Keresés

Részletes keresés

M63 010 Creative Commons License 2017.01.15 -2 0 58647

Na ja, neki kéne állni. Első körben elég lenne pl. egy Nyíregyháza-Sóstó közti vonatközlekedés hétvégente. Csúton meg csak a Bicskei hosszabbítást (a nagyvasúti ráhordás miatt) kellene megcsinálni.

Előzmény: Felek Ferenc (58646)
Felek Ferenc Creative Commons License 2017.01.15 -2 0 58646

Éppenséggel futná az összegből e kecskeméti és nyíregyházi hálózatok felbontására is. Mert ezt csak azért nem lépte még meg a máv, mert nem volt rá pénze...

Előzmény: _NeSzólítsCsincsillának_ (58638)
zjakabfi Creative Commons License 2017.01.14 -2 0 58645

Dokument jelleggel.

 

Szép havas tájban elmentünk Somogyszentpálra megnézni, jön-e vonat Fenyvesről. :)

 

mk482032 Creative Commons License 2017.01.14 0 1 58644
Törölt nick Creative Commons License 2017.01.14 -1 1 58643

Igazad van.  Úgy gondoltam a lazítást ,hogy mivel más adottságai vannak szükségtelen a nagyvasúthoz hasonló követelményeket megkövetelni, de persze szabályozás kell, csak mivel más a forgalom ,sebesség stb. nem kell a nagyvasúti szigorú, hanem lehet engedékenyebb.

 

Jó lenne az is ha a hajtányozást is normálisan szabályoznák végre, mert jelenleg kb. ugyanazt kéne teljesítenie egy hajtányt vezetőnek mint egy mozdonyvezetőnek pedig nagyon nem ugyanaz a kettő.

Előzmény: _NeSzólítsCsincsillának_ (58640)
Pályaőr Creative Commons License 2017.01.14 0 0 58642

Attól félek én, hogy a hangsúly azon a reméljük-ön van. Hú, mennyi volt már abból...

Előzmény: _NeSzólítsCsincsillának_ (58638)
Felek Ferenc Creative Commons License 2017.01.14 -2 1 58641

Akkor már érdemesebb lenne átépíteni normál nyomközű villamosnak, amiből ráadásul már van is Debrecenben.

Előzmény: _KutyaDeRossz_ (58639)
_NeSzólítsCsincsillának_ Creative Commons License 2017.01.14 -1 0 58640

Egyetértünk, de a "lazítják" szó nem a legjobb, mert nem csekély pejoratív értelme van. Pl: ne lazulj öcsém, mert szétesel.

Most pedig éppen az ellenkezőjéről van szó. Nem laza, hanem ide illő, és jó szabályokat akarunk - újra, hiszen volt már erre példa a történelemeben :-)

Ezért, javaslom, inkább fogalmazzunk úgy, hogy:

a kisvasutak adottságait figyelembe vevő, ezen üzemek BIZTONSÁGOS- és FENNTARTHATÓ MŰKÖDÉSÉT szolgáló szabályozás kidolgozása cél.

Muszáj, mert az európai átjárható hálózatokra kidolgozott rendszer klónozása láthatóan nem vált be. Próbáltam udvariasan fogalmazni. :-)

Előzmény: Törölt nick (58637)
_KutyaDeRossz_ Creative Commons License 2017.01.14 -2 0 58639

http://www.dehir.hu/debrecen/9-milliard-lesz-iden-utfelujitasra-hajdu-biharban-jo-hirunk-van-a-zsuzsi-vasutrol-is/2017/01/13/

 

 

Klasszikus politikusi nyilatkozat :-)

 

Viszont ez érdekes: "Még az is lehet, hogy a Főpályaudvarra érkezik majd a Zsuzsi pályája." Hiszen -természetesen a járművek és a pálya jó karban tartása mellett- az egyetlen értelmes lehetőség a Zsuzsi számára: egy értelmes belső végállomás. E szerint, legalábbis a retorikában, még megvan ez a gondolat.

Ez jó.

