Keresés

Részletes keresés

Rich84 Creative Commons License 2007.09.03 0 0 60402
Idén tegnap járt utoljára rendesen menetrendben a FÜRED katamarán és a SZENT MIKLÓS. (Ma még menetrendiben eljöttek Siófokig és ott cseréltek az oroszokkal.)
Ezért úgy éreztem, hogy még utaznom kell rajtuk. Tegnap E3 járattal (SZENT MIKLÓS) mentem Tihanyig, ahol a követekző kép fogadott: orosz invázió (1. kép)
Tihanyban a LELLE és a SZÁNTÓD is búcsúzott (Boglár-Tihany és Kenese-Tihany járat megszűnése) Mindegyik kapott virágot és búcsúkört is tett. (2-3. kép)
Én a SZÁNTÓDdal mentem Füredig. Ott sajnos nem búcsúzott, egyszerűen elment.
Füreden a CSONGOR sétált (4. kép)
FÜRED katamaránnal (D4) mentem Földvárig. A révnél két komp járt (Széchenyi, Kossuth). Úgy tűnt, a forgalmat simán elbírják. A FÜRED nem búcsúzott sehol, mivel ma még menetrendiben jött Siófokig, ott cserélt, elvileg a SZÁNTÓDdal.
Mától igen monoton a helyzet a keleti medencében, ugyanis a 3naposban a 3 orosz van.









Rich84 Creative Commons License 2007.09.03 0 0 60401
Pont ezt vetettem fel pár napja, hogy szerintem elírás van a menetrendben a H járatnál.
Előzmény: zjakabfi (60400)
zjakabfi Creative Commons License 2007.09.03 0 0 60400

Erős idegzetű, menetrendet ismerőknek!

 

Noha a menetrend nem egyértelmű, a H járat Tihany és Boglár között nem jár ma már!

Sajnos nem figyeltek oda, hogy ugyanúgy kellett volna megcimkézni az utószezonra, mint a Kenese-Tihany (J) járatot. De úgy cimkézték, mint a G-t, ami mától csak Lelle és Badacsony között jár.

Tom_ Creative Commons License 2007.09.03 0 0 60399

HG: [...] felírják, ki, honnan, hova, hányan, miért, stb. megy [...] ugyanez F járatra[...]

Ez csak a páratlan számú járatokon lehetséges, a párosokon általában nem interjúképes a tömeg. :-)

Előzmény: HG. (60397)
Tom_ Creative Commons License 2007.09.03 0 0 60398

Kompó szekundó a Platántengeren:

1. Átcsoportosítódik a bevétel F-ről a kompra, ez nem növekedés (csak a kocsik a többlet)

2. Kész a déli szakaszon az autópálya végig, ami az északi part nyugati részének megközelíthetőségét erősen javítja

3. Badacsony nem biztos, hogy tudja fogadni a többlet autóforgalmat

Hangsúlyozom mindez saját vélemény.

Előzmény: HG. (60397)
HG. Creative Commons License 2007.09.03 0 0 60397

Normális országban:

 

1. kiáll néhány diák nyáron Tihanyba+Szántódra, és filléres nyári munka keretében felírják, ki, honnan, hova, hányan, miért, stb. megy

2. ugyanez Keszthelyre, néhány lámpás csomópontra

3. ugyanez F járatra

 

Fentiek alapján már meg lehet becsülni, mennyien veszik igénybe az új kompot.

 

Után megnézni, hogy egy reális és takarékos (tehát az átlag nem BHRT-s) költségvetéshez képest, lehetőleg az externáliákat is beleszámítva (kipufogógáz, stb.) hogy állunk.

Oszt vagy megéri, vagy nem.

 

Itthon néhány politikus kilobbiz valamit, beteszik valamilyen Eu-s kalapba, majd megrendelik a szájíznek megfelelő tanulmány x millióért ...Kft-től, aki továbbadja x/2-ért .....Bt-nek, az továbbadja x/4-ért egy egyetemi tanárnak, aki kötelező házidolgozat keretében megíratja egy diákkal, hogy hozd ki öregem, nyereségesnek a kompot.

 

És lőn, mindenki örül.

 

Kiegészítés:

 

a Balaton nyugatról egyelőre autóval igencsak szarul közelíthető meg. Talán lesz egyszer egy M8 autópálya, ezzel, illetve ennek leágazásaival együtt kéne kezelni a kérdést.

