4 alapszabadság ide avagy amoda: Ez a rendszer nagyon hamar felfalja a saját létalapját, akár tetszik a mostani 20 éveseknek.
Egyébként ha hátsó-Zalába (Békésbe, Nógrádba, Teleorman Megyébe) költözne, ott nem kéne 20+éves ingatlanhitel.
(viszont nincs munka se)
Más oldalról meg: egy ingatlan kb. mindig egy élet munkája volt, legalábbis nagyságrendileg.
(A vertfalu kalyiba kivételével; no de ha akkor több, az ma még több: ma meg nem sima parasztházat-kúriát-kastélyt építesz, hanem százféle épületgépészetet teszel bele)
aztán persze van öröklés, így lépett minden nemzedék előre egy lépcsőt - ha nem volt baleset/háború/stb.
... demokráciának nem azt hívjuk, hogy nyomogatom az "I win" gombot és mindig nekem van igazam. Hanem azt, hogy
a puszta tény, hogy egy bizonyos kérdésben kisebbségi álláspontot képviselek, nem degradál másodrendű állampolgárrá.
És igen, ez azt jelenti, hogy nem akkor van megélhetésem, hogyha a "nyertes oldalon állok" hanem van és kész. Mert az
van mindenkinek. Mindenki alatt értjük a kukásautósofőrtől kezdve a tűzoltón keresztül a nyugdíjast is. Meg azt is, hogy a
politika nem üvöltözik bele a mindennapokba...
... ahol ezt képtelen biztosítani a politika, onnan el kell költözni oda, ahol meg ez sikerül. Mindezt azért, mert adófizetők, fogyasztók, munkaerő nélkül fikarcnyit sem ér a politikai meggyőződés / küldetéstudat. A világtörténelemben először van
rá lehetősége az "átlagembernek" hogy kivonja magát a politikai elit hibás döntéseinek következményei alól.
Lehetősége... aki kíván vele élni, annak hajrá, a többieknek pedig kitartást a küzdelemhez...
(aki nem hiszi látogasson el az Ormánságba, Zalába stb.)... és nem csak Magyarországra igaz, de Romániára is...
Ugye nem azt akarod mondani, hogy Zalában, vagy Romániában működik a népi-kontroll a politikusok gazemberségei felett, vagyis hogy olyan kiterjedt demokrácia van, hogy pl. a helyi, (zalai) népakarat dönti el, hogy stadion legyen-e, vagy kórház-rekonstrukció??
Lemehetsz akár a térképről is - és nem fogsz olyat találni, ahol ne többségi- és ne képviseleti demokrácia lenne - vagyis olyan hely, ahol két szavazás között ne KUSS legyen a választópolgár valós megnevezése.
Még a legfaszább országokban is, a demokrácia 1 napig tart - 4 évenként. Ami közte van, arról jobb nem beszélni.
Bazi jolét van Europába szinte példanélküli a történelmébe,
Pont erre gondoltam (naivan) - amikor azt vizionáltam, hogy ebben a kibaszott nagy jólétben úgysem akadna olyan idióta, aki elmenjen katonának - hogy pár aljas politikus miatt idegen földeken dögöljön meg, nyomorultul.
A tenyek makacs dolgok. A devizatartalekunkbeli deviza zome a bejovo (foleg eu-s) deviza "atvaltasa"-bol szarmazik. Ez technikailag ugy tortenik, az mnb ugy "valt at" 1 milliard eurot a kormanynak, hogy a semmibol letrehoz 320 milliard forintot, es azt odaadja. Ennek a fedezete az 1 milliard euro. Ha felhasznaljak ezt az eurot, akkor ki kell vonni a 320 milliard forintot. Eu-s szabaly tiltja a monetaris fianszirozast, nepszeu neven quantitative easing-et (azt csak az ECB-nek lehet csinalni).
A kettőnél több ciklus tilalmát kellene kötelezően előírni EU-s szinten ....
Ez nem oldana meg semmit.
Legfeljebb annyit, hogy a politikus-banda előreláthatóan véges időtartammal számolna - és eszerint osztaná be a lopási-naptárát.
NE FELEDJ EGY DOLGOT: A demokrácia 4 évenként mindössze csak 1 napig tart - ráadásul az is mindig vasárnapra esik.
Miután a csőcselék leadta a voksát (mindegy kire) - onnantól lehet hazaballagni és 4 évig mélyen kussolni. Mert hogy innentől nincs beleszólása semmibe - az hótzicher.
Svájcban próbálkoztak azzal, hogy minden szart megnépszavaztattak ciklusok közben is.
Szinte nem volt olyan vasárnap, hogy ne legyen valamilyen népszavazás - de valahogy azzal is alábbhagytak.
Max. ilyen-olyan helyi népszavazások vannak, pl. arról, hogy melyik kerületben milyen legyen az egyen-kukazsákok színe.
Ez a legnagyobb tragédia, hogy egy-két kivétellel mind ugyanitt. A kettőnél több ciklus tilalmát kellene kötelezően előírni EU-s szinten de persze ebben a létező politikai elit ellenérdekelt. Nincs semmi gyakorlati tapasztalatuk, szakmai hátországuk, a tudományos munkásságuk (ha esetleg van) is annyit ér mint palkovicsé, ahogy a napokban kiderült.
Ezzel az egy (kis) szabályozási elemmel óriási változást lehetne elérni az EU-ban.
