Csak azért, hogy nehogy megsértődjetek! Legyen néha MZ is ebben a topicban!:-)))) Ezt meg én mentettem meg, pedig szépen ott lapult a bokorban, igaz ebből még traktort sem lehet csinálni!:-)))
Nem tudom mit látsz belőle, ha semmit, elküldöm mélben. (ha nagyon érdekel)
Visszavonom a szerzőre tett előbbi kijelentésemet, ( még mielőtt valaki beperel :)) )amúgy a könyv nagyon jó, rengeteg képpel, ajánlom mindenkinek, de ez a Trophyra tett megjegyzés kicsit berágatott. (ráadásul egy kicsit lepukkant, nem is gyári fényezésű gépet mutat be)
Nem minden festék szigetelő, vannak magas fémtartalmú festékek, melyek hővezető képessge megegyezik a fémek hővezető képességével. Nem tartoznak a legolcsóbb anyagok közé. Többet árt a hengernek és a hengerfejnek egy hibásan hangolt kipufogó, vagy rezonátor, mint 200 mikron festék. Érdekes módon idehaza a krómozás még mindíg elég rossz minőségben folyik(tisztelet a kivételnek).
A tengeren túlon ennek sokkal nagyobb hagyománya van és a minősége is kielégít minden igényt. Idehaza a krómozók azt nézik, mit hogyan nem lehet megcsinálni.
A motoros sárkányom kipufogóját(VW1600cc motorra) krómoztattam egyszer , hát az is egy kín volt.
A lényeg, hogy holnap motorozok egy jót. Pusztazámor-Tököl-Diósd-Érd-Pusztazámor-Százhalombatta-Pusztazámor
Cam, te hallottál már olyanról, hogy "sebességváltó által vezérelt mágneses gyújtás"? (Könyvben olvastam ami azt írja, hogy: " A Trophy idomtalan..., úgyhogy semmi bizodalmam iránta)
Igen, ez kicsit nesze semmi, fogd meg jól, hozzászólás volt, meghánytam a dolgot az egyik gépész barátommal, aki szerint a szimmering a rugós fele FELŐL tömít, JOBBAN, ami ha belegondolunk logikus, és az általam ismert motorokban BEFELÉ áll a szimmering(főtengely), ami logice, hiszen a túlnyomás NAGYOBB értékeket vesz fel, mint a VÁKUUM . Namost ezekután halvány segédlehelletem sincs, hogy -amint mondjátok az Mz egyes tipusainál-miért van FORDÍTVA a tömítőgyűrű.
Amultkorjában szóbakarült, hogy miért állnak arra a szimmeringek arra amerre, nos Dr Zsary Árpád Gépelemek c. könyvében ezt írja erről: "A karmanyú a tömítőajak irányában tömít" továbbá:" a normás szimmering 10-15 m/s ig. 100 fokig, a hőálló 30 m/s-ig."
Majd ha összeraktad a blokkot feltehetsz róla pár képet.
A Simsonon a fehér szegélyes gumi az saját kreálmány volt vagy lehet kapni, mert a Trophyra szeretnék én is, csak sehol nem lehet ilyen méretben kapni.
Üdv fagép kolléga, az lenne a kérdésem, hogy a küllőkkel együtt homokfúvattad a felnit, vagy kifűzted/ték a ráfot? És hol követnek el ilyet emberi léptékű ellenszolgáltatásért?
u.i.: szép a schwalbi, főleg ezekkel a moto gp-s, rockabillys kerekekkel :) bár gyárilág tán nem volt ennyire kék :), azért elfogadnám...
Nem tudom milyen a "nyugati" múlt, de lassan már csak múltam lesz :)
Én a hetvenes évek elején voltam annyi idős mint te most, a haverom akkor vett egy ES125-öst, azzal mentümk Harkányba kempingezni (220km).
Én jó tíz évvel később vettem egyet használtan, de nem szerettem, mert mindig beakart vinni az árokba.
Megint eltelt tíz év, akkor vettem egy simmeringhibás expostás TS125-öt, hogy majd felújítom. Azóta felújítottam egy Zastavát, több Pannóniát (TLF, Rendőr P21, T1), Jawa Perákot, de a piros táviratos még nem került sorra a 16 év alatt. Igaz közben vettem egy sárga TS125 Standard-et, gyári állapotban, amin megtanult motorozni a fiam, majd a lányom. A fiam átnyergelt offroad-ra, a lányom ETZ-re és mondták, hogy a Sárga Villám mehet a múzeumba.
Közben került egy Jawa 353, szintén az a kategória, amit javítani lehet, restaurálni vétek. Vannak még 50-esek, Puch DS 50, Simson SR2e, Babetta, KTM. Vendégeskedik még nálam egy P10, meg egy P20. Van még vagy 6 autó az udvarban, meg 3 utánfutó. Ennyi a gépjárműpark per pillanat.
Azt tudtam, hogy a Luxokon volt fordulatszámmérő és a Standardokon nem, de azt nem tudtam, hogy a kormánynak is csak egy fajtája volt típustól függően. Tehát nagy tévedés (eredetiség szempontjából), hogy én rátettem az alacsony kormányt a TS250/1 de Lux-ra?
Felejtsd el a választást! Volt a boltban egy motor, azt lehetett választani, az is többnyire már előre le volt zsírozva, ki veheti meg. Lekerült a teherautóról, aztán rátették az "Eladva" cédulát.
A Standard változat alacsony kormánnyal, lámpafejbe épített kilométerórával jött ki.
A De Luxe magas kormánnyal, külön konzolon kilométerórával és fordulatszámmérővel.
Addig nem láttunk motoron fordulatszámmérőt. A TS-eken volt, meg a P21 Lux-on.
Ez azt bizonyítja, hogy francia nyelvterületen Trophy Sprint néven reklámozták. Tudsz a képhez linket is adni? Nem jártam még francia nyelvű MZ oldalon.
NEM VITÁZNI AKAROK (előre mondom) CSUPÁN A VALÓSÁGOT SZERETNÉM KIDERÍTENI.
LEGKÖZELEBB MEGPRÓBÁLKOZOK KÉPET IS BETENNI (MZ REKLÁMOKRÓL)
OTT BIZONY ---és mosmá télleg nem értem milyen oknál fogva----trophy sprintert neveznek meg mind a TS 125/150 ÉS MIND A 250-ESEK körében.
De biztos van valami kapcsolat, hiszen a TS modellek a valós 60 as évekbeli (eggybetanklámpás) trophy-k után jöttek ki közvetlen....!
SZÓVAL LEHET HOGY VAN ÖSSZEFÜGGÉS --gondolok én olyan szerkezeti vázelemekre amik a "kis" Trophy és a "kis" TS között nem változtak, vagy csak keveset.:
- maga a váz
- oldaldobozok alakja
- a 18 as gumikon gördülő kerekek
- a gyújtásrendszer azonossága
- motorblokk kiképzése és "működési" tulajdonságai
Szóval lehetséges hogy van összefüggés... de viszont veletek is egyet értek kik azt mongyák hogy ezek a teleszkópra, a rúgózásra, és lengővillára utalnak(nekem ez ujdonság) : gondolok itt pl:a pannóniára . TL= TELESZKÓP ÉS LENGŐVILLA
HA már említettem azt tudom hogy a TLB utolsó betűje a burkoltságra utal, de akkor A TLT típusnál mit jelez az utolsó T betű???
sőt azóta találtam egy vetekrános oldalt, a legelső "mz" segédmotort amit biciklibe építettek tőőől egésszen a kanuniig. cam-nak belinkeltem de már nemtom mi az oladl neve :(
TS az nem sprint. én eddig csak tőled hallom így ,egy veterán mz-kkel is foglalkozó oldalon IS meg még jűó sok oldalon is Telescopgabel Schwinn vagy mi a fasznak :D olvastam. rt ből asszem volt 175-ös.
ez a 250-es tz. kistézében a simm ajka a főtengely felé néz. de az nem lehet, hogy a 250-esben nagyobb a karternyomás bizonyos fordulatszügnél? mert csak a 250-es tz-n van kartergázkivezető az olajbetöltőn, szal ezt nemértem.
