ja és félre ne érts, semmi rosszat nem kívánok nekik.. a lelkesedést mindig is nagyra becsültem minden egyes tagban, és ennyi év után megérdemlik a sikert, a maguk választotta porondon. (csak ettől még nekem nem fog tetszeni, amit csinálnak.)
A rajongó dologban nem értek egyet veled, én ha egy zenekart igazán szeretek, akkor abban az általuk képviselt szellemiség (tagok jelleme, szövegek mondanivalója, image) és a játszott zene (stílusa, minősége, hangulata, tüze) az, ami engem megfog. Ha ez megváltozik vagy eltűnik (mint jelen esetben), akkor megszűnik vele a rajongás is. Semmi köze a múlthoz, nosztalgiához. Szeretek új bandákat is, sőt, ha már MM, akkor ajánlom a figyelmetekbe Pelét, aki ha majd hamarosan kijön az új bandájával, talán megmutathatja, hogy miről beszélek azzal, hogy "szellemiség" "tűz" meg "rockzene" (pumacipő rulz!)... A közönség meg, lehet, hogy új, de semmivel sem hülyébb, mint a régi, nem indokolja a lebutulást, a diszkót. A MM a siker érdekében popzenét játszik, ennyi az egész. Engem meg nem izgat. Ha igényes popzenét akarok hallgatni, akkor beteszek Abbát. :)
Nagyon bejön, 2005-ben ez kell. Véleményem szerint napjainkban nem lehet
az új közönséggel kizárólag a régi számaikat elfogadtatni. Frissiteni kell a hangszerelést a szövegeket. Sokat kell újra élőben játszaniuk. Sok új nótát
kell írniuk. A múltnak voltak gyönyörű pillanatai, profi dalai. Féltve őrzöm a szívemben. Mostantól is úgy mint régen a jelenlétemmel támogatom őket ahol
fellépnek. Mitőlünk régi rajongóktól elvárható lenne egy kis optimizmus a banda
jövőjével kapcsolatban. Örülni kell az ujjászületésnek.
a site most sajna kicsit hendikeppes, a szerver nyüglődik, vendégkönyv megállt.. de majd jó lesz, köszi a reflektálást.
Az irigykedést nem igazán értem, én nem-tetszés jeleit véltem felfedezni, az pedig urambocsá, akár nem-tetszést is jelenthet. :) Pl. nekem nem tetszik a mostani.
a demón még ügyködünk, az sajna senkinek nincs meg "eredetiben", én a sajátomat bedigiztem már, de nagyon pocsék, most kaptam bootleggertől az övét, és azt még nem vizslattam meg, lehet, hogy abból vmi jobbat ki lehet hozni, vagy talán a kettőből egyet, haha, de pl érdekes mód mindkettőnknek van, hogy ugyanaz a szám ment tönkre (pl az aidser asszem).. én is arra várok, hogy előkerüljön valakitől egy kevésbé agyonhallgatott kazetta, vagy vmi krómos tisztességes változat, mert az egyém egy olcsó gagyi normálra lett átvéve, és többezerszer lejátszottam..
egyébként engem egész váratlanul ért a kazettaamortizáció, sosem gondoltam, hogy ez ilyen durva, mert évekig hallgattam őket, aztán mikor megszaporodtak a cdim, akkor beraktam őket egy dobozba, naivan, és mikor elővettem, jött a pofáraesés...
köszi a plusz infókat, így már értem, miért lóg ki hangzásában a 3. (metál)dal - más gárda írta.. volt is itt a fórumon vki, aki emlegetett egy NO feldolgozást tőlük...
A 4 számos, Danubius-os interjút meghallgatván mindenek előtt szeretném leszögezni, hogy Dandó Zolit tehetséges zenésznek tartottam már akkor is, amikor ő magát még nem annyira (Reaktor stúdiós felvétel Séf úrral anno, én voltam a hangmérnök - ő emlékszik). A Hooligans néhány számára felfigyeltem, mind zeneileg, mind hangzásilag, mikor megtudtam, hogy ő áll mögöttük, csak örültem. Zolinak ez a munkája is tisztességes, és amennyire az általam hallgatott internetes rádió-felvételből megítélhető, jól is szól. Lehet, hogy 1-2 dolgot nem pont úgy oldottam volna meg, mint ő, de ezek már csak nüansznyi, izlésbeli, szóra sem érdemes dolgok.
Innetől jöjjön a véleményem a 4 elhangzott számról:
100 000 perc
Masszív a gitárhangzás. Tetten érhető a Rasmus hatás a gitáralapban időnként felbukkanó tercszólamban. Lehet, hogy az én hibám, de a szöveg érdektelen. Pedig, egyébként azt mondják, nem vagyok teljesen hülye hozzá. Lehet, hogy a szöveg rossz, vagy csak az előadás. Csipáék (Bigdaddylaca által írt) szövegei időnként elkapják a figyelmemet, a zenében jó helyen, jókor jönnek, jól. Itt ilyen jellegű dramaturgiát nem találok. A zenekari rész felesleges, céltalan, a modulálás öncélú, nem nő ki sehonnan, nem konzekvens - szerintem zeneileg hibás, bár összhangzattanilag megmagyarázható.
