Keresés

Részletes keresés

deck-hand Creative Commons License 2007.09.04 0 0 60432
Igen volt Pakson , jó apám mesélt róla. Emlékezett rá gyerek korából. Túl volt terhelve.
Előzmény: gumidani (60429)
csecsaba2 Creative Commons License 2007.09.04 0 0 60431
Ez amolyan jó éjszakát kép :-), így hajnal 1felé
Előzmény: schiba (60430)
schiba Creative Commons License 2007.09.04 0 0 60430
gumidani Creative Commons License 2007.09.04 0 0 60429

Nagyon jó olvasmány. Köszönet érte.

Úgy vélem, hogy abban az időben nem volt rendkívüli dolog valakinek a nyomtalan eltűnése. Az emberek nem is nagyon merték zaklatni a kereséssel a Hatóságokat. Jobban tették, ha a tojásbeadási terv tejesítésére összpontosítottak. Ez lehet szerintem a sok azonosítatlanul maradt holttest magyarázata. 

Az emlékmű hiányára viszont ma már nincs mentség.

Megjegyzem, hogy Pakson valahol láttam egy emléktáblát egy régi kompszerencsétlenségről.

Előzmény: Muddy (60408)
gumidani Creative Commons License 2007.09.03 0 0 60428
Megegyezünk. A közepéig alagút, utána híd. A híd alatt keresztbe mehet ZZ vasúti kompja. A kompon legyen-e légkondicionálás?
Előzmény: tehtube (60427)
tehtube Creative Commons License 2007.09.03 0 0 60427
Mér' nem inkább alagutat?
Előzmény: gumidani (60404)
zjakabfi Creative Commons License 2007.09.03 0 0 60426
Csak ha valaki idehívja! Én nem fogom!:)
Előzmény: gumidani (60424)
zjakabfi Creative Commons License 2007.09.03 0 0 60425

Igaz, akkoriban több km-es sorok várakoztak nyáron rendszeresen a kompra, de azok az idők szerencsére már nem jönnek vissza.

 

Lehet, hogy ez teszi lehetővé a 2. komp megépítését. Mert nem kell a 4 Tihanyba...

És így csak 1-et kell venni. Amúgy örülnék, ha a Kisfaludy sokáig maradna kint  a révben.

Télre szerintem a Széchenyi marad, tavaly a Kossuth volt.

Valami azt súgja, kemény tél jön, hosszú fagyással.

Megértem, hogy Te örülsz a kevesebb emebrnek, én annyira nem.

Előzmény: HG. (60406)
gumidani Creative Commons License 2007.09.03 0 0 60424

"esetleg befedni"

 

Nagyszerű! És kormányzati üdülőnegyedet építeni rá. Alatta pedig klimatizálni a tavat.

(abbahagyom, mert jön az ápoló)

Előzmény: HG. (60406)
zjakabfi Creative Commons License 2007.09.03 0 0 60423

Ma a G-n Helka Balatonlelléig, majd vissza  Balatonboglárra.

 

Ki érti ezt? Miért kell ennek visszamenni Boglárra? Nyáron egyszer láttam Lellén aludni, de ez a ritkább. A főszezoni menetrend is így van, másnap csak Boglárról indul.

Régen egyszer 2003-ban Lelléről mentünk Badacsonyba a Helka jáRatával, és akkor is gépmenetben jött Boglárról.

(A Gulács meg Zánkáról, mert előtte való napon gyerekeket vitt Fonyódról Zánkára járata után. Lelléig az abban az évben először augusztus végén kiálló Csopak jött, ami aztán eljött Badacsonyig.)

Előzmény: M62 165 (60411)
zjakabfi Creative Commons License 2007.09.03 0 0 60422
Mindent eladnak, szörnyű!
Előzmény: jakyg (60421)
jakyg Creative Commons License 2007.09.03 0 0 60421
A Mahart Szabadkikötő Zrt.-nél levő csepeli kikötőt inkább koncesszióba kellett volna adni az ÁSZ szerint, mintsem privatizálni.
http://index.hu/gazdasag/magyar/asz070903/

Nem hiába, a Kovács elnök úr nagyon érdeklődik a hajózás iránt. A Hajós Báloknak is állandó réstvevője.
konszt Creative Commons License 2007.09.03 0 0 60420

Mr. Smith nemrég kiszámolta a vecsei híd magasságát amely LNHV- nél (ekkor már lötyög a víz a pesti alsó rakparton) 15,5 m.

Ez elég magas?

Előzmény: écsapa (60417)
Enzo Creative Commons License 2007.09.03 0 0 60419
Úgy rémlik, ennek az orrát már láttam valahol. :)
Előzmény: popeye010 (60413)
Enzo Creative Commons License 2007.09.03 0 0 60418
Nem. Ez nem gond. Ballaszttartályokat kell bele építeni, és a híd előtt a vizet az egyik oldalra szivattyúzni, akkor így kissé megdőlve pont elfér a híd alatt a Kelén is.
Vagy ha ez nem elég, akkor nagy gáz rá hirtelen, és a forgatónyomaték is rásegít kicsit.
A Fürednek meg amúgy is dönthető az árbóca.
Előzmény: nagynegró (60416)
écsapa Creative Commons License 2007.09.03 0 0 60417

"...azt írja, hogy le kell hajtani vagy vágni..."

