Úgy vélem, hogy abban az időben nem volt rendkívüli dolog valakinek a nyomtalan eltűnése. Az emberek nem is nagyon merték zaklatni a kereséssel a Hatóságokat. Jobban tették, ha a tojásbeadási terv tejesítésére összpontosítottak. Ez lehet szerintem a sok azonosítatlanul maradt holttest magyarázata.
Az emlékmű hiányára viszont ma már nincs mentség.
Megjegyzem, hogy Pakson valahol láttam egy emléktáblát egy régi kompszerencsétlenségről.
Ma a G-n Helka Balatonlelléig, majd vissza Balatonboglárra.
Ki érti ezt? Miért kell ennek visszamenni Boglárra? Nyáron egyszer láttam Lellén aludni, de ez a ritkább. A főszezoni menetrend is így van, másnap csak Boglárról indul.
Régen egyszer 2003-ban Lelléről mentünk Badacsonyba a Helka jáRatával, és akkor is gépmenetben jött Boglárról.
(A Gulács meg Zánkáról, mert előtte való napon gyerekeket vitt Fonyódról Zánkára járata után. Lelléig az abban az évben először augusztus végén kiálló Csopak jött, ami aztán eljött Badacsonyig.)
A Mahart Szabadkikötő Zrt.-nél levő csepeli kikötőt inkább koncesszióba kellett volna adni az ÁSZ szerint, mintsem privatizálni. http://index.hu/gazdasag/magyar/asz070903/
Nem hiába, a Kovács elnök úr nagyon érdeklődik a hajózás iránt. A Hajós Báloknak is állandó réstvevője.
Nem. Ez nem gond. Ballaszttartályokat kell bele építeni, és a híd előtt a vizet az egyik oldalra szivattyúzni, akkor így kissé megdőlve pont elfér a híd alatt a Kelén is. Vagy ha ez nem elég, akkor nagy gáz rá hirtelen, és a forgatónyomaték is rásegít kicsit. A Fürednek meg amúgy is dönthető az árbóca.
Tudunk mi magas hidat is építeni! Mondj egy számot... :-)
A leghosszabb híd után, (mellett) a legmagasabb híd is a Balatonnál lenne, és erről lehetne fotózni nem csak hajókat, hanem a leghosszabb völgyhíd forgalmát is!
Személy szerint nem vagyok hajós ember, de lévén, hogy az anyai nagyapám a Dömös II nevű hajón első kormányosként szolgált annak elsüllyedésekor '51-ben, elkezdtem kutakodni és így jutottam el a http://www.hajocsavar.hu/ lapon keresztül Hozzátok. Beleolvasgattam a fórumba és úgy gondoltam, hogy az alábbi kép hátha érdekes lehet valamelyikőtök számára. A festmény még a hajó József Főherczeg korában készült, ám - édesanyám elmondása szerint - a MESzHART-os időkben már nem volt annyira divatos ez az elnevezés és a festményen utólag javították ki az elnevezést. A javítás közelről még látható a festményen. Elnézést a fotó gyenge minőségéért, de amint visszajön a nyaralásból az állványom, megpróbálok egy érdemesebb kópiát gyártani. Amennyiben már fent van valahol a fórumon akkor előre is elnézést, de itt találtok egy egész részletes leírást a balesetről, amely jóanyám elmondása szerint néhány apróbb tévedéstől eltekintve megfelel a valóságnak. http://www.freeweb.hu/ordas/knint/neplap/kn2004/Domosrob.html
Ez jó ötlet, a hídról klassz fotókat lehetne csinálni a hajókról. Viszont bele gondoltam: nem férne át alatta a Helka és a Kelén a magas árbócok miatt... akkor inkább hagyjuk... :-) Aki ezután azt írja, hogy le kell hajtani vagy vágni, annak virtuálisan letötöm a kezét. :-)