Keresés

Részletes keresés

Divrotcé Creative Commons License 2023.03.03 -1 2 21321

A rajzon, balról jobbra:
1) Áthaladójelző. (azaz: a kijárati jelzőre előjelzést adó előjelzővel egyesített bejárati jelző)

Az előjelzőrész az áthaladójelző, a bejárati jelző az bejárati jelző.

 

2) térközjelző, ami után olyan főjelző lesz, amely után a váltók kitérő irányban állnak (a következő jelző elméletben lehetett bejárati vagy fedezőjelző is. [Ha a kiegészítő fény kék, akkor térközjelző, Feltételes megállj! jelzéssel]).  

De a kiegészítő fény a felirat szerint sárga (pedig lehetne még fehér is...). Kijárati jelző nem lehet?

 

3) Kijárati jelző vagy fedezőjelző

A fedezőjelzőhöz nem jár fehérkeretes téglalap?


4) Kijárati jelző (önműködő térközjelzőkkel felszerelt, kétvágányú pályán)

Méghozzá legalább három irányba elágazó állomáson. 

 

5) Háromfogalmú térközjelző.

Kijárati jelző? (Egyvágányú pálya / kétvágányú pálya csak helyes irányú vágányára.)

Előzmény: Áthaladójelző (21313)
A. G. Creative Commons License 2023.02.27 0 3 21320

 

A Vasúti VezetékVilág 2021/2-es száma PDF forámtumban ide kattintva elérhető!

 

Tartalom

 

Fehér Tamás
Az emelt szintű pályakarbantartás anomáliái biztberes szemmel

 

Dolhay Márk, Nagy Jenő
D55, D70 egységvizsgáló berendezés fejlesztése a MÁV számára

 

Pálmai Ödön, Pálmai Péter
A regionális időjárás hőmérsékleti hatásának figyelembevétele a magyarországi felsővezeték-rendszer tervezésénél

 

Boros Bálint, Csuti Péter, Edelmayer Róbert
Innovatív biztberfejlesztések az elővárosi régióban Rákos és Hatvan között

 

Ferencz Edina, Halmos Attila, Melles Kristóf
Három állomás – három üzembe helyezés

 

Kovács Norbert
KÖFI ’50!

 

Báldi Barnabás, Kovács Péter
Új Elpult rendszerek

 

BEMUTATKOZIK: KIRILLY KÁLMÁN, a MÁV TEB Igazgatóság Biztosítóberendezési Osztályának vezetője

CsP50k Creative Commons License 2023.02.27 0 0 21319

Ilyen jelzőket nem láttam élőben,  amikor megszűntek kb -8 éves voltam.

 

Amennyire tudom kifordított u alakok voltak az árbócok.

(Ha jól emlékszem Kőbánya felső jelzői még ilyenek - kivéve a 2-3 újat.)

 

Szerintem a hólapátok árbóca csak egy lukkal hosszabb, de egyébként ugyan olyan.

(A kép öt rajz egybe másolva, de eltérőek a méretarányok.)

 

Valóban a "homloktartó" alkatrész nem egészen egyértelmű, jó lenne kép egy ilyen jelző hátoldaláról, vagy egy felülnézeti rajz.

Ugyanakkor oldalnézet az látszik, szemből a kiterjedése ennek az alkatrésznek nem lehet túl nagy: az alsó a "hólapát" jelzőlap összefutó aljánál van, illetve az "előjelzőlap"-nál - fent-lent - egyszer erről egyszer arról szintén a jelzőlap alakja miatt nem lehet kiterjedt elem.

 

A megszűnésük idején évekig voltak együtt ezek a jelzők az újakkal, logikusnak tűnik, hogy a lámpaházak, fedelek egyformák voltak a korabeli jelzőkön. Hanem az eltelt 50 évben változtak-e?

(Épp most digitalizálok egy '66-os tankönyvet, amiben még a régi lámpafejet (rövid lámpaernyővel) ábrázolják, de az egész jelzőt már a mai rendszerűnek rajzolták.)

 

 

Előzmény: nazareth (21315)
e94 02 Creative Commons License 2023.02.26 0 4 21318

Már több, mint 10 éve is van, hogy marattunk rézből ilyen jelzőket. STL akkor még nem volt, de ha érdekel előkotorom valamelyik HDD-ről a sablonokat:

 

 

Előzmény: elektromodell1 (21311)
elektromodell1 Creative Commons License 2023.02.26 0 0 21317

Kedves CsP50k!

