Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

fargo Creative Commons License 2000.02.29 0 0 4
Nosztalgiázni, meg jókat mosolyogni azt lehet rajta, na de autózni... Vezetni nem vezettem, de utaztam benne, a "kányafogós" (felénk így nevezték) variációban, hát nem volt semmi.

A gyárról azt beszélik hogy valami kirgiz, vagy kazah vagy milyen pártelnök autóbuzi fiának a kedvéért indították be.

Volt egy ismerôse az apósnak (aki a családon belül "AZ" autós szaktekintélynek számít, pedig nem is...), aki sokáig járt hozzá, kérdezgetve, hogy milyen autót vegyen, VW Golfot, vagy Ford Escortot, esetleg Opel Astrát, majd végül hosszú vajúdás után beruházott egy vadiúj -- na mibe -- ZAPOROZSECBE!!!

Vazzeg!

patye Creative Commons License 2000.02.28 0 0 3
Nekem is volt kettő! Szakértelem nélkül: a kocsi állat. A legnagyobb feeling, amikor Miskolc belvárosában sikerült egy másik Zaporozsec mellé parkolnom. A legrosszabb: 16 litert fogyasztott. Amúgy 120 fölött lehetett vele tépni. Néha lehet kapni, sőt kb egy hónapja Bicskén láttam is egyet, valami öregember vezette.
A második példányomat egy cimborám 5000 Ft-ért eladta, mert már utálta a látványát (az ő udvarukon tartottam). Nekem csak akkor mondta meg, amikor már elvitték a gépet. Azért én bírtam azt a kocsit:)
Előzmény: Törölt nick (-)
Pásztor Creative Commons License 2000.01.31 0 0 2
Szóval nem bántásiból, de tudomásom szerint NSU liszenszről szó sincs, noha a hasonlóság valóban kisérteties. A motor ugye a tankból, a kaszni pedig - hát annál robosztusabb valamit német mérnök elképzelni sem tud. Az ajtaja legalább 15 cm vastag volt.
Nálunk a családi kocsi egy 968A (45 LE) típus volt, 1978 és 1986 között. A 968 (40 LE) a kopoltyús sorozat, a korábbi bogárhátú a 966 volt (asszem). Az 'A' jelzés a műszerfal újszerűségét, a LADA rendszerű üléseket és az akkor (1979!) orosz autókban még kiegészítő felszerelésnek számító elakadásjelző kapcsoló jelentette. A nemkopoltyús extra verzió '80 táján a 968M volt, LADA rendszerű kormánykapcsolókkal.
A kocsik léghűtésesek, ezért a fűtés benzinnel működött. Néha úgy befűtött, hogy lenyomta a saját biztoisítékát, máskor büdös volt, vagy hideg.
Télvíz idején rettentő jól ment, hiszen a hátsó hajtott kerekeket nyomta le a motor, amleynek blokkja 1.2-es lévén is nagyobb volt, mint egy 1.6-os FIAT-é. (Összenéztük.)
Írjak-é még?
Előzmény: Kakimuki (1)
Kakimuki Creative Commons License 2000.01.31 0 0 1
Szia

Nekem volt kettő is az említett járműből.

A nálunk ismert kopoltyús (illetve a modernebb verzió, aminek a kopoltyúk helyén rács volt), már a második generációja e méltán híres márkának. Ez volt az NSU liszensz alapján gyártott, igen sportos, léghűtéses, V4-essel készült modell. A motor, mely a járműnek jellegzetes hangot kölcsönzött, a T34-es tank indítómotorja volt eredetileg.
Az első generációs modellt csak ukrajnában, illetve képen láttam. Ez az 500-as Fiatra hasonlított. (talán a képet elő is tudom bányászni valahonnan ...)

ui:
Ha kell, talán még szerelési könyvet is tudok szerezni!

evil1023 Creative Commons License 2000.01.31 0 0 0
Na ez az abszolút 0!
Törölt nick Creative Commons License 2000.01.31 0 0 topiknyitó
Hello!

Szeretnék a topic címében említett autóról többet tudni. Esetleg jöhetnek képek is. Szerintem Ti is emlékeztek a jó kis "oldalzsebesekre" :-)) (Egyes területeken kopoltyúnak, vagy verébfogónak is hívták.)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!