Játékos
Számomra érdektelen szám. Az ilyen zene nem izgat. Ügyes Zoli delay-es gitárszólója, bár én még tovább vittem volna onnan, ahol most vége van, egy torzabb, dögösebb szólóval, melynek a most hallható rész egyfajta felvezetése lethetett volna.
Megvédelek
Ez a szám a már nélkülem és Vedres Joe után, valami Balázs nevű gitáros sráccal készült, meg nem jelent, 3. lemezről való. A feltételezések szerint semmi köze a korábbi I Protect You-hoz. Nekem úgy rémlik, hogy ez akkor, azon a 3. lemezen még egy Neurotic Outsiders feldolgozás volt, vagy egy olyan szám, amit Raga írt gitáron (nem emlékszem tisztán). Jó, ahogy az elején a riff kimegy sztereóba. Csupa frázis, klisé a szöveg, a verse dallam sematikus módon követi az alap VIm-IV mozgását. Alapvetően az az érzésem, hogy az alap jobb és jobban szól (ez, sajnos, ennél a minőségnél csak sejthető), mint amit ez a szám megérdemelne.
King of The Night
Ha már eddig is durvának tűntek a kritikáim (pedig vigyáztam, hogy pro és kontra is szóljak), akkor vigyázz, mert most viszont letaglózó is lesz! A nyitó riff még jó is, bár nincs sok köze az utána jövő texturához. András helyenként veszettül hamisan énekel (pl.: give me the keys honey OF YOUR HONEY). Nem tudom, hogy ilyen ökör-hibát miért hagynak/hagytak benne egy lemezanyagban.
Sajnos, ahhoz intellektus és némi nyelvismeret, dramaturgiai érzék is szükséges, hogy valaki belássa, hogy ez a szám miért volt korábban lassabb: ez egy geci csábítónak a nyelvöltögetős, nyálcsorgató megnyilatkozása. Ez a tempó a szövegtől teljesen, eléggé idegen. Szomorú a tény, hogy úgy érezték, ehhez a nótához hozzá kell nyúlniuk. A két évvel ezelőtti, pelés-pokis-bencés formációban ennek lett volna némi kuriózum íze (volt is róla szó), de így, sajnos, nincs.
A fentieket azért írtam, hogy világos legyen, miért nem lettem benne a zenekarban. És emelett, mint szerzőjük, minden jogom megvan, hogy véleményt nyilvánítsak. A dalokat meghallgatva úgy érzem, jobb, hogy így alakult - ők is jobban jártak Dandó Zolikával, és nekem is jobb a magam útján...
Remélem, ettől kezdve mindenki megérti őket és megért engem!
Sziporka, mint sziporkázó, vagy mint szipogó?:o)))
Egyébként én már nagyjából jövök kifelé, de még néha rámjön a köhögés meg a szipogás....jellemző módon mindenki körülöttem túlesett rajta és amikor már mindenki meggyógyult én akkor kezdtem....na ez vagyok én.
tökvicces, ahogy a felgyorsított TKOTN-ban a refrén szövegét átírták, a "stand my fast night running" helyett "stand by me"-re, amit még így is necces eldarálni ebben a tempóban :)))
mindemellett a szövegek mondjuk jobbak, mint a múltkorin talán, az interjúban nem értettem egészen, hogy végülis András írta-e mindet, de egy eredetibb, rockosabb* zenével jobb volna, és ha nagyon muszáj vmit értékelni a mostaniban, akkor az a szöveg. (*sokan azt hiszik, a keményzene attól kemény, hogy palm mute-olnak egy torzított kvintet. hát nem. ez még így is diszkó.)
Filozófiából fel voltam mentve gimiben, mert még az első héten leosztályozóvizsgáztam (5-ösre), és emellett valóban zenét tanultam..
A Cultot nagyon szeretem, a Def L. valóban nem fér meg mellette nálam, van ilyen.
Ha esetleg észrevetted volna a személyes véleményem vitrioltócsái között megemlített tényeket is az üggyel kapcsolatban, azon érdemes elgondolkoznod...
A sértődöttséged alapján még mindig úgy gondolom, hogy érintett vagy :)
A filozófia órák helyett jobban tetted volna ,ha zenét tanulsz!Fogalmazni valószínüleg Tolsztoj sem tudna jobban,szitkozódi Csurka sem,kritikáiddal a Wanted magazin divat-sznob olvasóinak elsőre szívébe zárnád magad.Ha ennyire fekete-fehér lenne ez az egész ,átmenet nélküli, akkor a DEF LEPPARD sem féne meg pld. a CULT mellett.A nyolcvanas évek Pumás rockerei mondták azt,hogy amiben szinti van az nem rock!Egyébként senkinek nem vagyok a csaja!További jó morgást kívánok!
