Persze a hit. Sűrűn érvelsz ezzel. (ez biztosan szakmai)
De, tudjuk mindannyian, nem térségi vasútban kell gondolkodni, hanem regionális közlekedési szövetségben.
Nem MÁV Start-ban meg a 24 Volánban, hanem regionális közlekedési szövetségben.(számítsuk még ide az önkormányzati működtetésű ilyen-olyan társaságokat)
Az első képet betennéd a sínes topikba? Lenne vele kapcsolatban egy kérdésem az ottani szakértőktől. Felénk is van ilyen, csak az az állomás másik vége :-)
A legközelebbi, állandó szolgálattal rendelkező szolgálati helyen levő nyomógombbal, illetve nyomógombokkal, a forgalmi utasítás és a kezelési szabályzat előírásai szerint.
Az úgy van, hogy alapvetően van nyílt vonali és állomási telepítésű sorompó. A nyílt vonalit a közeledő vonat csukja maga előtt, és elhaladása után önműködően nyílik, alapvetően három alapáramkör létezik hozzá (meg ezek szinte végtelen számú módozatai). A nyíltvonaliakat AS és szelvényszám jelöli (pl. AS65), és általában főjelző nem ellenőrzi a működésüket (120 km/h felett viszont igen). Egyszerre legfeljebb 3 vonatot tud beszámolni, a negyedik vonat behatási pontra érkezésekor sötétre fog kapcsolódni. Ugyancsak sötétre kapcsolódik, ha valamelyik vágányon 10 (6) percnél tovább tartózkodik a sorompónál egy vonat. Ha sötétre kapcsol, akkor a legközelebbi, állandó forgalmi szolgálattal rendelkező helyen, ahová vissza van jelentve megszólal a a sorompózavart jelző csengő (a sorompó ún. zavar állapotba kerül). Az állomási sorompót (fénysorompót, illetve fény- és félsorompót) az azt kezelő dolgozó nyitja és csukja a vonat érkezése, indulása vagy áthaladása előtt 4 perccel. Nem kapcsol sötétre, mert nincs zavarállapota. Általában főjelzővel függésben van, újabban úgy, hogy a bejárati jelző szabadra áll, de ha a sorompó nem csukódik le a vonat hatására, a jelzőt visszaveri Megállj állásba. Őket SR jelöléssel + sorszámmal szokták ellátni, pl. SR 3, SR2. Persze van kismillió eltérés, mindenféle állatorvosi lovak, de valahonnan innen indulnak ezek.
Akkor sztem ilyen Békéscsabán a Franklin utcai útátjáró is. Ott régen teljes sorompó volt azt nyílván bakter csukta meg nyitotta, fényjelzője is volt. Most két félsorompó van helyette, és megmaradt a klasszikus fényjelző is ( ami csak pirosan tud villogni). Egyébként sokszor van csukva nem ritkán 10 percen túl is, mert a 120-as és a 135-ös is érintett, de a teherpályaudvar meg a tolatások is belelógnak az átjáróba, a múltkor mikor arra mentem 15 percet álltam a sorompónál.
Nagyon sok helyen kapcsolják kézzel a fénysorompót. A legtöbb állomási fénysorompó talán félautómata, tehát a f. sz. t. lecsukja(máskülönben többnyire nem is húzhat bejáratot), és amikor a vonat már nem zárja össze a sínt, akkor felnyílik. Vannak olyan fénysorompók is, amikbe a f. sz. t. nem szól bele([pl.] ott ahol megszűnt a szolgálat). És vannak olyanok is, ahol a f. sz. t./váltókezelő csukja és nyitja, például ott, ahol tolatás folyik az útátjárós részen is, vagy több vasútvonal indul egymás mellet. Pl. Kiskunfélegyháza.