Benne van, a busz nyílván sűrűbben jár, de ha épp mikor menni akarsz megy vonat is akkor mivel gyorsabb azt választanád, nem?
Nem. Mert ha van buszbérletem (ha feltételezem magamról, hogy gyakran kell bemennem a városba, pl hivatásforgalomban) akkor a busszal fogok menni.
Egyszerűen itt el kell ismerni, hogy nem tudja akármilyen gyors, de kétórás ütem felvenni a veresenyt a településrészt sokkal jobban feltáró, és kb 4-szer olyan sűrűn járó busszal szemben. Nade azért a vasútnak sem a városon belüli forgalom a fő profilja...
De, hogy VT22-nek is reagáljak, a távolsági utasok is max átszállásos kiszolgálást kapnának (és ugye a távolsági utasforgalma semmivel sem nagyobb mint egy lakosságszámának megfelelő falué), ami semmivel sem különb a buszosnál...
Aham. Értem. Mennyi is volt Katonatelep napi utasforgalma? És ebből mennyi volt a távolsági utas? És mennyien utaztak a személyvonatokkal Nagykőrös-Kecskemét között?
Katonatelepen napi 2 vonat áll meg. Ezt így a hajukra kenhetik a helyiek.
A MÁV itt nem a Kecskemétre bejáró forgalmat vesztette el, hanem a távolságit. Ha az utas vonattal akar utazni kap egy fölösleges kerülőt hogy be kell mennie Kecskemétre. Ezt nem fogják választani, inkább felülnek a távolsági buszra helyben. Aztán ha újra normális vonatsűrűség lesz már nem rúg labdába a MÁV, mert átszoktak az emberek buszra.
Benne van, a busz nyílván sűrűbben jár, de ha épp mikor menni akarsz megy vonat is akkor mivel gyorsabb azt választanád, nem?
Tápiószentmárton ilyen még ott speciel nem tudom milyen messze van a falutól a megálló, de azt igen ,h sokan járnak Nagykátára vonattal, nyilván olcsóbb ingyen mint bérlettel. Vagyis majdnem ingyen, mert 6 perc az út és ugye vagy megtalál a kaller addig vagy nem, vagy van ideje kiadni a jegyet vagy nincs vagy szórakozik vele vagy inkább hagyja a picsába.
Ezt nem tudtam, de mivel sűrűn jártam arra annyit láttam, h nem a semmiben van az állomás vannak házak körülötte, így nem egy elveszett ötlet vonattal járni oda.
Ilyen még Békéscsabán Fényes is, a kb. 10 éve áthelyezett megállóhely már jó helyen van és használják is. Ismerek olyat, aki ott lakik a megállóhelytől 30 mp-re és bizony neki a busz a rosszabb, mert akkor többet kell gyalogolnia.
2 éve már elment az utolsó mezőcsáti vonat is. Azóta felverte a gaz a pályát... talán már járhatatlan is szegény. Száz éve történelme így múlik semmivé.
Most, hogy a testvérem Katonatelepre költözött, megvizsgáltam személyesen a körülményeket. Katonatelep baromai nagy, pl az ő házuk az átellenes sarkában van, a kocsim mérője szerint 1800 m. A busz (helyi számozású) meg körbejárja a telepet. Befelé meg egy csomó bolt mellett is megáll a busz. Lehet versenyezni...
Azért mi innen ne találjuk ki, hogy az ott lakóknak mi a jó?
Hát, komolyan mondom ez a rohadt Vasi volán aztán mostmá' télleg kihúzza a gyufát. Kicsinálja nemcsak a vasutat, haem a Kőszegi helyi buszt is... A sok hülye utas meg mind vele utazik (nem kőszegi helyi+vonat+szombathelyi hely 2 átszállásos kombóbal), mert jobbat szolgáltat, átszállás nélkül városközponttól/lakóteleptől vároközpontig fuvaroz, még ilyet...
Akkor miért nem integrálják a szombathelyről jövő buszt a helyi busszal, és akkor nem kéne külön helyijáratot fenntartani. Érden is működik valami hasonló.
