Ez a topik azoknak a modellezőknek szól akik elsősorban modellvasuti járművek építésével vagy átépítésével foglalkoznak. Hogyan, miből, milyen megoldással, hogy áll most stb..
Az 1. és 2. osztályú - a képeden látható Az 10xxx és Bz 525xx - kocsik ablakai azonosak: 1.100 mm szélesek, 910 mm magasak. Az 526xx-as ablakai 800 mm szélesek.
Egy nagy ablakos Bz (7,0 méter tengelytávú) kocsit sikerült egykor lemérnem, a szekrény méretei (az ablak kivételével) kb. megfelelnek a jellgrajzalbumban közzétett Bz 40000-es méretének.
Hááát, nem tudom. Ez inkább tolató, mint vonali gép, ilyen minőségben inkább zavaró a piros fény a végén. (Ha meg vontat, akkor úgysem látszik.) Viszont ha eladásra készíted, a csingiligivel könnyebben eladható.
Van egy ötletem: ha digitalizálod, akkor legyen benne tolató (fél lámpás) funkció.
Hé,hé,hé, én csak magamat biztatom ezzel a dumával.
Jól széttetted a tengelyt. A felirathoz nem tudok hozzászólni, nekem még messze van. Viszont azt hallottam, hogy már aki ért hozzá, otthon is tud nyomtatni vizes matricát.
Róbertke kocsiját tényleg elnéztem, biztos leesett a radír. Nagyon lapos a teteje. Röhej de tényleg használok radirt, nincs közel unoka fakockával, így radírra tekerem a polírpapirt, vagy a polirvásznat. Rizmajer.
Kijösz a vasútmodell kiállításra az Északiba? A kérdés rizibácsinak is szól! Én vasárnap délután kimegyek, szívesen hagynék ujjlenyomatot ezeken az épülőfélben lévő kocsikon... :-)))
Bármelyiket. Én is öreg PIKO kocsiból csináltam mindkettőt. Csak az ablakokat kell szélesebbre reszelni, egyébként ugyanaz. De nézd meg a pár hozzászólással ezelőtti képet a készülő kocsimról. Soha nem gondoltam volna, hogy díjat kapok valaha is érte...
A kétkomponensűvel is kell háromszor csiszolni. A hibák egyre csökkennek, de harmadjánál nem tűnnek el hamarabb lényegében.
Nem baj, ha nekem szánod a tanácsot, mert adhatsz jó ötleteket Te is, függetlenül attól, hogy én már kész vagyok ezzel a kocsival. Hidd el, én is kezdő vagyok. Az előbb hivatkozott képem 2008 decemberében készült. Akkor álltam ott, ahol Te most.
'Személykocsi' témánál tett hsz.-odra válaszolok itt, nehogy az 'OFF' -olás vádja érjen minket odaát!
"...Nem baj utolsókból lesz az első..."
Ez bizony könnyen lehet, legalábbis hozzám képest, mert Bz52000-es kocsijaim minősége -mindenekelőtt a festés és feliratozás tekintetében- inkább nevezhető 'pléhtájm' kategóriájúnak, mintsem modellnek. Pedig egy-két plusz ötletet is beletettem, úgymint pl. 9 mm-rel megnövelt tengelytáv, lehajtható átjárópallók és kihajtható átjárókorlátok, gőzfűtési fővezeték+kondenzszelep imitáció a kocsi alján (ahogy az a Fugi kocsiknál is tartozék). De hiába az ötletek, ha a kivitelezés minősége kívánnivalókat hagy maga után (:-()
Na mindegy, ha már szövegeltem róla, ide teszek egy képet is. Tehát, VasutTOM 'Puszta-expreszének' analógiájára, ez meg az én 'Pléhtájm-expreszem' (:-D)
Más: Róbertke egy MÁV feliratos kocsiról írt itt! De az nem 'X'-es kocsi. Én a szükségből kalauzkocsikká átalakított teherkocsikról (is) szeretnék jellegrajzot, vagy legalább az alaptípus(ok)ról. Mert az a gyanúm, hogy a jellegrajz albumokban (MÁV '67 és '75) ezek sem szerepelnek. Modellben 3 ötletem is lenne a kiindulási modellre, de rajzok, méretek nélkül nehéz lenne elindulni.
Akkor az első osztályú kocsi gyártására még várok típus javaslatot, hogy ebből a jó öreg PIKO kocsiból melyiket lehet, nem sok átalkítással, megcsinálni. Ja és nem makettversenyi minőségben.
Akkor viszont én most a Bz 52 600-ast utánzó kocsikat csinálok, z.kabai 2615-ös hozzászólásának megerősítésével. Terem és a WC ablak 800mm széles. Az alap 9,3 mm-es szélessége majd nem, sőt, tökéletes.
