Mostanában tökre belezúgtam ezekbe a főleg orosz masinákba (Volga, Moszkvics, Zapi), szeretnék ilyeneket kipróbálni.:-)) Ezek mostanra egzotikus autócsodák lettek, tizenöt éve még az Alfával voltunk így.
A tank-indítómotor dolgot már valahol letárgyaltuk 1x, hogy UL. A cikket be tudom scannelni, ha valaki felajánlja, hogy lefordítja elküldöm! Kb 2 A4-es oldal, de képekkel, a tényleges szöveg kevesebb. Egymás mellett van fotózva az NSU meg a "Zappelfrosch" vagy mi a szösz :)
En ugy tudom, hogy az NSU-val relative keves kozuk lehet egymashoz, mert kb egyszerre jelentek meg, de ez nem biztos.
A tankinditomotor sem teljesen igaz dolog, mert az egy alap szovjet negyhengeres V motor, amit tobbek kozott tankok inditasara is hasznaltak, nomeg motorcsonakokba, meg generatorba, meg ki tudja meg, hogy hany helyen. A benzinkalyha az igen jo, csak szovjet modra kb 3x annyit eszik, mint a trabantokhoz gyartott nemet tarsa. Egyebkent egy mukodokeptelen "zsebes" blokk van valahol otthon, ha valaki tud vele mit kezdeni, targyalhatunk rola.:)
Szepek voltak, nemely jobb, ujabb, vagy nagysagrendekkel tobbet ero auto tulajdonosa negyed ennyit foglalkozik a jarmuvevel, a Zaposok meg mindent raaldoznak... amilyen tiszta motortereket mutattak, azokbol enni is lehetett volna :))
Az nem tetszett, hogy kihagytak a Zappi oset: az NSU-t. Van egy nemet cikkem errol, hogyan lett az NSU-bol Zaporozsec, de pontos forditas nincs hozza. Ott ha jol emlekszem az NSU Prinz-et mutattak be, mint a Zaporozsec oset. Az RTL-en meg csak azt hangoztattak, mennyire rossz minosegu, meg ilyesmik. Erdekes, az UL-rol, miszerint tank inditomotor hajtja, nem szolt a fama, es a szerintem kulonleges allofutesrol sem. De legalabb bemutattak oket. Lehet, hogy ennek "koszonhetoen" minden falusi sufni melyen rejtozo Zappi ara 100%-ot emelkedett...
Szerintem nem lehet tuningolni, talan egy teljesen mas motort lehetne beepiteni.
Néztétek tegnap a Fókuszt? A szocialista autóshow-n ott volt ez a kocsi. Tud valaki képet betenni az említett járgányokról. Pl. ez a LUAZ nekem nem rémlik.:-(
Az enyémet, ha lesz valaha egyáltalán (hirdettem, cetlit raktam szélvédőkre de még semmi...) megpróbálom felbukócsövezni, előre egy masszív gallytörő stb.
A következő lépés (bár lehet, hogy ez mán egy egészen ici-picikét a fantázia birodalmába tartozik) vízzáróra szigetelni a kasznit, főtengelyt kivezetni...
Nem tudom egyensúlyilag milyen lenne, de legfeljebb úszóguminak rakok hátra az autó alá egy teherautó belsőt. Mondom: álom.
Sajnos csak régi újságképek vannak Luazról és Zaporozsecről is (a Luaz elég jó). Ezeket majd beszkennelem, de ez nem az igazi. Majd a sajátomról, amit átépítek...
Hát senkit sem érdekel a Zaporozsec?
(Az előző hozzászóló az én munkatársam volt :÷)
Bár láttam, hogy egy egészen picit haldoklott a topic (pár hónapja :¤),
de azt gondoltam talán fel lehet éleszteni.
Vagy az én hozzászólásom volt teljesen 0?
Mentségemre legyen mondva még mendég nincs Zaporozsecem.
Kakimuki!
Ha még áll az ajánlatod a szerelési könyvről akkor megköszönöm, ha tudsz valamit.
Teljesen Zaporozsec mániás vagyok egy ideje.
Sajnos nem túl régen, úgyhogy most keresem életem első Zaporozsecét, bár egy Luazzal is kiegyeznék.
Sajnos Zaporozsec is egyre kevesebb van, nemhogy Luaz. Ha valaki tud egy olyat amitől meg akar szabadul, akkor megköszönöm, ha szól, de bármilyen Zapi infóért hálás lennék.
