Oke, csak ezzel az a gond hogy nem tudod mikor gyullad fel. Ha egy bmw-t leallitasz este a garazsban, akkor az csak ugy nemigen gyullad fel magatol. Nem lennek nyugodt ha egy villanyauto mellett par meterre kene aludnom. Ha kulon van epitve a garazs akkor esetleg.
Ez most picit úgy hangzott, mint ha a valódi tudás és érdem a nyersanyag és félkész-áru beszállítóknál lenne- a végtermék-előállítók max. csak ügyesen csűrnek-csavarnak, hogy a végén az ő emblémájuk kerüljön a termékre.
Hát szerintem meg nem így van.
Szerintem meg de. A fűnyírót vagy akármilyen motort idomított pingvinek is össze tudnak rakni, de pl olyan egyszerű dolog mint pl a dugattyú gyűrű, az már csak apáról fiúra szálló tudománnyal megy.
Pl zeis optika van sony kamerának is vagy abrams tanknak is német rein metal a löveg csöve. Nem ellopni akarták hanem próbálták kiszervezni a gyártását de nem sikerült. Az anyag a problémás mindég, ha az van, akkor már jöhet a kőműves, ha kicsit több sört is ivott jó lesz amit csinál.
- De mondok még durvábbat:te tudtad, hogy a csipgyártók veszik a szilicium-lapkát? Mármint azokat a korongokat, amikre a processzoraikat és egyéb cuccaikat fotózzák?
Már nem tudom, régebben 2/3 a Németországban készült a világ összesnek, pedig kimondani nagyon könnyű hogyan kell csinálni, még se sikerül mindenkinek.
(...amúgy még a zöldkomcsinak is van olyan terméke aminek az a baja, hogy ha nincs jelen mikor készül valami okból sose akar sikerülni )-: )
Enélkül a csipgyártók baszhatnák a tudományukat...viszont az ilyen rudakat olvasztók - illetve Si-korong-gyártók (nincsenek sokan) - vajon meg tudnának csinálni egy i7-es processzort?
Dehogy tudnának - nem ez a dolguk.
Nem is helyezném egyiket fölébe a másiknak, de az úgy van ahogy mondom, az anyag előállítás a problémásabb mindég. Még a szovjetek se nagyon csináltak ic-t, a japánok se, lemaradtak, aztán meg amikor már kofák árulták kilóra a piacon, minek foglalkoztak volna vele. .... vagy ott van pl a belga csokoládé, annak se a receptje a titkos, hanem ők tudják és kész. (-: Csemegevörös néven a kádárkorban lemásolták itt a portóit is, de aztán le lett állva vele, jó volt az nekünk, de nem győztem hordani a belgáknak se oda ki, de még se olyan egészen. )-: Egy régi filmben, a szovjet mozi vetítőben mindég eltört egy kis rugó és Sztálin mikor kérdezte mi baj már megint és mondja a gépész mi a baj, hogy ez a német vetítő másolata, csak mi nem tudunk olyan jó rugót csinálni bele. Tehát teljesen pontosan le tudták azt másolni, csak az anyag bele váratott még éveket magára, pedig semmi, csak egy kis rugó, de az se erősebb se gyengébb el se törjön stb...
Szerintem a kvalifikáltabb munka is ott van ahol az anyagokat állítják elő.
Ez most picit úgy hangzott, mint ha a valódi tudás és érdem a nyersanyag és félkész-áru beszállítóknál lenne - a végtermék-előállítók max. csak ügyesen csűrnek-csavarnak, hogy a végén az ő emblémájuk kerüljön a termékre.
Hát szerintem meg nem így van.
- Hiába nagy kunszt lehet finomított lítiumot, vagy kobaltot előállítani... attól még ezek az előállítók NEM TUDNAK Li-Ion akkumulátort gyártani. Ahhoz a Panasonic, illetve a Gigafactory kell. Vagy az LG Chem.
- Csakúgy, mint ahogy a finomított ólmot gyártó cégek sem tudnak korszerű ólom-akkumulátorokat gyártani
- De mondok még durvábbat:te tudtad, hogy a csipgyártók veszik a szilicium-lapkát? Mármint azokat a korongokat, amikre a processzoraikat és egyéb cuccaikat fotózzák?
Ezeknek a lapkáknak az előállítása kibaszott nagy tudomány ám - mert mire a homokból 99.99 %-os szilícium lesz, ráadásul mindez 100%-os tüköfelülettel és mértani síksággal - na ez a nemkönnyű (ipar).
Enélkül a csipgyártók baszhatnák a tudományukat...viszont az ilyen rudakat olvasztók - illetve Si-korong-gyártók (nincsenek sokan) - vajon meg tudnának csinálni egy i7-es processzort?
Nem feltétlenül kötekedés ez csak pontosítás, nehogy tényleg azt gondolja valaki, hogy oda csak úgy tehervagonban ömlesztett anyagokat hoznak. Nagy létesítmény ez, de amik beszállítják neki az alkatrészeket azok sokkal nagyobbak csak nem egy helyre koncentrálva. Szerintem a kvalifikáltabb munka is ott van ahol az anyagokat állítják elő.
