg is. Ezzel szemben egyre nagyobb összegeket kell kifizetnünk a Volánnak veszteség kiegyenlítés címen, az állam pedig folyamatosan csökkenti a vidéki tömegközlekedés támogatását. Felvetette a Széchenyi téri központi buszpályaudvar megszüntetését, mely a város rehabilitációs program II. ütemének fontos eleme. Szolgáltató váltásban egyelőre nem tudunk gondolkodni, hiszen az előző önkormányzat hosszútávú szerződést kötött.
Azért írt a lelkem elég nagy hülyeségeket ott középtájon... :S Véleményetek?
Debreceniektől kérdeznék : A DUD-nak mi a típusszámuk pontosan ??? Mert én úgy tudom, hogy Ikarus 280.40M-ek. De a DUD-998-nak a forgalmijában Ikarus 280.33 áll. De már olvastam olyat is, hogy Ikarus 280.40A. Meg, hogy-hogy régi ülések vannak bennük nem IMAG ??? Előre is köszönöm : Ikarus 280 fan :)
A rendszám megmarad, a homlokfal is, mivel Classicos felújítást már évek óta nem végez a cég. Az is egy kisebb csoda, hogy egyáltalán a 2xx-es szériából felújítanak még kocsit, mivel pár éve már csak 415-ösöket újítanak fel.
Már itt is azlett a beceneve :) :) :) Hát a kinézete teljesen olyan lesz mintha a gyárból jönne ki!!! A vezérei szeretik a gyári állapotú buszokat és a 998 olyan lesz !!! :)