Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Bajusz2010 Creative Commons License 2016.06.07 0 0 61424

Szia!

Én is gondoltam a 3M fóliára. Viszont a spoiler belső felülete üreges. Csak "U" alakban van megerősítve a patentok helye körül, szélén természetesen gumi csíkkal a víz ellen. 

Ezért keresek olyan rugalmas purhab szerű tömítőanyagot amivel az üregeket ki lehet tölteni, megkeményedés után csiszolgató. Ezt a felületet már lehetne 3M fóliával ragasztani. Erre gondolok.

Készített már valaki ehhez hasonlót? 

Tud valaki ajánlani "mestert" hozzá?

Előzmény: yoggi (61414)
Bajusz2010 Creative Commons License 2016.06.07 0 0 61423

A patentok körül állítólag már 5 év múlva elkezd rozsdásodni. Ezt mondta a fényező. 

A ragasztással talán ez elkerülhető lesz. 

A DLR-t úgy gondoltam bekötni, hogy  a motor álló helyzetében még világítson a helyzetjelző lámpa, beindítás után a DLR működjön addig míg a tompított nem világít. Itt megint a tompított és helyzetjelző világítson, DLR nem. 

Előzmény: emts (61417)
Törölt nick Creative Commons License 2016.06.07 0 0 61422

Még annyit, hogy mielőtt megvettem volna mostanit mentem egy kicsit egy 1.3-assal. A fura az volt, hogy nagyon könnyű, furcsa járású volt a kuplungja, biztos cserés lett volna. Mivel volt ignisem, cserélt kuplunggal így tudom milyen a jó kuplung benne, no ez nem az volt, a váltóbot is sokat mozgott. Tökéletesnek hirdetve, magánszemély.

 

Elvittem cimborámhoz, azonnal alánézett, elől is törve volt, hátul is meghúzva, egy helyen rozsdásodott is, ezekre mind rákérdezett, ja igen, ezt szakszerviz csinálta, ezt is. A javítás olyan ocsmány volt, hogy hihetetlen, de fel lett polírozva előtte pár héttel. Erre is rákérdezett a szakim, erre válasz az volt hogy 3 éve csinálták. Mivel benne van szakmában közölte, nem, ez pár hete volt megcsinálva, a polír utáni port nem takarították le végig és látszódott pár helyen.

 

 

Ezután cégtől vettem meg mostanit, amiben tényleg annyi van, amennyive hirdették. Ez is ritka, de majd minden magánszemély át akart verni :(

 

Egy idősebb fazon volt, aki korrektnek tűnt, mondta igen, picit törve volt, fékek cserére szorulnak és téli gumi max egy szezont bír. Elmondott mindent, ahhoz képest én drágállottam, igaz 4x4-es volt, végül a mostani egy automata lett. Mindig ki akartam próbálni, ez volt legjobb állapotban megnézettek közül, így ez lett. Erre is költöttem, mert kellett négy gátló, hátsó dobokat szabályoztuk, axialtengely vagy minek hívják is cserélve lett két oldalt, első fékpofa+tárcsa, minden olaj (fék is, kell 2 évente, bárki bármit mond, mint a váltóban is, azt is szeretik sokan elhagyni oszt csodálkozás van a váltóhibánál)

 

Szal szép a használtpiac :D

 

Mielőtt megveszed ellenőriztesd a km-et, 600ft környékéért le tudod kérni kormányablaknál vagy regelsz náluk és telefonon is lekérdezhető fizetés ellenében rendszám alapján. Ennyit megér, hogy biztosra menj.

 

Üdv

 

Előzmény: Törölt nick (61421)
Törölt nick Creative Commons License 2016.06.07 0 0 61421

Szia

 

Váltót nézd meg sebességben mennyit kotyog, sok mindent el tud árulni.

 

Motorolajszint, állag árulkodó. beindítjátok, kuplung elengedve, van-e hang, benyomva teljesen, van-e hang.

Olajsár látható-e az olajsapkánál, ha igen menekülsz.

