Mielőtt kérdezel valami alapvetőt, ezekre az oldalakra érdemes elnézned:
http://lokoszt.blog.hu/ illetve http://fapadosinfo.hu/
Bankkártyázzunk! - avagy bankkártyák és bankszámlák fapados utazásokhoz:
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9198150
offolni itt szoktunk: http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9213519
Nem kell félteni a ryan-wizz párost. A ryan évente 800-900 millió eur-s eredménye lehet hogy lecsökken 500-600-ra, de az még mindig bőven nagyon sok. A wizz meg szerintem tartja ezt a 250 m Eur körüli eredményét. Az hogy a 4. negyedév 2018-ban veszteséges volt a ryannek nem jelent semmit. Eleve az éves eredményének a 10 %.át adta ez az időszak, a wizznek is, akinek meg 0 lett a 4. negyedév.... Az viszont tényleg igaz, hogy akinek van egy kis esze, az ma már nézi a normál légitársaságokat is. A lányom végül KLM-el ment amsterdamba 30 e ft-ért, a 20-ezres fapados jegy helyett... Közelítenek egymáshoz....
En mar a megnyitaskor (elso LOT jaratra varakozas kozben) azon gondolkoztam, minert nem lehet az utlevelvizsgalatot attenni a B-C hatarra (gyakorlatilag a molo elejere), es a B kapukat "Schengenizalni".. Nyilvan ehhez az kellene, hogy a D kapukon is legyen hid, az meg penzbe kerulne.
Most mindenki gondolkodjon el, hogy ki volt az egy évvel ezelőtt, aki folyamatosan temette a fapadosokat itt, aztán kivágták innen. Aztán olvassa el a mostani vészmadár hozzászólásait különös tekintettel a "Megkérdeztük a polmodit" topicba beírt hozzászólását és aztán egyértelmú lesz, hogy kár vele vitatkozni.
azért nem a nyuggerek a fő tulajdonosok... a 2A terminál bővítése, pontosabban az új 3-as terminál sajnos még tervezési fázisban van, miközben a forgalom évről évre gyorsan növekszik. a terminál előtti parkoló pedig úgy tűnik, hogy még évekig használhatatlan lesz. azaz belátható időn belül marad a mosdók csinosítása... meg egyéb látszattevékenység.
köszi a tippeket. az Italót nem ismertem, pedig azt hittem, rutinos utazó vagyok :) igaz, vonatozni nem sokat szoktam. jó tipp!
a vonatjegyek árait figyeltük, és előre valóban olcsóbb lett volna, de egyrészt csak az utolsó napokban konkretizálódtak a tervek (szállást is csak akkor foglaltunk), ezért nem tudtuk, mikor hová megyünk. másodsorban a legolcsóbb jegyek általában nem flexik, ezért egy késés esetén elvesztettük volna őket, ezt sem akartuk megkockáztatni.
Az 50%-os haszonkulccsal dolgozó reptérnek talán beleférhetne egy kicsit "gazdaságtalan" működés is, bár szegény kanadai nyugdíjasoknak akkor meg kellene elégedniük 45%-kal.
Ferihegy forgalmának a felét a fapadosok adják. Fele forgalmat nem bírna el az 1-es terminál. Amúgy meg balfasz módon újították fel annak idején, aki emlékszik rá hogy néz ki, az tudja, hogy a 10 kapu mission impossible, hogy egyszerre működjön, kb. 4 kapu a realitás, de már akkor is tömve van a terminál.
Kiegészítésként persze működhetne mondjuk ryanair terminálként, azt a forgalmat még talán elbírná, viszont akkor joggal háboroghatna a többi légitársaság, hogy nekik miért kell a drágább terminált használni.
Az átmeneti megoldás az lehetne, hogy a C-t megnyitnák non-schengenként is, mert jelenleg eléggé kong az ürességtől. Az meg, hogy az MGH-nak nincs elég busza nem kifogás, vegyenek.
Viszont nem lesz semmi, hacsak a kormány valóban nem keményít be, mert a reptérnek egy a fontos, minél több pénzt kilapátolni belőle.
rendeletről nem tudok, csak szóbeszédről... ha idelinkelnéd... de ha lenne, az is módosítható egy perc alatt...
anno valóban azért épült a bádogváró, hogy a fapadosok ne kapjanak terminálos kiszolgálást, de azóta akkorát nőtt a forgalom, hogy a jelenlegi A terminál aligha tudná kiszolgálni a fapadosokat.
Nyugi :-) A fapados modellé a jovo, nem veletlenul alkalmazkodnak a legacyk is ehhez. A ryan kb egymilliard euros profitja sem fog elolvadni. Vagy ha ilyen jol tudod, akkor shortold a reszvenyeit, es multimilliardos leszel :-)
A budapesti badogvaros - szerintem - egyelore maradni fog, mert mostanra mar akkora a forgalom, hogy azt az A terminal nem birja kezelni. Utashíd nem lesz, illetve most is idonkent van reggelenkent a B-n, amikor az MGH mar nem tud elegendo buszt/lepcsot kiadni.