:D:D:D:D:D:D nem azzal van a bajom, ha egy normális embernek kell valamit csin, mert biz isten örömmel segítek. de az ilyen faszkópékat gyűlölöm, meg emberileg is. felmerül a kérdés, akkor minek csinálom?? a válasz hosszú, lényeg h más választásom nem nagyon van...
A hozzászólás szerkesztő ablak alatt van egy "Új kép" felirat. Ott tudsz tallózni a beilleszteni kívánt képre, adsz neki egy nevet egy beviteli mezővel jobbra, a "Feltölt" gombra kattintasz, majd kis várakozás (míg feltölti) után a beszúrás gombra nyomsz. Kíváncsian várjuk őket!
HÚÚÚ EZ A TOPIK RENDESEN FULL GYORSASÁGGAL MŰXIK :)))))))
SZERVUSZTOK MOTOROS ELVTÁRSAK
Trophylaci!!!
A következő: magyarázattal tartozom mindenkinek.
2 éve van egy "központi" km órás MZ TS 125 ösöm.
Nagyon szeretem ezt a motorkerékpértípust, ezért megfogattam magamnak hogy "hobbiszerűen" megszerzek minden információt és felkutatok mindenféle érdekességet erről, és más típusú EMCETT-ekről :)))
Kutattam és kerestem mig nem találtam képeket az 1960-as és 1970-es motorkerékpár-reklámokról.
ONNAN jöttem rá hogy valójában ezek mind mind rövidítések.
Így is tudtak eladást produkálni. Tudták ezt nagyon jól az NDK mérnökök is, de akkor és ott ennyire telt......ki tudja miért.... Sok tapasztalatot nem tudok leszűrni, egyszer mentem Trophy-val, 70 felett egész tűrhető volt, alatta viszont olyan volt mintha valami taknyos masszán motoroztam volna :-)
Pontosan. Csak Csepelen húsz évvel hamarabb alkalmazták a konstrukciót. Zschopauban tettek egy kanyart az Earls-villával, ami oldalkocsizni biztos jó, de én nem kedvelem.
ÁÁÁÁÁÁ, feladóóóm! Egyébbként erről a "Hlusztvisiák Gotthárt" jut eszembe, hogy "ilyen névvel tessék holnap jönni, akkor nem én leszek"- mondta a portás, a másik meg a rendőr aki áthúzta a döglött lovat a Rottenbiller utcába, mert annak a nevél le tudta írni. :)
Szimmeringnek ne a színét nézd. Motorkerékpár motorba Hő,olaj benzinálló szimering kell(nyilván). A hőállóság minimum 180-200 fok, ezt a viton anyagúak teljesítik, és mint Ggabbro írta ezek általában barnák, v vörösek, és öt hatsor annyiba kerülnek mint azok amiket egyes motorosboltok árulnak (2-300 Ft) Szerintem a világoskék a ketős tömítőajkú,(TT jelölésű ) az olyan 80-100 fokig 'hőálló', Berugótengőre alkalmas lehet, főtengelyre azonban SEMMIKÉPPEN NEM. NEmtom mz-ben mekkora vákuum van, simsonban 0,6bar, a nyomás meg 1,4 ebből a szempontból mindegy merre áll a szimmering. Gyurit +kerested a gyújtásvillantó miatt?
Könnyen lehet hogy Cam aro megmondta a frankót mi meg jól elvitatkoztunk rajta utólag :-) Az enyém lehet hogy most érte el azt a kopottsági szintet, aminél már beengedi az olajat. Ha ugyanennyi kopottságnál fordítva lenne benne, akkor már rég a keveréket böfögné ki, ezzel minegy használhatatlanná téve a gépet.... A kérdés viszont továbbra is kérdés maradt, és aki esetleg csak olvas, nyugodtan beszállhat és elmondhatja az elméletét akár a kifelé, akár a befelé jó mellett.
Amikor megvettem a gépet, a szimeringcsere volt az első dolgom! Én is kicsit meglepődtem, mikor megláttam, hogy kifele áll a rugó, de mivel a könyv is ezt írta, az újat is így raktam be! De amint a te példád is mutatja, rugóval befele is tökéletesen működik, úgyhogy passz...:)
Nem mondod! :D Amúgy ES250 nem egyenlő Trophy Sport. Szerintem van ES250/2 és ETS250 Trophy Sport. De Trophy Sprintről még nem hallottam, hálás lennék, ha küldenél róla képet. :)
A tengelykapcsoló oldalon a 29-50.409 jelű benyomótüskével benyomjuk a D25x72x7-es tengelytömítő gyűrűt (előzőleg be kell olajozni a tömítőajkat!). (A tömítőajak kívülre a tengelykapcsoló felé néz).
Őszintén lusti vagyok utánanézni, melyik ETZ-ről szól a vita, az idézet a 250-es könyvéből való.
Ha valaki nem hiszi, szívesen elküldöm mélben a vonatkozó oldalt, méreténél fogva ide nem tudom beszúrni.
Mellesleg nekem nem sikerült fordítva berakni :) Biztos nem volt "benyomótüském".
Na várjunk csak! Én nem állítottam, hogy szerintem úgy jó, ha kifele van a rugó, csak azt, hogy az ETZ-nél valamiért így csinálták. De hogy miért, arra még senki nem tudott nekem elfogadható választ adni.....
A Komárjaim akkor biztosan mind hülyék hogy ezt nem tudják, meg az összes többi motor is hülye, amiben mindíg is így volt beszerelve, de az én emzém is hülye, mert csak az utóbbi 2 hónapban "jött meg az esze" előtte (a nálam megtett) 7Ezer km óta nyoma sem volt ilyen problémának. Ne haragudj, de még mindíg nem értem hogy mitől törvényszerű az, ha a sima fele van kívül, akkor be kell szedje az olajat? ....mert szerintem az enyém csak szimplán elkopott és ez a baja, de tény hogy beveszi az olajat szíváskor, de kifelé nem buffog semmi az elősürítéskor, lévén ugyanúgy megvan az ereje, menettulajdonságokban semmi változás nincs, az egy jelenség ami problémára mutat az csakis az hogy okádja kifelé a hajtóműolajos füstöt....
NSBR szimeringről még nem hallottam, csak NBR-ről, ezek általában fekete színűek.... Ezen kívül vannak még Poliakrilát, Szilikon és Viton szimeringek, ezek közül a Viton a legjobb(hőtűrés, olaj/benzinállóság), általában barnás vagy vöröses színűek és jó drágák!:)
Az egy dolog, hogy neked ez a véleményed, az meg egy másik dolog, hogy a német mérnököknek nem ez volt!:)
Mivel a simm-ek rugós felének kell a nagyobb nyomású tér felé néznie, ezért én mindígy a forgattyústér felé nézve szerelem be őket. Az is tény, hogy mikor hozzám került a motorom, akkor kifelé nézett. Különösebb baja nem volt akkor sem.
Fontos az anyag, a gyártó a tömítőél, illetve a tengelyen nem lehet bemaródás, valamint, ha üt a tengely, akkor sem tudsz tisztességes tömítést elérni. Ha ezekre figyelsz, akkor nyugodtan szerelheted, ahogy én. 20.000 km óta semmi olajbeszipkázás...
Hirtelen azt hittem, hogy valaki az én nevemmel szórakozik. :)
Nekem a Trophyn kifelé van a rugós fele, a fekete anyagú szimmering így csak 1 évig bírta. A kék anyagú duplaélű már majdnem 2 szezont kibírt, és eddig még jó, (kopp-kopp :) ) ugyanígy beszerelve. (Ugye itt a váltóolaj keni a főtengelycsapágyakat)
Nekem is mondták, hogy a rugós felével tegyem befelé, de féltem, hogy a rugó esetleg leesik és akkor...
Ja, amikor szimmeringes lett, a váltóolajat a betöltőnyíláson nyomta kifelé.
Kinagyítva látható, hogy a rugós fele a szimmeringnek a kuplung, illetve a dinamó felé néz.
Tudomásom szerint a kétütemű motorok szimmeringjei (főképp)egyetlenegy fontos célt szolgálnak:
mégpedig hogy üzembiztosan tömíccsenek.