Teljesen kitekert kormánynál kanyarban van-e kattogó hang.

 

Mivel egy igen strapabíró jószág úgy megnézni, hogy új típus számodra, hibát találni nehéz.

Még nekünk is az lenne sok esetben, akinek tizen éve ez van :)

 

Nekem volt bő 400-as futásúm, annyi hibát kívánok minden autós társamnak, mint amennyi avval volt, gyak csak kopók mentek néha ki :)

 

 

üdv

Előzmény: Trolizátor (61419)
DMA Creative Commons License 2016.06.07 0 0 61420

A legjobb igavonó suzuki. Az enyém már zörög elég szépen, de megy :-)

Az első futómű hajlamos bizonyos sebességeken rázni, ez elég idegesítő tud lenni. Állítólag féltengely okozza, de a fene tudja. Én megszoktam...

Semmilyen folyadék nem fogy belőle, így 380ezer táján is szépen húz, 14 éve lesz az ősszel. Ha a komforttal illetve hiányával meg tudsz békélni, egy igen jó igénytelen autó.

 

Előzmény: Trolizátor (61419)
Trolizátor Creative Commons License 2016.06.07 0 0 61419

Sziasztok!

Ignis vásárlása előtt állok. A márkát, típust kiválasztottam, lebeszélni nem ér :) Kocsi átnézésénél mik azok a sarkalatos pontok, hangok, amikre érdemes odafigyelni, meghallgatni, amik esetleg utalnak bizonyos rejtett hibákra, stb.

Évjáratban 2004-től felfelé, 1.3-as, benzinesben gondolkozok, lehetőség szerint 130ezer km alatti futásteljesítménnyel.

Jut eszembe: jelzett km állás mennyire hihető Ignisnél?

Előre is köszönöm a válaszokat.

Szépnapot nektek!

 

Repiv_ Creative Commons License 2016.06.07 0 0 61418

Üdv mindenkinek!

 

Lenne egy kérdésem a szakértő urakhoz:

mindkét első ablaknál amikor lehúzzuk begyűri a belső gumicsíkot.

Mi okozza ezt és hogy lehet megszüntetni? Esetleg vegyek újakat, mert ezek a gumik elöregedtek?

 

Nagyon köszönöm!

emts Creative Commons License 2016.06.07 0 0 61417

Köszönöm a képeket. Szép lett. Tudtommal a helyzetjelző kapcsolása esetén is ki kell kapcsolni a DLR-nek. Nekem más autó típuson Osram (Foglight) van, ott a gyári szerelési utasítások szerint a helyzetjelzőre van kötve a vezérlés. Van itt az indexen egy DLR-es fórum, ott alaposan ki lett elemezve a jogszabályi háttér. Ha jól emlékszem az volt a nagy kérdés, hogy helyzetjelző mellett dimmelve mehet-e a DLR és talán az NKH szerint az volt az eredmény, hogy nem (utólagosnál). 

 

A díszlécek ragasztása szerintem is jó ötlet. A patentok miatt ki van fúrva a küszöb, én erősen tartot tőle, hogy ott fog rozsdásodni, s még csak észre sem veszem. 

Előzmény: Bajusz2010 (61412)
dfgdgerrh Creative Commons License 2016.06.07 0 0 61416

1.Olajtanácsot szeretnék kérni, az alábbiak közül (mind 5w30) melyiket érdemes választani:

 

  • CASTROL Magnatech A5 
  • CASTROL Magnatech A3/B4
  • CASTROL Magnatech C2
  • MOBIL1 Super 3000 XE 
  • TOTAL Q Future 9000

 

 

 

Árban a Total a legolcsóbb, de végülis mindegyik belefér... Elvileg az A5-ös Castrol csak SN minősítést tud, ami nem illik össze a gyári szervízkönyv által ajánlottal (SG/SH/SJ/SL/SM). Az összes többi tudja az SL-et. 

