Keresés

Részletes keresés

zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.04.07 0 0 347431

Nekem 1 Le / kg is bőven elég lenne ha másnak se lenne több mondjuk 2 nél. (-:

Előzmény: newman2018 (347429)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.04.07 0 0 347430

Értem, semmit nem akartam feltalálni, csak mondtam valamit, valami már készből csinálni valamit. Az a többször 100 millió euro volt csak az apropója amit a fiat készül fizetni a teslának. 

De valóban, így bárki hibriddé változtathatja az akár öreg autóját is, ha eladja vagy más okból fenntarthatatlanná válik ezt egyszerűen ki is veheti belőle. Nem megváltás semmire, csak egy dolog.

Előzmény: newman2018 (347427)
newman2018 Creative Commons License 2019.04.07 0 0 347429

"az üzemanyaggal hűtés létező dolog" 

 

Én csak a benzines, főleg turbós motoroknál hallottam róla ahol az égési csúcshőmérsékletet csökkentik ezzel,  többlet üzemanyagot fecskendeznek az égéstérbe. Mivel az üzemanyag disszociál az  égés előtt,  hőt von el. Elégni nem tud teljesen mert nincs annyi oxigén hozzá. ( Nem környezet és üzemanyagfogyasztás barát megoldás de van olyan üzemállapot mikor a motor védelme érdekében szükséges.)  Az én kocsimban is van.

 

 

A Skoda 105-os egy  lassú lomha valami volt már a maga idejében is.

 

Szoktam utazni 99 Le-s  1.3B Toyota Aurisban ill. vezettem is. Egy lassú, baleset veszélyesen gyenge valami. (Városban jó, országúton, emelkedőn, autópályán meghal)

 

Szerintem a mai forgalomban ill a mai világban egy 10-12 kg/Le kocsi már  a minimális elvárás. 

Régen   egy Astra 1000-1100 kg és 100-120 Le volt ( 1.6 és 1.8 ) Manapság egy átlagos családi autó 1200-1400 kg.

Én a túlzott igényeket egy 1.5 tonnás autónál 200Le felett húznám meg. :)  DE nem vagyunk egyformák. 

Azért CSAK a lóerő megadása nem elegendő, kellene a nyomatékról is beszélni helyesebben a motor karakterisztikájáról. Egy 1.3-as szívó benzines 100Le-s kocsi nem úgy megy mint egy 100Le-s turbó dízel.

 

Nem tudom milyen kocsikat vezettél/használsz próbálj ki egy 2-3-400 lóerőset és akkor átértékeled a Skoda 105 elég-e :) 

Előzmény: orgonatündér (347428)
orgonatündér Creative Commons License 2019.04.07 0 0 347428

Az hogy a turbóra üzemanyagot fröcskölnek erőltetett üzemben, nem tudom, hol olvastam. Nem a kisujjamból szoptam, de lehet, hogy  félreérthettem valamit

(az üzemanyaggal hűtés létező dolog; és nem is a részcskeszűrő kiégetésére szánt üzemnyagra gondoltam.)

 

 

Az emlegetett, átlagembernek szánt 1980-as kocsik meg elfogadhatóan mentek 900kg/35kW-al (ez a Skoda 105) 40-45 kW már szinte sportos volt.

Legyen ma a személyautó 1500kg. Miért ne lenne elég az átlagembernek legföljebb 70kW?

 

Lehet, hogy nem fog tartósan 160-170-nel menni vele (egyébként ez majdnem mindenhol tilos is), nem gyorsul úgy a piros lámpánál, és a nagyobb emelkedőn visszavált (tehát lassabban megy fel).

És?

Nem túlzottak a mostani igények?

Előzmény: newman2018 (347414)
newman2018 Creative Commons License 2019.04.07 0 0 347427

Persze, hogy csökkenne az üzemanyagfogyasztás csak épp nem érné meg a ráfordítás azzal a módszerrel amit írsz.  

 

Egyébként van ilyen jármű amiről beszélünk úgy hívják: tölthető hibrid autó. 

 

(Remélem józan vagy mert nem úgy veszem ki a az írásodból. :) ) 

Előzmény: zöldkomcsi: (347426)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.04.07 0 0 347426

Játszak a telón valamit? Azt nem szoktam, unom, ezt nem, csak nem veled kellene beszélgetni.