Köztudott hogy a blokkban a résvezérlésű kétüteműeknél a karternyomás elengedhetetlenül fontos a motor működése szempontjából. Tehát a simm.gyűrű tömít hogy a forgattyúsházban megnövekedett nyomás hatására a porlasztott keverék beáramoljon az átömlőkön keresztül az égéstérbe hogy ott mechanikai munkává alakuljon...
A simmering gyűrűknek van 2 oldala: egyik a sima kemény része(fedő), :)
a másik a feszítőrúgós oldala.
1. variáció: a rúgórészivel kifele áll:
Fontos tudni hogy a rúgó segíti a tömítőgyűrű élének az összehúzódását (tartását), éppen ezért a jelenség ilyenkor a következő:
Robbanáskor a megnövekedett nyomás a simmeringet kifelé feszíti. ezért fokozottabb az igénybevétele a tömítőélnek és a rúgónak is. Ilyen esetekben még működik a motor, de sokkal hamarabb megy tönkre---(hiába panaszkodva hogy "dehát nemrég volt cserélve"--)---tát mondhattyuk hogy az igénybevétele folyamatos, igy idővel maradandó alakváltozást szenved az él szintugy mint a rúgó.!
A megfigyelés: tengelyirányban kifúj, kisebb az elősűrités mértéke, kevesebb vagy egyáltalán nincs is "NAFTA".--- később a motor leáll és kampeca(jöhet a drága csere)
2.variáció: a rúgós részivel befelé áll:
Állítom ez a helyes beszerelési helyzete. A nyomás feszíti kifele a gyűrűt, de az él(a megfelelő állási szögében) fejti ki a "legjobb" ellenállását, és ekkor a rúgó még +ba rásegít a feszítésre. Ez hosszú élettartamra enged következtetni.
(Szervizes tapasztalatból mondom hogy a megfelelően beszerelt/nem ferdén áll a tengelyen, rúgóval befelé....stb/ simmeringek többsége a kereskedelmi forgalomban kapható rossz minőségű darabok miatt magába szivja az olajat+benzint és megdagad, már nem tömít tovább.
Sokan javasolták nekem gyártmánytól függően az NSBR --vagyis olajálló gyűrűket -melyek kék és zöld színben a legjobb választás.
Továbbá hogy kerüljem a fekete színű darabokat mert ha használom akkor hetente cserélhetem azokat....
/van benne valami/ --szegény kis KOMAR om bánta :((
Ha van itten szaki aki hozzá tudna szólni hogy mennyire fontos a simmeringek szinben és gyártótól függő megválasztása --AZT MEGHALLGATOM ÉS VÁROM VÉLEMÉNYÉT...
Amikor esztergályosként dolgoztam, akkor is voltak érdekes fazonok, halál f@szára kívántam az olyanokat, akik képesek voltak naphosszat ekézni, lábatlankodni a műhelyben, ráadásul sokszor kiakasztott a totális dilletanizmusuk.
ne is mondd, holnap jön egy kibaszott idegesítő "kuncsaft" vett valami szar Fakkrília 125-ös 2T határgépet, aztán kuplungkinyomócsapágyat kell benne cserélni. A buzija ohadt gazdag, és rohadt zsidó + egy köcsög, de ez még nem elég, nem lehet elküldeni, mert egy évik gaszogat utána, meg ha már ottvan a motorja mellett akkor minden második másodpercben elkezdd ugatni, hogy az úgy nem jó, meg ne csavarhúzóval szedjem le a kuplungfedelet és a többi és a többi... hozzon célszerszámot, és kinyalhatja... fúúúúú már most ideg vagyok, hogy belevágom holnap a lábába a kalapácsot :D
Nem hiszem..... sott, az uccso baja lacosnak a megallogatasok voltak... es en / is / irtam, kifogyhat az uza a karbibol... az pedig szegeny kevereket eredmenyez...:))
multkor már kicserélted, azt mondtad. legalábbis úgy emlékszem. 0,22-es de nem kell semmit mondanod, csak hogy MZ kondenzátort kérek, gyárit. mert az van. csak abba nem csavar kell már, hanem anya kell rá.
A szimeringes témában viszont kifejthetnéd a barátunknak hogy melyik merre áll, ha jól emléxem épp te kérdeztél ilyesmit a múltkor hogy miért van "fordítva" a kuplungoldali szimering....?
hali, valaki reszelt már KI etz hengefejtetet?(a beömlőnél van az a tuskó, bütyök), várnám a tapasztalataitokat,,, és még egy , melyik oldalon, hogy álljon a főtengely szimering???? nehogy el k.rjam.. de nagyon :D - aki vágja dobjon mailt... kösz.,..
Kálmán bá! Már késő! :-) ......csak érjek haza, gyorsan kitaszajtok mindent a garázsból, hogy legyen helyem csettegőt építeni az ETZ-ből :-))))) Óóóyeahhhh :-))
Nyolcbetűséknél biztos örülnének egy ilyen képnek (emzé képér' sokszor morgás van, de ebben az esetben........:-)))
haver Kanuni MZ-jén elektronikus a ford.szám mérő és az is 6500-at mutatott akkor mikor véletlenül sikerült öngyulladásos égést generálnunk benne, ez volt a max fordulat.
Köszi a Cordurás kérdésemre a válaszokat.
Nagyon elharapóztak itt a Pannóniás hozzászólások, csak nem rájöttek arra, amit mi régóta tudunk? :))
Ffffelőlem aztán kertikapát is építhet belőle (bár arra jobb a Pancsi:-)))), bár ha szétk_rja az üresben vinnyogtatással, akkor még arra sem lesz érdemes.
....sztem Mzre, kisebb elektronyos reccerekre eselyed sincs...:))
viszont lehet tevedek.... pedig oreg mozigepeszbacsi vok...:)) oszt a regi mozgokepvetitogipekben xenon ego vot... barom sok hutessel, hatalmas amperral... hogy raktak ezt bele ajutokba?? Nem tom...nem is erdekel...:)))
hali, valaki reszelt már etz hengefejtetet(a beömlőnél van az a tuskó, bütyök), várnám a tapasztalataitokat,,, és még egy , melyik oldalon, hogy álljon a főtengely szimering???? nehogy el k.rjam.. de nagyon :D - aki vágja dobjon mailt... kösz
A halogen ego csak /:)/ annyibol jobb, hogy az izzoszalrol parolgo wolfram, nem az ego burajan rakodik le, hanem visszaepul a szalra..szval... halogen ego nem feketedik be... tobbszorose az elettartama, es az elso pillltol, az utolsoig, ~ugyanazzal fenyerovel muxik....
Jó estét az Uraknak! Ma utánajártam az első világítás áthalogénesítésének. Azt mondják a Négykelemennél, hogy a foncsort is ki kell cserélni. Foncsor 2600 környéke, izzó 800, csatlakozó meg 200 Ft. Szóval olyan 3600-ból megvan az egész. Kb. hány százalékkal lesz jobb azonos teljesítményű izzóval a világítás halogén esetében?
Uresben koppannia kene a mutatonak.... szval, 9-10 k korul....
Lehet valoban csak az orad szar.... de ha valakinek ora kell, hogy "erezze" a kulonbseget 6k , es 9-10k fordulat kozt.... akkor javasolnam inkabb szerelo foglalakozzon, a problemmel..
A gyujtas problemak mellett,, azert en megtovabb fajditanam a szived..:))
"" a fordulatot ezen a fordulaton pedig durran is egy párat, amikor esik vissza a fordulat akkor pedig a blokkban koppan valami szintén egyszer kétszer.""
Ilyen jelenseget produkal szegeny uza/levego keverek is...
1 szval.. sztem nem jo ez a fordulat.. valami beteg.
Uhum.... pl. az " eneklo furesz"/ Singing Saw. ha jol irom../ :DD
15k koruli fordulat, LE re nem emlekszem.. 3 hengeres 2T moci volt, amin az elso fekvo henger , mint kompresszor mukodott, es toltotte a maradek ketto cilindert..