Mert ha azt a retorikai fordulatot is bárki komolyan gondolja, hogy a Zsuzsi hosszabbíttassék meg a falvakig, és legyen szerepe az elővárosi hivatásforgalomban - akkor a busz utazási sebesség és szolgáltatási színvonallal azonos feltételek (60/80-as pálya, modern motorvonat) megteremtése mellett az érkezési állomásnak, onnan a továbbutazási lehetőségnek is utasvonzónak kell lennie.

_NeSzólítsCsincsillának_ Creative Commons License 2017.01.14 0 0 58638

Miért kéne elfelejteni?

„Mi azt reméljük egyébként, hogy ez a 10 milliárd forint nem elsősorban vagy nem feltétlenül a Váli-völgyi Kisvasút fejlesztését fogja, vagy csak az ő fejlesztésüket fogja szolgálni” – hangsúlyozta a Kisvasutak Baráti Köre Egyesületének vezetőségi tagja, Bodrögközi Gábor.

Előzmény: Pályaőr (58636)
Törölt nick Creative Commons License 2017.01.14 -1 0 58637

Az mindenesetre jó hír, hogy egyszerűsítenek a kisvasutak esetében és és lazítják a szabályokat. Már régen kellett volna ,de jobb későn mint soha. A vál völgyi meghosszabbítása Bicskéig sem lenne hülyeség, nagyvasúti kapcsolattal életképesebb lehet mindenképpen.

Előzmény: _NeSzólítsCsincsillának_ (58635)
Pályaőr Creative Commons License 2017.01.13 0 0 58636
Előzmény: _NeSzólítsCsincsillának_ (58635)
_NeSzólítsCsincsillának_ Creative Commons License 2017.01.13 -1 0 58635
alkotasu Creative Commons License 2017.01.12 0 0 58634

Szegény kisvasút... Emlékeim szerint volt ott egy összefont kitérő, jó lenne, ha az nem a vastelepen végezné.

 

Egyébként kié a bánya? Mi a terve a kisvasút maradékával?

Előzmény: BLGB (58633)
BLGB Creative Commons License 2017.01.12 0 1 58633

Felsőpetény napjainkban:

 

 

 

hubalu80 Creative Commons License 2017.01.12 -1 0 58632

Üdv.!
OFF...
Más témához ( pecsétes tégla mániások topik ) keresek régi fotókat a mendei téglagyárról .
Tudom majdnem 13 éves ez a hsz. de hátha megvannak még azok a képek.
Törölt nick !  kérem segítsen , ha tud !
KÖSZÖNÖM.
aspius80@gmail.com

Előzmény: Törölt nick (12172)
Pályaőr Creative Commons License 2017.01.12 0 1 58631

     

 

           Felsővísó, a kisvasút hídja a Vaséren.

Pályaőr Creative Commons License 2017.01.12 0 0 58630

Ezt kutatás közben találtam, ha jól emlékszem, egy román képeslapos oldalon, ami olyan, mint nálunk a Postcard Hungaricana.

 

Loc necunoscut volt odaírva, vagy ilyesmi, hogy a hely ismeretlen, a túloldalát le se mentettem, mert üres volt, csak a címzéshez volt rajta két vonal, meg egy függőleges a szöveget elválasztani.

Most már sajnálom, hátha volt rajta valamilyen jel, embléma, bár úgy rémlik, nem volt. A Google-képkeresés nem segít. Valakinek nem ismerős?

 

Pályaőr Creative Commons License 2017.01.11 0 0 58629
Előzmény: Felek Ferenc (58628)
Felek Ferenc Creative Commons License 2017.01.11 0 1 58628

A Magyar állam rónaszéki és aknasugatagi sóbányáinak évi 35 000 tonnás sóterményeit szállítja a Magyar Királyi Államvasutak fővonalára. Maga, a bányavasút már 1874-ben megépült, ezt követte a Sókamra-Szlatina vonalszakasz 1880.VI.5.-én, kizárólag sószállításra. A Szigetkamara-Aknasugatag vonal (17 km) 1883.VIII.23.-án, a Szigetkamara-Rónaszék vonal (22 km) 1883.XII.6.-án készült el, immár korlátozott közforgalomra. Az alépítmény koronaszélessége 2.2 méter, a legnagyobb emelkedés/esés 27 ezrelék a legkisebb ívsugár 60 méter. A felépítmény 11.6 kg/fm súlyú sínekkel bír. Építési költsége 18 600 Forint volt kilométerenként. Csak vegyesvonatok közlekednek 20 km/h sebeséggel.

