A topic célja a BMW motorkerékpárok tulajainak és azoknak a szimpatizánsokanak az összefogása, akik szeretik ezt a motormárkát.
Szinte hihetetlen, hogy nincs ilyen Topic még!
Mondom, hogy kell: Csak akkora gázokat húzol, hogy elég legyen az utazósebesseg elérésére, ez 100-nál több semmiképp ne legyen. Ha utolérsz valakit, ne előzd meg, menj lassabban. Gondolja arra is élvezettel, épp milyen rohadt keveset fogyasztasz. Ha meg kell állni, tervezz előre, motorfék amíg lehet, semmi féktépegetés, a betét zabálja a tárcsát . Kanyar előtt szintén fontos, időben motorfékezz le annyira, hogy úgy vedd be, hogy a tankra tett pohár víz se löttyenhessen ki.
Volt egy garnitúra valamim a CT-n, direkt óvatosan mentem vele ( vagy csak magamhoz képest) és 12k km-t ment el...
( Szerintem T30 Evo Brigi volt, de nem esküszöm meg rá.) Még be is írtam valamelyik fórumba, hogy ezért az 1.000 km "megtakarításért a franc az, aki nem húzza a gázt normálisan...
Elsőben ragaszkodom a Conti Tr A III hoz a csendessége miatt, és nem is kopott vészesen, meg voltam elégedve vele, a hátsó egyenesre kopott, igaz a skandináv utak ilyenek, ill Finnország, ahol a kanyart nem nagyon ismerik az útépítésben :-) Lehet kipróbálom a vegyest!
Egyébként a hátsó nagyon ramaty állapotban van, nagyon egyenesre kopott a közepe, azon gondolkodtam, hogy nem teszek fel ilyet még egyszer. Az eleje viszont még elég jól bírja, és eddig a vizesre ez volt a legcsendesebb, ami nekem fontos szempont. Van egy másik hátsó kerekem, amivel vettem (Bri Battlax A 41), azt gyorsan ki tudom cserélni felnivel, és kipróbálom a vegyest.
de a legelején ment el egy BT 020-as Brigi a Deauville-en 15k km-t, utána minden gumim, minden motoromon max 9.500-12.000 km-t ment. Kivéve a CT-n az Anakee 3-at, mert az 15-öt ment, de a 40 éves Ikarus difi hang miatt soha többet nem lett...
A Mostani Pirelli ST II-k 11.000 körül mennek el, utána QKA. Pedig már nem is sietek ...
Sosem értettem meg, hogyan lehet 25-30k km-t menni egy garnitúrával...
Nekem az Accord fóliás volt. Mivel volt korábban pár elburjánzott anyajegy a fejemen, karomon, ami melanóma gyanús volt, de a szövettan szerint semmi vész, azért óvatos voltam és rárakattam s kocsira a legUVszűrősebb fóliát. Tök illegál. Bementem egy vizsgaállomásra, mutatom mi van rajta, jöhet vagy nem jöhet. Erre mindenféle pofavágás, mondom oké, ha baj, akkor már itt sem vagyok. Azt mondja hagyjam itt, megoldja.
Mikor megyek vissza, hogy kész, akkor meg nekiállt vergődni, hogy többet ide ne hozzam, mert tele a töke az ilyenekkel, stb-stb, ott fröcsögött. Na ekkor kiakadtam, mondtam, hogy nekem itt ne hisztizzen, normálisan kérdeztem, hogy megcsinálja vagy vigyem máshova. Ha megcsinálta, akkor ne pattogjon, nem volt kötelező. Én is értetlen voltam, hogy ennek mi értelme volt.
Annak idején a 90es években még a KPM-hez kellett hordani a motorokat. Haverommal vállaltunk műszakiztatást, mert mindenkit kivágtak, ha jó volt a motor, ha nem. Direkt szívatás volt. Szinte mindegyiket kétszer kellett vinni. Haverom jött kocsival, aztán a parkolóban bütyköltük az épp kitalált óhajt. Volt, hogy elzavart fékcsövet cserélni, pedig patent volt. Parkolóban szilikonspray, plusz ronggyal letörlés, máris jó volt neki.
Múltkor az általam épített utánfutóba is belekötöttek, nem akarták átengedni mindenféle hülyeségért. Átvittük ugyanolyan állapotban Pécsre, ott simán átment és nem gyözték csodálni, hogy ez igen, ez utánfutó.
Valószínűleg ez a frusztrált kisemberek bosszúja a társadalomra, amit kivetítenek akire tudnak.
Lehet, hogy a te emberedet előző este nem cummantotta le az asszony, vagy szarul indult a napja, oszt te jöttél szembe. Ennyi...
Nekem azért kopott el szerintem hamar a Road4, mert akkor sportmotoros stílusban kezdtem el használni a GS-t és abáltam rendesen a gyorsításokat. A 2. Garnitúra környékén kezdtem el ráérezni a "just flow" érzésre.