Beraktam idézőjel nélkül, és nem írtam rá választ. 1. akkor nem érintené a buszállomást 2. túl sok busz menne bizonyos utcákban 3. passz
Hát, komolyan mondom ez a rohadt Vasi volán aztán mostmá' télleg kihúzza a gyufát. Kicsinálja nemcsak a vasutat, haem a Kőszegi helyi buszt is... A sok hülye utas meg mind vele utazik (nem kőszegi helyi+vonat+szombathelyi hely 2 átszállásos kombóbal), mert jobbat szolgáltat, átszállás nélkül városközponttól/lakóteleptől vároközpontig fuvaroz, még ilyet...
Akkor miért nem integrálják a szombathelyről jövő buszt a helyi busszal, és akkor nem kéne külön helyijáratot fenntartani. Érden is működik valami hasonló.
vasárnap lesz egy különvonat a romhányi vonalra. Lehet, hogy az utolsó vonat lesz, ugyanis a tehervonat januárban megszűnt, innentől a pálya bármikor lezárásra kerülhet. A vonat egy Bz motorkocsi, Diósjenőről 9:30-kor indul, és 15:00-kor ér vissza. Fotózásra tisztán 3,5 óránk lesz, bárhol-bármeddig állhatunk. Van még 2-3 férőhely, a részvétel 4300 Ft.
Ugyanez a távolság különbusszal tizedannyiba kerülne, de ennyit kalkulált a START... No comment, de nekem a romhányi vonal utoljára megér ennyit...
Ráadásul Kőszegen a helyközi járat, helyközi tarifával, az összes nem Szombathelyről jövő helyközi járattal ellentétben érinti a város lakótelepét és két középiskoláját, így a helyi járattól is sok utast vesz el, ami így erősen mínuszos lett, aminek a hiányát az önkormányzat fizeti meg a támogatásban.
Hát, komolyan mondom ez a rohadt Vasi volán aztán mostmá' télleg kihúzza a gyufát. Kicsinálja nemcsak a vasutat, haem a Kőszegi helyi buszt is... A sok hülye utas meg mind vele utazik (nem kőszegi helyi+vonat+szombathelyi hely 2 átszállásos kombóbal), mert jobbat szolgáltat, átszállás nélkül városközponttól/lakóteleptől vároközpontig fuvaroz, még ilyet...
Akkor miért nem integrálják a szombathelyről jövő buszt a helyi busszal, és akkor nem kéne külön helyijáratot fenntartani. Érden is működik valami hasonló.
Kőszeg felé az a gond, hogy Szombathelyen a buszállomás mellett (ca. 1,5 km a vasúttól) van a város közel fele iskolája*, így onnan egyszerűbb mindjárt a helyközire szállni. De pont a sok diák miatt, ha holnaptól egy busz sem menne, akkor az összes vonattal menne, és elenyésző számúan mennének autóval vagy bicajon vagy motoron, tehát iszonyatos nagy a buszos lenyúlás.
*3 szakközépiskola, 1 gimnázium, 1 egyetem (főiskola), 1 "speciális" általános iskola, 1 felnőttképző. És még van 1 főiskola és 2 középiskola, ahonnan gyalog 1 km-re vagy azon belül van a buszállomás, azaz gyaloglással megoldható, míg a vas útállomásra csak busszal lenne célszerű kimenni.
Ráadásul Kőszegen a helyközi járat, helyközi tarifával, az összes nem Szombathelyről jövő helyközi járattal ellentétben érinti a város lakótelepét és két középiskoláját, így a helyi járattól is sok utast vesz el, ami így erősen mínuszos lett, aminek a hiányát az önkormányzat fizeti meg a támogatásban. (ezt kb. félévente leírom több-kevesebb részletességgel)
Ráadásul Kőszegnél mintha nem is lenne rossz a vonat, hiszen rendberakták a pályát és volt szó róla, h a Bzmot simán mehet rajta maximális sebességgel végig ( 80 km/h) sőt ugye ott van egy Iker-Bz is, ami 90-el is mehet. A busz meg hivatalosan csak 70 km/h, de ugye ki ellenőrzi, h betartja-e. Hiszen én magam is követtem már autóval buszt, ami 80-85 km/h körül ment.
