Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Tzl Creative Commons License 2022.12.25 0 1 223088

Nem tudtam megállni és megkértem a Jézuskát, hogy vegyen egy ilyet a Shell kúton:

Tök jól kidolgozott kis modell, még a lámpáját is fel tudja kapcsolni.

Szóval boldog karácsonyt mindenkinek és lepjétek meg magatokat ti is egy ilyennel. :)

ohne lader Creative Commons License 2022.12.07 0 0 223087

Hogyne lenne meg, marad is! Csak már nyugdíjas éveit éli, szép időben veszem elő. Na meg amikor a másik autó (igen, a Z3 :)) éppen szteroid kúrán van. Úgyhogy most ez a napi használós.

Ezek alapján akkor váltok Bilsteinre, elől mindenképpen. Ha esetleg valakinek van eladó vastagszáras jó állapotú, lefogató anyával együtt, és eladná, vagy cserélné Konira, vagy ha valakinek éppen a Konira fáj a foga, az tegye fel a kezét! Akár ha első-hátsó egyben, az is jó lehet, a Konihoz is megvan az állítható hátsó.

Előzmény: petrolhead (223086)
petrolhead Creative Commons License 2022.12.06 0 0 223086

"A másik autómban Bilstein B8 van, és szeretem, hogy feszes is, de az úthibákat, egyenetlenségeket szépen kisimítja, összességében komfortosabb, de mégsem egy gyári puhaságú szett."

 

Ugyanezt tudom elmondani E30 viszonylatban is. B12-m van, ami ugye B8 gatlo + hozza valo rugo szettet takar.
Ha itt a Z3-ra utaltal a masik autoval, akkor az ugye mereteben/sulyaban/futomu dimenziokban egy kozeli konstrukcio, kb hasonlo tapasztalatokra szamithatsz.

 

ui.: nem is tudtam, hogy meg megvan az E30-ad! :)

Előzmény: ohne lader (223085)
ohne lader Creative Commons License 2022.12.03 0 0 223085

Sziasztok. Sikerült tegnap felülnöm a szopórollerre. Egy ideje már fura zajok jöttek az első futómű felől, jellemzően keresztbordákon, szar úton, fura hangja volt, nem olyan mint amikor pl egy gömbfej lóg, és az érzést  leginkább úgy tudnám leírni, hogy instabil. Többszöri keresgélés sem hozott eredményt. A napokban új szintre emelkedett az érzés/hang, ezért úgy voltam vele, hogy addig bontom amíg nem lesz eredmény. Lett. A lengéscsillapító leszorító anya fellazult. A gólyalábak (vastagszáras) két éve lettek teljesen felújítva, látszott már akkor is a meneten, hogy nem mai darab, de tökéletesen le lehetett őket húzni. Mostanra viszont kiverődtek. Persze mindez száz km-re otthontól, egyik barátomnál derült ki, még jó, hogy volt nála egy rendbetételre váró E30, amiből ideiglenesen átraktuk a gólyalábakat. Az enyém fel lesz újítva, valószínűleg esztergáltatok egy hüvelyt menettel, amit ráhegesztetek.

 

Viszont ha már szétszedtem, elgondolkodtam, hogy megválok az állítható Koni gátlóktól. Utcára nekem teljesen felesleges az állíthatóságuk. Alternatívaként elgondolkodtam a Bilsteineken. Erről mi a véleményetek? A másik autómban Bilstein B8 van, és szeretem, hogy feszes is, de az úthibákat, egyenetlenségeket szépen kisimítja, összességében komfortosabb, de mégsem egy gyári puhaságú szett. Van aki próbálta már mindkettőt?

 

Köszönöm!

 

 

Tzl Creative Commons License 2022.11.07 0 1 223084

Sajnálom, hogy én végül lemondtam, de szar időt mondtak, és Székesfehérvárról nem akartam elmenni esőben.

Persze közben elég szép idő lett, de addigra már késő lett volna elindulni.

Majd remélem jövőre....

Előzmény: Maty. (223080)
Tzl Creative Commons License 2022.11.07 0 0 223083

Sőt, továbbgondoltam.

Van a tempomat motornak a kuplungja, ami folyamatosan húz amíg aktív a tempomat. Erre rákötöttem párhuzamosan egy kis visszajelzőt, a kilométer óra alatt meg van egy üres zöld visszajelző, így lesz lámpája a tempomatnak. :)

 

Viszont a bowdent lehet nekem is cserélni kell, mert az újabb tipusoknak oldalt van a pillangó szelep, és oda rövidebb bowden is elég, de nekem be kell, hogy érjen középre, és szerintem oda rövid lesz.

Előzmény: e30nick (223082)
e30nick Creative Commons License 2022.11.07 0 0 223082

Izgalmas. Nekem M40-ben van M20 tempomat, E36 bowdennel.

