Egy-két hónapja az 1174-es egri fordázott valami keletis-fradis gép helyett. Láttam 5500-ason, sőt az EN240-esen is. Mennyit késhetett akkor Hegyeshalomig? 1198-as került ki látókörömből, pedig Fehérvár tőlem egy köpés.
Ma délután 15:38 kor ez kép tárult a Pozsonyi f.p.u. a Kúty / Jókút/ Prága irányba várakozók elé. Állítólag Kúty-ig repítette a gyorsot.Már a multkori komáromi baleset után is kaptam információt hogy Szili hozta a vonatot egészen idáig. egyszer jólenne elcsípni, belekukkantani .
"1056 és 1172 eltűnt! Csak nem Selejtújhely, utolsó út stb???"
Mind a kettő Fradiban található jelenleg. A 1172-es az Északi előtti helyén... Az 1056 a villanyszínben van a Keletis fűtőgép (VF-1168) mellett,igencsak szét vannak kapva valamiért.
Kérdéseidből arra következtetek, hogy elég kezdő vagy, de ettől még szeretettel köszöntelek a vasutasok között!
Szóval nem mindenki mozdonyvezető, például én sem.
Egy gépnél fontos az állomásítás, ez nagyban meghatározza, hogy valaki esetleg melyik géphez vonzódik jobban. Az hogy melyik gép merre jár éppen, vagy mi van vele, sokunkat érdekel, de azt nem tudom megmondani, hogy miért fontos. Egyszerűen számomra nem mindegy, hogy a vonatot, amellyel utazom, melyik, milyen gép viszi. Mindig megnézem, és ez alapvetően meghatározza a hangulatomat (ettől is vagyok vasútmániás).
A Gigant valóban 5000 LE-s, a Szili pedig 3000. Ha úgy gondolod, nyithatsz topicot a V63-nak, ha meglesz a 100 hozzászólásod az Indexen.
Selejtezett gépek: nagyrészük szétvágásra kerül, miután kiszedték belőlük a használható alaktrészeket. Sátoralja (Selejtalja) újhelyen van mozdonytemető.
Az esetek többségében a mozdony fenntartása a drága, és ezért van, hogy vannak fenntartás alól kivont járművek.
A Gigantokat (főleg a Taurus birtokában) nem éri már meg átalakítani 160-asra, és 160-as pálya is csak az 1-es vonalon van.
Nekem a V63-asok tetszenek, mert olyan robosztusnak néznek ki, állítólag 5000 LE-sek, míg ha jól tudom, a V43 csak 3000 LE. Mért nincs külön topicja a V63-asoknak? Mert kevés van belőlük? Olvaslak titeket, ti mozdonyvezetők vagytok? Furcsa olvasni, hogy mit keresett az 1184-es Záhonyban, van-e valakinek fényképe erről meg arról a V43-asról, az én szememben mind tök egyforma, azonos típus, olyan, mintha a különböző rendszámú fehér Suzuki Swifteket fényképezgetnétek.
Meg most már nagyon kíváncsi vagyok, hogy megjavították-e már az 1010-est...:) Remélem igen.
Van két elég lepukkant V43, az 1186-os és az 1196-os, ezeket leselejtezték? Nem éri meg őket felújítani? Mi olyan drága, vagy mi tud rajtuk úgy tönkremenni, hogy nem éri meg őket feljavítani? És ilyenkor mit csinálnak velük? Csak állnak és hagyják , hagy egye meg őket a rozsda? Leselejtezéskor hova teszik őket?
Valahol egy linken olvastam, hogy a 100-nál nagyobb sorszámú V63-asok 160-nal is tudnak menni, mért nem alakítja át a MÁV a többit is, mehetnének gyorsabban is a vonatok, láttam szép nagy tárcsafékeket az IC kocsik alatt. 3000LE nehogy ne legyen már elég ekkora sebességre, mikor a legtöbb IC mindössze 5-6 kocsival jár.