Keresés

Részletes keresés

koller andor Creative Commons License 2009.03.02 0 0 30950
Persze a hit. Sűrűn érvelsz ezzel. (ez biztosan szakmai)

De, tudjuk mindannyian, nem térségi vasútban kell gondolkodni, hanem regionális közlekedési szövetségben.

Nem MÁV Start-ban meg a 24 Volánban, hanem regionális közlekedési szövetségben.(számítsuk még ide az önkormányzati működtetésű ilyen-olyan társaságokat)

Aztán, világos- törvényileg szabályozott finanszírozási háttér. (1/3-1/3-1/3)

De, minek koptatom itt a billentyűzetet?
Ennél nagyobb pazarlást, mint jelenleg van, úgy sem sikerülhet megvalósítani.
Előzmény: Törölt nick (30949)
koller andor Creative Commons License 2009.03.01 0 0 30948
Igazad van.
Előzmény: manhattani (30947)
manhattani Creative Commons License 2009.03.01 0 0 30947
Jobb lenne úgy a cím, hogy "Nem a busz az ellenség" ...
Előzmény: koller andor (30946)
koller andor Creative Commons License 2009.02.27 0 0 30946
Neki van igaza:
http://index.hu/velemeny/olvir/2009/02/27/nem_a_busz_a_megoldas/
Előzmény: Rbatka (30943)
koller andor Creative Commons License 2009.02.26 0 0 30945
Az igazság odaát van!

("rendszerszemléletű közösségi közlekedés szervezés")

Szerinted, melyik álláspont tükrözi ezt?
Előzmény: Rbatka (30943)
Törölt nick Creative Commons License 2009.02.26 0 0 30944
Inkább ne, mert átmegy flamelésbe az egész, ahogy az a múltkoriban is történt.
Rbatka Creative Commons License 2009.02.26 0 0 30943
Arról, hogy kinek van igaza.
Előzmény: koller andor (30942)
koller andor Creative Commons License 2009.02.25 0 0 30942
Miről?
Előzmény: Rbatka (30940)
Törölt nick Creative Commons License 2009.02.25 0 0 30941
Hát, mindhárom jó szar cikk... erről aztán lehet beszélgetni...
Előzmény: Rbatka (30940)
Rbatka Creative Commons License 2009.02.24 0 0 30940
hármasbakter Creative Commons License 2009.02.20 0 0 30939


Pécsvárad
Törölt nick Creative Commons License 2009.02.15 0 0 30938
Végre már egy olyan hozzászólás ezen a topikon, ami nem az anyázásról, a számháborúról és a sínfelszedésről szól!
Előzmény: kisczako (30937)
kisczako Creative Commons License 2009.02.15 0 0 30937
5-ös vonal...













kozma555 Creative Commons License 2009.02.02 0 0 30936
Oké... :-)
Előzmény: Rbatka (30935)
Rbatka Creative Commons License 2009.02.01 0 0 30935
Az első képet betennéd a sínes topikba? Lenne vele kapcsolatban egy kérdésem az ottani szakértőktől. Felénk is van ilyen, csak az az állomás másik vége :-)
Előzmény: kozma555 (30934)
kozma555 Creative Commons License 2009.02.01 0 0 30934
38-as,Nagyatád:

Gulper Creative Commons License 2009.01.25 0 0 30933
Köszönöm az infót.
Meg a remek képi alátámasztást Rbatkának.
Előzmény: Infós (30932)
Infós Creative Commons License 2009.01.25 0 0 30932
A legközelebbi, állandó szolgálattal rendelkező szolgálati helyen levő nyomógombbal, illetve nyomógombokkal, a forgalmi utasítás és a kezelési szabályzat előírásai szerint.
Előzmény: Gulper (30924)
abdhulbin Creative Commons License 2009.01.23 0 0 30931
Megvan a fénysorompó, de még a tekerőset használják. Több mint egy éve!
Előzmény: Törölt nick (30918)
dulla Creative Commons License 2009.01.20 0 0 30930
Történelmi cikk Észak Magyarországról
http://3659.freeblog.hu/archives/2008/11/18/Vasuttortenet_Eger-Putnok_vasut/
Gulper Creative Commons License 2009.01.17 0 0 30929
Tovább mentem Barcsra, ott meg egy nyíltvonali kezelőpult van lefotózva.
Előzmény: Rbatka (30926)
Rbatka Creative Commons License 2009.01.17 0 0 30928
Én is szeretem nézegetni.
Előzmény: Gulper (30927)
Gulper Creative Commons License 2009.01.17 0 0 30927
Meglepő kép !
Bízzunk benne, hogy a berendezés tartalma jobb, mint a külleme.
Amúgy érdekes és tanulságos a mondott oldal.
Köszönet :-)
Előzmény: Rbatka (30926)
Rbatka Creative Commons License 2009.01.17 0 0 30926
Előzmény: Gulper (30924)
Rbatka Creative Commons License 2009.01.17 0 0 30925
Köszönöm a felvilágítást.
Előzmény: Infós (30923)
Gulper Creative Commons License 2009.01.17 0 0 30924
"... a sorompó ún. zavar állapotba kerül ..."

