Keresés

Részletes keresés

darusferi Creative Commons License 2020.11.26 0 0 2533

Üdv Tibi  !

Azért kérdeztem mert a Csabi féle 210 -re akarok egy uly  szebb könyököt . Ennél a trafó ddolognál meg istenigazán lehet e tudni hogy  a nagy melegben a trafó bünös e vagy a gyujtótekercs ?  Hiszen a kistraktor gyujtással mindkettő kiváltásra került .  A kisérlethez akad még itt Riga , akár az általad felujitandó és az utókor számára megőrizendő gépek is de talán még nálam is lessz , forróságról meg a nyarak mostanában egyre inkább elviselhetetlenül gondoskodnak majd .

vermestibi2 Creative Commons License 2020.11.26 0 0 2532

Nem ugyanolyan a 207-es meg a 210-es Babetta könyök.

A trafó egy hosszabb történet: jövő héten kiderítem, hogy mennyibe kerül, ha nem túl drága, megtekercseltetem, de aztán tesztelni kell, hogy jobban bírja-e, mint a gyári,  de a teszteléshez meg két bolog kellene, egy trafós rendszerű Riga/Verhovina (nekem ilyen nincs), meg nyári 30 fokos meleg, hogy bírja-e hosszbb távon.

Előzmény: darusferi (2531)
darusferi Creative Commons License 2020.11.26 0 0 2531

Üdv Tibi ! 

Tök jó az a tourist  verhovina . . Láttam már képen de igy videón még nem . A tervek kel én is vagyok de idő bizony nem nagyon van  .Tibi te a Babetták ban otthon vagy ,  a kipufogókönyök az  a 207  es a 210  nek egyezik e  ? ?

Ha trafókra szükséged van akkor keresek  még néhányat .

vermestibi2 Creative Commons License 2020.11.25 0 0 2530

Szuper. És a plexi is jó, egészen hasonlít a Turisztéhoz, a felfogatási pontokban is. A lentebb belinkelt videóban ezek is jól látszódnak.

 

A téli elfoglaltság a részemről annyi, hogy tervezem, hogy mit fogok csinálni, ha lesz rá időm.

Előzmény: Verho4 (2528)
Katonka Balázs Creative Commons License 2020.11.25 0 0 2529

Vagány. Tetszik. 😊

Előzmény: Verho4 (2528)
Verho4 Creative Commons License 2020.11.25 0 0 2528

Elso index fennt!! :-) Kinek mi a teli elfoglaltsag!?:)

vermestibi2 Creative Commons License 2020.11.25 0 1 2527

vermestibi2 Creative Commons License 2020.11.25 0 0 2526

Egy videó a Verhovina 6 Turisztról!

https://www.youtube.com/watch?v=Lk6gCwtn214

vermestibi2 Creative Commons License 2020.11.25 0 1 2525

Nagyvisnyó, Military Motor Múzeum

Marcellvs Creative Commons License 2020.11.23 0 0 2524

Beszerzek akkor egy utángyári főtengelyt. Mindegy hogy honnan rendelem, mind egy kutya? 

Előzmény: vermestibi2 (2519)
vermestibi2 Creative Commons License 2020.11.22 0 0 2523

Igen, biztosan meg lehet tekercselni - a kérdés csak az, hogy megéri-e. Mert kínából 2-3ezer forintér lehet trafókat rendelni, szóval valószínűleg nem az újratekerés lesz a legolcsóbb megoldás. Szerintem ez csak annak éri meg, aki az eredetiségre törekszik.

Nagyon sokat variálni meg nem akarok a menetszámokkal; az eredeti trafó jól működik, ha nem zárlatos, szóval az eredeti paraméterekkel szerintem jónak kell lennie. A nagyon gyakori menetzárlatot szerintem inkább a rossz anyagminőség okozta - feltételezzük azt, hogy a mai rézdróton jobb a szigetelés.

