Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Jena307 Creative Commons License 2012.01.15 0 0 39608

Igaz ezek még nem részecskeszűrősek mint a Grand Vitara motorja


Azt tudja valaki hogy mikortól van részecskeszűrő ezekben?

Előzmény: Transzformátor (39606)
fúrómester Creative Commons License 2012.01.15 0 0 39607

"még valami olyat is csinál hogy minden tank gázolajhoz valahány deci Husqvarna kétütemü olajat önt"

 

Nem fogja megbánni.

Előzmény: Transzformátor (39606)
Transzformátor Creative Commons License 2012.01.15 0 0 39606

Mondjuk az 1.5DCI-vel az ismeretségi körömben két esetben is súlyos gond volt,néhány százezer forintos javítási költség is "befigyelt".A 2.2-es DCI-t egyántalán nem ismerem,csak annyit tudok hogy láncos motor.Az 1.9-es DCI pedig két haveromnak is van a Megan-jában.Az egyik csippelt,és nagyon hajszolja 2004-óta,a másik a vitrinben tartja,még valami olyat is csinál hogy minden tank gázolajhoz valahány deci Husqvarna kétütemü olajat önt.Eddig bírták náluk,nem volt a motorokkal baj.(Igaz ezek még nem részecskeszűrősek mint a Grand Vitara motorja).

Előzmény: GMarci 2 (39605)
GMarci 2 Creative Commons License 2012.01.15 0 0 39605

Megmondom őszintén,  (pláne így pár sör után), hogy ezektől a kotla, francia, túlbonyolított, érzékeny fos motoroktól Én is tartok, pláne hogy már beszoptam velük. Ha még újonnan veszed, és csak Te hajtod úgy talán talán elmegy, de ha kéz alól, és nem tudod ki volt a tulaj, az halál...

Előzmény: Transzformátor (39604)
Transzformátor Creative Commons License 2012.01.14 0 0 39604

Szia.Köszönöm az infókat.Én is úgy gondolom,hogy ha már személyautót cserélek "szabadidőautóra"akkor az 4×4-es legyen.Azért még utána járok futómű témában is.Egyik nap néztem,a 4×4-es Octaviának van úgynevezett Scout verziója,ott már 4cm-es az emelés.Igaz ezek az autók már újabb konstrukciók(5-ös Golf alap)mint az én Toledóm(1M,4-es Golf alap).Bevallom hogy az említett autóknál(Grand Vitara,X-trail)csak a közös nyomócsöves,részecskeszűrős dízelmotortól tartok egy kicsit.De lehet hogy csak kevesebbet kellene nézni a fórumokat.

Előzmény: lexus81 (39601)
Jena307 Creative Commons License 2012.01.14 0 0 39603

Köszönöm a válaszokat mindenkinek!

 

Az a gond hogy az autó nem az enyém lesz hanem az apósomnak, de ő csak az MTZ-hez ért, és az összes ilyen ügyek az én vállamat nyomják. Tehát válasszam ki, keressek belőle egy jót, aztán ha nem tetszik én leszek a hibás :)

Az öreg tisztaság mániás, még a traktorokkal sem áll be sarasan a garázsba (igen garázsban állnak) így én tudom hogy nemigazán fogja sarazni, mert unja mosni, meg félt is mindent, meg életében nem terepjárózott, így szerintem egy g mercit is elakasztana simán.

Tehát így kell nekem okosnak lennem, mert ha megdöglik akkor az is az én melóm, mármint megjavítani/javíttatni. Szerintem is ideálisabb lenne az L200, de tudom hogy nemigazán sarazna vele, igaz a hasmagasság jól jönne, de nagytöbbségében aszfalton menne kb 90%ban, arra meg felesleges, meg tényleg sok a fogyija. Nehéz az ügy.

tervezi ő hogy majd terepet jár csak tudom hogy nem fog, faluban elszaladgálni is nagy az L200

Néztünk egy ilyet Kecskeméten, azt mondta neki egy ilyen kellene mérteben csak legyen 5ajtós meg legyen csomagtartó, tehát ettől picit nagyobb, ezért bonyólódtam bele a grand vitarák keresésében.

Ugyanekkor néztük az L200at is.

 

Előzmény: spapda (39582)
lexus81 Creative Commons License 2012.01.14 0 0 39602

ja igen,vagy a Grand Vitara is jó alternatíva.