Előzmény: Tzl (223079)
e30nick Creative Commons License 2022.11.07 0 0 223081

ezert erdemes volt szerelohoz vinni! :D

Előzmény: _c_ (223076)
Maty. Creative Commons License 2022.11.07 0 0 223080

"Sziasztok, nagyon köszönöm, hogy eljöttetek a találkozóra és remélem jól éreztétek magatokat! Most ez kicsit családiasabb volt, de azért ennek is vannak előnyei: mindenki tudott beszélgetni mindenkivel! Külön szeretném kifejezni hálámat a sok segítségért, rakodásban és rendezkedésben, no meg a pörkölt főzésben- ami kiváló lett! Őszintén szólva mostanában voltak bennem vegyes érzések, hogy folytassuk-e ezt így ebben a formában, mert nagyon sok energiát és ráfordítást igényel a dolog minden tekintetben, és a sok bizonytalan visszajelzés miatt nagyon nehéz előre megfelelőn megszervezni a dolgot! De újra úgy érzem, hogy megéri, főleg mert a „vasmag” partner a dologban és támogatja a házigazdákat!SZBM

Tzl Creative Commons License 2022.11.05 0 0 223079

e30nick!

Rejtély megoldva, a tempomat is impulzusokat kap.

 

Ugyanis tempomat projektben is vagyok.

Semmiképpen nem akartam 400EUR közeli összeget adni egy bontottért, ezért azt terveztem, hogy majd veszek egy univerzálisat. De úgy tűnik, hogy már a bowdenes gáz felett is eljárt az idő, ugyanis már nem gyártanak univerzális bowdenes tempomatot.

Így elkezdtem össze-vissza vásárolni mindenféle komponenseket külön-külön, bízva hogy kompatibilisek lesznek. Ugyanis rajz alapján egyformák, vagy legalábbis nagyon hasonlóak.

E34 vezérlő, E46 motor, kapcsoló valami ismeretlen típusból, és csatlakozók az aliexpressről. 40ezer alatt megvolt.

Megcsináltam a kábelkorbácsot, elkezdetm próbálgatni, és még egyelőre csak az íróasztalomon, de működik. :) És impulzusokat vár. 9 impulzus/kerékfordulat.

Kiváncsi vagyok, beépítve milyen lesz.

Előzmény: e30nick (223048)
S_P_A Creative Commons License 2022.11.03 0 0 223078

Sziaszok! Valakinek otthom/barhol/ismerosnel/ismeretlennel lapul egy e30 316 (vagy e34 518) pierburg 2BE karbi? Nagyon segitseg lenne. 

balabmw Creative Commons License 2022.10.28 0 0 223077

Feltaláltad magad! :-)

Előzmény: _c_ (223076)
_c_ Creative Commons License 2022.10.28 0 1 223076

Végül megoldottam egy zártszelvénnyel. Az én módszerem is publikálom, hátha valakinek még jól jön:

Előzmény: _c_ (223075)
_c_ Creative Commons License 2022.10.26 0 0 223075

Előzmény: _c_ (223074)
_c_ Creative Commons License 2022.10.26 0 0 223074

Végül a kezembe nyomta, hogy próbálkozzak. A vízpumpa tengelyén lévő ~1cm-es menet van összegyógyulva a viszkó menetével. Lehet hogy összepasztázták mikor a viszkó cserélve lett.

Az első képen lévő célszerszám már sejtem mire való. Gondolom két csavarral ehhez lehet rögzíteni a vízpumpa tárcsáját. Aztán satuba befogni, és 30-as kulccsal a másik oldalon lévő anyát megindítani.

 

Szép feladat

Előzmény: balabmw (223072)
Bricky325i Creative Commons License 2022.10.26 0 0 223073

Szia! Egyébként a vizkó balmenetes.

Előzmény: _c_ (223071)
balabmw Creative Commons License 2022.10.26 0 0 223072

 

Előzmény: _c_ (223071)
_c_ Creative Commons License 2022.10.26 0 0 223071

Hali!

 

A szerelőm vízpumpát cserélne, és szopóágra került vele.

Nem tudja leszedni a szíjtárcsát és a viszkót a vízpumpa tengelyéről. Satuba fogta, mindent csinált vele, de nem jön le. Van valami tuti módszer? (Tudja, hogy bal menetes).

A viszkó+szíjtárcsa egységre már csak a vízpumpa tengelye megy (szétvágta).

 

Nincsen kedvem új szíjtárcsát + viszkót venni. A kormánymű projekt már így is combos összeg lesz.

 

Köszi.

Maty. Creative Commons License 2022.10.26 0 0 223070

Sziasztok az esztergomi találkozó időpontja megváltozott: november 5. lesz, addig is vigyázzatok magatokra!

Ha valaki már utalt részvételi díjat és nem jó neki az új időpont term. visszaküldöm a pénzét!

