Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

papa_130 Creative Commons License 2002.10.27 0 0 42
Üdv!
Van egypár Zaporozsec alkatrészem a garázs mélyén. Szeretném őket eladni vagy elcserélni, lényeg hogy ne a MÉH-be kerüljenek.
Óccsók!!!

A Marótinál zsír új könyvet is lehet kapni hozzá!!!

BLASIUS Creative Commons License 2002.10.02 0 0 41
Ma láttam egyet a Kinizsi utcán! Már a széles hátsó lámpával, elég egyben volt, ahhoz képest, ami. Még csinos kis pótféklámpája volt.:-)
Maz Creative Commons License 2002.05.13 0 0 40
Ezt miért csinálta?
LuAZ a pontos név.
A 969-hez hozzátartozik még, hogy dupla trapéz-lengőkaros független felfüggesztése van, a kerékagy olyan megoldású, mint a merev portálhidaknál, ezek teszik elérhetővé a szinte hihetetlen 300 mm-es szabad magasságát.(Ilyen megoldás van a HUMMER-en is) A 969-es a 967-ből lett kifejlesztve, akkor még a ZAZ gyárban csinálták, kicsit szögletesebb formával, majd a gyártást az akkor nyíló lutszki gyárba tették át. Ma is gyártják 1302 kódszámmal, sőt platós változata is van 13021 jelöléssel. Utódja a LuAZ-1301.
Előzmény: Maz (39)
Maz Creative Commons License 2002.05.13 0 0 39
ZAZ - Zaporozsjei Autógyár
LUaZ - Lutszki Autógyár
Mindkettő Ukrajnában van.
Zaporozseceket nem ismerem, de a LUaZ-t egy kicsit igen. Na szóval meg ne próbáljatok vízbe menni vele, mert ami nektek lehet, az a 969-es, ami nem úszóképes. A 967-es, amit sebesültszállítónak használnak, az viszont rendes kétéltű. Vizsgát többek között azért nem tehet, mert bármilyen jó a fék, sehogy sem jó. A következő miatt. Erősebb fékezésnél szépen orra bukik. Azok a példányok amik még az utakon futnak azért mehetnek, mert amikor megkapták a papírokat, még nem jöttek rá erre a hibára. (A csúszólapos fékpadnál jött csak elő, azelőtt görgősön mérték.) A hiba kiküszöbölésére ha jól emlékszem egy 500 kg-os kazánlemezt kéne hátra behegeszteni. A BME Gépjárművek Tanszékén számolták ki, nekik is van egy.
Adatokat és képeket róluk egyébként itt találhattok.
Törölt nick Creative Commons License 2002.05.12 0 0 38
No, ne tereljuk el a szot errol a szep kis autorol :) Jelentem bescanneltem a kepeket a cikkbol, idom fuggvenyeben kozze teszem. Talaltam egy kepet, amin Zaporozsec-ek szallitasa lathato, meghozza a nemetekhez. Egy egesz vonatnyi Zappi :-))
BLASIUS Creative Commons License 2002.05.08 0 0 37
A kedvenc mikrobuszom volt abban az időben.:-)
Egyébként van egy roncstelep a Gubacsi út Határ út találkozásánál, ahol bent van Latvia, Volga, sok Zsiga, Robur és egyéb csodák. Asszem valami leselejtezett rendőrautók gyűjtőhelye.
Előzmény: Törölt nick (36)
Törölt nick Creative Commons License 2002.05.07 0 0 36
Latvia? Jó fej autó volt! :)) A honvédségnél még ma is üzemel jó pár. Kecskeméten pl a pilótákat a gépeikhez azzal viszik ki. Rulz :)
Kiskoromban kirándultunk egy párszor ilyennel, igazi postás-zöld, két üléssor egyással szemben, köztük asztal + sötétített üveg, ami akkoriban ritkaság volt ám :))
Előzmény: tcaoe (35)
tcaoe Creative Commons License 2002.05.07 0 0 35
Nem, az AKA, a porszivok es hajszaritok mellett gyartott trabiba kalyhat. Nekem is van egy, de mar nem mukodik. Meg a polskiba akartam betnni. A zapie pedig alkalmas egy Latvia komoly szintu befutesere is, ezt is tapasztalatbol tudom.:)
Hmm, a Latviara emlekszunk meg?:)
Előzmény: Detonátor (32)
BLASIUS Creative Commons License 2002.05.05 0 0 34
Kösz!