Előzmény: rezgaras (60394)
smith Creative Commons License 2007.09.03 0 0 60396
Ad. 1: Az idézett mondatom eredeti helyén szmájlival végződik, kéretik ennek megfelelően kezelni. :-)
Ad. 2: Z.Z. kolléga valószínűleg értette, miért javasoltam (ha már lúd, legyen kövér alapon) vasúti kompot oda.
Ad 3: Ha ott valóban kompot akarnak létesíteni, akkor egy komp nem komp, kettővel viszont az órás ütem kényelmesen tartható az általad idézett menetadatokkal is. Nem beszélve arról, hogy ha az 5,2 km 12,5 km/h-nál gyorsabb sebességű leküzdését feltételezzük egy új járműtől, pl a menetidőt 20 percre szorítva, 10 perc fordulóidővel máris elértük a félórásra sűrítést csúcsforgalmi időkre.
Előzmény: rezgaras (60394)
Una Vestrum Creative Commons License 2007.09.03 0 0 60395
Itt már egy kissé átalakult az alakzat:
Előzmény: smith (60372)
rezgaras Creative Commons License 2007.09.03 0 0 60394
smith írta:

> ilyen kellene a Fonyód-Badacsony viszonylatra!

Én nem hiszem, hogy ez a Fonyód-Badacsony komp egy jó ötlet. A tihanyi komp 1,1km, a Badacsony-Fonyód távolság 5,2km. A hajók menetideje ma 30 perc. Ez azt jelenti, hogy egy komp ott a fel- és leszállást beszámítva kb. 1,5 óránként tenne meg egy fordulót. Valóban népszerû lehet egy komp, ami jó esetben másfél óránként jár? Plusz a menetidô. (ennyi idô alatt talán még biciklivel is körbe lehet érni... :-)))))
Előzmény: smith (60340)
Tom_ Creative Commons License 2007.09.03 0 0 60393

 

Frissítettem a www.balatonihajok.hu oldalt.

 

Újdonságok:

  • A Galéria - Kikötők fejezetbe 198 kép került fel: Keszthely, Balatongyörök, Szigliget, Pálköve, Révfülöp, Zánka
  • Az Extra - Menetrendi hajózás fejezetbe egy rövid leírás került fel a balatoni hajók köszönéséről, a lobogózásról (Hagyományok alcím alatt)

Ízelítőnek néhány kép:

Zánka

Pálköve, kőrakodó

Györök

Keszthely

Mwin Creative Commons License 2007.09.03 0 0 60392
Kösz, Guberavera már megvilágította az elmémet:-DD
Előzmény: deck-hand (60391)
deck-hand Creative Commons License 2007.09.03 0 0 60391
Előzmény: Mwin (60382)
gyugyoka Creative Commons License 2007.09.03 0 0 60390
gyanítom a gróf urat láttad:)
Előzmény: tehtube (60388)
kanizsella Creative Commons License 2007.09.02 0 0 60389
Falkirk .pps
tehtube Creative Commons License 2007.09.02 0 0 60388

Ma biciklizés közben az Újpesti öbölben feltűnt számomra lefelé egy távolabbi méretes lapátkerekes hajószerűség, inkább a váza, mint a Petőfinek.

Nem tudja véletlenül valaki hogy mi az, mi volt korábban? Köszönöm.

(szeretem ezeket a régi, jellegzetes formájú alkalmatosságokat :-)

Z. Z. Creative Commons License 2007.09.02 0 0 60387
Ja, egy smile-t illett volna a végére illesztenem:-)
Előzmény: Z. Z. (60386)
Z. Z. Creative Commons License 2007.09.02 0 0 60386

Mi van a képen?

Egyrészt a CRISTINA nevű motoros ladik Velencében. De mit szállít?

Az bizony egy Sebach Top-San WC - melynek mûködését és tisztaságát a Pisai Tudományegyetem Építészmérnöki, Vízerõtani és Területi tanszéke tanúsítja - lényegében egy szabadalmazott gépezet, ami egy folytonos acélszalagból áll, ami lezárja a tartályt megvédvén ezáltal a használót. Ha mûködésbe hozzuk a szerkezetet irányító kart, egy kifinomult mechanizmus hatására a következõ történik:
  • A patkóalakú ülõke felemelkedik függõleges helyzetbe, így mindig száraz és tiszta marad.
  • A szalag forogni kezd és kiüríti a hulladékot.
  • A lekotró él automatikusan letisztítja a szalagot.
  • Illatos fertõtlenítõ (deo) szóródik a szalagra, ami sterilizálja azt és kellemes illatot hagy a WC belsejében.
  • A szabadalmaztatott szerkezet kettõs funkciót tölt be: Megakadályozza a szabad rálátást a szerves anyagokra, valamint és legfõképpen, kizárja annak a lehetõségét, hogy a használót az esetleges kifröccsenés megfertõzze.

