Keresés

Részletes keresés

CsA Creative Commons License 2008.04.19 0 0 29
Éreztem, hogy valami sántít az értelmezésemben, mégse esett le, hogy mire gondolsz... :-)))
Előzmény: Nick Grabowsky (28)
Nick Grabowsky Creative Commons License 2008.04.19 0 0 28
Nem a számláló, a sebesség...
Előzmény: CsA (25)
CsA Creative Commons License 2008.04.18 0 0 27

Eddig nekem ez a kedvenc képem a motoromról... :-)

 

CsA Creative Commons License 2008.04.18 0 0 26

Én írok a sportmotor.hu oldalon lévő GS500 topicra is, de az nekem valahogy kevésbé átlátható... Nem látod egyből, hogy ki, mire válaszol, nem tudok benne szavakra rákeresni, stb., azért erőlködök itt... :-)

Ott azt találtam (Blue Devil oldalán), hogy a lefojtott változatban ki vannak fúrva súberek... A tied nyitott?

Mik az eddigi tapasztalataid? A fogyasztás engem is érdekelne...

Egy képet is tehetnél be...

Üdv:

CsA

Előzmény: Kellicottia (23)
CsA Creative Commons License 2008.04.18 0 0 25
Mert neked hol áll a számláló...? :-)
Előzmény: Nick Grabowsky (22)
Nick Grabowsky Creative Commons License 2008.04.18 0 0 24
Hello!
Mondanál valamit a fogyasztásáról? Város, országút, autópálya?
Előzmény: Kellicottia (23)
Kellicottia Creative Commons License 2008.04.18 0 0 23

Csak hogy ne süllyedjen el a topik :-)

Én másfél hónapja vettem egy GS500F-et, csodaszép (fekete), imádom. 2004 novemberi, 10500km van benne.

Valahol azt olvastam, hogy a fojtott változatokban a karburátorokban van valami gumilapka vagy membrán, ezt szokták eltávolítani.

Létezik egy GS500 fan klub nevű oldal is, ott számos, a szereléssel és karbantartással kapcsolatos dokumentáció megtalálható.

Jó motorozást mindenkinek!

Nick Grabowsky Creative Commons License 2008.04.18 0 0 22
Most igen irigyellek, CsA, hogy olyan kilométerórád van, ahol a 100 még csak középen van :-))) Meg különben is szépek a GS500 műszerei.
Előzmény: CsA (21)
CsA Creative Commons License 2008.04.17 0 0 21

Jubilálok....:

 

CsA Creative Commons License 2008.04.17 0 0 20
Meg motort is. Az YBR vásárló igen örült az új szerzeményének... Mondták, ha a GS is eladó lesz egyszer, először nekik szóljak... :-)))
Előzmény: Porkő (19)
Porkő Creative Commons License 2008.04.17 0 0 19
Tőled érdemes használtautót venni.
Előzmény: CsA (17)
CsA Creative Commons License 2008.04.17 0 0 18

Az OFF Yamaha YBR 125 ilyen (10 bődületes lóerővel gazdálkodik, egyébként szuper kis városi motor):

 

Előzmény: Porkő (16)
CsA Creative Commons License 2008.04.17 0 0 17

Tisztában vagyok azzal a ténnyel, hogy az alacsony fordulatszámmal hamarabb ki lehet nyírni egy motort, különösen ha ilyenkor még terhelést is kap (emelkedő, gyorsítás, stb.). Ettől függetlenül meggyőződésem, hogy nem kell feltétlenül magas fordulatszámokon üzemeltetni sem a motorkerékpár, sem az autó erőforrását. 10 használtautó és most már a 2. új autó gazdájaként úgy érzem, hogy sikerült megtalálni az egyensúlyt azon két dolog között, hogy a motort mindig a lehetőségekhez mérten a lehető legkisebb fordulatszámon tartsam, mégse nyírjam ki az alacsony fordulatszámokkal.