Nagyon király!:-))

Előzmény: uhuhu (33)
uhuhu Creative Commons License 2002.05.04 0 0 33
ezt ismeritek???

http://www.extra.hu/zsapi/

egy zapival foglalkozo oldal.

Detonátor Creative Commons License 2002.05.03 0 0 32
"A benzinkalyha az igen jo, csak szovjet modra kb 3x annyit eszik, mint a trabantokhoz gyartott nemet tarsa. "

Nem a Barkas-okkal kevered a Trabantot? ;-)

Előzmény: tcaoe (26)
Törölt nick Creative Commons License 2002.05.03 0 0 31
gyönyörű képek, köszi!! :-)
(Látom, szegény egykori 004-es is kapott két fotót )
Előzmény: Pavel (28)
Detonátor Creative Commons License 2002.05.03 0 0 30
Ez a tank indítómotor még mindig téma? :-) A T55 is levegővel, vagy akksiról indul. (Jó esetben.) ;-)

Detonátor a volt HK vezető. :-)))

Előzmény: Törölt nick (27)
BLASIUS Creative Commons License 2002.05.03 0 0 29
Köszi. Látom elég gazdag az anyag.:-))

Mostanában tökre belezúgtam ezekbe a főleg orosz masinákba (Volga, Moszkvics, Zapi), szeretnék ilyeneket kipróbálni.:-)) Ezek mostanra egzotikus autócsodák lettek, tizenöt éve még az Alfával voltunk így.

Előzmény: Pavel (28)
Pavel Creative Commons License 2002.05.03 0 0 28
Sziasztok!

Találtok képeket a Lada Baráti Kör oldalán.

Üdv. Pavel
www.ladaclub.hu

Előzmény: BLASIUS (22)
Törölt nick Creative Commons License 2002.05.03 0 0 27
A tank-indítómotor dolgot már valahol letárgyaltuk 1x, hogy UL. A cikket be tudom scannelni, ha valaki felajánlja, hogy lefordítja elküldöm! Kb 2 A4-es oldal, de képekkel, a tényleges szöveg kevesebb. Egymás mellett van fotózva az NSU meg a "Zappelfrosch" vagy mi a szösz :)
Előzmény: tcaoe (26)
tcaoe Creative Commons License 2002.05.03 0 0 26
En ugy tudom, hogy az NSU-val relative keves kozuk lehet egymashoz, mert kb egyszerre jelentek meg, de ez nem biztos.
A tankinditomotor sem teljesen igaz dolog, mert az egy alap szovjet negyhengeres V motor, amit tobbek kozott tankok inditasara is hasznaltak, nomeg motorcsonakokba, meg generatorba, meg ki tudja meg, hogy hany helyen. A benzinkalyha az igen jo, csak szovjet modra kb 3x annyit eszik, mint a trabantokhoz gyartott nemet tarsa. Egyebkent egy mukodokeptelen "zsebes" blokk van valahol otthon, ha valaki tud vele mit kezdeni, targyalhatunk rola.:)
Előzmény: Törölt nick (25)
Törölt nick Creative Commons License 2002.05.03 0 0 25
Szepek voltak, nemely jobb, ujabb, vagy nagysagrendekkel tobbet ero auto tulajdonosa negyed ennyit foglalkozik a jarmuvevel, a Zaposok meg mindent raaldoznak... amilyen tiszta motortereket mutattak, azokbol enni is lehetett volna :))
Az nem tetszett, hogy kihagytak a Zappi oset: az NSU-t. Van egy nemet cikkem errol, hogyan lett az NSU-bol Zaporozsec, de pontos forditas nincs hozza. Ott ha jol emlekszem az NSU Prinz-et mutattak be, mint a Zaporozsec oset. Az RTL-en meg csak azt hangoztattak, mennyire rossz minosegu, meg ilyesmik. Erdekes, az UL-rol, miszerint tank inditomotor hajtja, nem szolt a fama, es a szerintem kulonleges allofutesrol sem. De legalabb bemutattak oket. Lehet, hogy ennek "koszonhetoen" minden falusi sufni melyen rejtozo Zappi ara 100%-ot emelkedett...
Szerintem nem lehet tuningolni, talan egy teljesen mas motort lehetne beepiteni.
Előzmény: BLASIUS (24)
BLASIUS Creative Commons License 2002.05.03 0 0 24
Tetszett, hogy volt, amelyikben csak 36k km volt.:-)
Hogy lehetne ezeket tuningolni?:-))
Előzmény: Törölt nick (23)
Törölt nick Creative Commons License 2002.05.02 0 0 23
"Termeszetesen" neztem :)) Nagyon szep Zappik voltak kint :)) Kep sajna nincs...de felhozom, hatha valaki kint volt es fotozott.
Előzmény: BLASIUS (22)
BLASIUS Creative Commons License 2002.05.02 0 0 22
Néztétek tegnap a Fókuszt? A szocialista autóshow-n ott volt ez a kocsi. Tud valaki képet betenni az említett járgányokról. Pl. ez a LUAZ nekem nem rémlik.:-(
Előzmény: mittudoméneztet (17)
Corpo Creative Commons License 2000.10.10 0 0 21
Hátha érdekel:

