Keresés

Részletes keresés

Mekett_Elek Creative Commons License 2002.04.25 0 0 29
A stugokról szerepéről csak annyit, hogy a háború második felében az orosz fronton (talán máshol is) a gyalogság alig-alig mert támadni, vagy nyomulni a stugok támogatása nélkül.
Mekett
kuller Creative Commons License 2002.04.25 0 0 28
Egyébként nagyon szívesen válaszolok, örülök ha segít valamiben. :)
Előzmény: te_o (26)
kuller Creative Commons License 2002.04.25 0 0 27
Nagyon nagy, mert pótolta a tankok hiányát, támogatta a gyalogságot és a háború utolsó éveiben a támadásról a védekezésre helyeződött át a hangsúly amiben pedig kiváló volt. Az orosz hadvezetés megtiltotta, hogy stug egységeket szemből támadjanak. Előnyei: olcsó előállítás, ütős főfegyverzet (a rövid csövűt kivéve), kis sziluett (nehezen lehetett észrevenni), elég jó páncélvédettség, megbízható működés (kipróbált pz3-as alváz miatt). De védekezni azért a háború elején is kellett csak nem olyan mértékben mint a vég felé.
Előzmény: te_o (26)
te_o Creative Commons License 2002.04.25 0 0 26
Koszi a valaszt a StuG -okkal kapcsolatban!
Meg egy kerdes: a tipikusan inkabb tamado nemet harcaszatban mennyire volt ezeknek jelentosege?

te_o

kuller Creative Commons License 2002.04.24 0 0 25
Szvsz lett volna értelme, mert így nem sokat ért a felszíni német haditengerészet. Hiába voltak kiváló páncélos hajóik, egy nyamvadt hidroplánnal lezúzhatták őket. (Biscmark)
Előzmény: -Barbarossa Isegrim- (23)
WaseK Creative Commons License 2002.04.24 0 0 24
Köszönöm, hogy ilyen gyorsan aktivizáltátok magatokat és linkeltetek képeket, meg oldalakat:)
-Barbarossa Isegrim- Creative Commons License 2002.04.24 0 0 23

http://home.t-online.de/home/jgust/homepag2.htm

http://warships1.com/German_carriers.htm



A kieli Deuche Werkeben készül el.

Szvsz nem volt nagyon lényeg a megépítése, Európában nem létezett az a probléma, amire a hordozókat a Csendes óceánon használták, itt a szárazföldi gépek bármit elérhettek.

Előzmény: WaseK (20)
kuller Creative Commons License 2002.04.24 0 0 22
Ha jól emléxem, 25db Me109-es és 25db Stuka lett volna rajta.
Előzmény: kuller (21)
kuller Creative Commons License 2002.04.24 0 0 21
Helló!
Így nézett volna ki:


Így nézett ki:



A "vizi" stuka meg így:


Előzmény: WaseK (20)
WaseK Creative Commons License 2002.04.24 0 0 20
A Graf Zeppelinről semmit nem tudok, de ha valóban 85%-ban kész volt, akkor tud valaki információt mondani arról, hogy hol készítették?
Netalán képeket is tud belinkelni?:)))
kuller Creative Commons License 2002.04.24 0 0 19
Tegnap olvastam a német haditengerészetről a majdnem elkészült német repülőgéphordozókról. (A Graf Zeppelin 85%-ban kész volt már 39ben is!) Felmerült bennem a kérdés, hogy a többi országnak ekkor mekkora hordozóflottája volt? És 33-ban?
Ez azért foglalkoztat mert: az ellenfelek hordozóflottájának nagyságától függ, hogy ha ezek a német hordozók elkészülnek akkor, gyakorolhattak volna e hatást az anglia ellen invázió vagy blokád alatt. (Ez kicsit nyakatekert mondat de remélem érthető.)
kuller Creative Commons License 2002.04.24 0 0 18
Szia Hamburger!
Aszem elég kimerítő választ adtál, kösz.
Üdv:K
Előzmény: Hamburger (16)
kuller Creative Commons License 2002.04.24 0 0 17
Helló te_o!
Nem leszek pontos mert fejből írom de kb így néz ki a helyzet:
1940-42: Stug3a-e, 75mms rövid csövű löveg
1942: Stug3f ,75mms hosszú csövű löveg + 1db védő gépuska
1942-45 Stug3g- 75mms hosszú csövű löveg + 2 dbvédő gépuska
1942? StugH42 105mms rövid csövű löveg (A legyártott mennyiség 10%)
Szavakban: a fejlesztés következtében a páncélvastagság folyamatos növelésén túl a rövid löveg felváltása volt a legnagyobb fejlesztés. A védő géppuska hiányát is kiküszöbölték a későbbi változatokon. Jó teljesítménye és az olcsó előállítás miatt igen jó harcezköznek számított az egész háború alatt.
Előzmény: te_o (15)
Hamburger Creative Commons License 2002.04.24 0 0 16
Sziasztok!

Kedves Kuller!