 

Nagyon köszönöm az infót!

És igen megoldjuk.

Addig is intézem...

Mutatom ha lesz mit.

Előzmény: CsP50k (21312)
nazareth Creative Commons License 2023.02.26 0 0 21316

Ha már szóba kerültek a hólapát-jelzők... Mi lehetett a logika a 3- és 4-fogalmú jelzők közötti sárga optika csereberélésének?

 

Mert nekem az lenne logikus, hogy a vezér mindig tudja, hogy 3-, vagy 4-fogalmú jelzőkkel van-e dolga; akkor már egyszerűbb lett volna az egyik sárgát az "egy zölddel" felcserélni. Így a vezér a zöldnél tudná, hogy a következő jelzőn lesz-e két sárga, vagy előbb következnie kell a szimpla sárgának.

 

De így a vörössel felcserélni a sárgát mi értelme volt?

Előzmény: Áthaladójelző (21313)
nazareth Creative Commons License 2023.02.26 0 2 21315

Hopp-hopp, köszi szépen! Ha a fácsén lennénk, menne rá a :szivecskeikon :)

 

Ha jól sejtem, ezeknek még a régifajta árbócuk volt, ahol az U-idomok kifordítva voltak beépítve... ugye? Az mintha benne lenne a Linzbauer-könyvben...

 

Bár ahogy nézem, a hólapát-jelzőnek más árbóca van, meg a jelzőlap rögzítése sem egyértelmű a rajzok alapján.

 

Az optikák háza és hátsó fedele pedig ugyanaz volt, mint a mai jelzőknek?

Előzmény: CsP50k (21312)
CsP50k Creative Commons License 2023.02.26 0 0 21314

(Tudtam! Tudtam, hogy van valami spéci neve, de nem jutott eszembe, hogy áthaladó!)

Előzmény: Áthaladójelző (21313)
Áthaladójelző Creative Commons License 2023.02.26 0 2 21313

Létezett önálló előjelző is.

A rajzon, balról jobbra:
1) Áthaladójelző. (azaz: a kijárati jelzőre előjelzést adó előjelzővel egyesített bejárati jelző)
2) térközjelző, ami után olyan főjelző lesz, amely után a váltók kitérő irányban állnak (a következő jelző elméletben lehetett bejárati vagy fedezőjelző is. [Ha a kiegészítő fény kék, akkor térközjelző, Feltételes megállj! jelzéssel]).  

3) Kijárati jelző vagy fedezőjelző
4) Kijárati jelző (önműködő térközjelzőkkel felszerelt, kétvágányú pályán)

5) Háromfogalmú térközjelző.

Előzmény: CsP50k (21312)
CsP50k Creative Commons License 2023.02.25 0 1 21312

A teljesség igénye nélkül:  bejárati, bejárati előjelzője (?), fedező, 3 irányú kijárati, 3 fogalmú térköz. Az ismétlő jelző hiányzik, illetve elvileg létezhetett önálló előjelző is (az első jelző középső ferde lapja és esetleg az alsó lap hozzá).

(A képet az "IMG"-s trükkel érdemes megnyitni.)

 

Sok sikert a projekthez! Esetleg az elkészült 3d-s nyomtatható fájl(ok) majd érdekelne(k), ha megoldható.

Előzmény: elektromodell1 (21311)
elektromodell1 Creative Commons License 2023.02.24 0 0 21311

Tisztelt Fórum közösség!

 

Ezúton kénék tőletek segítséget:

Mai világunkban a modellezést megtámogatta a 3D nyomtatás (sajnos?).

És mint elcsesz@(t) modellező kérdezném, hogy 1954 előtti és 54-67 közötti fényjelzők tekintetében tudna-e nekem képekkel, infóval segíteni valaki?

Azt ígérném cserébe, ha ez érdekes lehet, hogy az elkészült vagy készülés alatt álló holmik képeit körbeköpködésre kiteszem vagy itt vagy a megfelelő fórum részen.

Amennyiben lenne infó, úgy a későbbiekben pontosítanám a kérdéseket.

Előre is köszönöm!

M41 2175 Creative Commons License 2023.01.01 0 0 21310

Köszi szépen Boldog új évet kívánok bátyja neked is és a csopoirttagoknak is 

Sajókaza 97-ben lett vissza minősítve a vágányokat 99-2000 ben bontották el szóval esélyes lehet hogy alakjelző volt utoljára.

Bánréve-Ózd között konkrétan a 2 állomás ár ct illetve Pppogonyi 1999 Szeptember-októberben lett fényjelzősítve.

