Keresés

Részletes keresés

viricsi Creative Commons License 2006.11.09 0 0 77

Tisztelt repülésbarát!

Az elkövetkezendő percekben fog a HA-MOG elindulni a méltatlan vég felé.

Ha ti is úgy gondoljátok, hogy ezt jó lenne elkerülni, akkor olvassátok el az alábbi tiltakozást és azt, egy saját levélbe átmásolva és a nevetekkel aláírva küldjétek a BA Zrt-nek a velelmeny@bud.hu címre, valamint a MALÉV honlapján az alábbi lapra értelemszerűen helyezzétek el. http://www.malev.hu/BP/HUN/I%5FCUSTOMER/

Ez a tiltakozás többek egyetértésével született, jómagam természetesen az elsők közt fogom elküldeni.

Csatlakozzatok hozzá és MENTSÜK MEG AZ IL-18-ast.

 

 

" Tiltakozom az ellen, hogy barbár, az egész repülős társadalomhoz méltatlan módon, a legendás IL-18-as típus egyik utolsó hazai példányát, a HA-MOG -ot pusztulásra itéljék és arra  kérjük a témában döntési jogkörrel rendelkezőket, hogy keressenek más megoldást a repülőgép további hasznosítására."

Saab2000 Creative Commons License 2006.11.09 0 0 76

Reggel hallottam a Sláger Rádióban, hogy Szentkirályszabadja befogadná a gépet, múzeumi kiállítási tárgyként.

 

Nem tudom, mennyi az igaz ebből, de maximálisan támogatom az ötletet, megnyugtató megoldás lenne.

y42 Creative Commons License 2006.11.09 0 0 75

Sziasztok!

A szolnoki skanzen IL-18-ába be lehet menni, meg lehet nézni.

Sajnos az állapota nem túl jó.

(a múzeum otóber 31-től március 31-ig zárva van)

Előzmény: Saab2000 (49)
vince Creative Commons License 2006.11.09 0 0 74

As far as I know:

 

Fhegyen minden darabka föld a Magyar államé. Kezelésre adta a BA Rt-nek. Vagyis minden terület sorsáról a BA Rt dönt. A területeken álló épületek nagyrésze is a BA RT-jé.  Elvileg nem kizárt olyan szerződés, hogy a terület használatért  fizetsz, de az épületet magad építed magadnak, de eddig nem volt erre Ferihegyen példa. Inkább az a megoldás, hogy ha saját kölcségeden építed is a létesíményt akkor is állami (BA RT kezelésű) tulajdon lesz, csak nem kell bérleted fizetned érte jó sokáig. Azaz "lelakhatod" a befektetésed.

 

Vagyis se a hangár előtti beton, se a Hangár nem ACE tulajdon. A beton használati jogát kb 2 éve adta vissza az ACE azóta teljesen az Airport mondja meg mikor milyen gép állhat ott. A hangárat még nem adta vissza az ACE, és reméljük, nem is adja egy ideig :))  Szóval a hangárban még az ACE mondja meg mikor milyen gép áll, de félek a 18-as nem igen álldigálhatna egyik hangárban sem.

Előzmény: Törölt nick (61)
viricsi Creative Commons License 2006.11.08 0 0 73
Köszi, rövidesen válaszolok.
Előzmény: kiskockas (71)
kiskockas Creative Commons License 2006.11.08 0 0 72
Holnap 11 körül elvontatják a műszaki előtérre, ahol megvizsgálják, milyen állapotban van, és ha OK, akkor húzzák tovább a tűzoltó bázisra.:-(
kiskockas Creative Commons License 2006.11.08 0 0 71
Küldtem mailt.
Előzmény: viricsi (62)
Törölt nick Creative Commons License 2006.11.08 0 0 70
Hát megkérdezhetem,de úgy tudom,nagyon kevés(=0) pénzük van. :-(
Előzmény: Saab2000 (49)
micimedve Creative Commons License 2006.11.08 0 0 68
Tiszta Amerika ;o)
Előzmény: Sztraka Feri (66)
trikó Creative Commons License 2006.11.08 0 0 69
Békeharc közben azért a 223-as Szállító Egység használt ilyet - persze Aeroflot festéssel.
Ezen felül alváltozatai repültek kifejezetten katonai feladatokkal (Il-20, Il38...stb).

Sajnos ma még nem számít nagy repüléstörténeti ritkaságnak. Sok repül még belőle, és sok megy viszonylag szép állapotban nyugdíjba...

UR-BXD:
Előzmény: Törölt nick (64)
Saab2000 Creative Commons License 2006.11.08 0 0 67
Istenem, de gyönyörű...
Előzmény: viricsi (53)
Sztraka Feri Creative Commons License 2006.11.08 0 0 66

Szia Badó! 

 

Én is kajáltam errefelé! A Cessnában szendvicset, meg barackot.

 

A képeken nem sok szín található. A madár is eléggé megkopott, a környezetéről nem is beszélve.

