Értem, semmit nem akartam feltalálni, csak mondtam valamit, valami már készből csinálni valamit. Az a többször 100 millió euro volt csak az apropója amit a fiat készül fizetni a teslának.
De valóban, így bárki hibriddé változtathatja az akár öreg autóját is, ha eladja vagy más okból fenntarthatatlanná válik ezt egyszerűen ki is veheti belőle. Nem megváltás semmire, csak egy dolog.
Én csak a benzines, főleg turbós motoroknál hallottam róla ahol az égési csúcshőmérsékletet csökkentik ezzel, többlet üzemanyagot fecskendeznek az égéstérbe. Mivel az üzemanyag disszociál az égés előtt, hőt von el. Elégni nem tud teljesen mert nincs annyi oxigén hozzá. ( Nem környezet és üzemanyagfogyasztás barát megoldás de van olyan üzemállapot mikor a motor védelme érdekében szükséges.) Az én kocsimban is van.
A Skoda 105-os egy lassú lomha valami volt már a maga idejében is.
Szoktam utazni 99 Le-s 1.3B Toyota Aurisban ill. vezettem is. Egy lassú, baleset veszélyesen gyenge valami. (Városban jó, országúton, emelkedőn, autópályán meghal)
Szerintem a mai forgalomban ill a mai világban egy 10-12 kg/Le kocsi már a minimális elvárás.
Régen egy Astra 1000-1100 kg és 100-120 Le volt ( 1.6 és 1.8 ) Manapság egy átlagos családi autó 1200-1400 kg.
Én a túlzott igényeket egy 1.5 tonnás autónál 200Le felett húznám meg. :) DE nem vagyunk egyformák.
Azért CSAK a lóerő megadása nem elegendő, kellene a nyomatékról is beszélni helyesebben a motor karakterisztikájáról. Egy 1.3-as szívó benzines 100Le-s kocsi nem úgy megy mint egy 100Le-s turbó dízel.
Nem tudom milyen kocsikat vezettél/használsz próbálj ki egy 2-3-400 lóerőset és akkor átértékeled a Skoda 105 elég-e :)
Az hogy a turbóra üzemanyagot fröcskölnek erőltetett üzemben, nem tudom, hol olvastam. Nem a kisujjamból szoptam, de lehet, hogy félreérthettem valamit
(az üzemanyaggal hűtés létező dolog; és nem is a részcskeszűrő kiégetésére szánt üzemnyagra gondoltam.)
Az emlegetett, átlagembernek szánt 1980-as kocsik meg elfogadhatóan mentek 900kg/35kW-al (ez a Skoda 105) 40-45 kW már szinte sportos volt.
Legyen ma a személyautó 1500kg. Miért ne lenne elég az átlagembernek legföljebb 70kW?
Lehet, hogy nem fog tartósan 160-170-nel menni vele (egyébként ez majdnem mindenhol tilos is), nem gyorsul úgy a piros lámpánál, és a nagyobb emelkedőn visszavált (tehát lassabban megy fel).
Játszak a telón valamit? Azt nem szoktam, unom, ezt nem, csak nem veled kellene beszélgetni.
Ki kellene talán próbálni, beépíteni egyet de nem az 1kWh akkujával hanem vagy 5 el és megnézni mi van az üzemanyag fogyasztással ha mindég feltöltjük külső forrásból. Szerintem változna és csökkenő lenne ha saját teljesítményt soha nem kell fordítson a töltésre mert úgy érzékeli, hogy tele van, de kivenni tud belőle. Nem örökmozgó mert fogatta a villanyórát.
De megéri a fogyasztásért (is) mert rengeteg paramétert tud az injektoros rendszer figyelembe venni amit egy karburátoros nem.