Előzmény: Verho4 (2522)
Verho4 Creative Commons License 2020.11.22 0 0 2522

Udv tibi! Szerintem bisztos meg lehet tekerni! Jo lenne egy jo trafot megmerni akkor mar lehetne valami sejteni.... valoszinu h erosebbre van tekerve a szekunder oldal abbol gondolom h 6tizedes hezagot ir a gyertya hezagnak,es ugye azt atkell neki utni.... kerdes meg h a gerjeszto tekercs mekkora feszkoval kuldi meg a primer oldalt.... kivancsi vagyok de ha segit holnap ramerek a vehora mekkora feszko jon ki a gyujtotekercsbol!!!

vermestibi Creative Commons License 2020.11.22 0 0 2521

Szétszedtem egy trafót. Csak valami szurokszerű anyaggal volt kiöntve, és nem is színültig, szóval tényleg könnyen kijött: forró vízben melegítettem pár percig és kicsúszott. A szurok lekapargatása után így néz ki:

A csévetesten két tekercs van, melyeknek egyik pontjuk közös, egy kb. 6 Ohmos alul (ezt rajtahagytam) és egy kb. 7,35 kOhmos, a képen látható hajszálvékony drótból.

Sajnos valami ragadós anyaggal van átitatva az egész tekercs, úgyhogy nem lehetett letekercselni, csak lefaragni. Így azt sem tudtam kideríteni, mennyi menet kell a vékony drótból.

Jövő hét végén megpróbálom kideríteni, kb. mennyibe kerül újratekercselni. Ha nem irreálisan drága, akkor megtekerjük és kikísérletezzük, hogy ilyen Ohm érték mellett kb. hány menettel kell számolni. Lehet, hogy a drót vastagsággal is variálunk - a csévetest nem volt a széléig megtekercselve, mindkét szélén kimaradt majdnem fél centi, szóval mehet rá vastagabb drót is (nagyobb áramerősség és kisebb esély a menetzárlatra) vagy ugyanilyenből több menet (nagyobb feszültség, erősebb szikra).

Verho4 Creative Commons License 2020.11.22 0 0 2520

Udv Marcellvs! Nos fotengely temaban egy kedves kollegank adott felvilagositast (tanarbacsi) amit tudunk h a gyari riga fotengely a 10es csaposnak az also csapja 16,5os! A 12 es csapszeges delte javitoszette mar csak 16os igy nem cserelheto...!:( de viszont amit kapni lehet kinai univerzalisnak mondott fotengely mar 16os csappal van!! Plusz a gyari fotengelynek mertem a multkor es igen csak rossz a grammolasa,keves az ellensuly.... a kinait latva mar vastagabbak a sonkak,kosaras gorgovel van es ugy latom h a felso hajtokar szem is vastagabb tehat siman ki lehet dorzsarazni 12es csapszeghez es igy kaphatna tugorgos csapagyat is!! Kissebb surlodas kevesebb olaj a benzinhez forgosabb dinamikusabb moci!! :-) en is szemezgetek vele h veszek eggyet!! :-) tanarbacsi mar vett es jol bevalt neki!!!

vermestibi2 Creative Commons License 2020.11.22 0 1 2519

Őszintén szólva én még nem találkoztam Riga főtengely felújító készlettel. Sőt olyan helyről sem tudok, ahová el lehet vinni a főtengelyt felújíttatni. Persze lehet, hogy van ilyen.

A megszakítós blokkok főtengelye 10-es csapszeges, a megszakítósoké 12-es. Nincs kizárva, hogy lehet variálni a kettőt, hajtókart cserélgetni a két típusban, de nem látom értelmét. Lehet, hogy kicsit drágább, de egyszerűbb megoldás egy új/utángyártott főtengelyt beszerezni. Az utángyártott főtengellyel nem szokott minőségi probléma lenni.

