Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

BLASIUS Creative Commons License 2002.05.05 0 0 34
Kösz!

Nagyon király!:-))

Előzmény: uhuhu (33)
uhuhu Creative Commons License 2002.05.04 0 0 33
ezt ismeritek???

http://www.extra.hu/zsapi/

egy zapival foglalkozo oldal.

Detonátor Creative Commons License 2002.05.03 0 0 32
"A benzinkalyha az igen jo, csak szovjet modra kb 3x annyit eszik, mint a trabantokhoz gyartott nemet tarsa. "

Nem a Barkas-okkal kevered a Trabantot? ;-)

Előzmény: tcaoe (26)
Törölt nick Creative Commons License 2002.05.03 0 0 31
gyönyörű képek, köszi!! :-)
(Látom, szegény egykori 004-es is kapott két fotót )
Előzmény: Pavel (28)
Detonátor Creative Commons License 2002.05.03 0 0 30
Ez a tank indítómotor még mindig téma? :-) A T55 is levegővel, vagy akksiról indul. (Jó esetben.) ;-)

Detonátor a volt HK vezető. :-)))

Előzmény: Törölt nick (27)
BLASIUS Creative Commons License 2002.05.03 0 0 29
Köszi. Látom elég gazdag az anyag.:-))

Mostanában tökre belezúgtam ezekbe a főleg orosz masinákba (Volga, Moszkvics, Zapi), szeretnék ilyeneket kipróbálni.:-)) Ezek mostanra egzotikus autócsodák lettek, tizenöt éve még az Alfával voltunk így.

Előzmény: Pavel (28)
Pavel Creative Commons License 2002.05.03 0 0 28
Sziasztok!

Találtok képeket a Lada Baráti Kör oldalán.

Üdv. Pavel
www.ladaclub.hu

Előzmény: BLASIUS (22)
Törölt nick Creative Commons License 2002.05.03 0 0 27
A tank-indítómotor dolgot már valahol letárgyaltuk 1x, hogy UL. A cikket be tudom scannelni, ha valaki felajánlja, hogy lefordítja elküldöm! Kb 2 A4-es oldal, de képekkel, a tényleges szöveg kevesebb. Egymás mellett van fotózva az NSU meg a "Zappelfrosch" vagy mi a szösz :)
Előzmény: tcaoe (26)
tcaoe Creative Commons License 2002.05.03 0 0 26
En ugy tudom, hogy az NSU-val relative keves kozuk lehet egymashoz, mert kb egyszerre jelentek meg, de ez nem biztos.
A tankinditomotor sem teljesen igaz dolog, mert az egy alap szovjet negyhengeres V motor, amit tobbek kozott tankok inditasara is hasznaltak, nomeg motorcsonakokba, meg generatorba, meg ki tudja meg, hogy hany helyen. A benzinkalyha az igen jo, csak szovjet modra kb 3x annyit eszik, mint a trabantokhoz gyartott nemet tarsa. Egyebkent egy mukodokeptelen "zsebes" blokk van valahol otthon, ha valaki tud vele mit kezdeni, targyalhatunk rola.:)
Előzmény: Törölt nick (25)
Törölt nick Creative Commons License 2002.05.03 0 0 25
Szepek voltak, nemely jobb, ujabb, vagy nagysagrendekkel tobbet ero auto tulajdonosa negyed ennyit foglalkozik a jarmuvevel, a Zaposok meg mindent raaldoznak... amilyen tiszta motortereket mutattak, azokbol enni is lehetett volna :))
Az nem tetszett, hogy kihagytak a Zappi oset: az NSU-t. Van egy nemet cikkem errol, hogyan lett az NSU-bol Zaporozsec, de pontos forditas nincs hozza. Ott ha jol emlekszem az NSU Prinz-et mutattak be, mint a Zaporozsec oset. Az RTL-en meg csak azt hangoztattak, mennyire rossz minosegu, meg ilyesmik. Erdekes, az UL-rol, miszerint tank inditomotor hajtja, nem szolt a fama, es a szerintem kulonleges allofutesrol sem. De legalabb bemutattak oket. Lehet, hogy ennek "koszonhetoen" minden falusi sufni melyen rejtozo Zappi ara 100%-ot emelkedett...
Szerintem nem lehet tuningolni, talan egy teljesen mas motort lehetne beepiteni.
Előzmény: BLASIUS (24)
BLASIUS Creative Commons License 2002.05.03 0 0 24
Tetszett, hogy volt, amelyikben csak 36k km volt.:-)
Hogy lehetne ezeket tuningolni?:-))
Előzmény: Törölt nick (23)
Törölt nick Creative Commons License 2002.05.02 0 0 23
"Termeszetesen" neztem :)) Nagyon szep Zappik voltak kint :)) Kep sajna nincs...de felhozom, hatha valaki kint volt es fotozott.
Előzmény: BLASIUS (22)
BLASIUS Creative Commons License 2002.05.02 0 0 22
Néztétek tegnap a Fókuszt? A szocialista autóshow-n ott volt ez a kocsi. Tud valaki képet betenni az említett járgányokról. Pl. ez a LUAZ nekem nem rémlik.:-(
Előzmény: mittudoméneztet (17)
Corpo Creative Commons License 2000.10.10 0 0 21
Hátha érdekel:

