(aki nem hiszi látogasson el az Ormánságba, Zalába stb.)... és nem csak Magyarországra igaz, de Romániára is...
Ugye nem azt akarod mondani, hogy Zalában, vagy Romániában működik a népi-kontroll a politikusok gazemberségei felett, vagyis hogy olyan kiterjedt demokrácia van, hogy pl. a helyi, (zalai) népakarat dönti el, hogy stadion legyen-e, vagy kórház-rekonstrukció??
Lemehetsz akár a térképről is - és nem fogsz olyat találni, ahol ne többségi- és ne képviseleti demokrácia lenne - vagyis olyan hely, ahol két szavazás között ne KUSS legyen a választópolgár valós megnevezése.
Még a legfaszább országokban is, a demokrácia 1 napig tart - 4 évenként. Ami közte van, arról jobb nem beszélni.
Bazi jolét van Europába szinte példanélküli a történelmébe,
Pont erre gondoltam (naivan) - amikor azt vizionáltam, hogy ebben a kibaszott nagy jólétben úgysem akadna olyan idióta, aki elmenjen katonának - hogy pár aljas politikus miatt idegen földeken dögöljön meg, nyomorultul.
A tenyek makacs dolgok. A devizatartalekunkbeli deviza zome a bejovo (foleg eu-s) deviza "atvaltasa"-bol szarmazik. Ez technikailag ugy tortenik, az mnb ugy "valt at" 1 milliard eurot a kormanynak, hogy a semmibol letrehoz 320 milliard forintot, es azt odaadja. Ennek a fedezete az 1 milliard euro. Ha felhasznaljak ezt az eurot, akkor ki kell vonni a 320 milliard forintot. Eu-s szabaly tiltja a monetaris fianszirozast, nepszeu neven quantitative easing-et (azt csak az ECB-nek lehet csinalni).
A kettőnél több ciklus tilalmát kellene kötelezően előírni EU-s szinten ....
Ez nem oldana meg semmit.
Legfeljebb annyit, hogy a politikus-banda előreláthatóan véges időtartammal számolna - és eszerint osztaná be a lopási-naptárát.
NE FELEDJ EGY DOLGOT: A demokrácia 4 évenként mindössze csak 1 napig tart - ráadásul az is mindig vasárnapra esik.
Miután a csőcselék leadta a voksát (mindegy kire) - onnantól lehet hazaballagni és 4 évig mélyen kussolni. Mert hogy innentől nincs beleszólása semmibe - az hótzicher.
Svájcban próbálkoztak azzal, hogy minden szart megnépszavaztattak ciklusok közben is.
Szinte nem volt olyan vasárnap, hogy ne legyen valamilyen népszavazás - de valahogy azzal is alábbhagytak.
Max. ilyen-olyan helyi népszavazások vannak, pl. arról, hogy melyik kerületben milyen legyen az egyen-kukazsákok színe.
Ez a legnagyobb tragédia, hogy egy-két kivétellel mind ugyanitt. A kettőnél több ciklus tilalmát kellene kötelezően előírni EU-s szinten de persze ebben a létező politikai elit ellenérdekelt. Nincs semmi gyakorlati tapasztalatuk, szakmai hátországuk, a tudományos munkásságuk (ha esetleg van) is annyit ér mint palkovicsé, ahogy a napokban kiderült.
Ezzel az egy (kis) szabályozási elemmel óriási változást lehetne elérni az EU-ban.
A devizatartalek nem plusz penz, hanem pluszban kibocsajtott helyi penz fedezete (nem csak Kinaban, nalunk is - a devizatartalekot nem lehet mas tartalekok koze szamolni, mert ha pl. 1 milliard eurot felhasznalsz belole adossagcsokkentesre, akkor 1 milliard euronak megfelelo forintot ki kell vonni a penzpiacrol).
A devizatartalek nem plusz penz, hanem pluszban kibocsajtott helyi penz fedezete (nem csak Kinaban, nalunk is - a devizatartalekot nem lehet mas tartalekok koze szamolni, mert ha pl. 1 milliard eurot felhasznalsz belole adossagcsokkentesre, akkor 1 milliard euronak megfelelo forintot ki kell vonni a penzpiacrol). Azaz, ugyanannyi adossag all vele szemben.
A kinai teljes (allami+privat) adossagallomany 2008 ota meghetszerzodott, most 40 ezer milliard dollar (USA 70 ezer milliard dollar - de van fedezetlen igerveny is, az meg pluszban 100 ezer milliard folott van). Egy dollarnyi plusz GDP-hez nekik is 4 dollarnyi plusz adossag kell ma, mint az USA-nak.
Az informatika és a közlekedés olyanok, hogy saját magukat szolgálják ki. Ha nem lenne akkor nem is kellene, hogy legyen egyik se.
A közlekedés nem önmagáért van. A forgalomnak csak kis részét teszik ki az útépítők és az autókat szállító járművek; sokkal többen vannak a munkába vagy nyaralni igyekvők, a mindenféle más árucikket szállító kamionok, tehervonatok. Ha nem lenne gépi közlekedés, bizony hiányolnánk.
Nade nem ez a szuk keresztmetszet hanem a valos kereslet.