1891.VII.8.-án adták át a Sókamra-Szlatina szakasz normál nyomtávolságúra átépített vonalat. Trianon után Romániához került, de 1940-1944 között ismét MÁV kezelésben volt. Végül a CFR kezelésében maradt és 1976-ban szűnt meg.

Előzmény: Pályaőr (58617)
hivi Creative Commons License 2017.01.10 0 1 58627

Királyréti Karácsonyvasút, 2016. december 11.

 

Pályaőr Creative Commons License 2017.01.10 0 1 58626

Ez piszkos egy poén volt ezzel a térképpel, na még egyszer, lássuk csak:

 

http://www.fsz.bme.hu/mtsz/barlang/4tinfo/roman/erdely/furedtrk.htm

Pályaőr Creative Commons License 2017.01.10 0 1 58625

 "A Pallas Nagy Lexikona hajdanán - még magyar idõkben - röviden ekképpen ismertette Biharfüred üdülõhelyet: „Stina de vale, klimatikus gyógyhely Bihar vármegye belényesi járásában 1069 m. magasságban, a Vurou custurilor aljában, gyönyörû vidéken és egészséges helyen, Belényestõl 5 órányira. Csak újabban felkapott üdülõhely, mely fekvésénél fogva a Biharhegység meglátogatására alkalmas kiindulópont. Tulajdonosa Pável Mihály, a nagyváradi gör. kat. püspök.”


Biharfüred román elnevezése ugyanis Stina de Vale (vagy más írásmódban Stâna de Vale) és csak a sokat ott idõzõ Czárán Gyula (1847-1906), a szervezett bihari turizmus megteremtõje, adta az üdülõtelepnek ezt a szép magyar nevet

A víztározótól kezdve a Királyerdõ-hegység és a Bihar-Vlegyásza közötti határvonalat képezi a Jád völgye.

Érdekesség, hogy ezen a völgyön át egykoron vasúton is el lehetett jutni Biharfüredre. 

 

Gõzfûtéses, villanyvilágításos emeletes szállók és villák, nagyvilági fürdõélet, ahová – 1120 méter tengerszinti –magasságban – szédítõ szakadékok fölött kiépített pályán karcsú sínautóbusz röpíti a vendégeket. Ez Biharfüred”- jellemezte így az üdülõtelep megváltozott állapotait 1939-ben Pap Lajos „A Bihar-hegység meghódítása” címû könyvében.

A Jád-völgyi iparvasutat a XX. század elején kezdték építeni a Sebes-Körös völgye és Remete között, feladata a fa- ill. bauxitszállítás lett volna, de végül csak a nagy mennyiségben kitermelt fa elszállítása valósult meg rajta.

 

Frentiu püspök ösztönzésére 1934-ben kezdték meg a pálya hosszabbítását további 24 kilométeres szakaszon, és 1935-ben így már vasúton is el lehetett jutni Biharfüredre, de csak 1954-ig, mikor is a gyors tavaszi olvadás során a síneket elmosta a víz. 

 

A vasútvonalat aztán már soha nem állították helyre, és 1965-re a síneket is felszedték, később építették helyette az erdészeti utat.

 

1973-ban a Jád folyó völgyében völgyzárógátat létesítettek (28 km-re Biharfüredtõl) és így jött létre a több kilométer hosszú Lesi-tó (sok hétvégi házzal), ahol nyaranta sokan víkendeznek, pecáznak, esetleg strandolnak. Állítólag turbinákat és kiterjedt csõhálózatot helyeztek el a föld alatt. A gát évekkel ezelőtt történt meghibásodása folytán azonban már jócskán csökkent a duzzasztás, a tó mérete kisebb lett.