Ezt is lehetne, hülyeség, nem kell jobb így, de pl tüzelőanyag cellát barkács műhelyben nyugodtan össze tudsz állítani a membránokból és ebből-abból. Ólom akkunak régen volt is lehetősége elektródát cserélni, az csak egy darab ólom.
Szerintem túlbecsülitek az összeszerelés jelentőségét, hogy az csökkentheti az árát ha annak létesül koncentrált nagyüzeme.
Amíg nincsen elég újrahasznosítható akku addig nem is lehet körfolyamatot létesíteni.
Előbb föl kell építeni a rendszert, azután lehet működtetni.
Ezt nagyon sokkal körülményesebb mint az ólom akkumulátort, lehet, de az már drágább lesz ami úgy készül az új a régiből. sok minden van nagyon nagy bőségben hulladék de nincs teljes újrahasznosítás, vagy semmilyen se.
Amíg nincsen elég újrahasznosítható akku addig nem is lehet körfolyamatot létesíteni.
Előbb föl kell építeni a rendszert, azután lehet működtetni.
Addig jó amíg az élet mezsgyéit nem a szélsőségek, hanem a lehetőségek határolják.
Ha nem váltunk elektromosra, csak azért, hogy a sivatagban ne söpörjük össze a sót, akkor vagy égetjük tovább egyre gyorsabb ütemben a benzint, vagy legyilkolásszuk egymást, hogy tovább tartson.
Mining and refining seem to contribute a relatively small amount to the current life cycle of the battery. It is nearly independent of the cell chemistry NMC, LFP or LMO calculated per kWh capacity. The largest part of the emissions, around 50%, is currently from battery (including cell) manufacturing,
Mert ilyen alapon a BMW (vagy más autógyár) se gyárt autót, mert:
Ez most egy nagyon hülye hozzászólás volt, fiam.
Mert ilyen alapon a BMW (vagy más autógyár) se gyárt autót, mert:
Ez egy alkatrész gyár, az akkumulátor egy alkatrész.
Ahol ólom akkumulátort gyártanak .....hm...... bár lehet igazad, mert elképzelhető, hogy a műanyag ház más gyártónál készül.
Na de ez akkor is úgy pontos, mert valaki azt hiheti, hogy vagonokban beviszik a lítium-karbonátot úgy ahogy összedózerolták bolíviában és a kobalt is sáros még ahogy jött afrikából és réztömbök meg stb...
A rézlemez elektródákkal mindég külön gyár foglalkozik, de nyilván itt tatabányán is valahonnan kapják a megfelelő tisztaságú rezet és kénsavat hozz, gondolom a szerves elektrolittal is valami vegyi üzem, az egyéb fémek finomításával is.
Ha valaki felhoz valamit ami Mr Musk hoz kötödik például a EV a Gigafactory a Tesla 2170 aku akkor egyböl megjelennek a forumszakik és zagértenek, hogy Musk szélhámos- ö csak a "pénzt lopja" (hungarikum) hehe
De az valóban úgy van, olyan mint amikor régen itt párthatározat alapján gyártottak valamit, más játék szabályok szerint de Musk is biztosít hozzá olyan forrásokat amit nem az fizet aki megvásárolja az autót. Nekem semmi problémám vele, jól csinálja. A pénzlopás mutyizás korrupció nem hungarikum, csak máshol a bank, tőzsde, esetleg maffia berkeiben bonyolódik és nem ennyire nyilvános.
Már meg se haragudj, de olyat mondani, hogy "Musk-nál nem folyik akkugyártás - mert a rézlemezt meg a finomított litiumot és kobaltot máshonnan veszi" - erre már nincs mit mondani.
Igenis, a Gigafactoryban FOLYIK AKKUGYÁRTÁS - nem csak a kész akkucellák összehaftolgatása.
Konkrétan a Tesla és a Panasonic közös (!) fejlesztésű 2170-es akkuk gyártása kizárólag csak ott folyik, az elejétől a végéig.
A 18650-es cellákat valóban Japánból hozták - de a 2170 -es (T3-asban használt) akkuk tömeggyártása a Gigafactory1 -ben zajlik.
Még akkor is, ha nem ott bányásszák hozzá a rezet a rézlemezhez.
Ha valaki felhoz valamit ami Mr Musk hoz kötödik például a EV a Gigafactory a Tesla 2170 aku akkor egyböl megjelennek a forumszakik és zagértenek, hogy Musk szélhámos- ö csak a "pénzt lopja" (hungarikum) hehe
(a Tesla 2170 egy külön téma)
Mr Musk tizezer jolfizetett munkahelyet biztositott jo adofizetökkel szoval forog a kerék.
nelegyen senki okos nelegyen inovatör, nelegyen inspiratör, mert ez nemfexik errefelé
párévvel ezelött amikor a Tesla akupackteknologia szabadalmai szabadoengedte, akkor sokan elcsodálkoztak, de Musk ugylátta, hogy ez elösegitti a EV globális fejlödését, és ahogy monta: Tesla szerti a konkurenciát (hehe)
A tanulmány újabb baklövése/ferdítése a hivatkozott tanulmány az akkugyártás karbonlábnyomáról.