Előzmény: Marcellvs (2516)
vermestibi2 Creative Commons License 2020.11.21 0 0 2518

Az elsődleges cél az, hogy működőképes legyen, el lehessen vele menni túrázni vagy bárhová.

 

Előzmény: darusferi (2517)
darusferi Creative Commons License 2020.11.21 0 0 2517

 

 

 Üdv Tibi !

 Szép motorokat találtál  , az  eredeti állapot vissza állitása lessz a cél  ?

Marcellvs Creative Commons License 2020.11.21 0 0 2516

Üdv! Régi Rigákhoz lehet kapni főtengely javító készletet 10-es csappal? Azt láttam, hogy 12es csappal lehet kapni, de az gondolom az újabbakhoz van (Delta, Karpati). Ha elviszem felújíttatni (S57 blokk főtengelye) akkor ilyet raknának bele? Működhet egyáltalán vele?

vermestibi Creative Commons License 2020.11.21 0 0 2515

Az adattáblája rozsdás, meg sötét is volt, úgyhogy nem tudtam leolvasni. Fém hátsólámpás, tehát valami korai lehet - tudtommal 1969-től 1974 elejéig gyártották a négyeseket, szóval '72 előttinek gondolom. A kormányon a váltó árulkodó lehetne: az én '69-es négyesemen még lent van az egyes, '71-től már a későbbi típusok váltóját kapta meg, ahol fent van az egyes - de a kormány már nem az eredeti. Egy Verhovina kormányt szereltek rá, s mivel ennek a felfogatáshoz közeli része keskenyebb, vagyis hamarabb kanyarodik, a villa tetején lévő felfogató részt is cserélték (az eredeti megvan). Maga az eredeti kormány nem került elő (még?). Egyébként a markolaváltót valamiért érdekesen oldották meg: maga a markolat nem mozog, az fixen áll a kormánycsövön, csak a kuplungkar meg a váltó/reteszelő rész mozog. A képen is látszik, hogy külön van. Elég lehetetlen megoldás.

Jól gondolom, hogy ez a mályva szín elég ritka? Én legalábbis még csak kék/fehéret meg telikéket láttam még, meg képen zöld/fehéret.

Érdekes, hogy a sárvédőkre meg a tankra valaha valaki piros szigetelőszalagból "dekorációs" csíkokat, meg 10-es rajtszámot ragasztott - s az egykori piros szín most majdnem pont olyan színárnyalatúra fakult, mint a váz színe.

Előzmény: Katonka Balázs (2514)
Katonka Balázs Creative Commons License 2020.11.21 0 0 2514

Kb 71 es koruli lehet szerintem. Jo lesz ha kesz lesz. 

Előzmény: vermestibi (2513)
vermestibi Creative Commons License 2020.11.21 0 0 2513

Feltámadunk, Elvtársak!

Egy mályva/fehér R4-es az újraélesztésében való besegítésére kértek fel. Részemről a munka tavasszal/nyáron indulhat meg, s a tervek szerint nyár végén/ősszel már együtt megyünk túrázni.

A kosz alatt egész szép állapotú motor rejtőzik. A kormány részt lecserélték, meg a trafóját is, az ülés újrahúzták, de a többi része szépen megmaradt eredeti állapotában.

vermestibi Creative Commons License 2020.11.19 0 0 2512

Én még feketéről sem hallottam, szürkéről meg pláne nem.

Képek terén annyit tudok segíteni (ha ez segítség egyáltalán), hogy ha elküldöd nekem e-mailban, én fölteszem. vermestibi@gmail.com

Előzmény: dandy30 (2511)
dandy30 Creative Commons License 2020.11.19 0 0 2511

Nagyon szívesen . Nem kell nagyon meleg neki ,tényleg bőven elég egy 40 fok környéke . Fekete légszürődobozom van nekem is ,sőt ami igazán kuriózum van anyagában szürke színben is ilyen dobozom / nem a besárgult fehérre gondolok :) / . Kár ,hogy ide iszonyat macerás képeket tenni .