Egyébként csináltam egy Zaporozsec lapot, de még annyira 10edkész állapotban van, hogy nem érdemes megnézni. De majd, ha meglesz a Zaporozsecem!
Ennyire nem ismerem a vasakat, úgy tízegynéhány éves koromban ültem párszor ilyenen, egy barátom apja járt vele. Arra viszont határozottan emlékszem, hogy az egyik típusban indítózás után beindult egy kicsi benzines motor, majd a diesel. A szakik mondták, hogy olyan mint a Zapi motor. A nyolcvanat a vezetője mondta, én csak terepen ültem benne. Lehet hogy ez egy kimustrált (=10 év zárolás után nulla kilométerrel eladott) katonai darab volt?
Ez komoly, hogy állandó diffizár volt benne? Azokkal a barom kerekekkel meg tengelytávval?
Nalunk a helyik TSZ-ben volt 2 K-700-as es 2 K-701-es.
Ez utobbit vezettem is, de en ugy emlexem, hogy ezek is elektromos inditasuak voltak.
A K-701-ben volt egy felezo, a fo valtokar (elore 2, hatra 1 fokozattal) es egy hosszabb kar, amin volt ket ures allas (az egyik fekezett, mint automatavaltonal a P) es 4 fokozat. Ezen a karon kuplung nelkul lehetett kapcsolgatni ezt a 4 fokozatot. Ezeket osszeszorozva jott ki elore 16, hatra 8 fokozat. Ugy hallottam, hogy a 80-at csak masik vegattetellel tudta. Allat nyomot hagyott a nyari aszfalton kanyarodas kozben, az allando differencialzar miatt...
Lehet, hogy a Zapi motorban igazad van, de a mezőgazdaságban úgy 15-20 évvel tömegesen elterjedt orosz (bocs, szovjet) K-700 és K-500 traktorok indítómotorja rémesen hasonlított a Zapi motorhoz. Ez egy érdekes traktor volt, volt olyan sebességfokozata, hogy kb. 80-al repesztett. Mint utólag kiderült, ez egy rendes rakétavontató volt..... Valami rettenetes váltója volt, felező, negyedelő meg hasonlók.
Saját Luazom nincs, de a családban van kettő is, a közeli ismerősök között még kettő. Úgyhogy elég gyakran kínozom őket. Egyiken sincs rendszám, földútra így is jó, aszfaltra nem megyünk velük, ha meg igen, akkor csak keveset és mellékutakon.
Tudom, hogy le lehet vizsgáztatni, de ehhez olyan átalakítások kellenek (fékek, futómű, egyebek Moszkvicsból átrakhatók, de sok munka) ami többe kerül, mint a mit a vas ér. Meg akkor biztosítás, súlyadó, rendszeres vizsgáztatás egyebek. :-((((( Jobb így.
Csak lassan gumit kéne rájuk venni, de az nem egyszerű. Talán a világon nics még egy ilyen méret. Esetleg az oroszoknak, ha még gyártják. Ha más nem lesz, akkor jön a Moszkvics felni.
Kár hogy a terepversenyeken nem látni ezeket az autókat. Meglepő dolgokra képesek. Csak nem ártana egy kicsit erősebb motor...
Ha jól tudom, csak a munkásőröknek több száz darab volt. Meg a honvédség is használta. Vajon hol lehetnek?
A LUAZ is király... Zapi motor, négykerék-hajtás, felező, diffizár, szóval minden, ami terepen kell. Uszni is tud, a kerekére kell feleszerelni a lapátokat. Olyan, mint egy lapátkerekes hajó... Ezt még nem mertem kipróbálni, a kaszni nem tűnik igazán vízzárónak.
Könnyű, rövid, a Suzukikat terepen simán alázza. Nagyon sokan használják vadászautónak. Orrmotoros, fűteni is tud, benzinkályha nélkül. A munkásőrségnél volt rendszeresítve, fillérekért adták el, mert a pocsék fékjei meg egyéb dolgok miatt nem lehet rá rendszámot szerezni. Végsebesség kb. 50 km/h, de többel úgysem lehetne kormányozni....
A Honvédség is kapott néhányat 84-ben. Harctéri hullaszállítónak.
Ja, és a váltó „fejen áll” benne. Balra le 1, fel 2, és így tovább....
Én úgy emlékszem, a T34 elektromos indítású volt (Amiket láttam azok biztosan elektomosak). A Zapi motorja valamelyik nehéz harckocsi vagy rakétavontató önindítója volt.