/megpersze gondolom mas fajta is volt a "tarsolyukban" /
A kondenzátor feladata lényegében a +szakító szikrázásának csökkentése, értéke tapasztalati érték, nem lehet túl kicsi, mert akkor továbbra is szikrázik(kicsit mindenképp), de túl nagot hsználni sem érdemes, mert ez meg a töltögetése miatt zabálja a gyujtásteljesítményt. Elektronikai kondenzátor nemjó, mert annak magas az esr értéke. (egyenértékű ellenállás) Az az érték amit javasoltak az általánosan használatos .
Lehet hogy tényleg ez a baj, én is gondoltam már rá hogy valami kontakt hibás lesz ha magasabb fordulaton jobban rászkódik a blokk, meg a megszakító is hajlamos a beégésre hiába jól van beállitva a gyújtás.
Ha csavaros a kondi közepe, egy pillanat alatt túlhúzod és megszakad. Normál üzemben összeér, de melegen, vagy nagy fordulaton már nem bírja. A megszakító beégés szikrázástól van, az meg kondihiba. Trabant-Wartburg kondi jó bele. Kb 0,22 mikrofarados. Autósboltban kapsz.
Rege következik: a nyáron is csinált olyat a motor hogy ha kipörgettem hirtelen , vagyis előzgettem húztam neki 5-10 perc alatt besült a megszaító, akkor még nem tudtam hogy az olyat is tud, kicseréltem mindent köztük a trafót, kondit, stb csal pont a megszakítót (ami régen elhasználódott) volt azt nem. Aztán megint előjött a baj és akkor jöttem rá hogy mi a bibi, szar volt a megszakító, meg a gyújtás emiatt nem ott volt ahhol lennie kellett volna.
Ebből arra akarok kilyukadni hogy nem amiatt kell szerelnem állandóan a motort mert amikor jó akor is hozzányúlok, hanem azért mert folyamatosan és rendszeresen a 17 évnyi nemtörődés (előző tulajok) hibá mind most jön elő.
Oké eltértem a témától, tehát a kondi sárga tetejű valami kapacitás is jelölve van rajta, valójában nem tudom hogy minek kell oda kondi, de valaki majd elmondja nekem remélem, nem tudom milyen gyártmány nincs ráirva, mit lehetne vele kezdeni?
Jah igen és csavaros a vége, tehát a vezetéket csavarral fogattam oda rá.
Ellenőrizd a gyertyahézagot. Vegyél a gépbe új kondit, és ha csavarral menne bele a közepibe a vezeték, akkor se csavarozd hanem forrasszad. A magas fordulaton levágás és dadogás az esetek nagy részében kondi hiba.
lacos. első körben, nagyon egyszerű, vedd ki a gyertyát, és az elektródahézagodat vedd egy hajszállal kisebbre. ezt úgy teszed hogy megfogod a porcelánnál, és egy akkorát vágsz vele a föld eletróddal a blokkhoz, hogy kb egy papírvastagságnyit mennyen közelebb. magyarul csak finoman :) De jó lenne ha felvennéd videóra, és elküldöd msn-en. többet lehetne mondani.
oké. egyébként ahány tz-t láttam még, a műszereknek annyi baja volt csak, hogy ingadoztak. mert olaj nélküliek voltak a spirálok, vagy már bolyhosodtak. egy új spirál+pucolásá+olaj csodákra képes!
Megszakítós gyújtásom van, bocs ha téged megsértettelek csak Zoli T5H-nak olyan különleges hangvitele szokott lenni és próbáltam az ő szavaival válaszolni :-).
Az ilyen válaszokat is szeretem, erre csak azt utdom mondani hogy neked a bitumen is jó a gépbe mint kenőanyag, de én szeretném hogyha már ennyi időt és pénz áldoztam a gépre akkor menjen már ugy mint azok a TZ-k amikkel a Hungaroringen szoktak menni, mert ugyebár azok is tuningtól mentes tökéletes beállitott alap TZ-k.
(Ha nem megy ugy az sem nagy baj, mert nem tudom azok mennyire mennek jól).
Látom többeket is érdekel a probléma. Köszönöm a hsz-eket.
Nos a gép azt csinálja hogyha üresben álló helyben húzok neki egy csutkát, akkor 6500-nál nem pörög tovább mintha egy szabályzó leszabályozná a fordulatot ezen a fordulaton pedig durran is egy párat, amikor esik vissza a fordulat akkor pedig a blokkban koppan valami szintén egyszer kétszer.
nagyon szépen és gyorsan veszi a fordulatot de szerintem a "relytélyes leszabályzásból" származott multkor is a probléma, vagyis hogy hosszas húzatás után leállt a gép.
Mielőtt valaki motorgyilkosnak titulálna, elmondom hogy csak kiváncsiságból pörgettem ma elősször a gépet 5500 fölé, természetes normál körülmények között nem pörgetem 6000 fölé mert nem is prög már jól föl 5000 fölött (5000-ig jól emelkedik a fordulat, de utánna terhelés alatt már csak nehez megy fel 6000-ig).
Remélem elég adattal szolgáltam ahhoz hogy tudjatok tanácsot adni?
Mellesleg Lacoska! Fogadj meg egy tanácsot! Öregapám szokta volt mondani: Fiam, ne akard megtudni, hogy mennyit bír a lovad, mert amikor megtudod...........akkor szakadt meg!:))) Tehát csak azt akartam mondani, hogy a Te motorozós-szerelős tudásoddal elégedj meg azzal, hogy egy átlagos TZ-d van, ne akarj állandóan igazán spiccen lévő motorban gondolkodni. Ezt tényleg jóindulatból mondtam!:))
Természtesen igazad van, hogyha dadog, meg harákol és köpköd más a helyzet. Lacos kolléga azonban csak annyit mondott, hogy nem pörög többet 6500-nál. Én erre mondtam, hogy nem sokkal marad el a gyáritól, ráadásul az óra is pontatlan lehet.
Mondjuk én szeretném, ha 6500-nál azt mondaná, hogy bramm :) Ott már inkább vííííííí
na pont ez a hülyeség. hallani kéne, hogy hogy nem pörgi azt ki. ha csak egyszerűen. braaaaaaaaammmmmmmmmmmmmmmmmm kiforog, de nem dadog, akkor le van szarva (bár én finomítanék akkor is rajta) ha meg brammmmgjognhbsyékhgAERHGAEGREÉBHGBÉSBGRWÁANGÁKÍBNÁD va, magyarul össze vissza dadog akkor melózni kell.
Nagyon köszönöm, ilyen lényegretörő és kielégítő választ vártam!
Amugy tényleg ugyvan ahogy mondod akármennyire figyeltem oda az összeszerelésre meg az alkatrészek minőségére, most is csörög benne valami a kuplungon meg a suberen kívül, egyébként jól húz, van benne kompresszió, és remélem a mulkori leállásos téma sem fordul elő többet.
A szaki 7-8 ezret mondott, ehhez képest a tiéd 6500-at pörög egy olyan óra szerint, amiről köztudott, hogy nem feltétlenül az ősméter platina-irídium (?) rúdjával egy vitrinbe való, már ami a pontosságot illeti.
Én azért az 500 fordulat különbségért még gépelni sem lennék hajlandó. Más kérdés, hogy - szerintem legalábbis - még mindig kíméletes hajtást igénylő, már majdnem bejáratott blokkot sem lennék hajlandó csutkáig pörgetni, csak hogy megtudjam, mennyi az annyi.
Szerintem ha egyéb probléma nincs vele, akkor ne foglalkozz vele. Ha meg egyéb probléma van vele, akkor foglalkozz azzal az egyéb problémával.
De ne azzal, hogy az utángyártott alkatrészekkel végzett maszek felújítás hajszállal alatta marad a gyári alkatrészek minőségének, összeszerelési pontosságának és terhelhetőségének. Ezt ugyanis szerintem el kell fogadnunk sajnos.