Előzmény: lexus81 (39601)
lexus81 Creative Commons License 2012.01.14 0 0 39601

szia,

 

szerintem a felsoroltak közül bármelyik jó arra a célra amelyiket megjelölted.

annyi,hogy 4x2-est nem vennék egyikből sem,ha már beruházok.

azt vedd amelyik jobban tetszik.

a Dustert dicsérik a németek nagyon és kint 5év garit adnak rá. itthon nem tudom mennyit.

én személy szerint az X-trailt választanám,abban pl. a középső diffit össze lehet zárni (amivel mentem abban olyan volt) és a kasznija is elég nagy.

 

az emelt futóműről meg annyit,hogy volt egy A4-es Audim korábban,ami gyári emelt (Schlechtwege) furóművel volt szerelve és kb. 5cm-re volt magasabb a gyárinál. pont egy olyan haverom vette meg aki akkoriban hegyen lakott,még aszfaltos út sem volt,remek volt arra a célra.

 

üdv.

 

Balázs

Előzmény: Transzformátor (39599)
fordkasanya Creative Commons License 2012.01.14 0 0 39600

Szevasztok,keresek 225/75 16 zoll 1 pár gumit,ha lehet akkor MT.Wrangler,Dualer,stb....  köszönöm, telenor négy 88888 három az elérhetőségem.

Transzformátor Creative Commons License 2012.01.14 0 0 39599

Végső megoldásként megérdeklődöm hogy a 4×4-es Skoda Octavia rugói,meg lengéscsillapítói jók-e a Toledóba, és akkor kicserélem(kb: 2,5cm-ert emel).

Előzmény: fúrómester (39595)
lexus81 Creative Commons License 2012.01.13 0 0 39598

tényleg találkoztunk,már el is felejtettem. köszi előre is ;)

Előzmény: fúrómester (39596)
mandras79 Creative Commons License 2012.01.13 0 0 39597

KERESEK!!!!

235/80 R16-OS TÉLI GUMIT-(KAT)

1PÁR VAGY 1DB IS ÉRDEKEL!!!!!!!!!!!!!

4-6 mm legyen még rajta:O)

KÖSZI A SEGÍTSÉGET

 

fúrómester Creative Commons License 2012.01.13 0 0 39596

Gyeeere csak nyugodtan! Ezek szerint tetszett, bár amikor itt voltál látszott is, mert egész nap vigyorogtál, mint ovisgyerek a vattacukorárusnál. :-))

Előzmény: lexus81 (39593)
fúrómester Creative Commons License 2012.01.13 0 0 39595

Csipsz-kóla-barátokközt.*

 

Hátradőlök, és olvasok. :-)

 

*: mindenki a sajátját fogja dícsérni, elkezdenek egymással veszekedni, Önt lehülyézik, hogy csodát akar aprópénzért, stb.

 

Meg kell venni, amelyik tetszik, oszt jóvan. :-)

 

Én persze megmondhatnám a tutit, de az meg jogdíjas. :-))))

 

 

Előzmény: Transzformátor (39590)
lexus81 Creative Commons License 2012.01.13 0 0 39594

elég vegyes a kínálat,de tetszett,főleg a régi képek! most már tudom kié a szép 61-es eladó LC :)

Előzmény: Roadati (39588)
lexus81 Creative Commons License 2012.01.13 0 0 39593

ha ennyire ajánlod,ha meg lesz a kocsim,majd meghívatom magam egy közös autózásra hozzátok! ;)

Előzmény: fúrómester (39587)
spapda Creative Commons License 2012.01.13 0 0 39592

"Egen, ők még ismerik azt az ősi trükköt, hogy kiszállnak és megtolják a Daciát..."

 

Ez maga a driving skill. Nem frenkiznek azzal, hogy "na majd én jól átmegyek/kijövök a dzsúzból". Nincs hősködés, ha necces a szitu, inkább jöhet a kő, farönk stb, nem csapat az ingovány közepébe. És nem csak az 1310-essel, hanem az ARO és DAC esetében is. Lehet, hogy nem driving skill, hanem csak driving intelligence. Lehet, hogy még az sem, csak tapasztalat. Mindegy minek nevezzük, hatékony.