 

2. Fékolajból milyet és mennyi litert kell venni egy cseréhez?

 

 

abes Creative Commons License 2016.06.06 0 0 61415

Jajj.

 

(tudom ízlésről nem vitatkozunk)

Előzmény: Bajusz2010 (61411)
yoggi Creative Commons License 2016.06.06 0 0 61414

ha súlyban megbirja, csakis 3M kétoldalassal tedd fel, nekem van fenn krómozott gumicsik, ilyen ragasztóval, 11 éve azt se tudom hogy fenn van, gyári minőség, pedig a kocsit télen nyáron 50 fokban hóviharban felhőszakadásban kint áll az utcán, vagy megy

 

 

Előzmény: Bajusz2010 (61413)
Bajusz2010 Creative Commons License 2016.06.06 0 0 61413

Tanácsot szeretnék kérni Ignis spoiler felszerelésével kapcsolatban.

Most fogom átfényezni a GLX-es ignist. Szeretném spoilerekkel felszerelni GS változatnak megfelelően. Viszont a spoilerek elemeit pattentok fogják gyárilag. Ezeket kihagynám és ragasztással szeretném felrögzíteni az elemeket.

Tud valaki ajánlani megfelelő vízálló ragasztóanyagot?   

Bp-n egy ügyes kezű "szakit" aki ilyenekkel foglalkozik és szépen dolgozik?

 

Bajusz2010 Creative Commons License 2016.06.06 0 0 61412

A menetfény kapcsolásánál arra gondoltam, hogy csak addig működjön, amíg a tompított fényszóró nincs bekapcsolva. Amint felkapcsolom a menetfény kialudjon és az eredeti helyzetjelző izzó és a tompított világítson. Ebben a szettben 3 vezeték van: 1 fekete a testnek, 1 piros és egy sárga. A vezeték köteg egy zsugorcsövezett  relét rejthet a menetfény lámpáitól. (nem bontottam szét)

Előzmény: Bajusz2010 (61410)
Bajusz2010 Creative Commons License 2016.06.06 0 0 61411

  Szia!

A menetfény a ködlámpa központjába került elhelyezésre. A lökhárító belső felületére készítettem egy műanyag keretet az állíthatóság miatt. A lámpa elhelyezése megfelel a 60cm-es távolságnak, 25cm-es magasságnak és 40cm-en belül van a szélétől.

Nem én faragcsáltam, "szaki" készítette Bp-n. 

Előzmény: emts (61409)
Bajusz2010 Creative Commons License 2016.06.06 0 0 61410
Előzmény: István79 (61408)
emts Creative Commons License 2016.06.06 0 0 61409

Szia, esetleg képet tudsz feltenni, hová szerelted a menetfényt és hogy néz ki? Köszönöm szépen. Én is ilyesmiben gondolkodok, de nem látom, hová lehetne tenni nagyobb átalakítás nélkül (és hogy szabályos is legyen).

Előzmény: Bajusz2010 (61407)
István79 Creative Commons License 2016.06.04 0 0 61408

Üdv! Azt kellene tudni a válaszhoz, hogy a vezérlőrelé mire kapcsol be. A legtöbb szett úgy működik, hogy az akkura kell kötni a tápot és a testet, a jelet viszont több helyre is lehet, típustól függ. Van amelyik egyszerűen csak érzékeli hogy megnőtt a feszültség az akkun, tehát jár a motor. Van olyan is, amelyiknél szükség van a benzinszivattyú áramára, vagy az olajnyomás lámpa kapcsoló jelére amiből tudja, hogy jár a motor. Emellett pedig mindenképpen kell egy helyzetjelző lámpa áram is, mert ha felkapcsolod a helyzetjelzőt automatikusan ki kell kapcsolódnia a menetfénynek. Ha felteszed ide a kapcsolási rajzot, vagy leírod a pontos típust akkor biztosan meg tudom írni mit hová kell kötni, már szereltem be jó pár szettet.