Mint mikor kitalálták, h minek álljon meg Katonatelepen vonat hiszen Kecskemétről megy oda busz is. Na ja, busszal min 15 perc vonattal meg 5-6 perc.
A vasútnál valahogy mindig hátráltatják vmiért az ésszerű dolgokat. Amúgy meg sokszor lehet lazán kezelni. Pl. Eplénynél azért nem áll meg a falu központjában a vonat, mert egy régi még gőzösökre vonatkozó szabály tiltja, holott egyetlen ma közlekedő vonatnak sem okozna gondot. Sokszor csak sok rimánkodással és utánajárással lehet megállóhely áthelyezést is elintézni, h mondjuk közelebb legyen a településekhez. Viszont pozitív példák is vannak van mikor sikerül ( pl. Fényes, Pitvaros). A vasútnál a legkisebb hülyeségekre is hajlamosak lassújelet kitenni ( pl. a 147-esen 10 km/h majdnem 10 km hosszon, aminek nagy része indokolatlan volt) a busz pedig a legszarabb úton sem köteles lassítani a legszarabb úton sem, vagyh a mégis én nem tartja be a legritkább esetben veszik elő a sofőrt.
Dehogy jó! Ezért vagyok morcos a Szombathely-Kőszeg buszra, amit útvonalátalítás után némileg ritkítottak is, de sajnos ez nem ment a kívánt mértékben, mert sokan tülekednek a buszon a párhuzamos vonat ellenére. Sajnos van raconalítása a busznak a jelenelegi tarifarendszerben, erről már többször írtam, ennek ellenére irreálisnak érzem a népszerűségét, a kevésbé telített vonattal szemben.
Mellesleg az jó-e ha egymás elöl nyúlják le az utasokat? Van egy kevés utas, ami talán jó esetben eltartana egy járatot akár busz akár vonat. Ha mindkettő megy ugyanakkor akkor megoszlik a kettő között így mindkét félnek veszteséges a dolog.
"Mit tudunk a GySEV szemlyszállítás költségeiről, bevételéről: Semmit. Innen kedve vallás = hit kérdése, hogy Jánosnak mit hiszünk el?..."
Ööööö....Mióta nincs már Berényi a GySEV-nél?
De mielőtt vallási jellegű vitába bonyolódnánk itt a vicitopikon (mert ugye, hinni a templomban kelll...), szeretném leszögezni, hogy igazad van, tényleg mindenkinek szíve joga, hogy kitől és mit hisz, vagy nem hisz el.
Ugyanakkor, talán a teljes figyelmen kívül hagyás (nem véleményének tagadásáról volt szó) helyett érdemes lehet (még) egyszer megfontolni Berényi úr szavait. Kevés, nála képzettebb vasúti szakember van kies kis hazánkban. A GySEV-nél elvégzett munkája alapján pedig úgy néz ki, tényleg ért is hozzá....
A-dani: Miért nem megy az a busz vonatmentes időben? Mindenkinek jobb lenne. Erre mondta egy volános vezető, hogy "Nekünk is meg kell élnünk valamiből"... Szóval, nekik nem érdekük sem az összehangolt menetrend, sem - általában - a vasúti ráhordás.
Tegnap írtam erre egy hosszú választ, de az Index elnyelte.
A lényege annyi volt ,h össze kéne vonni térségi szinten a tömegközlekedés, h a busz meg a vonat ne legyen vetélytársa egymásnak, hanem működjenek együtt és legyen kombinált bérlet meg jegy, ami mind a kettőre jó. Annak nincs semmi értelme, h párhuzamosan járnak és majdnem ugyanabban az időpontokban. Vagyis teszem azt. 8-kor elmegy a vonat A-ból B-be 8:05-kor meg megy busz A-ból B-be. Miért nem megy az a busz vonatmentes időben? Mindenkinek jobb lenne. A Volán és a MÁV nem egymástól rabolgatná az utasokat ( az amúgy is kevés utas nem oszlana meg), az utasoknak is jó lenne, mert több közlekedési lehetőség lenne A-ból B-be és viszont. Pl. tegyük fel van most napi 5 vonatpár és 5 buszpár. Ha egymással rivalizálnak naponta 5 időpontban utazhat. Ha meg egymást segítenék akkor 10x.