1960 ZAZ 965 csere érdekel, rozsdamentes, üzemképes állapotban, megegyezés szerint, forgalmi nélkül, 06-30-9328-713
ww.trader.hu

Előzmény: ZZappi (18)
Törölt nick Creative Commons License 2000.10.08 0 0 20
Lelkes és márkahű zaporozsec tulajdonosok megalakították az

Országos Zaporozsec Klubot.

Érdeklődni lehet:Laczó Zsolt

2890 Tata,Komáromi út 4.

Hajrá!
Lehet idecsődíteni az összes ZAZ tulajdonost!!!!

BreZol Creative Commons License 2000.03.28 0 0 19
ZZappi! ZZ top fan vagy?
Mennyit ér neked egy Zaporozsec?
ZZappi Creative Commons License 2000.03.22 0 0 18
Az enyémet, ha lesz valaha egyáltalán (hirdettem, cetlit raktam szélvédőkre de még semmi...) megpróbálom felbukócsövezni, előre egy masszív gallytörő stb.
A következő lépés (bár lehet, hogy ez mán egy egészen ici-picikét a fantázia birodalmába tartozik) vízzáróra szigetelni a kasznit, főtengelyt kivezetni...
Nem tudom egyensúlyilag milyen lenne, de legfeljebb úszóguminak rakok hátra az autó alá egy teherautó belsőt. Mondom: álom.

mittudoméneztet Creative Commons License 2000.03.22 0 0 17
Én egyet mostanában láttam a Margit krt-n, nagyon állat volt, fekete szín és piros lángnyelvek voltak ráfestve előről...
ZZappi Creative Commons License 2000.03.22 0 0 16
Sajnos csak régi újságképek vannak Luazról és Zaporozsecről is (a Luaz elég jó). Ezeket majd beszkennelem, de ez nem az igazi. Majd a sajátomról, amit átépítek...
Törölt nick Creative Commons License 2000.03.21 0 0 15
Nincs valakinek kepe ezekrol a jarganyokrol? Esetleg LUAZ kep is johet :-))
ZZappi Creative Commons License 2000.03.21 0 0 14
Hogy valami konkrétumot is mondjak a Zaporozsecnek nem V motorja van, hanem 90 fokos szögben szétnyitott soros motorja.
ZZappi Creative Commons License 2000.03.21 0 0 13
Hát senkit sem érdekel a Zaporozsec?
(Az előző hozzászóló az én munkatársam volt :÷)
Bár láttam, hogy egy egészen picit haldoklott a topic (pár hónapja :¤),
de azt gondoltam talán fel lehet éleszteni.
Vagy az én hozzászólásom volt teljesen 0?
Mentségemre legyen mondva még mendég nincs Zaporozsecem.

Kakimuki!

Ha még áll az ajánlatod a szerelési könyvről akkor megköszönöm, ha tudsz valamit.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!