A Pz.II-es L ("Luchs") változatából mintegy 31 db-t építettek 5 cm-es hk.ágyúval 1942 környékén. Akkoriban ez a löveg már nem igazán számított hatékonynak. Ráadásul az L változatnak már nem sok köze volt az eredeti PzII-eshez alkatrészek szempontjából. Teljesen másképp nézett ki. Tehát nem volt tök mindegy, hogy egy közúton gyorsabban mozgó kerekes (a felderítő járművek zöme ma sem véletlenül kerekes!) járművet kell-e gyártani, vagy egy valamivel lassabb, de mindenképpen bonyolultabb lánctalpas dögöt, amihez a régi PzII-es alkatrészeket nem lehetett felhasználni.

Ráadásul a Luchsokat kimondottan felderítő járműnek tervezték, amelyek feladata nem kimondottan az ellenség harckocsijai elleni harc. Ha minden igaz, akkor a Luchsok sem voltak arról híresek, hogy mekkora nagy belső tér van a tornyukban. A PZ.III-nál hárman voltak a toronyban ugyanazon 5 cm-es ágyú "kiszolgálására". A Luchsnál csak ketten! Gondolom, ők is szorosan. Ez valószínűleg kihatással volt a tűzgyorsaságra is! Én ilyen póriasan magyaráznám az okokat.


A képen a 2 cm-es löveggel szerepel a jószág.

A PzI-esnél hasonló volt a helyzet. Ott a Pz.I.C (VK601) változatok szintén csak nevükben voltak I-esek. Ha a fellelt néhány képen jól látom, akkor egy "normál" Pz.II-eshez igen hasonlatos tornyot varázsoltak rá (lehet, hogy ugyanazt?), amelyben már elfért a 2 cm-es ágyú. Noha a prototípust már 1939-ben elkészítették, a 40 db-os sorozattal csak 1942-ben készültek el. Ezt a páncélost is felderítő feladatokra tervezték.


A Pz.IV-esnél nem egyértelmű, hogy mire is gondoltok, de valószínűnek tartom, hogy a Leichte Feldhaubitze (könnyű tábori tarack - nem harckocsiágyú!) 43 (Sfl) "Heuschrecke"-ről (10.5cm leFH 18/1 L/28 auf Waffenträger GW IVb) van szó. Ez közel sem harckocsi! Ez a jószág 1-1 példányban a Krupp és Rheinmetall kivitelezésében épült meg. A lényeg az lett volna, hogy a 10,5 cm-es tábori löveget "motorizálják" egy forgatható lövegtoronyban alkalmazva, de úgy, hogy a tarack bármikor saját kerekeken, a "járműről szállva" is alkalmazható legyen. Az 1943-as Hitlernek tartott bemutatón nem született döntés a sorozatgyártásról, de megemlítették a gyártási nehézségeket. (Gondolom a forgó torony és a tarack leengedésének kérdése!) Csak egy módosított változatot (Sd.Kfz.165/1) gyártottak 8 db-os 0-szériában. (Rövidített Pz.IV-es alvázon - 6 futógörgő).



"hidrosztatikus drive" valószínűleg hidraulikus rendszert jelent, nem pedig a "patakos megoldást". Az előbbi alkalmazására volt példa a prototípusoknál különböző feladatokra.

te_o Creative Commons License 2002.04.23 0 0 15
Sziasztok!

Bar nem vagyok igazan manias, azert kisse erdekel a tema, a II.vh. fegyverzete.
Kerdesem lenne:
A nemet Stug-oknak mikortol, milyen valtozatai voltak, es azok miert, mennyiben voltak jobbak az elozoeknel. Inkabb szemleletesen mint adatokkal valaszoljatok, ha lehet. :)
(A masik topicokban talan nem esett meg szo roluk).

te_o

-Barbarossa Isegrim- Creative Commons License 2002.04.23 0 0 14

A Pz.IV. marha laacsony volt, a torony tetőpáncélig midnössze 2200mm. Amit az adatok adnak efölött az már a parancsnoki kupolát is magába foglaja.

Itten jól látszik:


BTW, a némat tankoknál ált. így kell érteni az adatokat, azaz a parancsnoki kupola magasságaig, ami mesterségesen nagyobb méreteket ad, mit a valóságban, hisz a ném. kupola elég magas építésű volt általában.

Előzmény: kuller (10)
WaseK Creative Commons License 2002.04.23 0 0 13
Akkor kérdezhetek a gyalogságból is?:PPPP

Csak hülyéskedem, nem kell komolyan venni:))))

Előzmény: -Barbarossa Isegrim- (12)
-Barbarossa Isegrim- Creative Commons License 2002.04.23 0 0 12

Na megtaláltam én is a topciot.

