Nekem a mainstream a vasútmodell gyűjtés, bár az itt off, ha csak nem Exa-val fotózom.:) Egyébként egyetértek optikussal, hobby az kell. De a lefurcsább ember az a hobby nélküli, aki lenéz, mert "játékvonatok" meg "kövek" (leginkább ásványok) vannak a vitrinben. A legnagyobb elismerés meg az, amikor a feleségemhez kijött az éjszakai ügyelet, mert begörcsölt, azt a doki a vitrinben nézte a mozdonyokat, hogy "hú de jó! Ez mi?". Asszony közben meg szenvedett.
ON
Ki van esve az Exámból egy csavar - az expo számláló tárcsa közepéről, ugyan jól számol, de azért mégis. Ilyet hol lehet szerezni szerintetek?
Latnad az en rollei35 gyujtemenyem;) Mindenkinek megvan a maga bogara*, szerencsere az enyem kicsi igy azt legalabb konnyen el tudom helyezni.
Csinaltam ragasztott bukkfa lapokbol egy szep kis fali uveges vitrin szeruseget es ott laknak. Igy meg tudom mutogatni az erdeklodoknek de hasznalom is oket derekasan. Szobadisznek sem utolso:)
*En valojaban azokat nem ertem akiknek nincs... (sot legjobban azokat nem ertem akiknek nincs semmilyen hobbijuk az valahogy szellemi igenytelensegre mutat, szvsz).
Hát, ha gyűjtő lettél, Isten tartsa meg jó szokásodat.
Gyűjtő ugyanis nem véletlenül lesz ember legalább is a fotós ember.
Ugyan én is Varexon kezdtem a fotózást (már ki sem merem mondani mikor, az ötvenes évek végén, hatvanas évek elején), de én is gyüjtő lettem, csak épp Minoltákat gyűjtök, mégpedig a márka kezdete óta.
De azért a Varexért mindig vérzik a szívem, úgyhogy meg tudlak érteni!
Nézd meg a 74-es hozzászólásomat, az a Travemat az enyém. Olyan szép, hogy nem merem gépen hagyni, mert nem fér a tokba...Fekete-fehérhez már használtam, de egyszer színes diához is ki kell próbálnom. Igy általános használatra marad a Lunasix, az még színes diához is kellően pontos. el kell ismernem, hogy sajnos egyre inkább gyűjtő vagyok, és nem használom az Exaktáimat., pedig irdatlan mennyiségű cuccom van. Objektivek: Flektogonok: 4/20 4/25 2,8/35 (alu preset, meg egy makró), Tessar: 4,5/40 3,5/50 2,8/50 (manuál, preset, autó) Pancolar 2/50 , Biotar 2,8/58 Biometar 2,8/80 (egy alu manuál és egy auto ) ,Sonnar 4/135 (alu manuál és autó ) 2,8/180 (Psix-es, átalakítóval) .Aztán egy halom Meyer: 2,8/29-es Orestegon 3,5/30-as Lydith, 4,5/35-ös Primagon, 2/50-es Domiron ,2,8/100-as Trioplan (ha jól emlékszem), meg még 2 tele, a 2,8/135-ös, és a 4/200-as (ezeknek mindig elfelejtem a nevét). Van még néhány, ami kimaradt, egy noname (Sakar) 5,6/300-as, meg egy 90-230-as zoom. Telekonverterek, 1,5 , 2 és 3-szoros (minek vettem?) . Szóval időben hagyjátok abba, és csináljatok inkább szép képeket. Nekem az úgysem megy :-(( Ihagee
Hat ha azt tenyleg 10000-ert adta akkor az nagyon jo ar, minmum 30-35e szokott lenni de akkor az mar hasznalt, egy jo patent ujszeru allapotuert 40-50e-t is elkernek.
Egyebkent nem veletlen, jo kis obi nekem 2 is volt (az egyiket idokozben eladtam).
Elhatározásra jutottam, van két mattüvegem, egyiket a géppel örököltem, a másikat a pentaprizmával vettem. Mindkettő jó állapotú, karcmentes, eredeti. Az egyiket (akár ráfizetéssel) elcserélném egy mérőékesre, (sajnos se tok, se doboz, se papír). Nos?
Géza
Ps.: a lengyel e-bay-en láttam egy (már eladott) TTL fénymérős pentaprizmát Exa/Exaktához. Nem is tudtam, hogy volt ilyen.
A mai szép fényes képet adó mattüvegek az autófókuszra tervezett gépekben szinte semmire nem jók manuál módban, mert lehetetlen élesre állítani velük. Ez nem saját tapasztalat, a digitesek panaszkodnak
Abszolúte igaz, de a digitálisokon lehet cserélni mérőékesre is.
Nem ez a gond, hanem az, hogy ezek a mérőékes felfogólapok már nem üvegből vannak, hanem műanyagból.
(Sajnos, már a Minolta XD-7-esemnél is az volt, pedig ugye akkor még csak a 70-es évek derekán jártunk...)
Az az igazság, hogy nekem hiába van 3 vagy 4 mérőékes mattüvegem, annyit jártam utánuk, hogy nincs szívem megválni tőlük. Soóstól szereztem mindet, de némelyiknek a dobozkája olyan szép, hogy manapság senki nem készítené el pár száz ft-ból, én meg mattüveget is kaptam velük!! Egyszer vettem olyat, ami rettenetesen csalt, később egy RTL 1000-be tudtam belerakni, ahhoz készült. A többiek csereszabatosak egymással, akár Exa, akár Varex keresőbe rakjuk. A durvább mattüveget tüköraknával szeretem, a mélységi élességet könnyebb megítélni vele. Ha túl sötét, egy picit be kell/lehet olajozni a matt részét, akkor világosabb lesz a kép, de az élességet nehezebb megítélni. A mai szép fényes képet adó mattüvegek az autófókuszra tervezett gépekben szinte semmire nem jók manuál módban, mert lehetetlen élesre állítani velük. Ez nem saját tapasztalat, a digitesek panaszkodnak . Nálam marad a setét üveg!!! Ihagee
A válogatásról jut eszembe, láttam már neten külhoni boltok listáján Exakta focusing screen-t. A két gép üvegeinek méretei és csiszolásuk egyezőek? Csereszabatosak?
Van egy Exa 1a-m, amiben a gyári matt üveg van, de a "béna" szememmel ezen elég nehezen fókuszálok (akár aknával, akár pentaprizmával), és maga a matt üveg is valahogy másabb (durvább szemcsézettségűnek tűnik, kevésbé bontja fel a képet), mint a mai gépek hasonló üvegei. Soóséknál néztem/nézem mérőékes üveget, egyszer volt, mire odaértem, már csak a hűlt helye volt beárazva (akkor még nem lehetett neten lefoglalni). Nincs valakinek egy otthon elfekvő, felesleges, megunt darab? Vagy nem tudtok helyet, hol lehet(ne) ilyet kapni ()Soósékon kívül)?