Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2011.02.13 0 0 14588

:-)))

 

Kár, hogy ilyen nehéz hozzájutni. 

Előzmény: _Nyuszi (14587)
_Nyuszi Creative Commons License 2011.02.13 0 0 14587

Szeretem a Piña Coladat! :)))

-----------

Antikvárium, OMIKK, OSZK, nem tudom... Biztos megvannak valahol.

Előzmény: Törölt nick (14586)
Törölt nick Creative Commons License 2011.02.13 0 0 14586

Ezekhez a könyvekhez nem lehet valahol hozzájutni? 

Előzmény: _Nyuszi (14585)
_Nyuszi Creative Commons License 2011.02.13 0 0 14585

SH-ról van, több is. Van a mechanikus részről és a villamos részről is, de ezek gyakorlatilag könyvek, beszkennelni nem fogom tudni egyik napról a másikra. Magát a rajzot szkennelni a magyarázó szöveg nélkül egyébként is balgaság: pl. a vágányúti blokkmező ák-e a lezárás során kétszer változik (az aszinkron működés miatt), és külön rajzjeleket használ, amik nehezen követhetőek magyarázat nélkül (pl. külön jelöli a különböző fajta érintőket).

----------

Az "eredeti" SH-nál nem fog sorrendi függés a jelzőblokk és a vágányúti blokk között, ezt valamikor 80 évvel ezelőtt találhatták ki.

Előzmény: Törölt nick (14584)
Törölt nick Creative Commons License 2011.02.13 0 0 14584

Megnéztem az általad említett állomásokat, és valóban irreálisan közel (a felvételi épülettől kb. 5m-re) volt az egyik torony. Nálunk délen van egyközpontos (Pécs-Felső) és kétközpontos (Beremendi Cementmű) SH is, akkor már olyat is tehettek volna oda. Neked rajzaid nincsenek SH berendezésről? (vagy bárkinek) Szívesen fogadnám. 

Előzmény: _Nyuszi (14583)
_Nyuszi Creative Commons License 2011.02.13 0 0 14583

Ehhez hasonló (vagy talán pont ez) volt nálunk is pár SH-nak nevezett berendezés kezelési sorrendje. Talán a GYSEV felségterületén fordultak elő, a tornyok a forgalmihoz közelebb is voltak egy kicsit az átlagosnál. Egy emberes SH-ként tanultuk őket, persze rajzok nélkül. :-(

Azt hiszem, Matyiék már mindet elbontották.

Előzmény: Törölt nick (14580)
pista88 Creative Commons License 2011.02.12 0 0 14582

Acsád, Nagycenk volt valami hasonló.

Előzmény: Törölt nick (14580)
etwg Creative Commons License 2011.02.12 0 0 14581

Jó lenne, ha a kezelése megegyezne a mi SH berendezéseinkkel.

 

 

Miért - ez nem SH, hanem Rank. Igaz közös gyökerek, elvek, de mégsem ugyanaz.

Előzmény: Törölt nick (14580)
Törölt nick Creative Commons License 2011.02.12 0 0 14580

http://erwes.michalhanzlik.cz/zstjedlova.php

 

Érdekes kis program. Jó lenne, ha a kezelése megegyezne a mi SH berendezéseinkkel. Kérdés: a cseheknél hogyhogy máshogy van megcsinálva a berendezés?

A leírás szerint a menetbeállítás sorrendje:

- tológomb vágány fölé helyezése

-iránykallantyú elfektetése

-jelzőblokk feloldása

-vágányszám kicsengetése

-a váltókezelő beállítja a vágányutat, vágányúti kallantyút elfekteti

-a váltókezelő a vágányúti blokkot lezárja (fehérről zöld(!) lesz)

-a váltókezelő kezeli a jelzőt

 

Találtam még egy régi filmet is:

gGAbesz Creative Commons License 2011.02.12 0 0 14579

Amikor még én vizsgáztam oda, akkor még létezett, de  a kezdőpont felölit nem volt szabad kiadni, mivel kábeljeit már akkor felgyújtották, és összeégett. A végponti jól működött. Külön volt rá egy váltókezeló nyújtott nappalos műszakban. Kár érte.

Előzmény: Slijepac Most (14577)
53FLIRT41 Creative Commons License 2011.02.12 0 0 14578

Köszönöm a válaszokat!

Slijepac Most Creative Commons License 2011.02.12 0 0 14577

Ez nem lehet túl régi fejlemény, 2008.-ban még fotóztam tolatást, amit úgy láttam, onnan irányítottak. Gratulálok, hogy sikerült ezt a funkciót is elkótyavetyélni!