Ki kellene talán próbálni, beépíteni egyet de nem az 1kWh akkujával hanem vagy 5 el és megnézni mi van az üzemanyag fogyasztással ha mindég feltöltjük külső forrásból. Szerintem változna és csökkenő lenne ha saját teljesítményt soha nem kell fordítson a töltésre mert úgy érzékeli, hogy tele van, de kivenni tud belőle. Nem örökmozgó mert fogatta a villanyórát.

Előzmény: newman2018 (347424)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.04.07 0 0 347425

(-: mond inkább azt, hogy ami egyáltalán szóba jöhet az a hengerenként karburátor de az meg már nem is biztos, hogy olcsóbb mint az injektor. (-:

Előzmény: newman2018 (347423)
newman2018 Creative Commons License 2019.04.07 0 0 347424

Ne meditálj mire lehet egy autógyárnak 100 M Eurót felhasználni mert se te,  se én nem értünk hozzá.

 

Olyanon töprengj amihez értesz. :) 

Előzmény: zöldkomcsi: (347422)
newman2018 Creative Commons License 2019.04.07 0 0 347423

De megéri a fogyasztásért (is) mert rengeteg paramétert tud az injektoros rendszer figyelembe venni amit egy karburátoros nem.

 

A karburátor gépkocsikban halott dolog  , pont úgy mint a kétütemű motor. Nem véletlenül 30 éve kihaltak (nem gyártanak) a karburátoros autók. Olyan mint a VHS szalag vagy 8 colos flopidiszk . :) 

Előzmény: zöldkomcsi: (347421)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.04.07 0 0 347422

Azt nem tudom az akkumulátor ára benne van e, lítiummal ajánlják. Na de akkumulátor kell a hibridbe is és az elektromosba meg pláne. Csak azon meditáltam, hogy 100 millió eurot mire lehet még használni azon kívül, hogy valamennyi darab teslát oda számolni el esetleg fiat emblémával forgalmazni. De fogalmam se mennyi 100 millió az az euro és mit kapnak érte. De el tudom képzelni, hogy ilyesmiben nem is gondolkodtak, mint ötlet se vetődött fel. te persze gyorsba átláttad, de engem nem győztél meg, hogy érdemes e ezen tovább gondolkodni. Az is lehet, hogy nekik a continental nem annyiért adná mint nekem a bárdi autó és ha nem is tesz rá hasznot érdemes. De át se gondoltam nem is tudnám, szerintem te se, hogy hogyan kellene ezt használni fogyasztás csökkentésre. Lehet, hogy sehogy, nem tudom.

Előzmény: newman2018 (347419)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.04.07 0 0 347421

Kevesebbet fogyasztanak a mostaniak, de biztosan volt még tartalék a karburátorban is. Persze az injektor az vezérelt biztos jobb, de azt nyöszörgöm, hogy csak a fogyasztásért nem érné meg, viszont a levegő szennyezésben már 1% fogyasztás is nagyon sok ha minden autónál jelentkezik.

Előzmény: newman2018 (347420)
newman2018 Creative Commons License 2019.04.07 0 0 347420

A Citroened azért fogyasztott keveset mert iciri piciri volt. 

 

Egy mostani alsó közepes autó pl. Focus az kb 2x olyan nehéz, kb 1 méterrel hosszabb és kb fél méterrel nagyobb a tengelytávja. (Szerintem a Zastavára is ez vonatkozik) 

 

Tehát akkor megegyezhetünk, hogy  nem a karburátor miatt fogyasztott keveset hanem azért mert super mini kategória? :) 

Előzmény: zöldkomcsi: (347416)
newman2018 Creative Commons License 2019.04.07 0 0 347419

Nem 250E forint az átalakítás  legyél nyugodt. Az ólom akkumulátor nehéz és hamar tönkremegy a lítiumion akkumulátor pedig drága. Ha a kocsi nem tudja megoldani a rekuperálást - márpedig egyszerű átalakítással nem tudja- akkor nem sokat nyersz. 

Az elektromos és hibrid autóknak az egyik   előnyük: a mozgási energiát el tudják tárolni

akkumulátorban.  

 

 

Mondom ne erőltesd ezt a dolgot. :) 

 

 

Előzmény: zöldkomcsi: (347418)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.04.07 0 0 347418

Irónia akart lenni csak te mivel az autókhoz se igazán értel, a fantáziád viszont szegényes nem értetted.