Érdekes élmény: van egy hely, ahova szoltam vizsgáztatni vinni motorokat. Nem drága, van mindg időpont, kedvesek, soha semmi baj nem volt. Betoltam a GS-t. Kijön az ember: Mik ezek az indexek?
Mondom nem tudom, ezzel vettem, benne az E. De miért füsös szürke. Mo dom nem tudom. Miért ledes a hátsó lámpa? Mik ezek a karácsonyfaizzók elöl? (Osram Led ködlampa, E-s). Hmmhmmm, Sebring dob, nem gyári. Műbizonylat?? Nálam van mindig, odaadtam, elvitte, utána nézegette, nem.Y- al van e feltéve. Már az elején szóltam, ha problémásnak látja, semmi gond, el se kezdjük, én balra el. Meg kötözködött, hogy a fék határeset, aztán elkérte a normál vizsgadíjat....a fene se érti az ilyet...
Na, ezt én sem tudom. Én nem tartom magamat csapatósnak, mégsem tudom ezeket a futásteljesítményeket megközelíteni sem. Igaz, nem is törekszem rá. Sosem vonom meg magamtól a teligázas gyorsitás élményét, de nem is abálom folyamatosan. Pedig a hayabusásoktól anno azt hallottam, hogy 1500-2000km egy hátsó gumi, de én s pályagumikkal is simán elmentem 5-6000km-t, szóval biztos nem vagyok egy veszett állat :-)
Ismerős Road 2-vel 30 ezret ment el. Én 2 garnitúra Metzeler z8-at használtam el 32e km alatt. Kicsit többet is elment volna csak az első garnitúrát idő előtt lecseréltetem egy hosszabb túra miatt.
Ha 100% aszfalt gumit keresnék, újra feltenném a trail 2-t. Csak felfestéseken meg fehér aszfalton tudott megcsúszni a hátulja, de teljesen
kontrollálhatóan. Nekem a Rally str jobban bejön, mivel rákaptam a murvára. És nagyon fura, de a fehér aszfalton meg a vizes felfestéseken direkt sem tudom gázra megcsúsztatni.
Én messze a határtól motorozom, nem szoktam csúszkálni. A Road5 egyszer csúszott meg 2xeKm alatt, egy 130-as ívesen úton, ami most az A41-gyel 100-zal veszek. Igaz, most nem 25 fok van. De az A41 szilveszterkor beszaratott, annyit csúszkált.
Nekem nem csúszott a Bridge S20 se meg a BT23 sem. Igaz, nem is kopott el a szélük.
Amúgy a Road4 után a Road 5-re ígértek mindenfélét, hogy mennyivel jobb, mint az elődje. De én nem éreztem semmi különbséget, csak azt, hogy kétszer annyi a futásteljesítménye.
Ez nagyon érdekes. A GS LC-n elkoptattam két garnitúra Road4-et. Teljesen meg voltam elégedve vele, nem volt vele megcsúszásom. Pedig használtam mindenféle terepen, vizen, hidegben. Gyorsan kopott, alig bírt ki 7-8000 km-t.
Aztán váltottam Road5-re, azzal is meg voltam elégedve, sosem csúsztam meg vele és az kibírt 15e km-t. Azzal adtam el az LC-t és képzeld, az új tulaj panaszkodott rá, hogy csúszkál a gumi.
Az új 1250GS-t direkte Road5-el kértem, az első 200km-en volt sima hideg aszfalton egy durva megcsúszásom, amit a formaleválasztónak tudtam be. Azóta mentem vele közel 10ekm-t és egyetlen megcsúszásom sem volt, tapad, mint a barom. Pedig azért döntögetek, bár lehet nem annyira, mint te.
Tavaly előtt jött cimborám K1300S-el túrázni velünk. Hátulra felrakott előtte egy Road 5-öt, aztán úgy közlekedett a túrán, hogy kanyarban lábtartó karistolás majd lapon fekvő motornál teligázzal gyorsított ki brutál módon, de állítása szerint még a kipörgésgátló sem avatkozott be.
Nem tudom mi az oka, hogy gyakran előfordul, hogy ugyanazzal a gumival egyesek elégedettek, mások meg nem.
Én a gyári Anakeevel voltam úgy, hogy minél előbb le akartam dobni a motorról, olyan szar volt, aztán haverom is vett egy GS-t Anakee-val, ő meg istenítette, pedig veretős a csóka.
Asszem e témában hülyén fogok meghalni :-)
Mindenesetre a Scorpion Trail 2-t Zöldin kívül mindenki isteníti, azt is ki akarom próbálni. Mármint a gumit és nem Zöldit :-)
1150 r-re tettem road 5-öt hátra, úgy vette az ember, hogy elöl az volt, még sginte szőrös. És állítja, hogy szar, kiszámíthatatlanul csúszkál meg, teljesen váratlanul. Egy bujkáló hiba miatt jártam vele pár hétig, én nem tudtam rendesen figyelni a megcsúszásra, annyira fájt rajta a derekam a szar ergonómia miatt :)))))