1960 ZAZ 965 csere érdekel, rozsdamentes, üzemképes állapotban, megegyezés szerint, forgalmi nélkül, 06-30-9328-713
ww.trader.hu

Előzmény: ZZappi (18)
Törölt nick Creative Commons License 2000.10.08 0 0 20
Lelkes és márkahű zaporozsec tulajdonosok megalakították az

Országos Zaporozsec Klubot.

Érdeklődni lehet:Laczó Zsolt

2890 Tata,Komáromi út 4.

Hajrá!
Lehet idecsődíteni az összes ZAZ tulajdonost!!!!

BreZol Creative Commons License 2000.03.28 0 0 19
ZZappi! ZZ top fan vagy?
Mennyit ér neked egy Zaporozsec?
ZZappi Creative Commons License 2000.03.22 0 0 18
Az enyémet, ha lesz valaha egyáltalán (hirdettem, cetlit raktam szélvédőkre de még semmi...) megpróbálom felbukócsövezni, előre egy masszív gallytörő stb.
A következő lépés (bár lehet, hogy ez mán egy egészen ici-picikét a fantázia birodalmába tartozik) vízzáróra szigetelni a kasznit, főtengelyt kivezetni...
Nem tudom egyensúlyilag milyen lenne, de legfeljebb úszóguminak rakok hátra az autó alá egy teherautó belsőt. Mondom: álom.

mittudoméneztet Creative Commons License 2000.03.22 0 0 17
Én egyet mostanában láttam a Margit krt-n, nagyon állat volt, fekete szín és piros lángnyelvek voltak ráfestve előről...
ZZappi Creative Commons License 2000.03.22 0 0 16
Sajnos csak régi újságképek vannak Luazról és Zaporozsecről is (a Luaz elég jó). Ezeket majd beszkennelem, de ez nem az igazi. Majd a sajátomról, amit átépítek...
Törölt nick Creative Commons License 2000.03.21 0 0 15
Nincs valakinek kepe ezekrol a jarganyokrol? Esetleg LUAZ kep is johet :-))
ZZappi Creative Commons License 2000.03.21 0 0 14
Hogy valami konkrétumot is mondjak a Zaporozsecnek nem V motorja van, hanem 90 fokos szögben szétnyitott soros motorja.
ZZappi Creative Commons License 2000.03.21 0 0 13
Hát senkit sem érdekel a Zaporozsec?
(Az előző hozzászóló az én munkatársam volt :÷)
Bár láttam, hogy egy egészen picit haldoklott a topic (pár hónapja :¤),
de azt gondoltam talán fel lehet éleszteni.
Vagy az én hozzászólásom volt teljesen 0?
Mentségemre legyen mondva még mendég nincs Zaporozsecem.

Kakimuki!

Ha még áll az ajánlatod a szerelési könyvről akkor megköszönöm, ha tudsz valamit.

BreZol Creative Commons License 2000.03.17 0 0 12
Én nem vagyok Zaorozsec mániás, de a munkahelyemen van egy arc, aki állandóan Zápor cuccokkal cseszeget...
Előzmény: ZZappi (10)
BreZol Creative Commons License 2000.03.17 0 0 11
Én nem vagyok Zaorozsec mániás, de a munkahelyemen van egy arc, aki állandóan Zápor cuccokkal cseszeget...
Előzmény: ZZappi (10)
ZZappi Creative Commons License 2000.03.17 0 0 10
Sziasztok!

Teljesen Zaporozsec mániás vagyok egy ideje.
Sajnos nem túl régen, úgyhogy most keresem életem első Zaporozsecét, bár egy Luazzal is kiegyeznék.
Sajnos Zaporozsec is egyre kevesebb van, nemhogy Luaz. Ha valaki tud egy olyat amitől meg akar szabadul, akkor megköszönöm, ha szól, de bármilyen Zapi infóért hálás lennék.
Egyébként csináltam egy Zaporozsec lapot, de még annyira 10edkész állapotban van, hogy nem érdemes megnézni. De majd, ha meglesz a Zaporozsecem!