Manapság már Pogonyi minden szempontból sima mh nem?

Az ottani jelző Bánrévéről van kezelve?

Előzmény: Divrotcé (21309)
Divrotcé Creative Commons License 2022.12.31 -1 3 21309

Irányelvként:

A Sajószentpéter - Ózd vonalszakasz állomásain valamikortól villamos védjelzők voltak.

Ezeket 1938-39-ben elbontották, helyettük nembiztosított alakjelzőket állítottak föl, Centeren irodai bakkal, a többi állomáson irodai blokkszekrénnyel és blokkzár alatt tartott őrhelyi állítóbakokkal.

 

A II. világháború után ezeket idővel helyreállították, és Center is többközpontosodott.

 

A kulcsazonosítókat jellemzően 1969-ben és az 1970-es évek elején szerelhették föl. (Az elágazó jellegű állomásokon ezzel egyidejűleg az irodai készüléket is lecserélték tológombosra).

 

A fényjelzősítések eseti jelleggel. 

Sajószentpéter: Az 1980-as években Sajóecseg felől, a 2000-as évek első felében Kazincbarcika felől.

 

Kazincbarcika: Sajószentpéter felől a 2000-es évek első felében, Putnok felől már 1999 előtt.

 

Sajókaza: vajh alakjelzősen vagy fényjelzősen bontották-e el?

 

Putnok:  Az 1980-as évek végén már fényjelzősítik.

 

Pogonyipuszta ipvk: Az 1990-es évek második felében.

 

Bánréve: Valamikor 1999 után

 

Center: 1999-ben éppen fényjelzősítik.

 

Ózd: 1997?

Előzmény: M41 2175 (21308)
M41 2175 Creative Commons License 2022.12.29 -1 0 21308

Hali érteklődnék a 92 vonal váltózár kulcsaz biztberei mikor lettek telepítve?

Pogonyipuszta ipvk biztberével mi a helyzet?

424 215 Creative Commons License 2022.12.28 0 1 21307

Érthető! amugy várom a mailodat!

Előzmény: oldmumus_v.2 (21306)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2022.12.19 -2 0 21306

Bocsánat, hogy nagyon szélsőséges példákkal éltem, de itt nem a szokásos Subset keretein belüli egyszerű változtatásra vagy nemzeti érték bővítésre gondoltam. Utána kérdeztem és DACH régióba már volt pár egyedi példa 2015 óta.

Nemzeti érték felelőssége. Ez egy 2015-és előadásban hangzott el, ahol még a hatósági körök nem voltak teljes mértében egy valakire leosztva. Anno közlekedési szerv és vagy UIC delegált is részt vett a nemzeti értékek megállapításában.

 

Igen, átlag szakirodalom ezt UIC szerinti vagy általános modellnek hívja. DACH területen és főleg a németeknél az LZB időszakban fejlesztették ki a lambda modellt. Ezt képezték át ETCS-re

Lambda számításra írtam már M_NVKRINT K Faktor érték/tényezőkről.


Ha az alábbi oldalon letöltöd a párhuzamos német/angol szöveget akkor ott hozzá tartozó táblázatokat, ábrákat, stb. is megtalálhatsz. Végén van egy Lambda/Gamma összehasonlító táblázat

 

https://www.via.rwth-aachen.de/downloads/06_17_Feltz_Niessen.pdf

 

 

 

 

Előzmény: Képzetes Kezdőtérközjelző (21301)
superconductor Creative Commons License 2022.12.18 0 0 21305

Biztosan lehetne.

De ha a NAV-tól kapsz egy nyomtatványt, általában azt is valaki megírja. Ennél egyszerűbb papírmunka automatizálását sem sikerült eddig megoldani.

Előzmény: benbe (21304)
benbe Creative Commons License 2022.12.17 -1 0 21304

>tényleg keveset nyerni az automatizálással

 

Ha a tesztelés automatizált, lehetne a papírmunka előállítása is az.

Előzmény: 3r141592 (21303)
3r141592 Creative Commons License 2022.12.15 0 0 21303

"Ha csak az összes üzemi esetet végig kell próbáld egy sorompónál, az elvesz 3-4 mérnökórát"

 

Ez elég sok, nem gondoltam, hogy  annyi mindent kell  tesztelni.

 

"általában gyorsan meg lehet lenni magával a teszttel. Sok időt visz el a papírmunka sajnos"

 

Ha nem a teszt visz el sok  időt akkor lehet, hogy lehetne  tényleg keveset nyerni az automatizálással.