A karburátor gépkocsikban halott dolog , pont úgy mint a kétütemű motor. Nem véletlenül 30 éve kihaltak (nem gyártanak) a karburátoros autók. Olyan mint a VHS szalag vagy 8 colos flopidiszk . :)
Azt nem tudom az akkumulátor ára benne van e, lítiummal ajánlják. Na de akkumulátor kell a hibridbe is és az elektromosba meg pláne. Csak azon meditáltam, hogy 100 millió eurot mire lehet még használni azon kívül, hogy valamennyi darab teslát oda számolni el esetleg fiat emblémával forgalmazni. De fogalmam se mennyi 100 millió az az euro és mit kapnak érte. De el tudom képzelni, hogy ilyesmiben nem is gondolkodtak, mint ötlet se vetődött fel. te persze gyorsba átláttad, de engem nem győztél meg, hogy érdemes e ezen tovább gondolkodni. Az is lehet, hogy nekik a continental nem annyiért adná mint nekem a bárdi autó és ha nem is tesz rá hasznot érdemes. De át se gondoltam nem is tudnám, szerintem te se, hogy hogyan kellene ezt használni fogyasztás csökkentésre. Lehet, hogy sehogy, nem tudom.
Kevesebbet fogyasztanak a mostaniak, de biztosan volt még tartalék a karburátorban is. Persze az injektor az vezérelt biztos jobb, de azt nyöszörgöm, hogy csak a fogyasztásért nem érné meg, viszont a levegő szennyezésben már 1% fogyasztás is nagyon sok ha minden autónál jelentkezik.
A Citroened azért fogyasztott keveset mert iciri piciri volt.
Egy mostani alsó közepes autó pl. Focus az kb 2x olyan nehéz, kb 1 méterrel hosszabb és kb fél méterrel nagyobb a tengelytávja. (Szerintem a Zastavára is ez vonatkozik)
Tehát akkor megegyezhetünk, hogy nem a karburátor miatt fogyasztott keveset hanem azért mert super mini kategória? :)
Nem 250E forint az átalakítás legyél nyugodt. Az ólom akkumulátor nehéz és hamar tönkremegy a lítiumion akkumulátor pedig drága. Ha a kocsi nem tudja megoldani a rekuperálást - márpedig egyszerű átalakítással nem tudja- akkor nem sokat nyersz.
Az elektromos és hibrid autóknak az egyik előnyük: a mozgási energiát el tudják tárolni
Irónia akart lenni csak te mivel az autókhoz se igazán értel, a fantáziád viszont szegényes nem értetted.
Egyébként nyugodtan felvehetne ilyen alkatrészt akár melyik autógyár mint rendelhetőséget. Kisebb lesz a csomagtere az akkumulátor miatt. Nem tudom ezt így minek számítanák be, ha rendszeresen feltölti az akkumulátort nyilván annyival kevesebb fogy az üzemanyag tankból. Önmaga nem tudná mozgatni az autót, de megfelelő fordulatszámoknál ha beavatkozik, csak csökken az üzemanyag fogyasztás.
nekem úgy mondták 250 000 ft egy ilyen és a szükséges átalakítás, hogy be kerülhessen a generátor helyére. Több 100 millió euroról van szó, annyiból ki lehet azért fejleszteni valami opcionális kellékeket. A gázos autóknak is csökken a csomagtere még is sokan elfogadják.
Nem tudom, a zasztim 6-6.5 közt fogyasztott és volt nálam egy dupla karburátoros citroen ax kis sport autó, 1995 körül, belgiumban lett véve 150 000 körülikm el, a német pályán gyakorta 180-200 közelében is meghajtottam, 140-160 észre se véve, úgy fogyasztott 6-7 közt.
Van egy apró gond: nem te döntesz ezekben a dolgokban mert te ott vagy ahol és a akik döntenek azok meg a döntési pozícióban.
Egyébként mivel nem értesz az autókhoz nem is kerülnél olyan pozícióba, hogy dönthess.
Nem bántásként mondom.