Egyébként nyugodtan felvehetne ilyen alkatrészt akár melyik autógyár mint rendelhetőséget. Kisebb lesz a csomagtere az akkumulátor miatt. Nem tudom ezt így minek számítanák be, ha rendszeresen feltölti az akkumulátort nyilván annyival kevesebb fogy az üzemanyag tankból. Önmaga nem tudná mozgatni az autót, de megfelelő fordulatszámoknál ha beavatkozik, csak csökken az üzemanyag fogyasztás.

nekem úgy mondták 250 000 ft egy ilyen és a szükséges átalakítás, hogy be kerülhessen a generátor helyére. Több 100 millió euroról van szó, annyiból ki lehet azért fejleszteni valami opcionális kellékeket. A gázos autóknak is csökken a csomagtere még is sokan elfogadják.

Előzmény: newman2018 (347412)
Törölt nick Creative Commons License 2019.04.07 -8 1 347417

nem hallottam olyat: gázolajjal hűtik a turbót.

 

Nem véletlenül :)

Előzmény: newman2018 (347414)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.04.07 0 0 347416

Nem tudom, a zasztim 6-6.5 közt fogyasztott és volt nálam egy dupla karburátoros citroen ax kis sport autó, 1995 körül, belgiumban lett véve 150 000 körülikm el, a német pályán gyakorta 180-200 közelében is meghajtottam, 140-160 észre se véve, úgy fogyasztott 6-7 közt.

Előzmény: newman2018 (347413)
newman2018 Creative Commons License 2019.04.07 0 0 347415

... nem vagyok annyira otthon....

Előzmény: newman2018 (347414)
newman2018 Creative Commons License 2019.04.07 0 2 347414

"Cserébe a menetdinamika olyan lenne, mint 1980-ban, mert a kocsi 100-150 kW helyett lenne 40-70kW"

 

És az autó önsúlyából is levennél 4-6-8 mázsát és akkor a menetdinamika olyan lenne mint az 1980-s évekbeli kocsiknak.

 

Dízelben nem annyira otthon  nem hallottam olyat: gázolajjal hűtik a turbót. Nem is érintkezik a gázolaj a turbóval. Ez milyen motor? :) 

Előzmény: orgonatündér (347409)
newman2018 Creative Commons License 2019.04.07 0 0 347413

NEM ismered a mai injektoros és egy karburátoros motor közti működési különbséget. 

Számottevő a különbség nem tört százalék.

Előzmény: zoldcomchy (347408)
newman2018 Creative Commons License 2019.04.07 0 0 347412

Van egy apró gond: nem te döntesz ezekben a dolgokban mert te ott vagy ahol és a akik döntenek azok meg a döntési pozícióban.

 

Egyébként mivel nem értesz az autókhoz nem is kerülnél olyan pozícióba, hogy dönthess.

 

Nem bántásként mondom.

 

" fiat helyében értesíteném az összes tulajdonosomat, hogy ha gondolja a szakszervízben adott összegért beépítik ezt neki és máris teljesült a flotta előírás. "

 

Ezt ha Sb. elolvassa meghal a röhögéstől. :) 

Előzmény: zoldcomchy (347405)
padisah Creative Commons License 2019.04.07 -1 2 347411

minden populáció, amikor átlép az ipari civilizáció határán, feljavul az orvosi ellátás, a táplálkozás, lecsökken a gyermekhalandóság stb ott létrejön egy demográfiai boom

 

a populáció nőtagjai még gyerekszülésre vannak szocializálva, nem fertőzte meg őket feminista agymosás, és fejenként 6-7 gyereket szülnek, a korábbi gyerekhalandóság hatását komenzálva

 

aztán később, amikor már nyilvánvaló hogy most a 7 gyerekből 6 fogja megérni a felnőttkort a korábbi 2 helyett, ennyi gyerekre már nincs szükség, ugyanakkor anyukának is lehet állása amiben keres egy kis pénzt a családi költségvetésbe

 

ekkor a demográfiai együttható, a reprodkciós ráta, a vállalt gyerekek száma csökkenésnek indul

 

és ez a csökkenés nem stabilizálódik a társadalom fenntartásához szükséges szinten, hanem akár nullára is le tud csökkenni, amit összességében a civilizáció okoz

 

amit most afrikában látunk, pont ez a népességrobbanás, ez megvolt Magyarországon is az 1900-as években, amikor ide gyűrűzött be az ipari forradalom

ez a népességrobbanás legalább 50 évig el fog tartani mostantól, miközben az európai demográfia egyre jobban fékeződik, tehát a népességcsere feltételei simán fennállnak