Az előző autómmal 231.000 km-t tettem meg. Már túl voltam a 200.000 megtett kilométeren, amikor kompressziót mérettem az OFF 2000.07 havi Opel Astra F motorjában (1400 ccm benzines 60 LE). A hengerek mért értéke 12,9 és 13,1 között szórt, ami a szerelő szerint az új motor értékeinek felel meg. Semmilyen zaj, zörej sem utal arra, hogy valamelyik csapágynak baja lenne. Végig mértem a fogyasztást, erre a nagy futásteljesítményre vetítve kb. 5,5 liter/100 km a fogyasztás átlaga, ami egy ilyen kategóriájú autó esetében elég jónak mondható... :-) Az autó immár két éve édesapám tulajdonában van, együtt töltik nyugdíjas napjaikat... :-)))

Ha nagyon forgatni akartam volna a motorkerékpárom motorját, akkor mondjuk egy GSX-R mellett döntöttem volna... :-))) Egyenlőre 3000 alá nem engedem a fordulatszámot, esetleg lassításkor terhelés nélkül 2500-ig, de onnan már természetesen visszakapcsolás után gyorsítok ismét, betartva természetesen a 800 km-ig előírt maximális 5000 fordulatot.

Jöhetne már egy tapasztaltabb GS tulaj is, hogy leírja a tapasztalatait... :-)

 

Előzmény: Porkő (16)
Porkő Creative Commons License 2008.04.14 0 0 16

Szép !

Mint említetted, Romet, MZ, CZ, T5- ös múltad van (az YBR-t nem ismerem), ezek mind sokkal kevésbé érzékenyek, a kelleténél alacsonyabb fordulatszámra. A 4ütemű (modern) egyhengeresek különösen, de még a gs is hajlamos a nyomatékszegény alacsony fordulattartományban a "lánccsapkodásra". Ezért az ember megtanul bizonyos szitukban, pl. hajtűkanyarokban, alákuplungozni, hogy simán, elegendő motornyomatékkal oldja meg a helyzetet. Úgy vélem, hogy a túlzottán alacsony fordulat többet árt, mint  a pörgetés, legalábbis több dolgot rongál egyszerre. A másik dolog, a váltás. Szerintem az az ideális, ha az ember a váltót olyan fordulatszám intervallumokban használja, amihez nem is kellene kuplungolni. Én híve vagyok a kuplungos váltásnak, jobban mondva nem vagyok híve a kuplung nélkülinek, de a jó váltás szerintem csak egy lehelletnyi ujjmozdulatot kíván, egy néhány milliszekundumnyi könnyítést, a megfelelően szinkronizált lábmozdulattal. Ehhez pedig fordulat kell. Gázt Neki !

 

Előzmény: CsA (15)
CsA Creative Commons License 2008.04.14 0 0 15

Köszi. Tegnap hazahoztam a gépet. Pénteken kapott rendszámot, már szombaton hozhattam volna, de inkább kivártam a vasárnapot, a jobb időt, ne ázzon még az utánfutón se. (A napelemes táborba tartozok... :-)

A szalon váltig állítja, hogy nem 25kW. Nem érzem nagyon lesúlytva magam miatta, legalább lesz némi átmenet a teljesítményben. A teljesítménymérést kihagyom, ahhoz jobban ki kellene pörgetni, mint amennyire tervezem. A bejáratás első 800 km-e alatt 5000 fordulat a max. megengedett, 1600 km-ig pedig 8000 fordulat, de később sem tervezem 6-7000 fölé hajszolni. Azt már megfigyeltem, hogy felváltásnál sokkal jobban érződik a motorfék, ha nem adom időben vissza a gázt, és 3000 alatt nem szeret menni, 2500 környékén már szinte rángat... Egyenlőre 3000-4500 között tartom a mutatót, mindezt a komoly első 25 km-re értem... :-)

 

Előzmény: Imre74 (14)
Imre74 Creative Commons License 2008.04.13 0 0 14

Üdv CsA!

