Hogyne lenne meg, marad is! Csak már nyugdíjas éveit éli, szép időben veszem elő. Na meg amikor a másik autó (igen, a Z3 :)) éppen szteroid kúrán van. Úgyhogy most ez a napi használós.
Ezek alapján akkor váltok Bilsteinre, elől mindenképpen. Ha esetleg valakinek van eladó vastagszáras jó állapotú, lefogató anyával együtt, és eladná, vagy cserélné Konira, vagy ha valakinek éppen a Konira fáj a foga, az tegye fel a kezét! Akár ha első-hátsó egyben, az is jó lehet, a Konihoz is megvan az állítható hátsó.
"A másik autómban Bilstein B8 van, és szeretem, hogy feszes is, de az úthibákat, egyenetlenségeket szépen kisimítja, összességében komfortosabb, de mégsem egy gyári puhaságú szett."
Ugyanezt tudom elmondani E30 viszonylatban is. B12-m van, ami ugye B8 gatlo + hozza valo rugo szettet takar. Ha itt a Z3-ra utaltal a masik autoval, akkor az ugye mereteben/sulyaban/futomu dimenziokban egy kozeli konstrukcio, kb hasonlo tapasztalatokra szamithatsz.
Sziasztok. Sikerült tegnap felülnöm a szopórollerre. Egy ideje már fura zajok jöttek az első futómű felől, jellemzően keresztbordákon, szar úton, fura hangja volt, nem olyan mint amikor pl egy gömbfej lóg, és az érzést leginkább úgy tudnám leírni, hogy instabil. Többszöri keresgélés sem hozott eredményt. A napokban új szintre emelkedett az érzés/hang, ezért úgy voltam vele, hogy addig bontom amíg nem lesz eredmény. Lett. A lengéscsillapító leszorító anya fellazult. A gólyalábak (vastagszáras) két éve lettek teljesen felújítva, látszott már akkor is a meneten, hogy nem mai darab, de tökéletesen le lehetett őket húzni. Mostanra viszont kiverődtek. Persze mindez száz km-re otthontól, egyik barátomnál derült ki, még jó, hogy volt nála egy rendbetételre váró E30, amiből ideiglenesen átraktuk a gólyalábakat. Az enyém fel lesz újítva, valószínűleg esztergáltatok egy hüvelyt menettel, amit ráhegesztetek.
Viszont ha már szétszedtem, elgondolkodtam, hogy megválok az állítható Koni gátlóktól. Utcára nekem teljesen felesleges az állíthatóságuk. Alternatívaként elgondolkodtam a Bilsteineken. Erről mi a véleményetek? A másik autómban Bilstein B8 van, és szeretem, hogy feszes is, de az úthibákat, egyenetlenségeket szépen kisimítja, összességében komfortosabb, de mégsem egy gyári puhaságú szett. Van aki próbálta már mindkettőt?
Van a tempomat motornak a kuplungja, ami folyamatosan húz amíg aktív a tempomat. Erre rákötöttem párhuzamosan egy kis visszajelzőt, a kilométer óra alatt meg van egy üres zöld visszajelző, így lesz lámpája a tempomatnak. :)
Viszont a bowdent lehet nekem is cserélni kell, mert az újabb tipusoknak oldalt van a pillangó szelep, és oda rövidebb bowden is elég, de nekem be kell, hogy érjen középre, és szerintem oda rövid lesz.
"Sziasztok, nagyon köszönöm, hogy eljöttetek a találkozóra és remélem jól éreztétek magatokat! Most ez kicsit családiasabb volt, de azért ennek is vannak előnyei: mindenki tudott beszélgetni mindenkivel! Külön szeretném kifejezni hálámat a sok segítségért, rakodásban és rendezkedésben, no meg a pörkölt főzésben- ami kiváló lett! Őszintén szólva mostanában voltak bennem vegyes érzések, hogy folytassuk-e ezt így ebben a formában, mert nagyon sok energiát és ráfordítást igényel a dolog minden tekintetben, és a sok bizonytalan visszajelzés miatt nagyon nehéz előre megfelelőn megszervezni a dolgot! De újra úgy érzem, hogy megéri, főleg mert a „vasmag” partner a dologban és támogatja a házigazdákat!SZBM
Semmiképpen nem akartam 400EUR közeli összeget adni egy bontottért, ezért azt terveztem, hogy majd veszek egy univerzálisat. De úgy tűnik, hogy már a bowdenes gáz felett is eljárt az idő, ugyanis már nem gyártanak univerzális bowdenes tempomatot.
Így elkezdtem össze-vissza vásárolni mindenféle komponenseket külön-külön, bízva hogy kompatibilisek lesznek. Ugyanis rajz alapján egyformák, vagy legalábbis nagyon hasonlóak.