" fiat helyében értesíteném az összes tulajdonosomat, hogy ha gondolja a szakszervízben adott összegért beépítik ezt neki és máris teljesült a flotta előírás. "
minden populáció, amikor átlép az ipari civilizáció határán, feljavul az orvosi ellátás, a táplálkozás, lecsökken a gyermekhalandóság stb ott létrejön egy demográfiai boom
a populáció nőtagjai még gyerekszülésre vannak szocializálva, nem fertőzte meg őket feminista agymosás, és fejenként 6-7 gyereket szülnek, a korábbi gyerekhalandóság hatását komenzálva
aztán később, amikor már nyilvánvaló hogy most a 7 gyerekből 6 fogja megérni a felnőttkort a korábbi 2 helyett, ennyi gyerekre már nincs szükség, ugyanakkor anyukának is lehet állása amiben keres egy kis pénzt a családi költségvetésbe
ekkor a demográfiai együttható, a reprodkciós ráta, a vállalt gyerekek száma csökkenésnek indul
és ez a csökkenés nem stabilizálódik a társadalom fenntartásához szükséges szinten, hanem akár nullára is le tud csökkenni, amit összességében a civilizáció okoz
amit most afrikában látunk, pont ez a népességrobbanás, ez megvolt Magyarországon is az 1900-as években, amikor ide gyűrűzött be az ipari forradalom
ez a népességrobbanás legalább 50 évig el fog tartani mostantól, miközben az európai demográfia egyre jobban fékeződik, tehát a népességcsere feltételei simán fennállnak
a cigányság viszont nem esik bele ezekbe a fázisokba, mert nem alkot önálló civilizációt, nem létezik sem cigány állam, sem cigányok által többségében lakott terület - majd lehet hogy lesz, más államok területén, de még nincs
A cigányság óriási területen szóródott szét európában, és felvette az underclass szerepét, vagyis olyan be nem illeszkedett, félbűnözői, alkalmi munkából élők csoportját, akik a munkásosztály alá pozícionálják magukat. Ők egy párhuzamos társadalmat alkotnak azzal amelyik körülöttük van, de ők maguk csak érintőlegesen a részei, ez az érintkezés pedig leginkább abból áll hogy parazitaként a többségi társadalomból élnek.
Namost az nem igaz hogy sohasem integrálódnak, a saját érdekük is az integrációt diktálja, integrálva sokkal jobb életszínvonalat tudnak elérni, ugyanakkor akik nem integrálódtak, a társadalom pedig ostoba módon erőforrásokat ad a parazita életmód folytatásához (lásd segélyezés, elnéző büntetések vagyon elleni bűncselekményekre), azok egyszerűen gyorsabban növelik a cigány populáció integrálatlan részét, mint amilyen tempóban bármilyen európai civilizáció integrálni képes őket.
Tehát a cigányság (nem integrált része) esetében a szaporaság egy állandó jellemző, sohasem fognak eltűnni a 4-5 gyerekes segélyből élő családok. Az ilyen családok 5 gyerekéből fog mondjuk 2 vagy 3 integrálódni, de marad 2-3 másik akik nem integrálódnak és megismétlik amit a szüleik csináltak.
Ez ugyancsak egy népességcserét eredményez. Fel lehet rajzolni 3 réteget, az őslakos európai, az integrált cigány, meg a nem-integált cigányokét. Az integrált cigány reprodukciója is le fog esni, ahogy asszimilálódik a fehérekhez, de neki van utánpótlása a nem integráltaktól. A fehéreknek meg nincs, tehát előbb utóbb kicserélődik a populáció többé-kevésbé integrált cigányokra.
Az afrikaiak Afrikában saját tárasadalmakat alkotnak, ott nem az van mint itt hogy az orvos, a polgármester, a rendőr etc magyarok, hanem ott ezek is feketék. Ott előbb utóbb (50 év) lecseng ez a népességrobbanás, mert saját magukat kell eltartaniuk, gondoskodni magukról, és ugyanígy mint itt, a a nők dolgozni fognak nem sok gyereket szülni.