 

Itt is gratulálnék a motorhoz.

Ha nem jössz rá menet közben, hogy mekkora a teljesítmény, a bejáratás után meg is méretheted. Szerintem akik teljesítményméréssel foglalkoznak, a folytást is ki tudják szedni, de ha mégsem, biztos, hogy tudnak ajánlani valakit.

Ha már átvetted mindenképp várom a tapasztalatokat! :)) (jöhet összehasonlítás is)

 

A széles úthoz olcsó benzint!

 

Imi

 

 

CsA Creative Commons License 2008.04.11 0 0 13

Nick, Porkő

Köszi a segítséget, megtaláltam őket én is, csak az a baj, hogy ez a sportmotor.hu fórum nehezebben áttekinthető, és a keresést sem ismerem, hogy ott hogyan megy... Írtam már oda is...

Egyenlőre legalább egy évig marad 25kW, aztán majd kialakul...

Üdv:

CsA

Porkő Creative Commons License 2008.04.10 0 0 12
Előzmény: CsA (8)
Porkő Creative Commons License 2008.04.10 0 0 11
Nézz körül egy kicsit, létezik a neten magyar gs 500 topic, ahol rendkívűl részletesen kielemzik a különböző teljesítményváltozatok közötti dolgokat, ami évjáratfüggő. Én azt mondom, hogy egy folytatlan 46 le körüli motorral sík úton 80 kg körüli emberrel 170 körüli végsebességet kell elérni ülő helyzetben, ha ez 140-150 akkor valószínű, hogy vannak még tartalékok a motorban.
Előzmény: CsA (8)
Nick Grabowsky Creative Commons License 2008.04.10 0 0 10
Nem is, hanem itt:

http://akmtmedia.extra.hu/manual/25kw35.html
Nick Grabowsky Creative Commons License 2008.04.10 0 0 9
Szerintem műszaki vizsgán nem teszik mérőpadra, ha kívülről nem látszik...
Úgy emlékszem, ezen a lapon olvastam valahol, hogy hol szokott lenni a fojtás:

http://www.gs500e.co.uk
Előzmény: CsA (8)
CsA Creative Commons License 2008.04.10 0 0 8

Tényleg, apropó teljesítmény...

A kereskedés azt mondja, hogy 25kW szerepel a motor dokumentációjában, de szerintük nem fojott kivitel... Ez a teljesítmény adó szempontjából nem hátrány, de...

- megállapítható szétbontás nélkül, hogy nyitott vagy fojtott kivitel-e?

- később vizsgáztatás, egyéb ellenőrzés során érhet emiatt retorzió, hogy 25kW-ra van vizsgáztatva, közben nyitott változat?

???

CsA Creative Commons License 2008.04.10 0 0 7

Teljes mértékben egyetértek azzal, amit írtál. Én egyenlőre egy kisebb teljesítményű motorral is megelégedtem volna, de az a GS-sel egy árban van.... A "van"-tól meg ugye nem kell félni... :-)

Nem tartom magam tapasztalt és nagy tudású motorosnak, ezért a motornak a kellő tiszteletet megadva ülök a Pannóniámra is... :-) Korábban is keveset motoroztam, egy Romet Kadet M780 paripával kezdtem több, mint 20 évvel ezelőtt, utána némi ETZ 250 (a barátom MZ-jét általában én vezettem, ha együtt ugrottunk el valahová a városban), ill a saját veterán csepptankos Cz 175-el egy kevés, majd több, mint 10 év szünet egészen a Pannónia T5-H levizsgáztatásáig, amit idővel párhuzamosan vittem ki egy-egy körre az újonan vett Yamaha YBR 125-el. Nagyon keveset fog futni a paripa, valószínűleg az ország egyik legmegkíméltebb GS 500-asa lesz...  Sokan az YBR 125-ről is el akartak beszélni, hogy hamar ki fogom nőni, és sokat bukok az új motor eladásán 1 év után. Ahogy a vonatkozó topicban is írtam, ha ment volna alattam (106 kg) 105-110 km/h körül ha szükséges (kamion mögöttem néhány méterre a hátamban a 4-esen...), akkor talán nem is cserélem le... ;-)

