A LA CART rendszerben is működik az a bolt, és mikor bementem, azt mondtam, hogy 100-120 között kellene bringa.Erre már mondta is az eladó, éppen előttem raktak össze másnak is egy hasonlót, az 132 volt.
Viszont a Mali váza nem igazán tetszett.Az az alul vastagabb váz.A Peugeot viszont gyönyörő.
Feltételezve, hogy azonos sebességfokozatú gépekről van szó és mindkettő vázmérete is megfelel neked, számomra is a Peugeot tűnik előnyösebbnek.
A Sora tényleg a legalján van a jelenlegi országúti cuccoknak, de attól még nem biztos hogy rosszabb a régi 300-asnál.
Bár nem tudunk súlyösszehasonlítást, de valószínűleg a Mali a könnyebb (alu).
Amúgy a Peugeot még nincs összerakva vagy miért kérdéses az ára?
No sziasztok. Köszönöm a segitséget.
Tegnap voltam több boltban is, és a következő két bringa között gondolkodom.Ha segitenétek dönteni, megköszönném:
MALI Mali Ironman
Alu váz
Suntour hajtókar
DT küllők, Vittoria gumik
300EX -váltó
300-as fékkar
3TTT kormány
99.900 HUF
PEUGEOT Peugeot Prologo váz
Shimano 500 (Off Mega)
ERX 100 első váltó
Sora hátsó váltó
ERSX fékváltó
Pro-max duplakaros fék
ez cirka 120-125.000 HUF
Melyik éri meg jobban? Én a Peugeot felé hajlok a Sora ellenére is.Ha valamit rosszul irtam, az a kihagyott évek miatt van:-))
Maliból tudtommal csak a Team és az Ironman országútik; a Team általában olcsóbb, de több változatban létezik mindegyik.
Az RSX-et már nem gyártják, csak használtan kapni. A Sora pedig sajnos a termékskála legalja; hiába nem igazán olcsó, mégsem jogos az Alivióhoz és STX-RC-hez hasonlítani (ezek a montis termékskála 3. és 4. helyén álltak). Az outi alkatrészek sajnos általában drágábbak, a kisebb szériák miatt.
A legolcsóbban úgy juthatsz megbízható váltórendszerhez, ha a váltók maguk Tiagrák és lemondasz a fékváltókarról -- csak fékkarnak bármelyik jó, a Sora is. Alsócsőre való és kormányvégbe dugható váltója 1-1 van a Shimanónak (előbbit a Soránál, utóbbit a Dura-Acenél szokták tartalmazni az árlisták), ezek teljesen jól működnek. Ha pedig valaki kérdőre von, hogy "Hö, te elmaradott skót, miért nem fékváltókart használsz?", akkor nyugodtan felelheted, hogy "így könnyebb x grammal", ez az érv minden outisra hat :))
A Malinál Ironman az országúti bringaváz neve asszem, a Viper az bizony monti. De nézhetsz még máshol is vázakat, komplett gépeket.
A Bringás topikban is vannak országútiak, akik elég jól (nagyon jól) értenek hozzá, ők akár még pontos adatokat is tudnak adni. A felhalmozott ismeretanyag ott nagyon komoly...
Hali,
én dolgoztam szervízben, tudom milyenek az alkatrészek. Szerintem azok a szettek, amiket a Sh. kínál jók és pontosak, én Pl a montimra akartam Sachs cuccost (mert olcsóbb lett volna), de az istenért sem akart működni. Ott is maradt a Sh.. Csak alivio, de már az is pontos volt (lehet, hogy nem bír olyan terhelést mint 1 LX), a trekkingen STX és STXRC van keverve, de olyan mint az óramű. Most hétvégén poroltam le a téli állás után, még utána sem kellett állítani.
a SORA-t nem ismerem, ha nem szimpi, ne vedd meg. Fékben pedíg eltolt-forgáspontút keress (hozzá való karral!), mert az sokkal jobb.
Vegyél 1 BikeMag -ot, sok hirdetés van benne.
üdv, tanty
Nos én a Shimanoval csak szoptam.Az utóbbi 6 évben pedig lemaradtam a fejlődésben.Utánanéztem a hozzászólásokban, és néhány bolt leirásaiban és a Sorat szidják, nem az egész Shimanot.