F_szt izgat hogy mennyit pörög. Jól húz, jó benne a kompresszió? Akkor legyen elég ennyi, engem ugyan nem izgatna hogy "mennyit pörög", 5500-nál jobban ritkán forgatom, vésebesség próbánál meg inkább a sebességmérőt néztem ami csalt :-)
Segítségre lenne szükségem! 250-es TZ-ről van szó. A kérdésem az lenne hogy menyit kellene és mennyit pörög le a gyakorlatban egy ilyen motor üresben álló helyben? Csak azért vagyok erre kíváncsi mert nekem a szaki akit tegnap kérdeztem a gyújtás beállitásról azt mondta hogy 7-8 ezerig ki kell pörögnie akkor van a gyújtás meg a karbi jól beállitva, meg jó a gyertya. Nekem most ehhez képest max 6300-6500-at pörög le, pedig tegnap beállitottam a gyújtást is. Azt is mondta hogy ettől is lehetett az a probléma amiről multkor kérdeztelek titeket. Ha gond hogy ennyit pörög akkor kérek mindenkit adjon tanácsot miket kellene felülvizsgálni a hiba elháritásához!
A kétbetűsök 3betűs altipusából kevés az amelyikben nem áll keresztben, nem a stabilitás mintapéltánya a váz-lengővilla páros..... sajna.....de nem kell bukni vele, meg hanyagolni kell az egykerekezést, akkor nem lehet baj...
Mindenesetre a bölcsőváz az bölcsőváz....ezt el kell ismerni....az mindíg stabilabb marad.
Teljesen igazad van, tudni kell hasnyálni, különben nem ér rigófüttyöt sem. Amiket azonban a netről INGYEN le lehet tölteni, azok álltalában(amiket én ismerek) nemsokmindenre jók, igen primitívek, némelyikük legfeljebb a specifikus időterület közelítő számítására alkalmas(bimotion).A komoly szoftverek amikkel versenyszintü (de nem profi!) motort lehet tervezni több százezer forintnál kezdődnek, és mint minden másban itt is a határ a csillagos ég. Amatőr(hobbista ) szinten a MOTA már megfelelő, bár ennek is vannak hiányosságai, a Magyar tuningmesterek és hobbisták egy része is ezt használja, ennek van demo verziója ,az ingyenes.A teljes változat néhény éve 70k volt, most nemtom mennyi.Köbcentit valóban csak a mégnagyobb köbcenti pótolhat, és a szoftver nem minden, ez tény.
Szia! Én a nadrágot ki szoktam mosni, csak a protektorokat veszem ki előtte. (kabátom nem cordura, azt csak azért nem :) ) Nem áztam el vele komolyabban, nem saját tapasztalat, de állítólag a vízhatlansága veszít a mosástól, ami ápolószerrel visszanyerhető.
Vagy még egyszerűbb: a mindenféle egyenletek fenn vannak a neten meg benne a szakkönyvekben. Be lehet programozni Excelbe, Mathcadbe, Matlabbe. Nem baj, ha mezítlábas, csak tudja, amire szükség van. Minden villáskulcs annyit ér, amire a szerelő használni tudja.
Nyomatékemelésre: - nagyobb hengerűrtartalom (köbcentit csak köbcenti pótol...) - mechanikus kompresszoros feltöltés (... vagy kompresszor...) - turbó feltöltés (...vagy turbó)
Ezek közül legegyszerűbb felfuratni a motort x köbcentivel nagyobbra.
Kompresszorral a DKW játszott a háború előtt. Onnan lehetett messziról megismerni a versenygépeiket, hogy kb. kétszer akkora volt a tankjuk, mint a négyütemű versenygépeknek. Vajon miért? :-) Rettentően mentek egyébként, az biztos.
Turbót nem szeretnek keverékolajzású gépekre rakni. A legenda szerint a turbina járókereke utálja, ha kátrány rakódik rá. Meg aztán a kis kétüteműek kis tömegáramú kipufogó gázánál elég rozoga a turbó hatásfoka.
Szoftver annyit tud, amennyit a tervező mérnök belerakott. Közelítésekkel, elhanyagolásokkal. Finomhangoláshoz minden esetben fékpad kell, és bűvöskezű szerelő. Tisztán szoftverrel nem lehet hangolni. Tisztán kézi úton lehet, de idő és türelemigényes. Szoftvert használni úgy érdemes, ha tudjuk, hogyan működik és milyen elméleti háttér van benne.
Kétütemű bűvölő szoftverdarabok ingyér is vannak fenn a neten, rá kell keresni. Aztán meg tudni hogyan felhasználni.
Sajna mikrofonom nincs, uh ott is írni kellene.Az előbb írtamegy hosszabb magyarázatot ami elveszett, mert ledobbott ez az izé.Nagyjábol annyi volt a lényeg,hogy széria motorból van amit meg lehet csinálni, van amit nem, mert egyszerüen"nem adja ki az anyag, "hogy úgy mondjam.Nem lehet így szemlélni, hogy nagyobb nyomatékhoz mi kell, a motor komplex remdszer, minden hat mindenre. Hacsak a hengerhez lehetne nyúlni, én az öblítés hatékonyságát növelném meg, az eredetihez hasonló vezérlési szögek mellett.
figyu.... nem vok jo irasban,, es faraszt is.... van msn cimed? mert ha van, es nem irni kell,hanem beszelni... akkor majd ott jol ossze tudunk ugatni! :)))/
Ja.. es ez hszed eleg hablatynak tunik szamomra... de lehet, hogy csak simpl hulye vok hozza...:)))
De erre pl, megmagyaraznad, mit dobna a progi..??:
""motor rugalmatlansága,a nyomatékcgörbe erős húllámzása,""
Szval, progi szerint, vagy szerinted, vagy tuji muvek szerint... mi erre a megoldas?
Ne a hablatyot ird! Hanem azt, hogy hogyan lehet ezt egy tuning mocinal kikuszobolni....akar konkret peldaval...
Az én pannóniám előző tulaja erdész volt. Bár biztosan nyomatékosabb egy mz-nél, azért érdekes lehetett ahogy egy P10es kasztnival krosszozik az erdőben - mesélt pár bukós-motorbólsaratkivakarós sztorit. :)
Amúgy még a határjáróépítésnél érintettük a fogaskerék témát. Ez sem rossz:
A 80-as évek közepe óta, mióta a motorokat a tervezéskor nemcsak mint hűerőgépeket, hanem mint áramlásteni egységeket vizsgálják, és főleg mióta van számítógépes modellezés kiderült egy s más, volt jócsomó tervezési dogma amiről kiderült hogy tévedés. Léteznek amatőrök számára is elérhető tuning programok, amikkel szimulálni lehet a motorok legapróbb viselkadési sajátosságait is. Ezek a programok azonban hasznavehetetlenek az alapvető fizikai-kémiai összefüggések ismerete nélkül. Régen eljárt már az idő, a házi tunninngok azon fajtái felett, amik csak egy keskeny sávban, csak a teljesítménycsúcs közelében működtek helyesen, ezeknek a legalapvetőbb hibája a motor rugalmatlansága,a nyomatékcgörbe erős húllámzása, és az égési csúcshőmérséklet kézben nem tartása volt. Mára a programokkal mindez érthető tervezhető, kalkulálható. Minden tiszteletem azoké a régi mestereké, akik szinte 'vakon' , érzésre, képesek voltak jó motorokat csinálni.
Tud valaki bevalt receptet mondani 2T NYOMATEK emelesre?
Mert anno en nem betonon nyomtam, hanem erdoben... es ott inkabb nyomatekra volt szukseg, mint 10 ezreket forgo motorra....es tan.. van ilyen erdeklodes is....
emzolitol kerdeznem.. a 10 -16 LE simorol.... mi benne a gyari alkatresz???
Es miert problem a kuplung?
Eleg sok hely van az 51 es simoban a bovitesehez...
Ha anno a tuning etzk mehettek a nagy kerekre szerelt 50es /!! / simo kuplungal akkor hol is van a problem a simo kuplungal?