Előzmény: pista88 (14571)
_Nyuszi Creative Commons License 2011.02.12 0 0 14576

Köszi!

Közben már helyre tettek: úgy emlékeztem, hogy kint a váltókörzetben voltak a vasbakterok, nem pedig fent a toronyban a HK-k. Teljesen úgy emlékeztem, hogy a torony régről maradt... :-(

Előzmény: Törölt nick (14575)
Törölt nick Creative Commons License 2011.02.12 0 0 14575

Mindent elhordtak :(

Előzmény: _Nyuszi (14570)
djkoxi Creative Commons License 2011.02.12 0 0 14574

Eperjeske Rendező Pu is ilyen.

Előzmény: pista88 (14562)
pista88 Creative Commons License 2011.02.12 0 0 14573

A tornyokban volt/van a helyi kapcsoló.

Előzmény: _Nyuszi (14572)
_Nyuszi Creative Commons License 2011.02.11 0 0 14572

És a vasbakterok?

Előzmény: pista88 (14571)
pista88 Creative Commons License 2011.02.11 0 0 14571

A kezdőponti oldali csövesszálló lett, a másik oldalon a pultból csak a műanyag keret maradt meg fedőlapok nélkül.

Előzmény: _Nyuszi (14570)
_Nyuszi Creative Commons License 2011.02.11 0 0 14570

Angyalföldön a helyikapcsolók még megvannak, csak a tornyokat hordták szét, ugye?

Előzmény: Törölt nick (14568)
_Nyuszi Creative Commons License 2011.02.11 0 0 14569

A fotót nézve: tuti, hogy ez HK? Az nem a vasvakter a vágányok között?

Előzmény: pista88 (14562)
Törölt nick Creative Commons License 2011.02.11 0 0 14568

Angyalföldön már biztos nem.

Előzmény: pista88 (14562)
pista88 Creative Commons License 2011.02.11 0 0 14567

A toronyban a pult biztos kétemberes, csak minek van a 2(+2) őrhely?

Előzmény: aruzsi (14566)
aruzsi Creative Commons License 2011.02.11 0 0 14566

És oda külön pultot tettek?

Nem túl szerencsés a világ végére vinni az 1000 gombot és az izzókat.

Előzmény: pista88 (14565)
pista88 Creative Commons License 2011.02.11 0 0 14565

Gékényesen van két őrhely + Zákány mrh., (volt) Kavicsbánya.

Előzmény: aruzsi (14564)
aruzsi Creative Commons License 2011.02.11 0 0 14564

Gyékényesen max. kezelési körzet lehet, ha van. A toronyban biztosan kettő van. De hogy ezen kívül lenne még?

Keletiben is két körzet van + a mosó, de az tokkal vonóval kezelhet, ha ki van adva.

Előzmény: pista88 (14562)
_Nyuszi Creative Commons License 2011.02.11 0 0 14563

Nem csak Dominónál lehetséges, de valóban, Dominóból van a legtöbb, ott a legkönnyebb összefutni vele. Viszont én nem nevezném őrhelynek. :-)

Elvi szinten lehetséges VES-nél és vasgombosnál is.

Előzmény: pista88 (14562)
pista88 Creative Commons License 2011.02.11 0 0 14562

Füzesabony helyi kapcsoló: http://www.vasutallomasok.hu/show.php?az=fzab&num=853

 

Dominóknál néhány állomáson a váltóállítás kiadható a váltókörzetekben lévő őrhelyekre: Pl.: Rákos(?), Angyalföld(?), DuFi, Gyékényes(?)...

Vendégsín Creative Commons License 2011.02.11 0 0 14561

Jelfogófüggéses, egyközpontos biztosítóberendezések váltókörzetében szekrényben, vagy épületben elhelyezett állítókészülék, a tolatások részére szükséges váltóállítások elvégzéséhez. Lehet a kezelője a vonat/tolatószemélyzet, vagy állomási dolgozó is.

Előzmény: 53FLIRT41 (14560)
53FLIRT41 Creative Commons License 2011.02.11 0 0 14560

Üdv!

 

Én is betolakodnék egy banális kérdéssel: mi az a helyi kapcsoló?

pista88 Creative Commons License 2011.02.11 0 0 14559

 

Nem tudjátok véletlenül, hogy ki az, aki a film végén átadja a bizonyítványokat? Ill. ki a tisztképző forgalmi szakembere?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!