    Z. Z. Creative Commons License 2007.09.02 0 0 60385

    Folytatva az olaszországi kalandozásaimat:

    Catania

     SAN GIORGIO

     KARINA DANICA (The H. Folmer & Co. Copenhagen, Denmark)

    guberavera Creative Commons License 2007.09.02 0 0 60384
    Előzmény: Mwin (60382)
    écsapa Creative Commons License 2007.09.02 0 0 60383

    "A naszád és a ponton magánya"

    Ugyanez inverzben :)))

     


     

    Előzmény: Mwin (60382)
    Mwin Creative Commons License 2007.09.02 0 0 60382
    Ma én is hajóra szálltam (Una Vertstrum olvtárssal egyetemben, amint kiderült:-DD)
    A hajó a RUBIN volt, vele mentünk Budafokra, borfesztre..
    Szembe jött a Bodrog












    a 1309-es bárkával












    a bárka orrán zenekarral:-DD












    Már visszafelé:
    A naszád és a ponton magánya













    Petróleum-Öbölben érdekes szerkezet, vajh ki ő?













    Szabadkikötő előtt épp a Harta csatolt fel két konténeres bárkára















    elnézést a zöldes képekért,idegen géppel fotózva így sikerült-több ilyet nem teszek fel.
    Z. Z. Creative Commons License 2007.09.02 0 0 60381

    Ma reggel mi is hajóra szálltunk. Tom, meg én. Két kép a legénységről:

     

     Ez a srác például egy igazi kötélzsonglőr.

     

     Ez a hapsi meg egy kézzel meg bírta tartani a kormányrudat.
    konszt Creative Commons License 2007.09.02 0 0 60380
    Hüje ind...
    Előzmény: konszt (60379)
    konszt Creative Commons License 2007.09.02 0 0 60379

    A 11. Tiszai Halászléfesztivál

     

    Úszószínpad a bástya fölött.

     

     

     

    EvezősmozgalomNagyon finom...Csege hegynek kevés utassalÉs örömmel értesítek mindenkit, hogy a békalencse egy- két elszigetelt esettől eltekintve eltűnt a Tiszáról!
    tominet1 Creative Commons License 2007.09.02 0 0 60378
    08.20 Hétfő

    Fölvár m.s érkezik Badacsonyból V2-ben(Badacsony-Fonyód)
    Györök m.s Fonyódon ami későb R1 lesz Badacsonyból Keszthelyre
    Badacsony katamarán indul Fonyódra F2-ban(Badacsony-Fonyód)
    R1-járatba(Balatonboglár-Keszthely) Helka m.s,ami csak Badacsonyig jött
    Keszthely m.s N1-ben(Balatonszemes-Badacsony)
    U2-ben(Keszthely-Badacsony) Hévíz m.s

    Ezen a napon megpróbáltam a Helka m.s-el eljutni Keszthelyre de csak Badacsonyig jött utána a Györök m.s ment.(Ez volt a második próbálkozásom de most se sikerült)
    Előzmény: tominet1 (60266)
    HG. Creative Commons License 2007.09.02 0 0 60377

    Sikerült vennie valamilyik "szürke-csapatnak" saját bárkákat is?

    Előzmény: gigabursch (60375)
    gigabursch Creative Commons License 2007.09.02 0 0 60376
    mármint gépköltség-élőmunkaerő
    Előzmény: gigabursch (60375)
    gigabursch Creative Commons License 2007.09.02 0 0 60375

    Olybá tűnik hogy az, amin még tavasszal merengetem Nullás barátunk befektetéseit illetően, jelen esetben kipróbálás, és talán beválás tárgya is lett. Azaz, hogy hogyan vontassunk bárkát, és hogyan legyen a helyszínen rögtön privát boxerunk. Kiváncsi vagyok majd a tényleges tapasztalatokra, úgy gépköltés-élőmunkaerő, mint menetidő, szállítási rugalmasság vonzatban.

     

    (bár vsz. nem az én ötletem inspirálta TAYFUN cimborát eme megoldás gyakorlati alkalmazásra, azonban ha mégis, akkor viszont jogdíj ügyben kérek tőle egy üveg bort!!! :-)   )

    Előzmény: smith (60372)
    Davosov Creative Commons License 2007.09.02 0 0 60374
    :-)
    Előzmény: Mwin (60355)
    smith Creative Commons License 2007.09.02 0 0 60373
    További mai képek:

    #1 A NOVARA a 1558-nál csoporttal.
    #2 A CANAL SERVICE-6 völgynek
    #3 A NIKITA hegynek
    (utóbbi kettőnek sikerült némi rajnai fílinget előidéznie...)
    #4 GEORGI IZMIRLIEV völgynek öt üressel
    #5 SAJÓ

    Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!