Előzmény: vermestibi (2510)
vermestibi Creative Commons License 2020.11.18 0 0 2510

Köszönöm a tanácsot. A bakelit bírja a hőt, úgyhogy a melegítéssel nem lehet gond.

Más.

Fekete színű légszűrő dobozzal találkozott már valaki? Lehet, hogy csak én vagyok lemaradva, de én még csak sárgát láttam.

Előzmény: dandy30 (2509)
dandy30 Creative Commons License 2020.11.18 0 0 2509

Annyi a titok ,hogy tartsd előtte pár órát meleg helyen egy jó 30-40 fok körül és simán kijön egyben az egész a bakelit házból .

Előzmény: vermestibi (2507)
Verho4 Creative Commons License 2020.11.17 0 0 2508

Udv Tibi! Tudok adni trafot kiserletezni!! :-) hatha!

vermestibi Creative Commons License 2020.11.17 0 0 2507

Akkor ezek szerint megoldható az újratekercselés. Hiszen ha valamit ki lehet húzni, akkor be is lehet tolni.

Délután megyek egy tanyára, előkerült két és fél Riga, egy négyes meg két tizenhatos, meg egy raklapnyi alkatrész, főleg rozsdaette cuccok, de akad köztük néhány értékesebb holmi. Még nem lehet tudni, mi a tulajdonos célja vele. Biztos akad trafó is, aztán majd kísérletezek a télen.

Előzmény: dandy30 (2506)
dandy30 Creative Commons License 2020.11.17 0 0 2506

Igen ,én már bontottam szét . Sőt magába a házba is aplikáltam másik trafót ,csak sajnos az tiristoros gyújtáshoz való volt ,megszakítós gyújtással nem működött . Abban a nagyságban meg nem találtam megszakítós gyújtáshoz akkora méretű trafót ,amit be tudtam volna aplikálni a gyári bakelit házba . A dupla tekercselést nem fejtettem le a vasmagról,de elméletileg ennek sincs akadálya ha az ember lehámozza a betonná keményedett gyantás szigetelő szalag szerűséget .

Előzmény: vermestibi2 (2493)
dandy30 Creative Commons License 2020.11.16 0 1 2505

Tipikus gyújtótrafó hiba ez . Részlegesen menetzárlatos . Picit megmelegszik a trafó ,majd a tekercselés egyik meneténél rövidre zár. Leesik a gyújtófeszültség .Kiveszed a gyertyát van szikra ,visszateszed nyomás alatt viszont nincs .Rendkívül változatosan tudja generálni ezt a hibát .Van amelyik csak kb 10 percig működik,míg a másik akaár órákat is .Rengeteget szívtam vele én is .Kondi nagyon ritkán romlik el . Én a helyedben vennék egy új 6 voltos megszakítós gyújtáshoz való simson vagy Jawa trafót .Bulgárok még gyártják. Ez még pont elfér a kis műanyag dobozkában is .

Előzmény: Marcellvs (2487)
vermestibi Creative Commons License 2020.11.16 0 1 2504

Az a baj, hogy hiába ütöd vissza, kuplungoláskor előbb-utóbb megint el fog csúszni. Főleg, ha már annyira laza, hogy egy gumikalapáccsal vissza lehetett ütni a helyére. A hézagolásnak itt nem volna értelme (meg nem is tudom, hol, mit lehetne hézagolni), mert a kilazult csapágyfészek egyre jobban ki fog tágulni, kiverődik, a lógás miatt meg a szimeringek sem fognak tudni tisztességesen tömíteni.

Nincs más megoldás, mint szétkapni a blokkot, megvizsgálni, hogy a blokkházban vagy a főtengelyen csúszkál-e a csapágy. Aztán orvosolni a hibát, csapágyragasztóval vagy egyéb praktikákkal.

Előzmény: Marcellvs (2503)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!