Előzmény: Szlejer_ (39591)
Szlejer_ Creative Commons License 2012.01.13 0 0 39591

"Viccen kívül, valóban meglepő képességekkel rendelkeznek az ilyen hegyi népek"

 

Egen, ők még ismerik azt az ősi trükköt, hogy kiszállnak és megtolják a Daciát.... Nincs ott semmi hűde driving skill, csak ezerszer jártak azon az úton, legalább már 26x elakadtak, és nem biztosítják túl magukat az offródikus világvégére is felkészülve, mint a terepjáróbuzik.

Előzmény: spapda (39586)
Transzformátor Creative Commons License 2012.01.13 0 0 39590

Sziasztok.Ne haragudjatok hogy zavarok.Jó ideje már én is le szeretném cserélni a személyautómat nagyobb hasmagasságu autóra.Jó lenne egy összkerekes,de nem használnám ki.Használt lenne,kivéve a Dacia,mert abból 1.6-os elsőkerekes még menne újonnan.(5-ajtós Suzuki Grand Vitara 2005-től,Nissan x-trail,Nissan Qashqai 4×2/4×4,Dacia Duster 4×2/4x4).A legfontosabb a hasmagasság(Seat Toledóm a motorvédő burkolatnál 12cm magas....).A Suzuki ignis,meg az SX4 a csomagtartó mérete miatt nem tetszik.Szőlőhegyre,meg horgásztanyákra járnék ki,száraz nyomvályus földúton,meg úgy gondolom hogy a mai világban nem árt a magas építés,de két autót nem szeretnék fenntartani.Tudnátok valami ötletet adni?Pl:Grand Vitarából melyiket vennétek:2.0 benzin,vagy 1,9-es dízel?A 2.0 benzines Grand fogyasztása hogy alakulhat egy 1.6-os kocka Vitarához képest?Köszönöm a segítségeteket előre is.

Törölt nick Creative Commons License 2012.01.12 0 0 39589

Sajnos ez csak,rész igazság!!!

Előzmény: fúrómester (39581)
Roadati Creative Commons License 2012.01.12 0 0 39588

http://www.facebook.com/profile.php?id=100000974532164&ref=tn_tnmn#!/profile.php?id=100000974532164

Pár fotó innen-onnan.Elég vegyes.De most másképp nem tudom feltenni.Remélem kinyílik

fúrómester Creative Commons License 2012.01.12 0 0 39587

Toyota, ha engem kérdezel.

 

"u.i. ilyen talaj mint nálnuk (főleg dunántúlon) nem sok helyen van a világon"

 

A környékünket "semmitmondó" Sárköznek híjják. Régen itt folyt a Duna.

 

A vicces az, hogy szó szerint tőle pár méterre a Dunavölgyi főcsatorna túloldalán meg kezdődik Európa első hivatalosan létező félsivataga. Ölég erős változás kis autózással, nem is akarok innen máshova menni, tiszta kánaán. :-)

Előzmény: lexus81 (39584)
spapda Creative Commons License 2012.01.12 0 0 39586

"már órák óta megyünk a bihar hegység 1000m körüli hegyei között expedíciós felszereléseinkkel,amikor szembe jön egy helyi Dacia pick-up a 13"-as kerekeivel."

 

Persze, mert a hegytetőn van a gyár!

Viccen kívül, valóban meglepő képességekkel rendelkeznek az ilyen hegyi népek, mi is Erdélyben vad helyeken jártunk az összkerekes géppel, de Dákókkal azért sikerült összefutni itt-ott, ahogy a Balkánon is a Yugók meg I-es Golfok nyugat-európai viszonylatban már off-roadnak minősülő terepen mozogtak eléggé otthonosan. Driving skill vagy mi. Meg kényszerűség, mert a tűzifa és társai nem jönnek le maguktól a hegyről.

Előzmény: lexus81 (39584)
spapda Creative Commons License 2012.01.12 0 0 39585

A Discovery valóban egészen városi (értsd: komfortos) beltérrel rendelkezik, kár, hogy a Land Rover is elment ebbe az agyonelektronizált irányba (ahogy a többiek is), mert pont ebben lehetett volna jobb a többi gyártónál (kényelmes, on-road is vállalható, de kemény off-roader vasak), amit a Defender utódjának szánnak (DC100), az meg egyenesen szégyen.

Előzmény: Tie (39583)
lexus81 Creative Commons License 2012.01.12 0 0 39584

igen ,ez így igaz,sofőr nélkül a legjobb terepjáró sem terepjáró.

