Nem tudom, benzinesben milyen olajszűrő van, de sajnos a dízelben a papírbetétes. 1-2 másodpercig az is "szelepes" hangot ad. Azért írom, hogy sajnos, mert a fémházas szűrők jobban beváltak nekem. Előző más márkájú benzinesemben a normál szűrő szelepesre lett cserélve, utána jelentősen csökkent ez a hang. A szelepes szűrő nem engedi visszafolyni (lefolynia rendszerről) az olajat, indításkor előbb eljut a felső kenési helyekre is. Bár az okosok azt mondják, az alkatrészeken mindig marad annyi olaj amennyi az első fordulatokban megfelelő kenést ad amíg odaér az olaj, de józan paraszti ésszel gondolkodva ha valami zajt ad ami normál körülmények között nem,, ott valami csak hiányzik! :-(
Egy ma reggel felmerülő problémával fordulok hozzátok.
2013-as KIA Ceed SW 96000km-rel, reggeli induláskor olyan erős szelep zaja volt, hogy első ijedelmemben le is állítottam rögtön.
Olaj egy hónapja volt cserélve, 5w-30-as szép tiszta,szint megfelelő.
Két napig állt az autó.
Végül megint elindítottam, és alapjáraton járattam. Valamit csökkent a hangja, el is indultam dolgozni, mire bemelegedett majdnem olyan volt mint régen, de valami nem ok.
Ha a szervizkönyv szerint megvoltak a kötelező szervizek, időben, szakszervizben, nagy baj nem lehet, hisz garanciális az autó.
Azt itthoni szerviztörténet esetén sem tudják megmondani, hogy a megelőző szervizek tényleg a gyári előírásoknak megfelelően történtek-e.
Ezt a főtengelytörés dolgot hol olvastad? Egy dologra figyelhetsz, amit ellenőrizni is lehet, az autó komolyabb törése, vagy kisebb sérülésének nem szakszerű javítása.
Egy 2016-os Kia Ceed 1.6 GDI automata megvásárlásán törjük a fejünket. Az autót Szlovákiából hozták be tavaly év végén, most januárban volt 3 éves és kb 70e km van benne. Beszéltem egy budapesti Kia szervizzel, azt mondták, hogy nem tudják megmondani innen, hogy az autó rendesen volt-e szervizelve odaát.
Kérdésem, hogy ilyen esetben mire érdemes figyelni a vásárlásnál, milyen típushibák merülhetnek fel? Eddig amiket olvastam mint gyenge pont az a vezérműlánc, illetve a főtengely törése, de ezen kívül mi lehet még rizikós?
Az enyém is 1.6-os volt! De a megane azért sokkal jobb mint a flu! Ami nagy külömbség volt hogy ebben semmi nem zörög! A hifi sokkal szebben szól! Nagyon jól van összerakva! Igazából lehet érezni hogy csak 1.4-es de nem vészes! Bármelyik kiaba bemész kitudod próbálni! De ha jó bánásmódot akarsz akkor a wallishoz mész a kerepesin! Én ott vettem! Egy idősebb úr volt ott. Igazi régi stílusú eladó. Nagyon szimpatikus és vegtelenül türelmes!
Szívó! Hát nem egy gyorsulasi bajnok! Viszont ahoz képest hogy 100lovacska van benne városba elég mozgékony! Cserébe viszont nem eszik sokat! Eddig csak városba mentem vele és 580km van a kocsiban. De 7.3litertől még nem ment feljebb. Pedig nem vagyok egy spórolós tipusú vezető!
Sziasztok! 2hete sikerült venni egy uj kia seed sw 1.4 benzines autót! Ha lehetne nagyon szivesen csatlakoznék a csoporthoz! Eddi egy renault fluencem volt. Így azin az oldalon is rengeteg hasznos infót tudtunk egymás között megosztani.
A betétek nagyjából 3 mm-en vannak. Lesz egy hét intenzív hegyi túrás használat a közel jövőben. Ezekkel a betétekkel nem megyek neki. A tárcsa még lehet maradhatna, de gondoltam azt is cserélem, hiszen a neten már minőségi tárcsa is fellelhető 20 ezer/pár áron.
Az ablaktörlős intermezzónk után kértem egy árajánlatot a Pappastól az esedékes szerviz, valamint a hátsó tárcsák és betétek cseréje kapcsán, 1.4 JD benzin.
Az esedékes szervizre 88 ezres, a fékszett cserére 120 ezres ajánlatot kaptam. Azt hiszem nem leszek törzsügyfél.
Biztos eufóriába kergette az adrenalin az agyukat, amikor drifteltek, 4,4 mp alatt gyorsultak 100-ra, meg kicsit nosztálgiázhattak is, akik az Alpine-ra szavaztak :) https://www.youtube.com/watch?v=-0ITJtHN1F4 Na meg persze ezekkel az árakkal Alpine ~60.000 € , I Pace ~100.000 € nem egy nagy vásárlói réteget képviselhetnek az eladásokban. Ezért sztem a szavazáson elért pontokat súlyozni ill szorozni kellett volna az összes kategória értékesítési arányával.
3 ponttal lemaradva a 3. lett a Ceed a 2019-es év autója versenyen. A Jaguár és az Alpine 250-250 , míg a KIA 247 pontot kapott. Az angolok 6 újságírót delegáltak és "természetesen" a Jaguárra adták a legtöbb pontot 50-et. A francia 6 fős újságírói szavazatnál is naná, hogy a francia autók kapták a legtöbb szavazatot, így az Alpine is. Ami pedig furcsa, hogy a Szlovákok részéről nem volt újságíró delegálva a megmérettetésre. Ha lett volna, akkor tuti, hogy a KIA lett volna a N01, befutó. https://www.youtube.com/watch?v=MKuUNY9G0tY
Nem tudom mennyit számíthat, de a 140 lovas elég jól megy, szerintem több mint kielégíti a civil autózás követelményeit. Sajnos nem tudtam más motorral kipróbálni, de az a gyanúm, hogy a 120 lóerős 1.0 TGDI is egész jól mehet. De látatlanban nem mertem azt venni...(meg tavaly szerencsére még nem volt ilyen várólista, meg ekkora felár sem)
Jelenleg 6 hónap a várakozási idő az 1,4 T motorral szerelt autókra és valóban azért emelték 200 eFt-al az 1,4 TGDI típusok az árát, mert nem győzik a megrendeléseket teljesíteni. Így szeretnék átterelni a vásárlókat az 1,4 szívó motorok felé. Március 1-el beindították a 3. műszakot motorszerelő üzemben.
SW Platinumot néztem 1.0-as motorral. Készleteket nem igazán találtam a boltok oldalain, HA-n meg eddig nem láttam felmenni a gold fölé az új kocsikat. No mindegy, úgyis kellene menni tesztvezetésre, majd körbekérdezek.
Készletről vettem, mert nem akartam várni, akár kész lettem volna kompromisszumot is kötni, de pont volt olyan motorral, felszereltséggel és színnel, amit otthon kinéztem magamnak.
Egyébként azt mondták a szalonban, hogy ha nem készletről veszek, akkor 2-3 hónap, ha az 1.4 T-GDi motorral venném, akkor inkább 4-5 hónap a várakozási idő. Gondolom, nem véletlenül emelték fel február elsején az 1.4 T-GDi árát 200.000 Ft-tal minden felszereltségi szinten.