Idén tegnap járt utoljára rendesen menetrendben a FÜRED katamarán és a SZENT MIKLÓS. (Ma még menetrendiben eljöttek Siófokig és ott cseréltek az oroszokkal.) Ezért úgy éreztem, hogy még utaznom kell rajtuk. Tegnap E3 járattal (SZENT MIKLÓS) mentem Tihanyig, ahol a követekző kép fogadott: orosz invázió (1. kép) Tihanyban a LELLE és a SZÁNTÓD is búcsúzott (Boglár-Tihany és Kenese-Tihany járat megszűnése) Mindegyik kapott virágot és búcsúkört is tett. (2-3. kép) Én a SZÁNTÓDdal mentem Füredig. Ott sajnos nem búcsúzott, egyszerűen elment. Füreden a CSONGOR sétált (4. kép) FÜRED katamaránnal (D4) mentem Földvárig. A révnél két komp járt (Széchenyi, Kossuth). Úgy tűnt, a forgalmat simán elbírják. A FÜRED nem búcsúzott sehol, mivel ma még menetrendiben jött Siófokig, ott cserélt, elvileg a SZÁNTÓDdal. Mától igen monoton a helyzet a keleti medencében, ugyanis a 3naposban a 3 orosz van.
Noha a menetrend nem egyértelmű, a H járat Tihany és Boglár között nem jár ma már!
Sajnos nem figyeltek oda, hogy ugyanúgy kellett volna megcimkézni az utószezonra, mint a Kenese-Tihany (J) járatot. De úgy cimkézték, mint a G-t, ami mától csak Lelle és Badacsony között jár.
1. kiáll néhány diák nyáron Tihanyba+Szántódra, és filléres nyári munka keretében felírják, ki, honnan, hova, hányan, miért, stb. megy
2. ugyanez Keszthelyre, néhány lámpás csomópontra
3. ugyanez F járatra
Fentiek alapján már meg lehet becsülni, mennyien veszik igénybe az új kompot.
Után megnézni, hogy egy reális és takarékos (tehát az átlag nem BHRT-s) költségvetéshez képest, lehetőleg az externáliákat is beleszámítva (kipufogógáz, stb.) hogy állunk.
Oszt vagy megéri, vagy nem.
Itthon néhány politikus kilobbiz valamit, beteszik valamilyen Eu-s kalapba, majd megrendelik a szájíznek megfelelő tanulmány x millióért ...Kft-től, aki továbbadja x/2-ért .....Bt-nek, az továbbadja x/4-ért egy egyetemi tanárnak, aki kötelező házidolgozat keretében megíratja egy diákkal, hogy hozd ki öregem, nyereségesnek a kompot.
És lőn, mindenki örül.
Kiegészítés:
a Balaton nyugatról egyelőre autóval igencsak szarul közelíthető meg. Talán lesz egyszer egy M8 autópálya, ezzel, illetve ennek leágazásaival együtt kéne kezelni a kérdést.
Ad. 1: Az idézett mondatom eredeti helyén szmájlival végződik, kéretik ennek megfelelően kezelni. :-) Ad. 2: Z.Z. kolléga valószínűleg értette, miért javasoltam (ha már lúd, legyen kövér alapon) vasúti kompot oda. Ad 3: Ha ott valóban kompot akarnak létesíteni, akkor egy komp nem komp, kettővel viszont az órás ütem kényelmesen tartható az általad idézett menetadatokkal is. Nem beszélve arról, hogy ha az 5,2 km 12,5 km/h-nál gyorsabb sebességű leküzdését feltételezzük egy új járműtől, pl a menetidőt 20 percre szorítva, 10 perc fordulóidővel máris elértük a félórásra sűrítést csúcsforgalmi időkre.