 

 

 

 

 

 

Előzmény: bado (30)
Janos32 Creative Commons License 2006.11.08 0 0 65
Irtam egy angol restaurálással foglalkozó alapitványnak, hátha érdekli őket a dolog valamilyen formában.
Egyébként ha a vasútbarátok is fel tudtak éleszteni "zsebpénzekből" és adományokból több tucat lepusztult mozdonyt, akkor erre is lenne lehetőség.
Törölt nick Creative Commons License 2006.11.08 0 0 64
Kecelen van egy vállakozó, akinek van egy komplett Hadi Parkja. Ott van jópár repülő is. Őt lehet érdekelné. Annak idején egy Mig-21-es szállítását is elintézte Kecskemétről. A bökkenő az lehet, hogy gondolom ezt a típust csak békés célokra használták. Így lehet kilógna a sorból a kiállításon.
trikó Creative Commons License 2006.11.08 0 0 63
Talán a stuvik és a MOK azt meg tudják menteni...
Az átalakítás ugyanis szakképzési hizzájárulásból lett fizetve, magyarán a MOK oktatási pénzéből. A szakképzési hozzájárulásból vásárolt eszközöket pedig 15 évig nem lehet selejtezni, ha még a régi szabályok élnek...
Előzmény: viricsi (60)
viricsi Creative Commons License 2006.11.08 0 0 62
Amennyire én tudom, egyelőre pont ez fog történni, de nem sok jót hallottam a további sorsáról.
Ezért indult a topic is.
Előzmény: Törölt nick (61)
Törölt nick Creative Commons License 2006.11.08 0 0 61

A repülőtéren belül minden területnek a BA Rt. a tulajdonosa? Nem lehetne esetleg egy olyat megcsinálni, hogy az Aeroplex hangár elé be lenne vontatva ideiglenesen?  Vagy az is BA terület? Rég voltam kinn a reptéren, nem tudom ott van-e még, de ott nagyon sokáig állt egy Il-76-os is. 

Bocsesz, ha értelmetlen felvetés...

viricsi Creative Commons License 2006.11.08 0 0 60
Jól emlékszel és még rendben van, legalábbis oktatnak benne.
Előzmény: trikó (57)
viricsi Creative Commons License 2006.11.08 0 0 59
Na, ez jó értelmetlen lett, túl gyors volt a kezem, tehát a mondat helyesen:
Az IL-18 sorsáról szól a topic.
Előzmény: viricsi (58)
viricsi Creative Commons License 2006.11.08 0 0 58
Az IL-18-ról sorsáról szól a topic.
Előzmény: eMM (56)
trikó Creative Commons License 2006.11.08 0 0 57
A mellette álló repülő belsejét speciálisan utaskísérő mentőfeladat oktatásra alakíttatta át a Malév. Az első utasszék sorok és a kárpitelemek tűzállóak. Itt lehet gyakorolni a fedélzeti kistüzek oltását. Emlékeim szerint bemondás-gyakorláshoz is ki lett építve egy rendszer, ami nem igényli a normál fedélzeti 115V/28V-os hálózat + Houchin működtetését.
Persze lehet, hogy már ez is úgy le van rabolva, mint a 18-as..... Az rettenet, ahogy látom...
Előzmény: eMM (54)
eMM Creative Commons License 2006.11.08 0 0 56
Csináljunk abból kocsmát.Hacsak nem csirkés az is.
Előzmény: viricsi (55)
viricsi Creative Commons License 2006.11.08 0 0 55
TU-154
Még csönd van körülötte.
Előzmény: eMM (54)
eMM Creative Commons License 2006.11.08 0 0 54
A melette áldigáló másik röpcsi az micsoda? Szintén bontásra szánt?
Előzmény: Vgyuri (48)
viricsi Creative Commons License 2006.11.08 0 0 53

Így azért jobban látszik. :))

 

 

Előzmény: Vgyuri (48)
trikó Creative Commons License 2006.11.08 0 0 52
Kocsma teljes kibelezés, fertőtlenítő mosás, homokfúvós, vagy vegyi maratás és újrafestés után képzelhető el.
A csomagtér és az utastér padlóját pedig valószínűleg ki kell dobni, lévén a fa nem tisztítható... Egyszerűbb újragyártani....

Pedig nekem a korcsma lenne a legszimpibb :), de valójában örülnék a múzeumi célú megmentésnek is.

Annak idején egy-két múzeumi gépen is dolgoztam. Ennek a helyrepofozásában is szívesen segítek.
Előzmény: Saab2000 (49)
trikó Creative Commons License 2006.11.08 0 0 51
A helyzet az, hogy egy dugattyús itatása sokkal olcsóbb, rendszerszinten pedig az Il18 lényegesen összetettebb, mint akár a DC akár a Connie.
Én még sokat dolgoztam rajta, úgyhogy vannak emlékszintű ismereteim:))

A RedBull, milliomosok és amerókiai alapítványok amúgy biztos könnyebben elvannak egy gép fenntartásával.
A Goldtimer szerintem örülne, ha egy hajtóművet el tudna vállalni az egész gépből üzemeltetésre és ápolásokra... :(

A Li-2-höz képest nem állítom hogy nagyságrendnyi, de sokszoros különbség adódna sajnos...
Előzmény: kiskockas (43)
Saab2000 Creative Commons License 2006.11.08 0 0 50
Tegyük ezt!!!
Előzmény: indexalfalima (47)
Saab2000 Creative Commons License 2006.11.08 0 0 49

Állítólag a skanzen Il-18-asába azért nem lehet bemenni, mert a csirkeszag elviselhetetlen. Szóval, a kocsma elég valószínűtlen terv.

 

Ami realitás, az a megőrzés, állapotfenntartás. Azt kellene elérni minimumként.

 

A Közlekedési Múzeum mit szól hozzá? Nem lenne partner? (Tudom, naiv vagyok.)

Előzmény: trikó (41)
Vgyuri Creative Commons License 2006.11.08 0 0 48

Hogy tudjuk, miről beszélünk

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!