A masik amit nem ertek ... hogylehet egy tuningot szamolni?? vannak persze elmeletbe atultetet gyakorlati tapasztalasok. es forditva is tan...
na de, ha van egy progim, akkor en mar minden motor optimalis tuningjat kitudom szamolni?? 50 ccm tol- ~250 ig? mert ha ezt igy gondoljatok.. akkor en ezt nem ertem...
nekem az a jó a kis sámsonon, ha éppen feljebbemelem a gázkarral a fordulatot az alapjáratnál és már mehet is be kettőbe, és nem mekeg-makog közbe hanem csak halkan húz :P
már + bocsáss de ez tévedés.Tujinak többféle tuningja van adott tipusokra, éles és kvésbé éles.Azt hiszem, a 10, és a 16 lóerős simsonjaira nem mondhatod hogy 20 százalékkal kisebb a nyomatéka. Ezzel PONT A LEGFŐBB PROBLÉMA A KUPLUNG, AMI képtelen átvini a TÖBBSZÖRÖSnyomatékot.A 6 lóerős utcai motoja TELJESEN AZONOS fordszám tartományban (is) sokkal nyomatékosabb mint a gyári, csak tovább forog. De én vagok a hülye hogy vitázom,Ameddig volt simson kupa, elöl jöttek a speciálmotorok, utána Tuji motorjai.
""A tuning kipuffal tipikus kétütemű versenymotoros nyomaték és teljesítmény görbéket kap. A széria motorhoz képest adott tartományban kb 30% nyomaték és teljesítmény csökkenés, majd 10-20% körüli teljesítmény növekedés kicsivel a széria motor max fordulata felett. Ki-ki eldöntheti, jó-e ez neki."""
Igen.. innen elvesz, amott hozzarak.. ez a tuning sajna..
Errol pofazok mar nem tom miota... es most egy Pancsis mondja meg a frankot!!
Azert gondoltam, pl a 24 es mz karbira, mert kissebb ugyan a te pancsi karbidnal.. de lenyegessen jobb az allithatosaga.. porlasztasa..es tobbre tartok egy jol beallitott motort, mint egy szarul allitotatt, nagyobb torokal...:)) ha a nagyot hozza tudod tokeletessen loni... akkor ok.
Fogyasztas a tokomet erdekli tuning motornal.. akit erdekel, az ne tuningoljon..:D
""
Minél nagyobb torokátmérő-> kisebb részterhelési teljesítmény ,nagyobb csúcsteljesítmény ,jobb túlforgathatóság
Kisebb torokátmérő-> nagyobb részterhelési teljesítmény ,rosszabb túlpörgethetőség , kisebb csúcsteljeítsmény.""
Ebben van valami... de azert en nem altalanositnek.... csunya szo az a "Minel".
Beleolvastam az írásaiba. Nézzetek bele ti is, tanulságos. Valószínűleg ügyes kezű szakember. Azonban ír néha olyanokat, amitől minimum kidülled a szemem... :-)
A tuning kipuffal tipikus kétütemű versenymotoros nyomaték és teljesítmény görbéket kap. A széria motorhoz képest adott tartományban kb 30% nyomaték és teljesítmény csökkenés, majd 10-20% körüli teljesítmény növekedés kicsivel a széria motor max fordulata felett. Ki-ki eldöntheti, jó-e ez neki.
Ez a pannonia hengerfej, ez olyan mint a vicc: Bemegy márc 16.án Petőfi a Pilvaxba,a pincér kérdi- Na,Sándorkám,egy jó unicumot?-Ugyan hagyd már Józsi, tegnap is mekkora balhé lett belőle!
Békésben több általa tervezett motor fut, vagy olyan amibe besegített.Én álltalában csak a hülye ötleteimmel traktálom, afféle brain-storming,vagymi, keretében,mert én mostmár évente 3-4 motornál többre nem érek rá.
Tuji oldalanak a linkje megtalalhato a http://sallay-tuning.mailpont.hu oldalrol! (bocs, mobilrol netezem es nehezkes megneznem, az oldalon meg tuti fent van!) Dreamer
Tuji tuningszakember, aki szamitopepes programok es tapasztalatai segitsegevel kesziti tuningjait. Regebben motortuningal is foglalkozott, manapsag elsosorban kipukat keszit! Persze o sem tevedhetetlen! 70 ccm-es Simsonomra egy 50-es nagyfordulatu dobot tervezett! Dreamer
Hat, baratom itt, is ittvagy? Szegeny MZ-sek, jol megalldotta a sors oket, egy egeszseges onbizalommal ellatott emberrel. No azert a szavaid kozott, imitt, amott igazsag is lapul,
csak ki kell bogozni! Sok sikert! Dreamer
Miután annyit hivatkozol rá, elárulnád itt a nagyérdeműnek, hogy ki is az a Tuji. Már elnézést a tájékozatlanságomért, de úgy gondolom, addig nagyon műveletlennek tűnök, amíg ezt meg nem tudom.
Urak, van az életnek rengeteg területe amihez sötét vok mint az éccaka, ez a számitógép izé is ilyen, hát mondjátok + nekem lécci hogyan frissül ez ez oldal kilépegetél nélkül?
Ez a kurva amolyan humorféle akart lenni. Specialista ugyan nem vok,(az Tuji) igaz, Talmának szereltem (biztonságizárat) :), de valóban én a 'pöcsköszörüket' szeretem, Tulképpen nem is vagyok való ide, mert mz motorom nincs is.(simson honda suzuki)
Kurva , például nem voltam:)Godolom a motorostéma jobban érdekel:) Szóval: az első 5 évben megtanultam szerelés után kezetmosni.:) Volt panni-robogó, riga mittomhányas, szinejawamustang, 'svarbli', verhovina,komar pony,51-esek, ezeken volt munka mindíg, saját káromon,meg Tujutól tanultam a gyakorlatot, az elméletet meg olvasom vagy kérdezem.
Én is nagyon örülök, hogy ilyen tartalmas hozzászólásokkal gazdagítasz bennünket. A Pannóniások is sokat tanulhatnának tőled, de hát az egy ilyen MZ-gyújtogatós társaság, mi tegyünk?
Az amatőr szerintem sem jelent hozzá nem értést, pl. a rádióamatőr igenis profi módon csinálja amit csinál.
Annak azért örülnék, ha kifejtenéd, 25 éves tevékenységed alatt mivel foglalkoztál.
Köszönöm szépen, te vagy onnan az első, azok közül akikkel vitáztam, aki belátta, hogy nem vok teljesen hülye.Nem akarok átbeszélni egy másik céghez, ezért ezt nem fejtegetem tovább, de azért olvasom őket is, csak nincs mit írnom oda. Vannak emberek akik ha belegebednek sem képesek elismerni hogy tévedtek, mert azt hiszik ezzel csökken a nimbuszuk, pedig nem, épphogy ettől nőne, hogy valaki képes elismerni hogy tévedett.(bocsánat mégis átbeszélek, pedig ez bunkóság,többé nem fordul elő)Nem az számít , hogy valaki hány éves, és hány éve motorozik,hanem a hozzáálás, hogy profi amatőr akarok e lenni, vagy nem. Van egy barátom, aki 3 éve még egy gyujtást nemtudott beállítani, mamegmár többet tud mint némelyik lelketlenebb szerelő, még néhány év és a legjobbak között lesz, és én büszke leszek rá, hogy tőlem is tanult valamit. Bocsánat a hosszas offolásért.
Hát ez az...gondolhattam volna. A szocimotoros oldalt alapjaiban kedvelem, de sajnos negatív példának se rossz a tekintetben hogy az internet jó dolog....csak a hülyeség is gyorsabban terjed rajta.
Ha egy belevaló hőértékű gyertyából tetszőleges típust választasz - esetedben 260-as, de 225-ös is teljesen jó - (nem sérültet persze) akkor az a fogyasztásba nem szól bele.
emzoli: Mélyen egyetértek és egyben hamut szórok a fejemre és megkövetlek, amiért Pannóniáéknál "rádförmedtem".
Némelyik gyertyával valóban benzintakarékos a motorkerékpár, leginkáb azzal amelyikkel nem indul be. :) A mai modern gyertyák, míg meg nem hibásodnak, nem befolyásolják a fogyaasztást.Amelyikkel a motor kihagyásokkal üzemel, az vagy élből selejt, vagy már elhasználódott. A gyertyák ára , elsősorban a felépítésük bonyolultságától, minősége ,az őket felépítő anyagok és tehnológiák árától , bonyolultságától függ. Egy hagyományos felépítésű motorba, amiben még nincsenek bonyolult elektronikák,szenzorok, kompóterek, miegyebek, teljesen fölösleges bonyolult felépítésü, drága gyertyát hasnyálni.(iridium elektródájú,zavarszűrős,kúszószikrás)A volt szocialista a motorokba a kutya közönséges gyertya tökéletesen megfelel.