 

Miért kéne lehajtani, levágni?

Tudunk mi magas hidat is építeni! Mondj egy számot... :-)

A leghosszabb híd után, (mellett) a legmagasabb híd is a Balatonnál lenne, és erről lehetne fotózni nem csak hajókat, hanem a leghosszabb völgyhíd forgalmát is!

A kenesei lőszfalról indulhatna... :-)))

Előzmény: Tom_ (60405)
nagynegró Creative Commons License 2007.09.03 0 0 60416
Nem kell levágni, magasabbra a hidat! Nem csak a Helka nem férne el, hanem a Szt. Miklós??, vagy a Füred? Ezek a gondok!!!
Előzmény: Tom_ (60405)
nagynegró Creative Commons License 2007.09.03 0 0 60415
Elküldenéd az 1. fotót nagyban?
Előzmény: Rich84 (60402)
nagynegró Creative Commons License 2007.09.03 0 0 60414

Ja, legalább nem kéne olyan messzire menni fényképezni!

Előzmény: HG. (60407)
popeye010 Creative Commons License 2007.09.03 0 0 60413
Figyelem ez holnap indul lefelé
Muddy Creative Commons License 2007.09.03 0 0 60412
Thanx
Előzmény: smith (60410)
M62 165 Creative Commons License 2007.09.03 0 0 60411

Közép-balatoni jelentés:

Ma a G-n Helka Balatonlelléig, majd vissza  Balatonboglárra. B-n Almádi m/s.

Délután  17 órakor a Vízvédelem(?) keresztbe a tavon Tihany felé.

Előzmény: HG. (60407)
smith Creative Commons License 2007.09.03 0 0 60410
Üdv a fedélneten!
Előzmény: Muddy (60408)
Muddy Creative Commons License 2007.09.03 0 0 60409

Bocs, a töketlenkedésért, de az előbb túl nagyra sikeredett a ké mérete.

 

Előzmény: Muddy (60408)
Muddy Creative Commons License 2007.09.03 0 0 60408
Hi All!

Személy szerint nem vagyok hajós ember, de lévén, hogy az anyai nagyapám a Dömös II nevű hajón első kormányosként szolgált annak elsüllyedésekor '51-ben, elkezdtem kutakodni és így jutottam el a http://www.hajocsavar.hu/ lapon keresztül Hozzátok.
Beleolvasgattam a fórumba és úgy gondoltam, hogy az alábbi kép hátha érdekes lehet valamelyikőtök számára. A festmény még a hajó József Főherczeg korában készült, ám - édesanyám elmondása szerint - a MESzHART-os időkben már nem volt annyira divatos ez az elnevezés és a festményen utólag javították ki az elnevezést. A javítás közelről még látható a festményen.
Elnézést a fotó gyenge minőségéért, de amint visszajön a nyaralásból az állványom, megpróbálok egy érdemesebb kópiát gyártani.
Amennyiben már fent van valahol a fórumon akkor előre is elnézést, de itt találtok egy egész részletes leírást a balesetről, amely jóanyám elmondása szerint néhány apróbb tévedéstől eltekintve megfelel a valóságnak.
http://www.freeweb.hu/ordas/knint/neplap/kn2004/Domosrob.html

Üdv:

Muddy
HG. Creative Commons License 2007.09.03 0 0 60407

Mától igen monoton a helyzet a keleti medencében, ugyanis a 3naposban a 3 orosz van.

Nyugaton meg a két 303-as.

A halálom... Miért nem lehet egy oroszt egy 303-ra cserélni???

Előzmény: Rich84 (60402)
HG. Creative Commons License 2007.09.03 0 0 60406

esetleg befedni? :-)

 

A 80-as években még sajnos élt a híd, mint reális (?) terv, de a változások szele hál' istennek elfújta.

 

Igaz, akkoriban több km-es sorok várakoztak nyáron rendszeresen a kompra, de azok az idők szerencsére már nem jönnek vissza.

Előzmény: gumidani (60404)
Tom_ Creative Commons License 2007.09.03 0 0 60405
Ez jó ötlet, a hídról klassz fotókat lehetne csinálni a hajókról. Viszont bele gondoltam: nem férne át alatta a Helka és a Kelén a magas árbócok miatt... akkor inkább hagyjuk... :-) Aki ezután azt írja, hogy le kell hajtani vagy vágni, annak virtuálisan letötöm a kezét. :-)
Előzmény: gumidani (60404)
gumidani Creative Commons License 2007.09.03 0 0 60404

Hidat kell építeni a Balatonra, mert az drágább!

Sőt! Hosszában! 

Előzmény: HG. (60403)
HG. Creative Commons License 2007.09.03 0 0 60403

1etértek, én speciel nem erőltetném ezt a kompot, így ránézésre sosem lesz pozitív jelenértékű, bár utána kéne jobban számolni.

 

Majd nyilván az lesz, hogy minden nyugati település akar kompot, de nem pont ott (ld. völgyhíd.)

Előzmény: Tom_ (60398)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!