Nincs más specifikáció mint az hogy "Honda CVTF" és biztosss azért szeretnénk a gyárit egy másfajta - az eredeti gyártói - csomagolásban, mert hátha úgy olcsóbban be tudjuk szerezni. :) A gyári 4 literes kiszerelésű olaj 30 eFt-ba kerül és 40 ezrenként kell cserélni. Ez a szervizgyakoriság pedig komoly fájdalma a hibrideseknek.
Haver is büszkén mutatta,mármint a motorháztetőre mutatván,hogy GYÁRI olajat vett végre a gépbe!Egy 1991-es gyártású 300 E Km-t futott Jappán csodába.Gratuláltam neki.Az hogy eddig miért nem sikerült és azt hogy eddig érdekes de a nem gyári olajak ellenére bontatlan és hibátlan a motor már nem firtattuk.
Azt én sem értem, ha ezen a topicon megadják a specifikációt, sok esetben még egy csomó konkrét ajánlást is, akkor mi a fenének firtatni a gyári beszállítót?
Az az olaj is csak annak a követelménynek felel meg, mint a többi.
De a Toyotánál nem mondják meg ki gyártja/szállítja nekik az olajat.
Igen, ez a gyönyörű a fórumozásban :-) Ha egy gyár nem mondja meg, ki a házi olaj beszállítója, akkor mindenki olyat akarna venni. Más márkatopikokban, ahol ismert a beszállító (Fiat - Selenia, PSA - Total, Renault - Elf, stb) meg folyton az a kérdés, milyen más olajat lehetne használni :-)
" .... mi alapján lehet nagy biztonsággal a minőségi különbségeket felismerni? .... "
Nem tudok ilyen módszerről, lehetőségről (a laborvizsgálatokat kivéve de azok eredményét általában nem hozzák nyilvánosságra).
" .... a HC szintetikus olajok között van minőségi különbség, vagy csak az adalék miatt valamely olaj jobb-rosszabb? .... "
A "klasszikus" HC alapolajok között szvsz nincsenek alapvető minőségi különbségek. A GTL (gas to liquid, földgázból készült) alapolajok a HC eljárással készült alapolajokhoz közeli minőséget képviselnek de valamivel kevesebb szennyeződést tartalmaznak.
Nem tudom, ez mennyire aktuális, a keresővel találtam:
"
IDEMITSU - Japán olajok importjába kezdtünk kicsiny országunkban.
Más márkákat határozottan megszégyenítő minőségű olajakról beszélünk, amelyeket kifejezetten a Felkelő nap országában gyártott autókhoz fejlesztettek ki a mérnökök.
Legjobb ismereteim szerint az 5W-40-es és az 5W-30-as motorolajok között hagyományos értelemben vett (100 % Gp IV, PAO bázisú alapolajból készült) teljesen szintetikus olaj nincsen.
Elvileg más kategóriát jelentenek a többnyire észterbázisú alapolajokból készített Motul olajok, az észter az API besorolása szerint a Gp V (egyéb alapolajok) kategóriába tartozik.
" .. És mi az az eljárás mely során a németországban HC synthese-ként árult Castrol Edge Titanium Fst 5W-30, 5W-40 motorolaj magyarországon fully synthetic-é transzformálódik? ... "
Ez az eljárás nem más mint a szokásos Mantec féle kötözködés.
Azt hiszem legalább ötször leírtam már ezen a fórumon hogy a Castrol flakonokon lévő első címke tartalmát nincs lehetőségünk befolyásolni a hátsó (lapozós) címke magyar nyelvű szövege viszont mindig megfelel az adott olaj tényleges összetételének.
Az általad említett gépkocsiba a gyártó ehhez a motorhoz SAE 5W-30 ACEA C2 motorolaj használatát írja elő, nem feledkezve meg a Fiat 9.55535-S1 ajánlásról sem.
Az olajmárka tekintetében is tesz ajánlást: Petronas Selenia WR Pure Energy 5W-30
... de természetesen ennek a szabványoknak megfelelő más olajmárkák is teszik a dolgukat.:)