 

a cigányság viszont nem esik bele ezekbe a fázisokba, mert nem alkot önálló civilizációt, nem létezik sem cigány állam, sem cigányok által többségében lakott terület - majd lehet hogy lesz, más államok területén, de még nincs

 

A cigányság óriási területen szóródott szét európában, és felvette az underclass szerepét, vagyis olyan be nem illeszkedett, félbűnözői, alkalmi munkából élők csoportját, akik a munkásosztály alá pozícionálják magukat. Ők egy párhuzamos társadalmat alkotnak azzal amelyik körülöttük van, de ők maguk csak érintőlegesen a részei, ez az érintkezés pedig leginkább abból áll hogy parazitaként a többségi társadalomból élnek. 

 

Namost az nem igaz hogy sohasem integrálódnak, a saját érdekük is az integrációt diktálja, integrálva sokkal jobb életszínvonalat tudnak elérni, ugyanakkor akik nem integrálódtak, a társadalom pedig ostoba módon erőforrásokat ad a parazita életmód folytatásához (lásd segélyezés, elnéző büntetések vagyon elleni bűncselekményekre), azok egyszerűen gyorsabban növelik a cigány populáció integrálatlan részét, mint amilyen tempóban bármilyen európai civilizáció integrálni képes őket.

 

Tehát a cigányság (nem integrált része) esetében a szaporaság egy állandó jellemző, sohasem fognak eltűnni a 4-5 gyerekes segélyből élő családok. Az ilyen családok 5 gyerekéből fog mondjuk 2 vagy 3 integrálódni, de marad 2-3 másik akik nem integrálódnak és megismétlik amit a szüleik csináltak.

 

Ez ugyancsak egy népességcserét eredményez. Fel lehet rajzolni 3 réteget, az őslakos európai, az integrált cigány, meg a nem-integált cigányokét. Az integrált cigány reprodukciója is le fog esni, ahogy asszimilálódik a fehérekhez, de neki van utánpótlása a nem integráltaktól. A fehéreknek meg nincs, tehát előbb utóbb kicserélődik a populáció többé-kevésbé integrált cigányokra.

 

Az afrikaiak Afrikában saját tárasadalmakat alkotnak, ott nem az van mint itt hogy az orvos, a polgármester, a rendőr etc magyarok, hanem ott ezek is feketék. Ott előbb utóbb (50 év) lecseng ez a népességrobbanás, mert saját magukat kell eltartaniuk, gondoskodni magukról, és ugyanígy mint itt, a a nők dolgozni fognak nem sok gyereket szülni.

 

Viszont az az afrikai népesség akik idejöttek, azoknak ugyanúgy nyitva áll az underclass 'élettere' mint a cigányoknak, és ugyanúgy tartós népességgyárként tudnak funkcionálni. Akár évszázadokon át, hacsak valaki tudatos etnikai/faji tisztogatás keretében meg nem szabadul tőlük. Ez ugyanígy igaz az arabokra is, ugyanakkor szerintem az arabok genetikailag és kultúrálisan is kompatibilisebbek az őslakos eu népességgel mint a feketék. A törökök még kompatibilisebbek.

 

Előzmény: zöldkomcsi: (347339)
szilvatövis Creative Commons License 2019.04.07 0 0 347410

Ha te mondod akkor biztosan fogyóban is vannak már....

 

Nem ellenőrzött forrás, fenntartással kezelendő, bár több helyen fellelhető hír... Németországban biztosan nem fogynak bevándorló hátterű lakosok:

https://www.breitbart.com/europe/2018/10/21/42-percent-of-children-under-six-come-from-migration-background-in-western-germany/

Előzmény: zöldkomcsi: (347393)
orgonatündér Creative Commons License 2019.04.07 0 0 347409

Ugyanott tudod elsütni, ahol megmondtad volna, hogy hitelből ugyanúgy meg tudod venni a Ferihegy Repülőteret mint a BA (és tőle a Hochtief) vette.

 

(és még sorolhatnám a cégeket itt és máshol)

 

Csak neked nem adnak, nekik meg igen (nincs meg az ismeretség, illetve az egy rendszer, ez meg csak a Théta Bt. lenne)

 

egyébként az emissziós cirkusz megoldása ennél is egyszerűbb lenne (de a CO2 flottaátlagon is segítene).