Urak, ha jól tudom akkor a Ts 250-esek főtengelyén a generátor forgórésze egy kis pöcökkel volt megvezettve ugye?? Nem olyan félhold alaku ékkel mint etézéken... Mert akkor nekem "sajnos" nem ETZ főtengő van a gépbe...
a bal kezedet ne mozgatod, jobbal leszeded a seeger-t róla, és beteszed középállásba. ha ott nem jó amondó vagyok, hogy a seeger-t tedd eggyel feljebb a középhez képest. valahol itt jónak kő lennie
Remélem még ma tud valaki segíteni: a problémám az hogy nem tudom hogy 250-es ETZ karbijában a subertűnek melyik rovátkájának kell beakasztva lenni, ha valaki tudja akkor azt ismondja meg hogy felülről vagy alulról kell nézni hogy hol van beakasztva?
Úgy értettem, hogy az árához képest üzembisztos az isolator mint márka, én évente lecserélem mindíg a gyertyáimat és az összes bowdent, így nem ér meglepetés a szezon közepén.
Ha landó ember, ha nem tudja +mérni leszedi a hengert, és elviszi tujihoz ,aki + méri,(ha még nincsenek meg az adott tipus adatai, ha megvannak látatlanban is megy.)
Az alumínium kinyomólap hibátlan megoldás,soha nem megy könkre,még az erősebb rugókkal is hibátlanul tud üzemelni.és könyebb mint a régi öntöttvas.Annyiból rosszabb mint a régi,hogy sajna normál csapágyat tettek bele,nem pedig olyat mint a régiben,és ezért akár egy-kéthónap múlva,már hallani lehet a zörgését,de ettől függetlenül,el tud menni simán 50000km-is a csapágy.
Szükségem lenne egy képre, ETZ 250 tulajoktól, amikor le van véve a kupplung oldali dekli.. Meg ha valaki szedett már szét kupplungot darabjaira, az megmondhatnáá hogy milyen anyagból van gyárilag a nyomokarima?? Mert én szétkaptam az enyémet, de az valami szar aluminium v. szilumin anyag, nagyon gyengének nézem...
ha valaki tud segíjje ki:)
Zs.
Itt vannak képek a nyomókarimáról, egy van egy TS-é is, az masszívabbnak néz ki, bár a kettő súlya között hatalmas különbség van
A gyertyákkal kapcsolatban ez saját tapasztalat vagy fékpadon mérted? Csak a bemutatkozásodban jelzett 25 év tapasztalatra akarok utalni. Ennyi idő alatt bizonyára sokféle motorban, sokféle gyertyát próbáltál.
Gyémántporos reszelőt én uoljára kínai piacon vettem,de biszti árul ilyet minden komolyabb szerszámbolt, pl fétis, nóniusz, de lehet hogy a 'zombi' is árul, ott nem is próbáltam,eseglet gyáli piac.
Én mindig is Isolator-t hasnyáltam, kivéve mikor "baknyot", nem a márka számít, van olcsóbb, és drágább, üzembisztosabb és kevésbé üzembisztos, azonban egyet nem ajánlok a bosh-t, nemkem ezzel a márkával csak bajom volt, ráadásul a számozása is fordított(nagyobb hőértékű a kisebb számu),nem szeretem.Brisk katalógusom nincs, de a márka +bízható, a lényeg hogy léghűtésesbe való +felelő hőértékü legyen.
Belepakoltam a farbiba egy felujítókészletet és egy 125-ös főfúvókát (ETZ250). Most már csak az a gond hogy nem tudom belőni jól az alapjáratot, segítene valaki hogyan lehet a legegyszerűbben jól belőni?
A 125-ös fúvókával egyébként jobban pörög fel a motor mint a 130-assal, és még a 18 helyett 19 lánckerékkel sem érzem hogy elgyengült volna. (Ez azért függ öszze mert eddig 130 fúvóka és 18-as lánckerék volt fenn).
Éppencsak a lényeg maradt le, hogy hova fordulhatsz! Megfelelőképpen méretezett kiput a rutinos tuningmesterektől tudsz szerezni, ilyen Pl Tuji, megmondod mit szeretnél és megcsinálja, kapsz a tervhez mindenféle görbéket, várható teljesítmény , nyomaték, csúcshőmérséklet , mifene, ha nemtudod megcsinálni, a kivitelezést is vállalja, Tuji@ chello.hu -ra irhatsz neki mailt.
Házi rezóknál, amik kellő hozzáértés nélkül készölnek ez szokott lenni, ha lenne hőfokmérőd láthatnád hogy nemcsak nem megy,de még melegszik is abban a tartományban, mert a nyomáshullám valszeg túl korán ér vissza, vagy túl intenzív, ezért azt is visszatólja a hengerbe amit nem kellene. Ezen a kúpszögek csökkentése, vagy r több kisebbből öszerakása segít. Valszeg a végcső vagy rövid, vagy túl nagy atmérőjű, eseglet az egész rendszer túl rövid.
Ngk-nál az első betü a méret: B egyenlő M14, második a szerkezet(P) jelen esetben előreálló elektródáju, neked nem ilyen kell, a szám az a hőérték(6), de neked asszem inkább 7-es kellene, az utána jövő betzü a menethosszra utal (h) 12,7 mm, akövetkező betü a belső szerkezet, nálad s mint super, ez rézbetétes középelektróda. Tehát a P, és a hőérték nem stimmel.(ettől még a motorosboltok némelxike lelkiismeretfurdalás nélkül árulja sajnos)
Hali! Lenne egy problémám a 150-es ETZ MZ-mel! Mégpedig az, hogy gyorsuláskor minden sebességi fokozatban kb fél gázig jól gyorsul, utána "elveszik" belőle az erő, és a gázkar utolsó 1/3 állása után már nem is gyorsul. Nem tudom hogy milyen hiba idézheti ezt elő. Már állítgattam a gyújtást is, de nem tudom pontosan, hogy hol lenne a helye. Rezo kipufogó (házi tuning) van rajta ha ez számít. Már kicseréltem a gyűrűket is hátha a kompresszió szötött volna el, de ez sem segített rajta. Nincs több tippem a hibára, ezért kérem aki tud segítsen!
Egyszer már itt a fórumban feltettem ezt a kérdést, és azt monta rá valaki hogy a kipufogó a hiba, nincs behangolva. Hogy kell behangolni? Szerintetek is ez lehet a hiba? THX!
Eltásak, Oktatás.! :) Civilizált gyárakban, ahol nem fűzfakunyhóban "gyártják" a motorokat, a lánkerék felülete nem mart, hanem közörült(kellene hogy legyen), ahogy a nagyfordulatú motorok váltókerekeit sem lefejtőmaróval csinálják. A köszörült felületet legjobban gyémántporos reszelővel lehet utánozni.M ár a simsonosok is kérdezték, hogy néha nem gyomja e a fejemet a glória, hiszen folyamatosan kinyilatkoztatok.:) Amit biztosan tudok, az kijelentőmonat, amit +nem, abba vagy nem pofázok bele, vagy odaírom,hogy "assszem". (ez csak ritkán ferdül elő. :)))
Azert valjuk be oszinten.... azert neked is van...1 fele, furcsa modorod.
Ami nem biztos baj.. de megkell szokni...:)) / en sem panaszkodhatom ilyen teren..:)) /
a gyemantporos reszelon pl, en is sokat nevettem....:))) megszakito wolframjahoz valszinu kelhet, de 1 szaros utan gyartott lanckerekhez?? :) OO nem.... oda jo a
Made in China is....:)))
motorokrol beszelnel.... akkor beszelj...de ne oktass!! Mondj,,... vagy kerdezz!
igy mar tobb embert fog erdekelni..:)
Megkulonben is...... szombat van... es en ittas... :)))
Latod? Mar ez is eleg durvan jon le.... ""bizonyos szinten aluliak.""