A Neoflex, hát vagy 10 éves, fehér, nem agresszív a kocsi műanyagjához, viszont 2mm vastagságon már zsugorodik. Ezért használtam én most másodjára a styrol csíkot, hogy ne 3-szor kelljen tapasztani. Én is használom a ragasztós papírt, aztán arra benyomom a műanyag csíkot, majd beöntözöm Faller ragasztóval. Ezt nem Neked mondtam, hanem ha van még aki rajtam kívül, itt tanul. Üdv, Rizmajer.
Jaj, az 1. o. kocsi! Én a jellegrajz albumot vettem alapul. A pontos méretekre nem emlékszem, de mintha az 1. o. kocsi ablaka kicsit szélesebb lenne, mint a hozzá hasonló 2. osztályúé. Vigyázz, ez a 2. o. nem azonos a Bz 52649-cel! Na, teszek ide valami képeket is, hogy lássad a különbséget:
Itt az Az kocsi:
Itt a hozzáhasonló Bz két pályaszámmal is:
És itt a kisebb ablakos Bz, amilyen a Nosztalicskáé is, MÁV-os és GySEV-es kivitelben (a GySEV-es kép wrn30601 kollégától származik):
Na, ezeknek az ablakai hasonlítanak a német egységkocsiéra.
Én a végfali ablakokat úgy tüntettem el, hogy belülről beleragasztottam egy darabragsztószalagot, és kívülről begitteltem. Nem szórakoztam sztirolcsíkkal. Tulajdonképpen eszembe sem jutott.
A Fugi ajtóba a saját üvegét tettem. De be sem ragasztottam, hanem a gyári peronüveget a helyére tettem, és az megtámasztja a Fugi ablakot a helyén. Kisebb igy az esélye, hogy valamit összekenek a ragasztóval. Meg szűki is a hely a ragasztózáshoz. (Ha rázod a kocsit, lehet, hogy kicsit zörög. De az igazi kocsik ablakai is zörögtek ennyire. :-) )
Én Mobihel 2 komponensű gittet használok, aminek meg van az a hátránya, hogy melegben 6-8 perc alatt használhatatlanná válik keverés után. Télen jó, mert a hideg garázsban 15-20 percig is lehet molyolni. Viszont a gyors kötés rövid technológiai szünetet tesz szükségessé.
Egy jó nagy (kb. töltöttkáposztás konzerv méretű) dobozt 4 éve vettem, valami 4000 Ft volt akkor. Máig megvan a nagy része - eredetileg nem is erre a célra vettem.
A Neoflex biztos olcsóbb. Neked mi a tapasztalatod vele?
Igazad van, én is így tapasztaltam. Tetszik is ez az osztott ablakos, de fénykép nincs hozzá, pedig a pályaszám miatt jó súgó lenne. Jók a kocsik, gratula. Rizmajer.
Nagyon jó leírást adtál, értem a hogyant. Nem, most nem csiszoltam le semmit a végfalon, csak a 2 szélső ablakba ragasztottam be styrol csíkokat. Kérdés: Te a Fugi ajtóba a hozzávaló Fugi ablakot tetted be, mert akkor annak is ki kell alakítani a helyét, hogy festés után belülről be lehessen ragasztani.
Igen, az egyik első osztályú akar lenni, ott az ablak méretek azonosak a 2. osztályúval?
Én Neoflex tapaszt használok, az vékony rétegben nagyon jó, vastaghoz többször kell rétegelni. Ha van ajánlatod egy gyorsabbra, azt megköszönöm. Szia, Rizmajer
Hááát... Nem tudom megmondani így látatlanban. Én nem lecsiszoltam a végfalat, hanem gittel feltöltöttem. Az átjáró ajtó helyét pedig lecsiszoltam. Nem kellett sokat, csak az átjáró lemezt, meg az ajtó dombornyomásából egy kicsit. Abba pont belefekszik a Fugi ajtó. De ha lecsiszoltad az egész homlokfalat, akkor a Fugi ajtó ki fog valószínűleg lógni a síkból. Próbáltam keresni képet, igazán jó nincs, de azért ezen talán látható az Az kocsi kezdemény:
Itt az átjáró ajtó még le van ragasztva a gittelés miatt. A gittelés befejeztével leszedtem, és akkor végesztem el a csiszolást, pontosabban egy laposreszelővel a síkba reszelést az átjárón.
Az átjáró ablakát meg kell nagyítanod, mert a Fugi ajtóé nagyobb.
"Innád az én boromat, ......". Most van négy olyan vagonom, aminek a 2 plusz ablaka már be van falazva. Multkorinál mondtad, hogy nagyon neki estem, na most, akkor hogyan. Fűrészeljem ki a fugi ajtó helyét? Rizmajer.
Köszönöm, jó ez a fényképezés, jobban kijön a hiba mint ha csak úgy szemmel nézi az alkotója. Most láttam, hogy az egyik sarok még sántít. Most sorozatban lereszelem a többit, és ha csak ilyen lesz már jó, de ha több megy le, akkor ezt hozzá igazítom. Ma nem ülök ki az erkélyre, de lesz még hűvösebb is.