A devizatartalek nem plusz penz, hanem pluszban kibocsajtott helyi penz fedezete (nem csak Kinaban, nalunk is - a devizatartalekot nem lehet mas tartalekok koze szamolni, mert ha pl. 1 milliard eurot felhasznalsz belole adossagcsokkentesre, akkor 1 milliard euronak megfelelo forintot ki kell vonni a penzpiacrol).
A devizatartalek nem plusz penz, hanem pluszban kibocsajtott helyi penz fedezete (nem csak Kinaban, nalunk is - a devizatartalekot nem lehet mas tartalekok koze szamolni, mert ha pl. 1 milliard eurot felhasznalsz belole adossagcsokkentesre, akkor 1 milliard euronak megfelelo forintot ki kell vonni a penzpiacrol). Azaz, ugyanannyi adossag all vele szemben.
A kinai teljes (allami+privat) adossagallomany 2008 ota meghetszerzodott, most 40 ezer milliard dollar (USA 70 ezer milliard dollar - de van fedezetlen igerveny is, az meg pluszban 100 ezer milliard folott van). Egy dollarnyi plusz GDP-hez nekik is 4 dollarnyi plusz adossag kell ma, mint az USA-nak.
Az informatika és a közlekedés olyanok, hogy saját magukat szolgálják ki. Ha nem lenne akkor nem is kellene, hogy legyen egyik se.
A közlekedés nem önmagáért van. A forgalomnak csak kis részét teszik ki az útépítők és az autókat szállító járművek; sokkal többen vannak a munkába vagy nyaralni igyekvők, a mindenféle más árucikket szállító kamionok, tehervonatok. Ha nem lenne gépi közlekedés, bizony hiányolnánk.
Nade nem ez a szuk keresztmetszet hanem a valos kereslet.
Gondolom a VW is túlbecsüli a valós keresletet, valami villany AUDIt hirdetnek óriásplakátokon, hogy Bécsig elmegy egy töltéssel, mert 400 km villany fér bele.
"Mindenesetre a Teslank kivalo eselye van arr, hogy 10 ev alatt behozza a ~100 eves multtal rendelkezö hagyomanyos autogyarak jelentös reszet"
Szerintem nem a teslanak van erre jo eselye, hanem Kinanak. Ha uj technologia jon, akkor egyenlo esellyel indul (nem csak az autogyartasban, de pl. az AI-re mennek ra nagyon nagy erokkel). Az elektromos autokat akkor veszik nagy szamban, ha jo nagy tamogatas van rajtuk. Kerdes, hogy meddig fogja tudni tolni bele a penzt a kinai (es mas) allam.
Kinai 2018-as gyartas (ennek a zome echte kinai, nem kulfoldi gyarto):
NEVs: Production totaled 1,270,000 units, reflecting a 59.9% increase y/y; while sales totaled 1,256,000 units, reflecting a 61.7% increase y/y. Production of electric passenger vehicles reached 792,000 units, reflecting an increase of 65.5% y/y; while sales reached 788,000 units, reflecting an increase of 68.4% y/y. Production of plug-in hybrid passenger vehicles reached 278,000 units, reflecting an increase of 143.3% y/y; while sales reached 265,000 units, reflecting an increase of 139.6% y/y. Production of electric commercial vehicles reached 194,000 units, reflecting an increase of 3.0% y/y; while sales reached 196,000 units, reflecting an increase of 6.3% y/y. Production of plug-in hybrid commercial vehicles reached 6,000 units, reflecting a 58.0% y/y decline; while sales reached 6,000 units, reflecting a 58.0% y/y decline. In 2018, sales of passenger vehicles of Chinese brands totaled 9,980,000 units reflecting a 8.0% y/y decline. This accounted for 42.1% of the totaled passenger vehicle sales with 1.8 percentage points lower than 2017.
Az nyilvanvalo volt, hogy, amennyiben a gyartast sikerül felskalazni ... az elosztas lesz a következö logisztikai kihivas, szük keresztmetszet. Ha van mit eladni, akkor majd kialakul a hozza tartozo elosztas is. A vilag jo nagy, nem varhato el, hogy egy fiatal vallalat nehany ev alatt mindent letrehozzon ... Mindenesetre a Teslank kivalo eselye van arr, hogy 10 ev alatt behozza a ~100 eves multtal rendelkezö hagyomanyos autogyarak jelentös reszet ... legalabbis azon a területen, ahol tevekenykedik. A hagyomanyos autogyarak "felhalmozodott terheit" (struktura, (szerviz)halozat, atallasi kenyszer ...) pedig nem kell nyögnie ... azt majd nyögik a "hagyomanyosok".
"Alaposan visszaesett a Tesla értékesítése az első negyedévben, jóval kevesebb autót szállítottak ki, mint amire az elemzők számítottak. A tavalyi negyedik negyedéves 90 966 után csak 63 000 autót szállított..."
"Egy szaúdi vezetésű konzorcium építheti meg a Török Áramlat gázvezeték északi, Közép-Kelet-Európába tartó ágának bulgáriai szakaszát; a munkára magyar társaságok is pályáztak. A magyar gázellátás kihívásaival..."
Kozben az orosz-kinai gazvezetek epitesenel elkeszult az Amur alatti atvezetes. Hamarosan kesz lesz az egesz vezetek (4000 kilometeren orosz, 3500 kilometeren kinai teruleten megy).