A referencia tanulmány önmagát invalidálja, amikor megállapítja, hogy az akkugyártás folyamata átláthatatlan és az irodalmi adatok szórás túl nagy a reális konklúzióhoz.
Arról már nem is beszélve, hogy kisteherautókról szól, a Teslában alkalmazott akkuk említésre kerülnek ugyan, de nem szerepelnek az értékelésben...
Van viszont egy idevágó fontos megállapítása, hogy az energia nagy része fele legalább helyben, a készregyártásnál használódik el, tehát nagymértékben függ a gyártás helyétől és módszrétől, az CO2 kibocsátás, sokkal inkább mint a bányászástól és alapanyagfeldolgozástól. A Tesla megújulóenergia felhasználásának mértéke tehát döntően befolyásolja az akuja karbon vonzatát is.
b) How large are the greenhouse gas emissions related to different production steps including mining, processing and assembly/manufacturing?Mining and refining seem to contribute a relatively small amount to the current life cycle of the battery. It is nearly independent of the cell chemistry NMC, LFP or LMO calculated per kWh capacity. The largest part of the emissions, around 50%, is currently from battery (including cell) manufacturing, but if the material processing to battery grade is viewed as one total it is in the same order of magnitude. The reviewed studies vary when it comes to the line between these areas and transparency is lacking.When it comes to battery components, the electrodes look to be the dominating contributors. Most of the other components vary in impact between studies, but electronics seem to have a high impact as well.
Kicsit ez is csalóka, mert ez egy összeszerelő-üzem, a gyártáshoz kapcsolódó CO2 kibocsájtás nagyobbikrésze MÁSHOL történik.
Ugyanez vonatkozik pl. az atomenergiara is. Az sem lehet CO2 mentes, hiszen az üzemanyagkör müködtetese, termelese ... nem az ... nomeg persze egy hamburger se ...
Vagy pl. Nemetorszag evente ~1300 milliard € ertekben exportal. Vagyis az ahhoz szükseges, az orszag területen elfogyasztott energia (valamint annak CO2 tartalma) is oda van szamolva ... valojaban pesig a kesz termekeket elviszik az orszagbol (cserebe az importtal meg egy rakas idegen CO2 termeles eredmenyet meg behozzak).
Pl a rézlemezeket nem veszik vajon valahonnan? ott finomítják az anyagokat, kobaltot és lítiumot?
Ez most egy nagyon hülye hozzászólás volt, fiam.
Mert ilyen alapon a BMW (vagy más autógyár) se gyárt autót, mert:
- az autógyár nem foglalkozik vasérc- vagy bauxitbányászattal,
- nem kohósít, nincs saját lemez-hengerműve...
- sőt, gyanítom, hogy saját processzor-gyártása sincs,
- saját lakk- festék- vagy üveggyártása még annyira sem.
- gumiabroncs-gyára sincs - pedig azzal adják ki az autókat
- valószínű, hogy a műanyag-granulátumot is a szakosodott vegyipartól veszi
- de textilt sem sző a kárpitnak
- de még marhatelepe, vágóhídja és tímárüzeme sincs - a bőrülések nyersanyagához
Akkor mondjuk ki, hogy az autógyárak nem is gyártanak autót - csak a másoktól vásárolt ilyen-olyan anyagokat csűrik-csavarják úgy, hogy a végén autó legyen belőlük?
Tudsz még ilyen marhaságot... vagy mára elég volt ennyi?
A jelenlegi EV-hájp potyautas kolonc a megújulók nyakán (ugyanúgy az atomhoz is kapcsolódhatna).
Ez nagyon tetszett :)
Azért abban tévedsz, hogy az erőművek co2 szennyezését áttolod az autóra, mert így ez a szennyezés kétszer kerül elszámolásra. Egyszer az erőmű bűneként (és a co2 kvóta rendszer részeként fizetni is kell érte), és aztán még egyszer az EV-nél is.
A másik ami viszont nem került itt elő, az hogy az akkumulátort (vagy bármilyen más részét a járműnek) amikor más kontinensról hozzák, ami nem része a cap & trade kvótarendszernek, akkor bizony eltűnik az elszámolásból a tényleges kibocsájtás egy jelentős része. A jármű alkatrészeibe csomagolt energiát már nem számolják el, csak azt amit elhasznált az utakon.
Ezek a szabályozások per def nem műszaki realitást, vagy az igazságot akarják támogatni, hanem az őket kilobbizó politikai kör érdekét. Ebben a helyzetben a zöldek ideológiai érdekét, hogy a számukra kedves dolgok előnybe kerüljenek, és így átalakítsák a piac működését. Politikai erőszakkal, ez a lényeg. Eltéríteni a piacot attól amit egyébként magától tenne, hogy helyette azt tegye, amit az ideológus szeretne. Ez kb kommunizmus, a logikája pont ugyanaz mint az MSZMP KB 5 éves terveinek. Pont annyire lesz sikeres is, kb megismétli a vas és acél országa leszünk felbuzdulást.