Mitől / kitől kerül ismét normál működő állapotba ?
Előzmény: Infós (30923)
Infós Creative Commons License 2009.01.16 0 0 30923
Az úgy van, hogy alapvetően van nyílt vonali és állomási telepítésű sorompó.
A nyílt vonalit a közeledő vonat csukja maga előtt, és elhaladása után önműködően nyílik, alapvetően három alapáramkör létezik hozzá (meg ezek szinte végtelen számú módozatai). A nyíltvonaliakat AS és szelvényszám jelöli (pl. AS65), és általában főjelző nem ellenőrzi a működésüket (120 km/h felett viszont igen). Egyszerre legfeljebb 3 vonatot tud beszámolni, a negyedik vonat behatási pontra érkezésekor sötétre fog kapcsolódni. Ugyancsak sötétre kapcsolódik, ha valamelyik vágányon 10 (6) percnél tovább tartózkodik a sorompónál egy vonat. Ha sötétre kapcsol, akkor a legközelebbi, állandó forgalmi szolgálattal rendelkező helyen, ahová vissza van jelentve megszólal a a sorompózavart jelző csengő (a sorompó ún. zavar állapotba kerül).
Az állomási sorompót (fénysorompót, illetve fény- és félsorompót) az azt kezelő dolgozó nyitja és csukja a vonat érkezése, indulása vagy áthaladása előtt 4 perccel. Nem kapcsol sötétre, mert nincs zavarállapota. Általában főjelzővel függésben van, újabban úgy, hogy a bejárati jelző szabadra áll, de ha a sorompó nem csukódik le a vonat hatására, a jelzőt visszaveri Megállj állásba. Őket SR jelöléssel + sorszámmal szokták ellátni, pl. SR 3, SR2.
Persze van kismillió eltérés, mindenféle állatorvosi lovak, de valahonnan innen indulnak ezek.
Előzmény: Rbatka (30921)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.16 0 0 30922
Akkor sztem ilyen Békéscsabán a Franklin utcai útátjáró is. Ott régen teljes sorompó volt azt nyílván bakter csukta meg nyitotta, fényjelzője is volt. Most két félsorompó van helyette, és megmaradt a klasszikus fényjelző is ( ami csak pirosan tud villogni). Egyébként sokszor van csukva nem ritkán 10 percen túl is, mert a 120-as és a 135-ös is érintett, de a teherpályaudvar meg a tolatások is belelógnak az átjáróba, a múltkor mikor arra mentem 15 percet álltam a sorompónál.
Előzmény: Rbatka (30921)
Rbatka Creative Commons License 2009.01.16 0 0 30921
Nagyon sok helyen kapcsolják kézzel a fénysorompót. A legtöbb állomási fénysorompó talán félautómata, tehát a f. sz. t. lecsukja(máskülönben többnyire nem is húzhat bejáratot), és amikor a vonat már nem zárja össze a sínt, akkor felnyílik. Vannak olyan fénysorompók is, amikbe a f. sz. t. nem szól bele([pl.] ott ahol megszűnt a szolgálat). És vannak olyanok is, ahol a f. sz. t./váltókezelő csukja és nyitja, például ott, ahol tolatás folyik az útátjárós részen is, vagy több vasútvonal indul egymás mellet. Pl. Kiskunfélegyháza.
Előzmény: Törölt nick (30918)
Infós Creative Commons License 2009.01.16 0 0 30920
:-)


(Máshol sem lábbal kapcsolgatják. :) )
Előzmény: Törölt nick (30918)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!