Tan ezert nem csipnek igy kezdesbol... gondolkodj el..... ez itt egy ovi... van felso csoport, es van also csoprt.. nem az a lenyeg ki, mit tud.... hanem , hogy nagy csoport, vagy kis csoport..... es ez nem a tudason mulik... hanem a hszek szaman, es minosegen.....
remelem erted... nem kioktatas... inkabb csak bevezetes a forum rejtelmeibe......
meg irok majd ezzel kapcsban... demost mennem kell..
Vannak a földlakók közt olyanok akik +tudnak sérteni, egy bizonyos szint alattiak viszont nem. Kérlekszépen nemhiszem hogy erre az itteni urak kíváncsiak , nem folytathatnánk valami motoros témáról eszmecserét? Bár én nem mondhatom + neked hogy miről akarjál beszélni, a motorokról én szívesebben társalognék.
Már nem vagyok itt, mentem aludni, kustibról már régen halottam, azóta már lehet megváltozott a beceneve (de itt ezen a fórumon semmit ne vegyél komolyan,a mi nem TZ :-).
Na mek alukalni, remélem a 19-es lánckerékkel is jól fog gyorsluni a moci mert ha nem a polcon végzi és sokáig is ott marad, amit meg mondtatok a benzinszintel kapcsolatban megnézem majd.
csak ha jobb dolgunk nincs, akkor buzizni szoktunk a topicon, erre meg ő a legalkalmasabb:D:D:D...vajh miért:D csak el van tűne mostanság. Biiztos sok a dolga.
Na most figy de erősen. Nem vagyok hülye műszaki téren mert ezt tanulom a szakközépben, tehát nagyon is igényes vagyok a motor műszaki és esztétikai állapota terén. A másik most vettem uj kipufogot, meg tükröket, azt én is tudtam hogy be is tudnám inditani a morort, csak azt nem tudtam hogy hogyan rakjam be sebességbe kuplung nélkül, attól féltem hogy majd nem tudok felülni rá eldőlök és akkor nézhetem az uj cuccokat. Mindegy 1 éve van a meg a motor pontosan, eddig még nem volt erre szükségem hogy kuplung nélkül induljak, mostmár ezt is el kell majd sajátitanom.
Itt jut eszembe tegnap előtt meg a kuplungkabel szakadt el a négysávos főút kellős közepén nagyon örültem neki, tolhattam haza a motort 4 km hosszan, na akkor mondtam azt mért nem mentem biciklivel, és az ilyen próblémákból van már nagyon elegem.
meg h már itt tartunk, ez négyütemű motorban volt ráadásul, a kétütemű nem szokott tudni produkálni ilyen szinten világos gyertyát, a benzinben lévő olj miatt
A vízhűtéss motorba való gyertya előreugró elektródájú, mert a vh. motornak nagyobb a hőtahetetlensége(több anyagnak kell felmelegednie), viszont ha már felmelegedett, hőháztartása stabilabb,ezért lehet beljebb lógatni az elektródát, viszont ez léghűtésesbe nem jó, mert az ugyan gyorsabban melegszik, viszont melegebben is jár, és könnyebben fellép időszakos túlmelegedés Pl nyáron dugóban.
De ha annak árán járok ilyen motorral hogy állandóan szerelni kell akkor inkább uralnám azt a 70 lovat amihez soha nem kell nyúlni. Itt félre ne értsél nem a gyertyacserével van bajom meg az olajcserével, csak azzal hogyha azt akarom hogy mindig jól menjen nincs hét hogy ne kelljen valamit állitani rajta. És akor még itt vannak ezek a relytélyes hibák,amik nagyon el tudnak keseríteni.
Teljessen gaz vagy..... de te tod... itt senki meg le nem durrogot... szval, nem ertem, miret reagalsz igy.
a nagy vitat azert irtam... mert voltam a pancsin is... ott az volt... Es figyu... itt nem orrot kene huzni.... hanem normalis stilusban., neha okorkodve, marhulva dumalni, neha epp motorokrol, es mukodesukrol...
Es meg egy... nekem mar rengeteg baratom leugattak... tan nem ok nelkul... :P
Erre is irok valamit. Mondjuk azt hogy nagyon felháborít hogy az egyik haverom vett egy RS250-est, 2 évvel fiatalbb mint én (16 éves ő) A1-es jogsija van, én pedig becsültesen szabályosan 250-es TZ-n ülök és nézem hogy 180-al húz el melettem, ilyenkor nagyon tud fájni a szivem, mert az mégis más ha egy Gixxer teszi ugyanezt, de ez is "csak" egy 250-es gép mint az enyém. Erre értettem hogy kevés nekem a motor teljesítménye, nem arra hogy nem lenne vele nehéz megint elesni.
Ha emlékszel még, az ugy kezdődött, hogy leugatták a barátomat, pedig nem volt igazuk, de eszem ágában sincsen ezt áthozni ide, úgytűnik itt nem a, na ezt le sem írom.(öncenzúra) Viszont köszönnöm és bemutatkoznom nem sikerült. sziasztok.
Akkor én voltam figyelmetlen, bocs. egyébként azért cseréltem le a láckereket mert túl gyorsan pörögtek ki az egyes sebességek (lehet hogy ez másnak nem lenne probléma) de lehet hogy igy jobban ki tudom a motorom gyorsulását használni.
Szerintem jó kondiban van a blokk most lett teljesen regenerálozva, de majd ha holnap megengedi az idő kipróbálom hogy nő-e a végsebbesség, ha nem akkor visszateszem a 18-ast.
Valahol elvesztettem a fonalat?! :) elofordul.... mi volt az az "egyebek"? Sztem valaszoltam.. de lehet nem .. es most nem talalom mire gondolsz... bocs.
"Ez lesz máshogy szerintem nem tudok a hiba végére járni. Azért ne menj el még akarok egy pár dolgot kérdezni. Pl: eddig 18-as lánckerék volt fenn a motoron ma raktam rá 19-est ugytudom ez a gyári méret, mennyit fog ez elvenni a gyorsulásból és mennyit tesz a végsebességhez (tepesztalat érdekelne nem a képlet amivel ki lehet számolni). "
Nekem elég lenne az is hogyha egy húzatósabb szakasz után nem jönne elő ez a hiba, mert városban érdekes módon még soha nem jött elő, amint kimegyek vidékre és előzgetek jobban pörgetem a motort máris jelentkezik (eddig csak azért kétszer mert nem nagyon járok a hűvös miatt messzire mostanában.)
Dzseri!! azt hiszem.. ha tanar lennek, es nem csak 1 forumozo... akkor most ezert piros pontot adnek..:DD
Ezert:
""nemvéletlen találtak valamit ki nálam sokkal okosabb emberek a gyárban, tehát úgy JÓNAK KELL LENNIE. LEglábbis üzemszerűen jónak, nem csúcsrahagoltan jónak.""
125. vagy 130..? Nem mindegy? Benzinszintel siman lehet korrigalni ennyit..
Ha allando a benzinszinted.. akkor lehet rosszabb, de lehet job lesz.. motorfugvenye... de..altalanosagok helyet..- a gyertyad szine miatt/ : $ / a kisebbet raknam bele. :))
kisebb fúvóka--->kevesebb benzin az égéstérbe (és levegő) namost: a mérnökök a 125-ös fúvókával számolták ki a motort amikor építették. így elképzelhető h nagyobb fúvákaval ( több benzin az égéstérbe--->gyorsabban fogyó benzin a karbuátorból) elfogy a benya ha nagyon meghúzatod, és kell egy kis idő míg "újratölt". Ez megoldahtó a gyári értékűre cserélésével, vagy nagyobb L/óra átfolyású benzincsappal, tűszeleppel...
Bár nem hiszek benne h egy 125-130 as ugrás így kifogyasztaná a karbit, de nem kísérletezgettem még iylennel, igazából szarok is rá... nemvéletlen találtak valamit ki nálam sokkal okosabb emberek a gyárban, tehát úgy JÓNAK KELL LENNIE. LEglábbis üzemszerűen jónak, nem csúcsrahagoltan jónak.