1. Abaházi interjúja ACS: "régi gitáros a MM-ban a L.B. volt, a Zolika egy arc vele.. lehet, hogy fel se fog tűnni, hogy most ez másik gitáros" -- ?!??????? (no comment) DZ: "á, de a Bence is jó gitáros volt..." Holligans-stílus/a fórumokban írják - nem derül ki hol, mit, de kimagyarázzák, egészen addig, amíg hozzá nem teszi vmi főokos, hogy különbenis, "a Dandózolika stúdiójában készül a Hooligans lemez" :) ACS: "a rosszmájúak most biztos azt mondják, hogy egy-két megmaradt Hooligans-téma... haha" ACS:"A MM-ban F.A. énekelt, előtte pedig egy Pele nevű srác, aki azóta eltűnt a könnyűzenei életből" - nahát ebből azé látszik, hogy a riporter nem készült fel előre, ugyanis téved.. BDL: a kartel egyik szervezője, aki a sofőr is, lesz a szervező - nyáron velük buliznak, de nem baj a másfajta közönség, mert "mi is váltottunk szinte ilyen rap-rockra.." (no comment) ACS: Dandó TNT-ben játszik is, stb, mi a fő zenekara? - tagként ez. Régen rajongó volt, mondta.
2. Klippes dal: A játékos Nyálas diszkó szám. A magyar, rádióban nyomott ócska popzene és gagyi közegében szinvonalasnak mondható. (Oké, bevallom, hogy sznob vagyok:)), de szerintem a magyar könnyűzenei élet -nnagyon kevés kivételtől eltekintve- szégyenletesen szar, igénytelen, unalmas, ócska, sikerre nem érdemes, tesco-gazdaságos szánalmas gagyi. és mint ilyet, nem is hallgatom, még a Hooliganst sem ismerem, szóval nehéz összehasonlítani) Mindenesetre a megasztáron retardizált, beszívott tévézabáló gyerekeknek két mosóporreklám között egy ilyen agymosás már jelentheti magát a Kultúrát is. :) Ilyen nyálpop dalokat, csak jobbakat, egyébként már a 80-as években is hallgattunk, csak akkó még nem tettek bele dizsi elektromos effekteket, dobokat. A szöveg a magyar popdal szövegek világát idézi, nem rosszabb.
3. 100.000 perc 80-as évek nyálrock alapjai, ilyeneket ma már hallhatunk egy szupermarket polcáról leemelt gyerekszintetizátor demószongjaként is, lol.. A csürhe rá fog kapni. A szöveg ez esetben - bár elég hülye metafórákkal van tele - de jelentősen jobb, mint a zene. Értelmes, komoly dolgokról akar szólni szegény, csak egy ilyen gagyiba csomagolva jól kiheréli magát.
4. Megvédelek Enyhe metálriff, húde kemények vagyunk. Először azt hittem, a cím miatt, hogy vmi köze van az i protect you-hoz, de nincs. A zene baromi ismerős, olyan, mintha B. egy Klikkes dala volna, haha, ami persze nem lehet. Nem tudom, mi lesz az arány a lemezen, de szegény csürhecsirkék, akik megveszik két körömlakk közt a lemezt, majd jól kiakadnak ezen a számon. Mit keres itt egy metál??? "Az ajtóban a hülye gorilla, nagydarab de az iq nulla" - ez vicces, B-nek is volt egy majmos száma (abban orángután volt), úgy látszik, ez az akkordmenet az emberek tudatalattijában összekapcsolódik a főemlősökkel kapcsolatos szövegekkel... Nos, leszámítva, hogy nem szeretem a butuska magyar szöveket általában, bár ez most elfogadható, és leszámítva, hogy semmi különösen eredeti nincs a zenében - ez egy jó dal.
5. The King Of The Night
Nos, ez az alázás. Ez a dal a 91-es demón volt sláger, ala Pele. Aztán lanyhult, fel lett tölve mindenféle ragacsos nyállal, és a Deep pressen már úgy istenesen fos volt, trombitával, stb. Ahhoz képest most annyi történt, hogy felgyorsították, speedy gonzálesz is énekelhetné, illene bele. A dob, az ilyen gyors diszkóritmus, ha technónak csinálták volna, még jó is lenne. Énekelhetetlenül gyors, de nem is nevezném éneklésnek, ami ebben hallható. A pörgéstől a dögösség elveszett, a szóló baszki, na az lehetne bármelyik suttyú popdalba, mittomén, akár még zoltánerika dalba is illene. Az egész egy löttyedt, elszúrt langyos kaki jó sok BPM-en.
Mindezek ellenére szerintem jó esélye van a sikerre a zenekarnak. Ill. (sajnos) pont ezért.