Ha vkinek kérdése van, tegye fel nyugodtan, hülyére buzultam magam künnyűfegyverek, nehézfegyverek, tüzérség, harckocsik, vadászok, bombázók, csatahajók terén. HÁtha vkinek még haszna is lesz belőle :)) .

kuller Creative Commons License 2002.04.23 0 0 11
Nem tiszta az sem, hogy mi az a hidrosztatikus "drive". Angolszász szövegekben így írják. A Pz4-nél volt ilyen prototípus, most amerikában áll egy mezőn. Gondolom nem azt jelenti, hogy vízzel ment, mert akkor Peipernek csak egy patakot kellett volna keresnie :)
kuller Creative Commons License 2002.04.23 0 0 10
Mindez ok, csakhogy:
Pz1: a gyenge tűzerő miatt (2*MG) jól jött volna a 20mm-s. (nem 45-re gondoltam, hanem inkább 35-40 környékére amikor azért még tudott volna karcolni a csúzli)
Pz2: technikai adatai (védelem, tűzerő, sebesség) nagyjából megfeleltek a Pumáénak, az meg a második világháború (egyik) legjobb felderítője volt. Csak a Pumát az utolsó csavarig új alkatrészekből kellett előálítani a PzII-hez meg volt alváz, motor, löveg.
Pz4: Láttam róla fotókat és elég magas volt a tornya (hogy beleférjen a löveg) emiatt a sziluttje is nagy volt, ami meg előnytelen egy csatában. De más negatívumot nem hallottam.
Ez nem azt jelenti, hogy nincs :)
Előzmény: Yoshi (9)
Yoshi Creative Commons License 2002.04.23 0 0 9
Izee... ha kozbekotyoghatok:
Pz1: lealltak az alvaz gyartasaval, gyenge tuzero+gyenge pancelzat.

Pz2: gyenge pancel + modositott alvazbol keveset is gyartottak, nehezen volt megoldhato a gyartas, ugyisfelderito, akkor megminektokolni.

Pz4: 10,5 cm, mert a nemetek centibe attak meg az adatokat, es asszem, a mozgekonysaggal meg a toronnyal voltak gondok.

De en biztosat nem tudok, mert az agyam, mint a szita :)

Előzmény: kuller (5)
kuller Creative Commons License 2002.04.23 0 0 8
Szerintem ugyanaz a 105mms mint amit a Stug3ba raktak.
Előzmény: WaseK (7)
WaseK Creative Commons License 2002.04.23 0 0 7
10,5mm-es harckocsilöveg, vagy 105 mm-es?Mert ez nem mindegy.
Előzmény: kuller (5)
repepe Creative Commons License 2002.04.23 0 0 6
Sziasztok!

Engem a legendas Mauser K98 -as (mod.98) tipusu 2.VH. - ban hasznalt nemet karabely adatai erdekelnenek, pontos leirasok, bontott abras rajzok, stb.

Udv: repepe

kuller Creative Commons License 2002.04.23 0 0 5
Lenne is egy kérdésem:
A pz1-nél kísérleteztek 20mms gépágyúval, a pz2-nél 50-essel, a pz4-nél pedig 10,5mms harckocsilöveggel, de valamiért nem váltak be. Kérdezem miért, mert a technikai adatok szerint jóval nagyobb tűzerejű harcezközöket eredményezett volna. A pz2-es esetében a Pumáéval hasonló tűzerőt, mozgékonyságot és páncélvédelmet érhettek volna el, sokkal olcsóbban mert meglévő alkatrészekből kellett volna összeállítani a pz2őt 50-es ágyúval. Mégsem így tettek....
Üdv:K
kuller Creative Commons License 2002.04.23 0 0 4
Üdvözlet a régi ismerősöknek!
Köszönöm a jókívánságokat.
Azért indítottam el a topicot mert van néhány topic melyek témája valóban hasonló, de nem ugyanaz.
A tankmániásoknál nemcsak második világháborús tankokról van szó, és a harckocsikon kívül (elvileg) másról nem. A második világháború topicban viszont többen írták, hogy a fegyverzet nem érdekli őket. A holocaust, a politikai rész, a vezetők pedig engem nem érdekelnek, csak és kizárólag a fegyverzet.
Abban reménykedem, hogy vannak még "sorstársaim".
Üdv:) K
Előzmény: Hamburger (3)
Hamburger Creative Commons License 2002.04.23 0 0 3
Sziasztok!

Ne legyen igazam, de úgy gondolom, hogy az eddigi topicok is elég lehetőséget adtak
a valóban nagy téma "vesézgetésére"! Mindenesetre: Sok sikert!

Üdv: Hamburger

WaseK Creative Commons License 2002.04.22 0 0 2
Ha repülésről akarsz hallani, akkor gyerek a Propelleres repülő szimulátorokba, vagy a Második vh topickba.Természetesen amíg be nem indul ez a topic:)
Előzmény: Mekett_Elek (1)
Mekett_Elek Creative Commons License 2002.04.22 0 0 1
Soxerencsét a topichoz!

Tényleg kissé nagy, de sztem ebből később lehet nénhány specifikusabb fórum is.

Ami német repülés, az nekem jöhet minden mennyiségben. Már kezdek elszokni tőle a suli miatt... A ti felelősségetek, hogy ne hagyjátok :)
Üdv
Mekett

WaseK Creative Commons License 2002.04.22 0 0 0
Nagyon nagy témát akarsz átfogni:)Persze kívánom, hogy meginduljon a topic:)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!