Előzmény: Képzetes Kezdőtérközjelző (21300)
Panzerbear Creative Commons License 2022.12.15 -1 1 21302

Hagyjad...nem érti, csak ki tud másolni szövegeket, amiket nem is ért...

Előzmény: Képzetes Kezdőtérközjelző (21301)
Képzetes Kezdőtérközjelző Creative Commons License 2022.12.15 0 0 21301

Lambda marad a hagyományos érték/beállítás P vagy G. Nagysebességű vonatoknál ezeket nem ajánlatos/lehet alkalmazni csak gammát.

Lambda esetében a sebességfüggő Kv_int(v)

 

Ott valami egyedi modellt alkalmaznak? Csak mert ha jól emlékszem az UIC koncerziós modell (ami a fékszázalékot számítja át lassulásba/fékkésedelmi időbe) megáll valahol 250 km/h körül.

Ezért (is) a gamma modell alkalmazott nagysebességű járműveknél.

 

A fentiekben említett figura kiemeli írásában, hogy az infra üzemeltetővel ezen nemezeti és egyedi értékeket feltétlen egyeztetni kell.

 

 

Főleg mert a nemzeti értékek az Infrastruktúra Üzemeltető (IM) felelősségi körébe tartoznak.

 

Igény szerint bármikor felül lehet írni (SRS Change/Request)

 

Azért egy nemzeti érték változtatáshoz nem kell CR, hiszen az a IM kezelésében van, lásd SUBSET-054.

 

pl. van egy ország ahol a hagyományos nemzeti vonatbefolyásolás fel lett minden vonalom számolva. Ezáltal vannak olyan + egyedi korrekciós tényezők
amik a vonatott anyag függvényében kalkulál pl. tartálykocsiba lötykölödik az anyag hegyről le a völgybe

 

Persze, ha nem az UIC konverziós modellt használod, azt állítasz be amit szeretnél. :)

Előzmény: oldmumus_v.2 (21298)
Képzetes Kezdőtérközjelző Creative Commons License 2022.12.15 0 2 21300

Jól hangzik, de tényleg nem ilyen egyszerű.

 

Tegyük fel hogy a specifikációd megvan, valaki el is készítette a projektálást.

Ha csak az összes üzemi esetet végig kell próbáld egy sorompónál, az elvesz 3-4 mérnökórát, és akkor a hibaeseteket meg a különleges kezeléseket nem is tesztelted, kapcsolódó elemek függőségeit nem tesztelted, még nem is töltötted be a szoftvert a laborba, nem készítettél/írtál ki egy tesztelésre szánt verziót, és a többi.

 

Meglátásom szerint a biztbertesztelés túl "niche" ahhoz hogy megérje automatizálni, egyrészt relatíve ritkán teszteled ugyanazt (legalábbis egy magyar viszonylatban), másrészt meg berendezésfüggő, de általában gyorsan meg lehet lenni magával a teszttel.

Sok időt visz el a papírmunka sajnos, de ez kell ahhoz hogy a mai szabványok szerint üzembe lehessen helyezni egy specifikus alkalmazást.

 

Egyébként igen, vannak szoftvermodulok, és amikor új generikus szoftververzió érkezik, akkor a modulok minden funkcionalitása le van tesztelve (vagy legalább ami változott), míg a specifikus alkalmazások esetén csak a konfigurációt teszteled, azaz hogy jól adtad meg a paramétereket a sorompó vagy váltó modulodnak, és validálsz is, megnézed pl. hogy jól viselkedik-e egy vágányútban.

Előzmény: 3r141592 (21299)
3r141592 Creative Commons License 2022.12.14 0 1 21299

"Áhh most már értem mire gondolsz modul alatt."

Előbb utóbb csak közös nyelvre jutunk :)

 

"mi van ha pl egy sorompót adunk hozzá/veszünk ki egy bizberből. Ilyen esetben pedig validálni kell, hogy az összes modul közti függőség megfelelő-e, akkor is ha a sorompó/jelző/stb. modul maga validált."

 

Pontosan  ez az, amit egy jól definiált interfész és szabályrendszer automatikusan validálni tud  vagy ellenőrző lista  szerűen végig vezeti a telepítőt a teszten, legalább is ha a szabályrendszer formalizálható. Ennek ugye feltétele a tiszta és egyértelmű szabályrendszer ami ugyebár egyébként sem árt.