Viszont az az afrikai népesség akik idejöttek, azoknak ugyanúgy nyitva áll az underclass 'élettere' mint a cigányoknak, és ugyanúgy tartós népességgyárként tudnak funkcionálni. Akár évszázadokon át, hacsak valaki tudatos etnikai/faji tisztogatás keretében meg nem szabadul tőlük. Ez ugyanígy igaz az arabokra is, ugyanakkor szerintem az arabok genetikailag és kultúrálisan is kompatibilisebbek az őslakos eu népességgel mint a feketék. A törökök még kompatibilisebbek.
Ugyanott tudod elsütni, ahol megmondtad volna, hogy hitelből ugyanúgy meg tudod venni a Ferihegy Repülőteret mint a BA (és tőle a Hochtief) vette.
(és még sorolhatnám a cégeket itt és máshol)
Csak neked nem adnak, nekik meg igen (nincs meg az ismeretség, illetve az egy rendszer, ez meg csak a Théta Bt. lenne)
egyébként az emissziós cirkusz megoldása ennél is egyszerűbb lenne (de a CO2 flottaátlagon is segítene).
A "régi" (5 éves) dieselek teljesítményét visszavenni. Tehát nem lenne olyan működési tartomány, ahol üzemanyaggal hűti a turbót, nem lenne annyi korom, tehát nem lenne kipufogótisztíás többlet gázolaj ottani elégetésével, stb.
És mellesleg a katalógus-fogyasztás is javulna egy kicsit (a valós meg sokat)
Cserébe a menetdinamika olyan lenne, mint 1980-ban, mert a kocsi 100-150 kW helyett lenne 40-70kW
Vagy azt mondani, hogy a gázolajban van mondjuk 23% megújulósan termelt szintetikus szé nhidrogén, ami - CO2-semleges lévén - nem számít bele a CO2 egyenlegbe.
...mondjuk nem tu'om, de szerintem az injektoros se számottevően kevesebbet mint a végén már a karburátoros, de levegő szennyezésben a városban jelentős az, tört % is.
Ismerősömnek mindég bmw je van mert a német anyacégénél előírás a 3 toposnak, hogy 2 évnél idősebb autót használni tilos, abból kapnak benfentesek fele köri áron, pár 10 000km el.
....pl sumákba vissza vásárlom tőle a 10kWh akkumulátorból 9 et ((((-: arra sincsen törvény, hogy adhat e el alkatrészt az autójából. szerintem műszaki vizsgán nem ellenőrizhetik az akkumulátorok kapacitását
Amit a teslának fizetnék azt meg elisszuk. Na? hol kéne ezt elsütni? (-:
Ez egy plugin lenne, ha a meglévő már gyártott sőt, utólag beszerelhető alkatrész kiegészül egy nagyobb akkumulátorral amit tölteni lehet, az már netto csökkentés. tehát? a fiat helyében értesíteném az összes tulajdonosomat, hogy ha gondolja a szakszervízben adott összegért beépítik ezt neki és máris teljesült a flotta előírás. Mert azt már sehol nem írják elő, hogy használni is kötelező, ha feltölti feltölti ha nem nem, akkor sima hibrid csak.
Na mit gondoltok, melyik autótómárkáktól szabadulnak meg laghamarább a "boldog" tulajok - vagyis az újonnan vásárolt márkák közül melyikből lesz elegük kevesebb mint 1 év alatt?
Na, lehet találgatni:
1 BMW7.9%
2Porsche7.6%
3Mercedes-Benz7.4%
4Land Rover6.5%
5Jaguar6.4%
6MINI6.2%
7FIAT5.2%
8Audi5.1%
9Nissan5.0%
10INFINITI4.7
Vagyis 100-ból ennyien szabadulnak meg az új autójuktól - röpke 1 éven belül. Érdekes, nem?
Amit írtál már megcsinálta több cég pl. a Suzuki. Gyári adat szerint is csak pár decivel fogyaszt kevesebbet ez a "hibrid." mint az ugyanilyen ICE autó.