Előzmény: Bajusz2010 (61407)
Bajusz2010 Creative Commons License 2016.06.04 0 0 61407

Tanácsot szeretnék kérni, hogy az Ignis motortéri biztosítéktábláján melyik vezetékhez lehet elektromosan bekötni a nappali menetfény táplálását? Melyik áramkörre kössem? (A menetfény szett tartalmaz külön biztosítékot és relét. ) 

A motor beindításakor kapcsoljon be a menetfény..

Törölt nick Creative Commons License 2016.06.01 0 0 61406

Én azt javaslom, hogy egyrészt városban elfelejted az 5. fokozatot, a 4 éppen jó 50-nél, de annak is jobb a 60.

Legközelebb 5w30 olajat teszel bele, de min 5w40-et, s nem érdekel a szerviz mit mond, ők azt teszik bele, amit olcsón kapnak. Ignis könyvében is 5w30 van ajánlva.

 

Eneos 5w30 amúgy teljesen jó, évek óta ezt használom én is, csak nekem 2003 év végim van, de előző ignisben pl 400 feletti km mellett is 5w30 volt, s köszöni, nem volt baja :)

Tessék forgatni, ne féltsd, hadd forogjon 5000 felett is időnként.

 

(nálam padlógáznál automata visszavált min 1, de sokszor 2-t is és 5500-on visít előzés közben :D, s automata jobban védi a motort, mint ahogy ember tudja :))

 

 

Jót szeretnék annak a kocsinak, hidd el, kell neki a forgatás, váltásnál meg 1-ből 3000 legyen meg, de úgy általában célszerű 2500 felett váltani, akkor nem fogja lezabálni a fejed

Előzmény: rock1984 (61404)
ignis1969 Creative Commons License 2016.06.01 0 0 61405

Nekem a halk kattogó hangtól a cseréig 4000km-t használtam még. Ha az ablak fel van húzva csak akkor hallható a kattogó hang , hs levan már nem hallod az utastérben. Ha a motorfelől fülelsz felnyított motorháztetővel ott is halható a kattogó hang ha nyekestengely csapágyas. Azt még hozzátenném hogy 105000km-nél cseréltünk váltóolajat , Castrol syntrax 75W-90 , 120000-nél pedig már csapágyas volt a váltó.105000-ig a váltóban még az eredeti olaj volt.

Előzmény: rock1984 (61404)
rock1984 Creative Commons License 2016.06.01 0 0 61404

Szia!

Eneos 10w-40 olajat tettek most bele. Az autóban 93ezer km van. 2 hónapja vettük használtan. Ahogy megvettük minden folyadékot lecseréltettem benne. Motorolaj, váltóolaj, fékfolyadék, hűtővíz. Nagyon egyben van az autó csak ez a hang izgatott.

Nem szoktam erőltetni alacsony fordulaton csak néha kerülök olyan helyzetbe, hogy városban csak egy kicsit kell lassítani 55-50km ről s akkor ha negyedikben gyorsítanék vissza erre a sebességre akkor adja ezt a hangot.

Előzmény: Törölt nick (61401)
DMA Creative Commons License 2016.06.01 0 0 61403

Így van, inkább pörgesd mint erőltesd. Szeret pörögni :-)

 

Előzmény: rock1984 (61402)
rock1984 Creative Commons License 2016.06.01 0 0 61402

Köszi a segítséget. Akkor nem izgulok. Használom aztán ahogy leírtátok, ha romlik úgyis észreveszem.

Üdv!

Törölt nick Creative Commons License 2016.06.01 0 0 61401

Szia

 

Szerintem kezdjük az alapoknál. Véleményem szerint kutya baja nincs a váltódnak, viszont azt hadd kérdezzem meg mégis milyen olajat használsz a motorban?

Nekem anno 1.3-ban míg 10w volt 5-ben 50-nél bíz csörgött elég szépen, majd átálltam 5w30-ra, ami a gyári előírás és probléma megszűnt. Igaz evvel párhuzamosan az 5. fokozatot kerültem amikor csak lehetett, de amikor mégis 1500-ról kellett gyorsítania, akkor sem csörgött.