Macimedve Creative Commons License 2000.03.01 0 0 9
Ennyire nem ismerem a vasakat, úgy tízegynéhány éves koromban ültem párszor ilyenen, egy barátom apja járt vele. Arra viszont határozottan emlékszem, hogy az egyik típusban indítózás után beindult egy kicsi benzines motor, majd a diesel. A szakik mondták, hogy olyan mint a Zapi motor. A nyolcvanat a vezetője mondta, én csak terepen ültem benne. Lehet hogy ez egy kimustrált (=10 év zárolás után nulla kilométerrel eladott) katonai darab volt?

Ez komoly, hogy állandó diffizár volt benne? Azokkal a barom kerekekkel meg tengelytávval?

Előzmény: konor_ (8)
konor_ Creative Commons License 2000.03.01 0 0 8
Nalunk a helyik TSZ-ben volt 2 K-700-as es 2 K-701-es.
Ez utobbit vezettem is, de en ugy emlexem, hogy ezek is elektromos inditasuak voltak.
A K-701-ben volt egy felezo, a fo valtokar (elore 2, hatra 1 fokozattal) es egy hosszabb kar, amin volt ket ures allas (az egyik fekezett, mint automatavaltonal a P) es 4 fokozat. Ezen a karon kuplung nelkul lehetett kapcsolgatni ezt a 4 fokozatot. Ezeket osszeszorozva jott ki elore 16, hatra 8 fokozat. Ugy hallottam, hogy a 80-at csak masik vegattetellel tudta. Allat nyomot hagyott a nyari aszfalton kanyarodas kozben, az allando differencialzar miatt...
Előzmény: Macimedve (7)
Macimedve Creative Commons License 2000.03.01 0 0 7
Alfred,

Lehet, hogy a Zapi motorban igazad van, de a mezőgazdaságban úgy 15-20 évvel tömegesen elterjedt orosz (bocs, szovjet) K-700 és K-500 traktorok indítómotorja rémesen hasonlított a Zapi motorhoz. Ez egy érdekes traktor volt, volt olyan sebességfokozata, hogy kb. 80-al repesztett. Mint utólag kiderült, ez egy rendes rakétavontató volt..... Valami rettenetes váltója volt, felező, negyedelő meg hasonlók.

Saját Luazom nincs, de a családban van kettő is, a közeli ismerősök között még kettő. Úgyhogy elég gyakran kínozom őket. Egyiken sincs rendszám, földútra így is jó, aszfaltra nem megyünk velük, ha meg igen, akkor csak keveset és mellékutakon.
Tudom, hogy le lehet vizsgáztatni, de ehhez olyan átalakítások kellenek (fékek, futómű, egyebek Moszkvicsból átrakhatók, de sok munka) ami többe kerül, mint a mit a vas ér. Meg akkor biztosítás, súlyadó, rendszeres vizsgáztatás egyebek. :-((((( Jobb így.
Csak lassan gumit kéne rájuk venni, de az nem egyszerű. Talán a világon nics még egy ilyen méret. Esetleg az oroszoknak, ha még gyártják. Ha más nem lesz, akkor jön a Moszkvics felni.

Kár hogy a terepversenyeken nem látni ezeket az autókat. Meglepő dolgokra képesek. Csak nem ártana egy kicsit erősebb motor...
Ha jól tudom, csak a munkásőröknek több száz darab volt. Meg a honvédség is használta. Vajon hol lehetnek?

Előzmény: Alfred (6)
Alfred Creative Commons License 2000.02.29 0 0 6
A Zapi motorja - a közhiedelemmel ellentétében - nem indítómotor volt, hanem mobil radarállomás aggregátor motorja, tehát stabilmotor.

Macimedve:
Van LUAZod?! Le lehet azt vizsgáztatni, jónéhány mászkál belőle az utakon, főleg a földutakon.

Macimedve Creative Commons License 2000.02.29 0 0 5
A LUAZ is király... Zapi motor, négykerék-hajtás, felező, diffizár, szóval minden, ami terepen kell. Uszni is tud, a kerekére kell feleszerelni a lapátokat. Olyan, mint egy lapátkerekes hajó... Ezt még nem mertem kipróbálni, a kaszni nem tűnik igazán vízzárónak.
Könnyű, rövid, a Suzukikat terepen simán alázza. Nagyon sokan használják vadászautónak. Orrmotoros, fűteni is tud, benzinkályha nélkül. A munkásőrségnél volt rendszeresítve, fillérekért adták el, mert a pocsék fékjei meg egyéb dolgok miatt nem lehet rá rendszámot szerezni. Végsebesség kb. 50 km/h, de többel úgysem lehetne kormányozni....
A Honvédség is kapott néhányat 84-ben. Harctéri hullaszállítónak.
Ja, és a váltó „fejen áll” benne. Balra le 1, fel 2, és így tovább....

Én úgy emlékszem, a T34 elektromos indítású volt (Amiket láttam azok biztosan elektomosak). A Zapi motorja valamelyik nehéz harckocsi vagy rakétavontató önindítója volt.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!