 

eszembe jutott gyerekkoromból, mikor megjelentek az első pickupok mo-on, a 90-es évek elején,apámmal vígan jöttünk mentünk a 205R16-os M+S gumikkal ... (bár akkoriban még a Camel Trophy dzsungeltúráihoz is elég volt a 7.50R16-os gumi...)

 

az elmúlt években is történt néhány vicces történet.

már órák óta megyünk a bihar hegység 1000m körüli hegyei között expedíciós felszereléseinkkel,amikor szembe jön egy helyi Dacia pick-up a 13"-as kerekeivel.

tavaly nyáron Velebit hegységben bolyongunk barátnőmmel a nemrég felrakott 37"-es gumikkal (még Somogybabod miatt maradt fent a kocsin...)

a G-nek forra a vize,az utak amiken közlekedtünk már a nagyfelbontású térképeken sem szerepeltek,amikor megláttunk az út szélén egy horvát gyártmányú kisteherautót ,igaz valószínűleg ő a másik oldalról jött mert onnan már javultak az utak.

 

Tie: 100%-ban egyetértek,hogy azelektronika ami biztos ,hogy nem "állja a sarat",viszont ha az embernek egy tanyára kell havonta 1X bemenni ,meg télen haza kell menni vele,azt valószínűleg pár évig bírja.

 

következő kocsim a W460 G-hez képest nekem is softabb lesz:

 

-Patrol Y61

-Lqandcruiser 95

-Pajero II

 

szerintetek? :D

 

u.i. ilyen talaj mint nálnuk (főleg dunántúlon) nem sok helyen van a világon

 

 

Előzmény: fúrómester (39581)
Tie Creative Commons License 2012.01.12 0 0 39583

Egyébként a legcivilizáltabb autó-terepjáró kombó szerintem a hosszú Pajero és a Discovery, meg a GR Patrol esetleg.

Előzmény: spapda (39582)
spapda Creative Commons License 2012.01.12 0 0 39582

Viszont az L200 meg mint városi, on-road jármű áll messze az ideálistól, ahhoz képest a Buzuki sokkal "autóbb". Itt is látszik, hogy mennyire lehetetlen megtalálni az ideális városi autó és az ideális terepi autó halmaz metszetét.

Amúgy igazat adok neked, szerintem is inkább az L200-at vegye a kérdező, elvégre ha rendszeresen ki akar menni terepre (vadászat, agrár stb céllal), földutakon akar poroszkálni vagy sarazni, akkor inkább egy pickupot célszerű összekaristolni és odaverni mindennek, elvégre az munkagép. És eladáskor majd nem kell magyarázkodni, elvégre egy pickupnak még jól is áll némi horpadás itt-ott, egy Grand Vitara kaliberű, újabb terepjárónak már kevésbé, mert ezeket az autókat elsősorban azok keresik, akik nem is tervezik, hogy valaha letérnek az aszfaltról. Aki terepre keres kocsit, nem a Grand Vitarában gondolkodik.

És annak ellenére, hogy a (főleg bizonyos terepjárókat birtoklók körében elterjedt) sztereotípia szerint fúdeszarokajapántrágyahordókterepen, azért elég sokan vidáman elboldogulnak velük az erdőben vagy a földek mentén, csak kell rájuk tisztességes gumi (meg esetleg egy csörlő).

Előzmény: Tie (39580)
fúrómester Creative Commons License 2012.01.12 0 0 39581

"a terepjáróképesség azon múlik, hogy milyen kormány és a pedálok közötti kapocs"

Előzmény: lexus81 (39558)
Tie Creative Commons License 2012.01.12 0 0 39580

Persze, nem is azt mondom, hogy nem fog elmenni, de a rendszeres ilyen használat meg fogja ölni az autót egy év alatt, és ez modern új csiribiri, horror pénz lesz szervizelni, alkatrész is tetű drága hozzá, és a dzsuvától az összes elektronikus baszás (ABS, meg ilyen szarok) sorban fognak elpusztulni egy ilyen autón.

Be kell látni, hogy egyszer-egyszer el bír menni a dágványban egy ilyen vitara, de alapvetően ezeket már városi autónak tervezik, nem terepjárónak.

Szóval L200.

Előzmény: lexus81 (39579)
lexus81 Creative Commons License 2012.01.12 0 0 39579

találtam egy közepesen felázott földutas túrát,ahol ügyesen elboldogult a Grand, BFG km/2 gumikkal:

 

 

üdv.

 

Balázs

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!