 

Szóval én motorolajra is gyanakszom, de amúgy is felejtsd el az 5. fokozatot városban, 70 felett lehet, addig inkább ne :)

1500-as fordulatot max sebtartásra használd, de inkább afelett járasd.

 

VVT dolgozik végig, lehet annak van egy jellegzetes hangja ott alul.

 

Érdekességképp (bár nem szeretem evvel terhelni a fórumot):

nekem automatám van, ennél 50-nél 3-ban 1500-on tart sebességet, 60-nál kapcsol 4-et, amiből kis gyorsításnál nem hajlandó visszaváltani, ez hasonló mint kéziváltós 5. fokozata, minimálisan hosszabb áttételre. De erősebb gyorsításnál azonnal visszadob. 3-ban 1500-on ha picit is gyorsítok már 2000 felett a fordulat. Feltételezem nem hiába csinálták így, hogy csak 3500 felett lock-upol a váltó (ez az amikor olyan, mint ha kéziváltós lenne, azaz a sebességgel párhuzamosan nő a fordulat, ez nélkül mint ha csúszna a kuplungod)

 

üdv

Előzmény: rock1984 (61389)
abes Creative Commons License 2016.06.01 0 0 61400

Könnyen.

Előzmény: rock1984 (61398)
yoggi Creative Commons License 2016.06.01 0 0 61399

Gondolom új váltót nem akarsz, bontott meg lutri, sztem használd az autót, az eddig olvasottak alapaján ha váltógondod lesz azt nem a hang hanem az erösödő mechanika rezgés fogja jelezni. Használd az autót, olajat cseréld le, ha bizonytalan vagy és ha már szétesik az autó alattad, de nem mentél 140-el, akkor kezdj el izgulni, beállni nem fog, max eldobja az olajat. ha csúszik a kuplung, vagy látod folyik az alján az olaj, kezdhetsz izgulni addig meg fölösleges aggódni.

 

5000-ként nézz alá, sztem más dolgod nincs.

 

:)

Előzmény: rock1984 (61398)
rock1984 Creative Commons License 2016.06.01 0 0 61398

Gondolom az alapjárati kattogó hang az hangos. Mert ha nagyon fülelek most is van egy kicsi mechanikai hang ami elhallgat ha benyomom a kuplongot. De, hogy halljam ahhoz síri csendnek kell lenni. Az utca zaja de még a levegőztető ventillátor 1es fokozata is elnyomja.

Könnyen észre lehet venni, vagy figyelni kell rá?

Előzmény: ignis1969 (61395)
yoggi Creative Commons License 2016.06.01 0 0 61397

Benne levő csapágyak sajátosága ez a hang, most nem mondom meg hogy milyen van benne, homlok vagy ferde fogazás de első perctől kezdve ilyen, ez a troli hang :). Rohadt drága olajak elnyomják, de az már űrtechnika. 

 

 

Előzmény: DMA (61396)
DMA Creative Commons License 2016.06.01 0 0 61396

Enyém is sípol 5-ben, de sosem volt benne csapágy cserélve :-) ignorálom, más baja nincs.

Előzmény: ignis1969 (61395)
ignis1969 Creative Commons License 2016.06.01 0 0 61395

Szia , nekem most volt nyelestengely csapágy cserélve. Alapjáraton hallasz egy kattogó hangot ami a kuplung teljes lenyomásával elhalgat , na az nyelestengely csapágy hiba. Kinyomócsapágy hiba pont fordítva lenne  ott a kuplung benyomásakor jön a hangja. Ha alapjáraton nincs kattogó hang akkor nem nyelestengely csapágyas a verda. Ignis minden sebességben morog de azzal nem foglalkozok , mind ilyen. Ha 5ben sípol akkor már volt benne cserélve nyelestengely csapágy , most ilyen az enyém is , turbós.... :D :D

Előzmény: rock1984 (61394)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!