Üdv:
CsA

Előzmény: Porkő (6)
Porkő Creative Commons License 2008.04.10 0 0 6

Nem én most egy DRZ 400S-t, és egy Piaggo Beverly 250-est hajtok, de a GS 500 régi kedvencem, azon ritka motorok közé tartozik, amik valódi MOTOROK.

Szeritem egy kétkerekű akkor MOTOR, ha:

Őszinte, mert akkor szép.

1-2-esetleg 3 hengeres, mert akkor keskeny. ( Na jó V4.)

A súlya nem több, mint a vezető súlyának 2.5 szerese, a lámpa a kormánnyal fordul, és legalább 16 collos átmérőjű kerekeken gurul, mert akkor még kezelhető.

Legalább 6-7 mp alatt 100-on van, mert ebben az országban ez is kell a biztonsághoz.

Korrekciókra alkalmas, laza testhelyzetben ülhetss rajta, és max 70-80 lóerő teljesítményű legyen, mert akkor még esélyed van túlélni legalább a saját hibáidat.

Azt gondolom, hogy a hosszú (motoros)élet egyik titka az, hogy olyan vas legyen alattad, amit bármikor megtéphetsz, és ha ki  tudod motorozni a benne lévő teljes teljesítményt, legfeljebb megkínzod, vagy akár tönkreteszed, de a Te tudásod a lényeg és nem a motoré.

Olvastam egy régi angol motorversenyző véleményét erről, ő azt írja, hogy kb. 25

lóerő az ami egy normális képességű ember számára kimotorozható. Ez valamikor a 70-es évek végén volt, mondjuk azt, hogy a futóművek, fékek javultak azóta, de azt hiszem, hogy egy mai 50 lóerő körüli gép olyat tud menni, amit egy átlagos fizikai felépítésű férfi is csak többéves aktív motorozás után tud kordában tartani. És akkor még nem beszéltünk arról, hogy a hazai motorosok aktivitása kg. 6 hónapig tart évente. Jártam a világon nagyon sok helyen, ahol a motorkerékpár kultúra fényévekkel előrébb tart mint nálunk. ( Természetesen ez nagyrészt időjárásfüggő.) A közlekedésre használt motorok kb. 80%-a 50 lóerő alatti.

 

Széles Utat !

Előzmény: CsA (3)
CsA Creative Commons License 2008.04.02 0 0 5
Köszi, viszont! Nekem az még vagy két hét... :-(
Előzmény: Nick Grabowsky (4)
Nick Grabowsky Creative Commons License 2008.04.02 0 0 4
Na hajrá, jó motorozást!
CsA Creative Commons License 2008.04.02 0 0 3

Köszi! :-) Úgy lesz!

Az áráról egyenlőre nem nyilatkozok addig, amíg névre írva át nem vettem, még mindig kicsit hitetlen vagyok, nem akarom elkiabálni... :-) Természetesen olyan árat kaptam, amire rögtön mellette döntöttem...

Neked is GS500-asod van?

Üdv:

CsA

Előzmény: Porkő (2)
Porkő Creative Commons License 2008.04.01 0 0 2

Gratula! Legyen vele szerencséd, és főleg vigyázz magadra!

Remélem le tudtad alkudni az árát 1M alá...

Előzmény: CsA (1)
CsA Creative Commons License 2008.04.01 0 0 1

Ő lesz az... :-)

 

Előzmény: CsA (-)
CsA Creative Commons License 2008.04.01 0 0 0
izé "ezutóbbiból" helyett ez utóbbiból akart lenni, mivel a helyesírásom nem 0... :-)))
Előzmény: CsA (-)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!