-Matyi

Előzmény: Maty. (223056)
MMM333 Creative Commons License 2022.10.16 0 0 223069

Sziasztok.

lehet,hogy rossz helyen jàrok,de e30 vfl lökhárítókat….ködlàmpàt…indexet…m10 5 sebessèges vàltót bowdenest…keresek….tud esetleg valaki segíteni (bontó …bàrmi érdekel)köszönöm Zoli

Tzl Creative Commons License 2022.10.13 0 0 223068

M20B25

Előzmény: e30nick (223067)
e30nick Creative Commons License 2022.10.12 0 0 223067

milyen motorhoz keszul ez?

Előzmény: Tzl (223066)
Tzl Creative Commons License 2022.10.01 0 0 223066

Hát igen, szebb megoldás lett volna, ha az ECU-ban írom át, de ezekhez a régi ECU-khoz ilyen mélységben nem nagyon találtam leírást, így maradt ez a megoldás.

Egyébként lehet kapni kész kitteket, légtömegmérővel és új EPROM-mal, de olyan áron áron adják, amiért már kapni új, univerzális ECU-t.

Amúgy a távlati tervem nekem is egy VEMS, de egyenlőre ez legyen meg. :)

Előzmény: balabmw (223065)
balabmw Creative Commons License 2022.09.30 0 0 223065

Örülök,hogy van még akit érdekel ilyesmi téma. :-)

 

Én újabb ECU-t építettem be de a MAF maradt az eredeti, ezért kellett illeszteni a jelszintet. 2db tranzisztort használtam.

Működött,de aztán "megtanultuk" a vezérlők működését is és hát szoftveresen egyszerűbb volt lemódosítani.

Előzmény: Tzl (223064)
Tzl Creative Commons License 2022.09.30 0 0 223064

Valami exponenciális szerű.

Mivel ez volt ismeretlen, ezt a diagramot az új Bosch adataiból számoltam vissza:

Vizszintes a feszültség, függőleges a légáram.

Előzmény: balabmw (223063)
balabmw Creative Commons License 2022.09.30 0 0 223063

Vag tdi

 

Milyen a gyári karakterisztika?

Előzmény: Tzl (223062)
Tzl Creative Commons License 2022.09.30 0 0 223062

Mivel majdnem egyenes lett az átvitel, ezért próbára először egy műveleti erősítős kapcsolást csináltam, majd miután látszott, hogy jó lesz, építettem egy mikrokontrollerest.

Milyen kocsiba csináltad, és neked bevált?

 

Előzmény: balabmw (223061)
balabmw Creative Commons License 2022.09.30 0 0 223061

Milyen illesztő elektronikát használsz?

Volt nekem is hasonló projekt off autóhoz.

 

Előzmény: Tzl (223060)
Tzl Creative Commons License 2022.09.30 0 0 223060

Ettől még a dolog tanulsága az, amit itt lejjebb leírtak. Mindegy váltsunk témát...

 

Legújabb projektem, hogy nem hagyott nyugodni az a tény, hogy mennyit fojt a motoron ez a régifajta, tolólapos légtömegmérő, ezért addig pörögtem a témán, amíg neki nem álltam a kiváltásának.

A dolog állása jelenleg röviden ennyi:

 

Rendeltem egy Bosch klón légtömegmérőt az ebayről, ami már u.n. forrófilmes elven működik, így szinte semmi ellenállást nem jelent a levegő útjában, mert csak egy fűtött hőmérő lóg be a csőbe.

A legnagyobb szopás, hogy a karakterisztikája teljesen más, mint a gyárié, így kellett egy közbenső illesztő elektronika, és meghatározni a kívánt görbéket.

 

Viszont a lényeg, hogy hihetetlen mennyivel harapósabb lett a motor. Minden fordulaton erősebb lett, de legjobban kisfordulaton érezni. A gázreakció is gyorsabb lett. Sokkal jobban autózható a kocsi.

Nekem nagyon tetszik.

 

Amivel még mindig küzdök, az az átviteli görbe meghatározása. Még mindig finomítgatom, de a dolog tanulsága a legfontosabb: lemásoltam a gyári légtömegmérő átvitelét, és közben jöttem rá, hogy ezzel együtt lemásoltam annak a pontatlanságát és hibáit is. Mert voltak korábban megmagyarázhatatlan megtorpanásaim néha, amit én a rossz benzinnek tulajdonítottam, mert 100-assal nem csinálta, de most már látom, hogy az a mechanikus mérőnek a linerítási hibája, mert 5000RPM körül alul méri a légmennyiséget, és az ECU pedig elszegényíti a keveréket. Ezeket is tervezem kikorrigálni. Aztán majd meglátjuk. :)

 

Csak a rossz idő is hátráltat, mert nem tudok próbaútra menni.

 

Van esetleg igény a projekt részletesebb leírására? Érdekel rajtam kívül mást is? :)

petrolhead Creative Commons License 2022.09.29 0 1 223059

legalabb itt ezen az egyetlen megmaradt regivagasu helyen mellozzuk a kommenteket es ne menjunk el a random szennylapok facebook posztjai alatt zajlo cseveges iranyaba! a kevesebb neha tobb...

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!