E34 vezérlő, E46 motor, kapcsoló valami ismeretlen típusból, és csatlakozók az aliexpressről. 40ezer alatt megvolt.
Megcsináltam a kábelkorbácsot, elkezdetm próbálgatni, és még egyelőre csak az íróasztalomon, de működik. :) És impulzusokat vár. 9 impulzus/kerékfordulat.
Végül a kezembe nyomta, hogy próbálkozzak. A vízpumpa tengelyén lévő ~1cm-es menet van összegyógyulva a viszkó menetével. Lehet hogy összepasztázták mikor a viszkó cserélve lett.
Az első képen lévő célszerszám már sejtem mire való. Gondolom két csavarral ehhez lehet rögzíteni a vízpumpa tárcsáját. Aztán satuba befogni, és 30-as kulccsal a másik oldalon lévő anyát megindítani.
A szerelőm vízpumpát cserélne, és szopóágra került vele.
Nem tudja leszedni a szíjtárcsát és a viszkót a vízpumpa tengelyéről. Satuba fogta, mindent csinált vele, de nem jön le. Van valami tuti módszer? (Tudja, hogy bal menetes).
A viszkó+szíjtárcsa egységre már csak a vízpumpa tengelye megy (szétvágta).
Nincsen kedvem új szíjtárcsát + viszkót venni. A kormánymű projekt már így is combos összeg lesz.
lehet,hogy rossz helyen jàrok,de e30 vfl lökhárítókat….ködlàmpàt…indexet…m10 5 sebessèges vàltót bowdenest…keresek….tud esetleg valaki segíteni (bontó …bàrmi érdekel)köszönöm Zoli
Hát igen, szebb megoldás lett volna, ha az ECU-ban írom át, de ezekhez a régi ECU-khoz ilyen mélységben nem nagyon találtam leírást, így maradt ez a megoldás.
Egyébként lehet kapni kész kitteket, légtömegmérővel és új EPROM-mal, de olyan áron áron adják, amiért már kapni új, univerzális ECU-t.
Amúgy a távlati tervem nekem is egy VEMS, de egyenlőre ez legyen meg. :)
Mivel majdnem egyenes lett az átvitel, ezért próbára először egy műveleti erősítős kapcsolást csináltam, majd miután látszott, hogy jó lesz, építettem egy mikrokontrollerest.
Ettől még a dolog tanulsága az, amit itt lejjebb leírtak. Mindegy váltsunk témát...
Legújabb projektem, hogy nem hagyott nyugodni az a tény, hogy mennyit fojt a motoron ez a régifajta, tolólapos légtömegmérő, ezért addig pörögtem a témán, amíg neki nem álltam a kiváltásának.
A dolog állása jelenleg röviden ennyi:
Rendeltem egy Bosch klón légtömegmérőt az ebayről, ami már u.n. forrófilmes elven működik, így szinte semmi ellenállást nem jelent a levegő útjában, mert csak egy fűtött hőmérő lóg be a csőbe.
A legnagyobb szopás, hogy a karakterisztikája teljesen más, mint a gyárié, így kellett egy közbenső illesztő elektronika, és meghatározni a kívánt görbéket.
Viszont a lényeg, hogy hihetetlen mennyivel harapósabb lett a motor. Minden fordulaton erősebb lett, de legjobban kisfordulaton érezni. A gázreakció is gyorsabb lett. Sokkal jobban autózható a kocsi.
Nekem nagyon tetszik.
Amivel még mindig küzdök, az az átviteli görbe meghatározása. Még mindig finomítgatom, de a dolog tanulsága a legfontosabb: lemásoltam a gyári légtömegmérő átvitelét, és közben jöttem rá, hogy ezzel együtt lemásoltam annak a pontatlanságát és hibáit is. Mert voltak korábban megmagyarázhatatlan megtorpanásaim néha, amit én a rossz benzinnek tulajdonítottam, mert 100-assal nem csinálta, de most már látom, hogy az a mechanikus mérőnek a linerítási hibája, mert 5000RPM körül alul méri a légmennyiséget, és az ECU pedig elszegényíti a keveréket. Ezeket is tervezem kikorrigálni. Aztán majd meglátjuk. :)
Csak a rossz idő is hátráltat, mert nem tudok próbaútra menni.
Van esetleg igény a projekt részletesebb leírására? Érdekel rajtam kívül mást is? :)
legalabb itt ezen az egyetlen megmaradt regivagasu helyen mellozzuk a kommenteket es ne menjunk el a random szennylapok facebook posztjai alatt zajlo cseveges iranyaba! a kevesebb neha tobb...