Én nem hiszem, hogy ez a Fonyód-Badacsony komp egy jó ötlet. A tihanyi komp 1,1km, a Badacsony-Fonyód távolság 5,2km. A hajók menetideje ma 30 perc. Ez azt jelenti, hogy egy komp ott a fel- és leszállást beszámítva kb. 1,5 óránként tenne meg egy fordulót. Valóban népszerû lehet egy komp, ami jó esetben másfél óránként jár? Plusz a menetidô. (ennyi idô alatt talán még biciklivel is körbe lehet érni... :-)))))
Egyrészt a CRISTINA nevű motoros ladik Velencében. De mit szállít?
Az bizony egy Sebach Top-San WC - melynek mûködését és tisztaságát a Pisai Tudományegyetem Építészmérnöki, Vízerõtani és Területi tanszéke tanúsítja - lényegében egy szabadalmazott gépezet, ami egy folytonos acélszalagból áll, ami lezárja a tartályt megvédvén ezáltal a használót. Ha mûködésbe hozzuk a szerkezetet irányító kart, egy kifinomult mechanizmus hatására a következõ történik:
A patkóalakú ülõke felemelkedik függõleges helyzetbe, így mindig száraz és tiszta marad.
A szalag forogni kezd és kiüríti a hulladékot.
A lekotró él automatikusan letisztítja a szalagot.
Illatos fertõtlenítõ (deo) szóródik a szalagra, ami sterilizálja azt és kellemes illatot hagy a WC belsejében.
A szabadalmaztatott szerkezet kettõs funkciót tölt be: Megakadályozza a szabad rálátást a szerves anyagokra, valamint és legfõképpen, kizárja annak a lehetõségét, hogy a használót az esetleges kifröccsenés megfertõzze.
Ma én is hajóra szálltam (Una Vertstrum olvtárssal egyetemben, amint kiderült:-DD) A hajó a RUBIN volt, vele mentünk Budafokra, borfesztre.. Szembe jött a Bodrog
a 1309-es bárkával
a bárka orrán zenekarral:-DD
Már visszafelé: A naszád és a ponton magánya
Petróleum-Öbölben érdekes szerkezet, vajh ki ő?
Szabadkikötő előtt épp a Harta csatolt fel két konténeres bárkára
elnézést a zöldes képekért,idegen géppel fotózva így sikerült-több ilyet nem teszek fel.
EvezősmozgalomNagyon finom...Csege hegynek kevés utassalÉs örömmel értesítek mindenkit, hogy a békalencse egy- két elszigetelt esettől eltekintve eltűnt a Tiszáról!
Fölvár m.s érkezik Badacsonyból V2-ben(Badacsony-Fonyód) Györök m.s Fonyódon ami későb R1 lesz Badacsonyból Keszthelyre Badacsony katamarán indul Fonyódra F2-ban(Badacsony-Fonyód) R1-járatba(Balatonboglár-Keszthely) Helka m.s,ami csak Badacsonyig jött Keszthely m.s N1-ben(Balatonszemes-Badacsony) U2-ben(Keszthely-Badacsony) Hévíz m.s
Ezen a napon megpróbáltam a Helka m.s-el eljutni Keszthelyre de csak Badacsonyig jött utána a Györök m.s ment.(Ez volt a második próbálkozásom de most se sikerült)
Olybá tűnik hogy az, amin még tavasszal merengetem Nullás barátunk befektetéseit illetően, jelen esetben kipróbálás, és talán beválás tárgya is lett. Azaz, hogy hogyan vontassunk bárkát, és hogyan legyen a helyszínen rögtön privát boxerunk. Kiváncsi vagyok majd a tényleges tapasztalatokra, úgy gépköltés-élőmunkaerő, mint menetidő, szállítási rugalmasság vonzatban.
(bár vsz. nem az én ötletem inspirálta TAYFUN cimborát eme megoldás gyakorlati alkalmazásra, azonban ha mégis, akkor viszont jogdíj ügyben kérek tőle egy üveg bort!!! :-) )
#1 A NOVARA a 1558-nál csoporttal. #2 A CANAL SERVICE-6 völgynek #3 A NIKITA hegynek (utóbbi kettőnek sikerült némi rajnai fílinget előidéznie...) #4 GEORGI IZMIRLIEV völgynek öt üressel #5 SAJÓ