A "régi" (5 éves) dieselek teljesítményét visszavenni. Tehát nem lenne olyan működési tartomány, ahol üzemanyaggal hűti a turbót, nem lenne annyi korom, tehát nem lenne kipufogótisztíás többlet gázolaj ottani elégetésével, stb.

És mellesleg a katalógus-fogyasztás is javulna egy kicsit (a valós meg sokat)

Cserébe a menetdinamika olyan lenne, mint 1980-ban, mert a kocsi 100-150 kW helyett lenne 40-70kW

 

Vagy azt mondani, hogy a gázolajban van mondjuk 23% megújulósan termelt szintetikus szé nhidrogén, ami - CO2-semleges lévén - nem számít bele a CO2 egyenlegbe.

Előzmény: zoldcomchy (347406)
zoldcomchy Creative Commons License 2019.04.07 0 0 347408

...mondjuk nem tu'om, de szerintem az injektoros se számottevően kevesebbet mint a végén már a karburátoros, de levegő szennyezésben a városban jelentős az, tört % is.

Előzmény: newman2018 (347402)
zoldcomchy Creative Commons License 2019.04.07 0 0 347407

Ismerősömnek mindég bmw je van mert a német anyacégénél előírás a 3 toposnak, hogy 2 évnél idősebb autót használni tilos, abból kapnak benfentesek fele köri áron, pár 10 000km el.

Előzmény: GPS (347403)
zoldcomchy Creative Commons License 2019.04.07 0 0 347406

....pl sumákba vissza vásárlom tőle a 10kWh akkumulátorból 9 et ((((-: arra sincsen törvény, hogy adhat e el alkatrészt az autójából. szerintem műszaki vizsgán nem ellenőrizhetik az akkumulátorok kapacitását

Amit a teslának fizetnék azt meg elisszuk. Na? hol kéne ezt elsütni? (-:

Előzmény: zoldcomchy (347405)
zoldcomchy Creative Commons License 2019.04.07 0 0 347405

Ez egy plugin lenne, ha a meglévő már gyártott sőt, utólag beszerelhető alkatrész kiegészül egy nagyobb akkumulátorral amit tölteni lehet, az már netto csökkentés. tehát? a fiat helyében értesíteném az összes tulajdonosomat, hogy ha gondolja a szakszervízben adott összegért beépítik ezt neki és máris teljesült a flotta előírás. Mert azt már sehol nem írják elő, hogy használni is kötelező, ha feltölti feltölti ha nem nem, akkor sima hibrid csak.

Előzmény: newman2018 (347402)
newman2018 Creative Commons License 2019.04.07 0 1 347404

Értelmezni kellene a cikket. Nem azért válnak meg ezektől a kocsiktól 1 éven belül mert nem "boldogok" a tulajok

Előzmény: GPS (347403)
GPS Creative Commons License 2019.04.07 0 0 347403

 

 

Ezeken az új autókon adnak túl leghamarabb a gazdáik

 

Na mit gondoltok, melyik autótómárkáktól szabadulnak meg laghamarább a "boldog" tulajok - vagyis az újonnan vásárolt márkák közül melyikből lesz elegük kevesebb mint 1 év alatt?

 

Na, lehet találgatni:

 

1 BMW 7.9%

2 Porsche 7.6%

3 Mercedes-Benz 7.4%

4 Land Rover 6.5%

5 Jaguar 6.4%

6 MINI 6.2%

7 FIAT 5.2%

8 Audi 5.1%

9 Nissan 5.0%

10 INFINITI 4.7

 

Vagyis 100-ból ennyien szabadulnak meg az új autójuktól - röpke 1 éven belül. Érdekes, nem?

Vajon mi az oka?

Meg hol a Tesla?

 

 

Forrás: https://totalcar.hu/magazin/hirek/2019/04/07/ezeken_az_uj_autokon_adnak_tul_leghamarabb_a_gazdaik/?utm_source=index.hu&utm_medium=doboz&utm_campaign=link.

newman2018 Creative Commons License 2019.04.07 0 0 347402

Amit írtál már megcsinálta több cég pl.  a Suzuki. Gyári adat szerint is csak pár decivel fogyaszt kevesebbet ez a "hibrid." mint az ugyanilyen ICE autó.

Előzmény: zöldkomcsi: (347398)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!