Előzmény: zut2020 (21297)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2022.12.14 -2 2 21298

"Baseline 3-ban szépen egységesítve van a dolog, konfiguráljuk a k_wet változót (ami azt mondja meg hogy csúszós pályán mennyivel kevesebb a tapadás),..."

Ezek a korrekciós dolgok részben egy valaha drezdai egyetemre járó közlekedésmatematikus ötlete alapján lett kidolgozva aki 2015-ben a CERSS-hez ment dolgozni.
Elkezdte a LZB fékgörbe modell problémáit boncolni és a Lambda meg Gamma modell ETCS optimalizálással foglalkozni.
Gamma esetében száraz érték Kdry_rst(EBCL,v) ami 0 - 1 között lehet. A nedves érték pedig Kwet_rst(v) szintén 0 - 1 közötti

Lambda marad a hagyományos érték/beállítás P vagy G. Nagysebességű vonatoknál ezeket nem ajánlatos/lehet alkalmazni csak gammát.

Lambda esetében a sebességfüggő Kv_int(v)
Ha 155-200 km/h tartományba nézzük Kv_int_1 értéke 0,76
ha 200-250 km/h tartományba nézzük Kv_int_2 értéke 0,72
ha 250-300 km/h tartományba nézzük Kv_int_3 értéke 0,64
ha 300 km/h felett nézzük Kv_int_4 értéke 0,58
meg a hosszúságfüggő Kr_int(l) értékekkel lehet számolni a szaki javaslatai alapján
Ebben az esetben minden adatot meg kell adni a vasúti járműre vonatoztatva, ez alapján számol.
Gamma nem várja ezt el, de cserébe bizonyos vonattípuskhoz nem ajánlott/lehet alkalmazni.

Ezek nemzetenként eltérhetnek, én a német nyelterületen elfogadottad ismerem.
A fentiekben említett figura kiemeli írásában, hogy az infra üzemeltetővel ezen nemezeti és egyedi értékeket feltétlen egyeztetni kell.
Igény szerint bármikor felül lehet írni (SRS Change/Request)

pl. van egy ország ahol a hagyományos nemzeti vonatbefolyásolás fel lett minden vonalom számolva. Ezáltal vannak olyan + egyedi korrekciós tényezők
amik a vonatott anyag függvényében kalkulál pl. tartálykocsiba lötykölödik az anyag hegyről le a völgybe

A lényeg az, hogy ezen az értékek olyan egyedi nemzeti értékek amivel mindenki szabadon eljátszat saját érdeke szerint.
Reakció erre is:


"Ha nem tetszik a szerszámosláda-szemlélet, akkor bizony Európában is nagy a baj, mert ahány ország, annyi különféle implementáció, különféle üzemi koncepció, biztonsági megfontolások, meg persze specifikus problémák és specifikus megoldások - és nem csak Packet 44-el, hanem akár azzal is hogy bizonyos csomagokat hogyan és mire használsz, jó esetben egy frappáns magyarázattal hozzáidomítva a TSI-hoz. Nem véletlen kell minden országnak az ESC-t (ETCS System Compatibility) specifikálni."


Előzmény: Képzetes Kezdőtérközjelző (21197)
zut2020 Creative Commons License 2022.12.14 0 0 21297

Áhh most már értem mire gondolsz modul alatt. Az a baj, hogy az egész rendszert kell validálni. Az egeres példádban a rendszer viselkedése nem változik, de (ha jól értem) itt az alapfeltevés az volt, hogy mi van ha pl egy sorompót adunk hozzá/veszünk ki egy bizberből. Ilyen esetben pedig validálni kell, hogy az összes modul közti függőség megfelelő-e, akkor is ha a sorompó/jelző/stb. modul maga validált.

Előzmény: 3r141592 (21293)
schlumberger Creative Commons License 2022.12.14 -3 0 21296

 kiválassza/kifejleszti saját környezetét

kiválasztja

-suk-sük bunkóság?

Előzmény: 3r141592 (21295)
3r141592 Creative Commons License 2022.12.14 0 0 21295

"Másrészt nincs még olyan "bonyolult" rendszer autóban, mint egy biztosítóberendezés."

Azért a mostanában készülgető önvezető rendszerek eléggé ott vannak :)

 

"Tanúsított modulok cseréje? Nem értem."