Gondolom a VW is túlbecsüli a valós keresletet, valami villany AUDIt hirdetnek óriásplakátokon, hogy Bécsig elmegy egy töltéssel, mert 400 km villany fér bele.
"Mindenesetre a Teslank kivalo eselye van arr, hogy 10 ev alatt behozza a ~100 eves multtal rendelkezö hagyomanyos autogyarak jelentös reszet"
Szerintem nem a teslanak van erre jo eselye, hanem Kinanak. Ha uj technologia jon, akkor egyenlo esellyel indul (nem csak az autogyartasban, de pl. az AI-re mennek ra nagyon nagy erokkel). Az elektromos autokat akkor veszik nagy szamban, ha jo nagy tamogatas van rajtuk. Kerdes, hogy meddig fogja tudni tolni bele a penzt a kinai (es mas) allam.
Kinai 2018-as gyartas (ennek a zome echte kinai, nem kulfoldi gyarto):
NEVs: Production totaled 1,270,000 units, reflecting a 59.9% increase y/y; while sales totaled 1,256,000 units, reflecting a 61.7% increase y/y. Production of electric passenger vehicles reached 792,000 units, reflecting an increase of 65.5% y/y; while sales reached 788,000 units, reflecting an increase of 68.4% y/y. Production of plug-in hybrid passenger vehicles reached 278,000 units, reflecting an increase of 143.3% y/y; while sales reached 265,000 units, reflecting an increase of 139.6% y/y. Production of electric commercial vehicles reached 194,000 units, reflecting an increase of 3.0% y/y; while sales reached 196,000 units, reflecting an increase of 6.3% y/y. Production of plug-in hybrid commercial vehicles reached 6,000 units, reflecting a 58.0% y/y decline; while sales reached 6,000 units, reflecting a 58.0% y/y decline. In 2018, sales of passenger vehicles of Chinese brands totaled 9,980,000 units reflecting a 8.0% y/y decline. This accounted for 42.1% of the totaled passenger vehicle sales with 1.8 percentage points lower than 2017.
Az nyilvanvalo volt, hogy, amennyiben a gyartast sikerül felskalazni ... az elosztas lesz a következö logisztikai kihivas, szük keresztmetszet. Ha van mit eladni, akkor majd kialakul a hozza tartozo elosztas is. A vilag jo nagy, nem varhato el, hogy egy fiatal vallalat nehany ev alatt mindent letrehozzon ... Mindenesetre a Teslank kivalo eselye van arr, hogy 10 ev alatt behozza a ~100 eves multtal rendelkezö hagyomanyos autogyarak jelentös reszet ... legalabbis azon a területen, ahol tevekenykedik. A hagyomanyos autogyarak "felhalmozodott terheit" (struktura, (szerviz)halozat, atallasi kenyszer ...) pedig nem kell nyögnie ... azt majd nyögik a "hagyomanyosok".
"Alaposan visszaesett a Tesla értékesítése az első negyedévben, jóval kevesebb autót szállítottak ki, mint amire az elemzők számítottak. A tavalyi negyedik negyedéves 90 966 után csak 63 000 autót szállított..."
"Egy szaúdi vezetésű konzorcium építheti meg a Török Áramlat gázvezeték északi, Közép-Kelet-Európába tartó ágának bulgáriai szakaszát; a munkára magyar társaságok is pályáztak. A magyar gázellátás kihívásaival..."
Kozben az orosz-kinai gazvezetek epitesenel elkeszult az Amur alatti atvezetes. Hamarosan kesz lesz az egesz vezetek (4000 kilometeren orosz, 3500 kilometeren kinai teruleten megy).
Mintha nem regen gazcsöveztünk volna ... ahol azt irtam, hogy Magyarorszag csatlakozhat a "török" gazhoz (azert török, mert az oroszok oda vezetik ... South-stream). Elvileg nincs akadalya ... csak csinalni kellene.
Hungary’s Relationship with Russia Poses a Risk for Europe
As the conflict between Russia and Ukraine enters its fifth year, another Eastern European state is appearing on the Kremlin’s radar, albeit in quite a different regard: Hungary.
This is hardly surprising to many—Hungarian Prime Minister Viktor Orbàn has been espousing an anti-European and pro-Russian campaign for some time now. While Hungary has not outright rejected all of Europe’s values, he is firmly against immigration and increasingly receptive towards the overtures of Russian President Vladimir Putin.
Russia agrees to supply Hungary with natural gas via the TurkStream pipeline—bypassing Ukraine.
Sajnos az kevés lenne ehhez... mert ugye errefelé ez nem egy "one-man show"... ellentétben más országokkal, ahol tehetséges és bölcs
vezetők egyedül képesek az élet bármely területén maximálisan (szub)optimális döntések sorozatát hozni. Mivel az EU összes országában
működik a demokrácia...
...ezért nem az elnököt, hanem a lakosságot kell leváltania annak, akinek nem tetszenek az aktuális folyamatok. (erre jó a 4 alapszabadság)
Egy költözés ezért mindig win-win. Az aktuális irányvonallal egyet nem értők száma csökken, az egyetértők száma gyarapszik, tehát ha az irány helyes, akkor gyorsabban lehet odaérni (ha pedig nem, akkor is)...