Szvsz 100 ezer fölött veszek kerékpárt, legalább a váltó legyen jó.:-))A Sora-ban ezért nem bizok.Megvenni egy Trek-et Soraval 170 ezerért durva.Legalábbis nekem.
Hali,
azért kérdeztem, hogy ismeritek-e a másik topicot, mert én csak élőben láttam egy-két odavalósit, nem tudtam beszélni velük. Jó csapat?
rozsoma1:
Bocsi de ilyen Trek és társaiban nem vagyok kompetens. Mondjuk a SORA alkatrészeket nem ismerem, de nekem pl RSX van (jó, mondjuk fékváltókarral) és úgy működik, mint az álom. Mondjuk jobbat még nem próbáltam, de szerintem hobbi kerékpárhoz több (drágább) nem kell.
tanty
Sziasztok.
Igen, megnéztem a másik topicot.A második oldaltól egy Karika nevű nick próbálkozott bringát venni, hasonló árfekvésben, de ő fel tudott menni 200-ig.Szóval nekem olyan 90-100 lenne az optimum.Láttam új Mali Vipert 106-ért, de nem volt róla kép és nem tudom, hogy az monti-e vagy országúti.
A többi országúti újjonan 170 fölött kezdődik.Pl Trek 1000 váz alapfelszereltség szar Shimano Sora váltó
Hali országutisok!
cycloman ! remélem épen megúsztad!
én is szeretem sz országuti bringákat, nagyon haladós vele közlekedni.
rozsoma1: az ajánlott újságkban tényleg vannak jó hirdetések. Ha használt gépben gondolkodsz, lehet, hogy tudok segíteni.
Pontosíthatnád az igényeidet. (Bár a mai árakat men tudom pontosan.)
üdv nektek, tanty
Nem tom, hogy használt vagy vadiúj érdekel. Újat tényleg nem nagyon kapsz ennyiért, de használtban kifoghatsz egy tutit is.
Pár bolt ami eszembe jut:
MALI - Bp. Népfürdő utca
Biondo bike - Bp. Pestújhelyi út 58. 1/4140430
Kerékvár - Bp. Hunyadi út 4.
Itt időnként használt országútiti is kifoghatsz, de azokból nagyobb választékot a hirdetésekben fogsz látni.Pl.: Bringa magazin, Bikemag
Sziasztok.
Infókat szeretnék kérni tőletek.
Országúti bringát szeretnék venni, végignéztem rengeteg magyar és külföldi oldalt, de a nyálcsorgatáson kivül semmire sem jutottam:-))
Szóval nem hiszem el, hogy 70 és 120 ezer között nem lehet országúti kerékpárt kapni.Mindenhol a Trek, Scott stb nyomul, ugye szép pénzért.Például Mali (a haveromnak évek óta olyan van és meg van vele elégedve) árlistát sehol sem találtam.
Eddig mountainbike-m volt, (Gepida) viszont előtte versenybringám volt és az jobban tetszett.
Ha tudnátok segiteni, hogy hol, milyen, mennyiért érdemes bringát venni nagyon megköszönném.Persze a fent emlitett árkategóriában
Előre is köszi.
Rozs.
Hahó cycloman! Remélem, hogy a sérülésedet ill. bringát elvesztését már tudtad orvosolni. Én is szoktam országútizni, de hegyibicajjal is járom a vidéket és nem vetem meg a gyalogtúrákat sem. Az országútizást általában akkor választom, ha nem akarok sarazni vagy viszonylag nagyobb távolságot szeretnék gyorsan letudni vagy ha ahhoz van kedvem. Szoktam járni teljesítménytúrákra is. Gödöllő k30?
Ezt a topicot azért hoztam létre, mert úgy veszem észre, hogy keveset és kevesen foglalkoznak az országúti kerékpárokkal. Nekem, amióta az eszemet tudom, "versenybringám" van. Múlt héten volt egy szép kis balesetem, ahol egy kocsi elcsapott a kerékpárúton. Én szerencsére megúsztam kisebb sérülésekkel, de a bringa totálkáros lett. Úgy néz ki, hogy a biztosító fizet, szóval remélem happy enddel zárul az ügy. Egy szó mint száz, szívesen venném a hozzászólásaitokat, technikai, sport, ruházat és bármely olyan ügyben amely az országúti kerékpárokhoz kapcsolódik. Esetleg ha volt valakinek hasonló balesete, azt is elmesélhetné, okulás céljából. Remélem van még olyan akit érdekel a téma. Ennyi.