Pl egér cseréje a számító gépen. Itt egy  szabványos interfésze/API  van, így bármilyen egeret rádughatsz a gépedre.  Az elv itt is lehetne ez, így önállóan is lehetne  bevizsgálni a különböző modulokat , és azok csereszabatosak lennének. A távközlésben ez (legalábbis  az IP-s világ előtt) ez jól ki  volt találva, mivel a szabványok  tartalmazták s szükséges protokoll implementációs és  együttműködési teszteket is.

 

"Nem olyan egyszerű, ahogy hangzik. Már az sem mindegy ezeknél, milyen hardveren fut, milyen fordítóval, stb. Mellesleg az 50128 szerint az összes tervező eszközt alá kell vetni ilyen ellenőrzésnek. "

 

Szerintem azért nem reménytelen, minden  gyártó úgy is kiválassza/kifejleszti saját környezetét (hw/sw) és ezeket tanúsítja/tanúsíttatja, belül vélhetőleg nem lesz átjárható, csak a szabványban specifikált  interfészeken, így gyártónként  lesz egy-egy keretrendszer.

 

"Sima sw frissítés esetén is kötelező jogszabályilag végig vinni"

Ez jogos mert módosítottál a programban.

Előzmény: király2644 (21294)
király2644 Creative Commons License 2022.12.14 0 1 21294

1. Nem olyan egyszerű, ahogy hangzik. Már az sem mindegy ezeknél, milyen hardveren fut, milyen forditóval, stb. Mellesleg az 50128 szerint az összes tervező eszközt alá kell vetni ilyen ellenőrzésnek. 

 

2. Az ASIL-D az kb SIL 3-nak felel meg. A két szabvány szellemisége megegyezik, de tartalmuk eltér. Másrészt nincs még olyan "bonyolult" rendszer autóban, mint egy biztosítóberendezés.

 

3. Tanúsított modulok cseréje? Nem értem. Sima sw frissítés esetén is kötelező jogszabályilag végig vinni a specifikus alkalmazás biztonsági ügyet, ami mellesleg a szabványban is benne van. Másrészt sosem azzal van gond, ha modult kell cserélni ugyanarra hw meghibásodás miatt, hanem azzal, ha fejleszteni kell. Márpedig nagyon sok esetben a mai napig fejlődnek a berendezések, új funkciók, átalakítás, stb miatt. Lehet, hogy lehetne gyorsítani, de jelenleg ez nem látszik.

Előzmény: 3r141592 (21293)
3r141592 Creative Commons License 2022.12.12 0 3 21293

"Ez az iparági sztenderd. Még az sem egyértelmű, hogy milyen keretrendszereket, fordítókat, tervezőprogramokat lehet használni."

Lehet hogy innen  kéne akkor kezdeni? Ezeket le specifikálni, és tanúsítani majd erre építeni a többit.

 

"Az 50126/128/129 nem is magyar szakik kreálmánya, erre nem lehet fogni. Tudtommal az autóipai szabványok sem megengedőbbek, már ami ott is kritikus komponens."

 

Szerintem kicsit keveredik itt a sw módosítás és konfiguráció és modul csere. Egy  új vagy  módosított  sw/hw esetén jogos a teljes audit, de ha csak létező és tanúsított modulokat cserélek, vagy annak beállításán  változtatok akkor  szerintem felesleges. Autós hasonlattal mintha  a  fékbetét cseréje után  teljes audit  kellene.

 

"De a világ nem abba az irányba halad jelenleg, hogy bárhol enyhítsünk a biztonsági követelményeken."

Nem enyhíteni kell, de csak a fölösleges köröket elhagyni.

Előzmény: superconductor (21292)
superconductor Creative Commons License 2022.12.12 0 2 21292

Ez az iparági sztenderd. Még az sem egyértelmű, hogy milyen keretrendszereket, fordítókat, tervezőprogramokat lehet használni.

Az 50126/128/129 nem is magyar szakik kreálmánya, erre nem lehet fogni. Tudtommal az autóipai szabványok sem megengedőbbek, már ami ott is kritikus komponens.

Lehet kicsit túl van tolva, ha visszanézzük a magyarországi vasúti baleseteket, elenyésző hányad vezethető vissza biztosítóberendezés hibára. De a világ nem abba az irányba halad jelenleg, hogy bárhol enyhítsünk a biztonsági követelményeken.

 

Azt én is éreztem már, hogy ha ma találnánk ki, akkor a D55 valószínűleg nem mehetne üzembe. De neki volt majdnem 70 éve bizonyítani. Ez az elektronikus berendezéseknél biztosan nem lesz, hiszen az alkatrészeket sem gyártják ennyi ideig.

Előzmény: 3r141592 (21291)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!