 

A másik, még nagyobb, 120 méteres gáttal rendelkezõ duzzasztótó, a Dregán-völgyi tó vizét nagy földalatti vezetékekben átvezetik a Jád völgyébe, hogy ott 2 erõmûben áramtermelésre használják. A hatalmas, igen szép környezetben lévõ Dregán-víztározóhoz (Floroiu-tó) Jádremetén keresztül autóval is eljuthatunk Biharfüredrõl. Közelében nézhetjük meg a Kis-Sebesi vízeséseket. 

 

Egykoron a Dregán völgyében is mûködött kisvasút, és a Biharfüredre látogatók egy része a vasút végállomását, a Cserepes-erdészházat elérve a Kishavas-réten át gyalog jutott az üdülõtelepre."


https://hu.wikipedia.org/wiki/Biharfüred

https://hu.wikipedia.org/wiki/Csarnóháza

http://users.atw.hu/pereiarpad/cikkek/bihfur/turaleirabfured.html

 

               

 

 

                                 

 

https://nicopa.sunphoto.ro/In_Apuseni_cu_mocanita_din_Poieni_spre_Vladeasa/91155377    

 

În anul 1932 se construiește calea ferată cu ecartament îngust (de 98 cm) Stâna de Vale – Valea Iadului cu lungime de 42 km. Se rezolvă astfel accesul la Stână dinspre Bulz și Cluj.

1932-ben épült az első vasúti pálya keskeny (98 cm) Biharfüred - Hell-völgy hossza 42 km. 
Ez megoldja a hozzáférést Stana származó Bulz és Kolozsváron.

 

/Google Fordító/


http://puski.info/Kirandulas/Terkepek/slides/Biharfüred%20Vlegyasza_2.html

 

http://puski.info/Kirandulas/Terkepek/slides/Biharfured%20%20Mezo%20havas.html

http://puski.info/Kirandulas/Terkepek/slides/Biharfured_Phaeton.html

Felek Ferenc Creative Commons License 2017.01.07 0 1 58624

Hátha valaki még nem böngészte át:

 

http://super8.hu/home/index.html?search=kisvas%C3%BAt

Pályaőr Creative Commons License 2017.01.07 0 0 58623

Nariz, bocsánat...

Előzmény: Pályaőr (58622)
Pályaőr Creative Commons License 2017.01.07 0 1 58622

De még hogy, ha jól beledurrantanak... más ember az életéért könyörögne, itt meg fizetnek érte a turisták. Nazcar de Diablo, az Ördög orra-hegy, Ferrocarriles Ecuatorianos:

https://www.youtube.com/watch?v=tVmFp74e7Cc

Előzmény: b.robert (58620)
Pályaőr Creative Commons License 2017.01.07 0 1 58621

Ha egyszer olyan kedvedben leszel... minimum, amit mondhatok, hogy hasznos lenne :-). Egyébként gondoltam olyanra, hogy inkább csak a gyártógépek elve lehet azonos, még a hozzájuk felhasznált alkatrészek anyaga is más. De egy gonddal így is kevesebb, lehet spórolni a tervezésen.

Előzmény: _nyunyuka (58619)
b.robert Creative Commons License 2017.01.07 0 0 58620

Egy jó mozdonyvezető pedig egy rozsdás vaskályhával is felviszi a vonatot a hegyre.... :-)

Előzmény: Pályaőr (58614)
_nyunyuka Creative Commons License 2017.01.06 -1 0 58619

OFF

 

Csak maga a technika, és nem az alkalmazás. Ráérős kedv kellene, beszkennelni a BJKMF Fegyverismeret I.-II. jegyzeteimet, helyrerakná a teljes kaliber-kérdéskörödet, mindenre választ kapsz belőle...

 

ON

Előzmény: Pályaőr (58614)
Pályaőr Creative Commons License 2017.01.06 0 0 58618

Hogy az a rakocsányi... ez a busz itten:       http://www.fortepan.hu/_photo/display/7517.jpg       

 

Képfelirat: Nagybánya, útőrház a Máramarossziget felé vezető út mellett, a Gutin-hágó közelében. Évszám: 1943.

 

itt van róla még egy kép:  https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/93/R%C3%A1ba_Super_coach_model.JPG

 

          

Előzmény: Pályaőr (58617)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!