Keresés

Részletes keresés

facsega Creative Commons License 2002.02.23 0 0 38
off
A triatlonos topicba azért nem írok, mert ott nem nagyon van élet...
Hát ott tényleg nincs, szvsz az is egy kicsit belterjes volt, leginkább a futobolondok jegyezték. Az az igazság, hogy az utóbbi időkig én sem nagyon erőlködtem, hogy itt az indexen "éljek", meg szerintem nem is igazán egészséges, a szó összes értelmében :o) Egyrészt sok időt vesz el az embertől, másrészt meg rohadtul rá lehet szokni, ami minden más rovására megy. Erről ennyit.
on

Elég kezdő vagyok még (idén először próbalom meg talán a középtávot triatlonban) és ahogy az amatőr haverjaimat elnézem mindegyikünknek van mit fejlődnie biciklin. Én is úgy tervezem, hogy megpróbálok elindulni néhány biciklis versenyen, a fejlődés, de leginkább tapasztalat-szerzés érdekében. Tavaly novemberben(?) volt egy bicikliverseny a hungaroringen, amin először indultam. Hát mit ne mondjak. Azért egy 60-80-as bolyban 50-el lefelé gurulva bevenni a kanyart egy kicsit más, mint amit a triatlonnál megszoktam.

Más. Tavaly többször olvastam, asszem a Sportban, hogy szokott lenni valami bringa edzés féle, azt hiszem a Margit-sziget környékén, ahová bárki odamehetett. Tud erről valaki bővebbet esetleg ?

Előzmény: tom1977 (36)
tom1977 Creative Commons License 2002.02.23 0 0 37
Nincs valakinek ötlete, hogy hol lehet hajlított (triatlonos) nyeregcsövet(d=27,2mm) kapni itthon?

A Profile honlapján találtam egyet, de Európában csak Németországban lehet kapni.

Az általam ismert -ismertebb- bp.-i kerékpárboltokban nem kapható és nem is tudják, hogy mikor lesz. :o(((

Előzmény: tom1977 (36)
tom1977 Creative Commons License 2002.02.23 0 0 36
Én is inkább triatlonosnak tartom magam. A triatlonos topicba azért nem írok, mert ott nem nagyon van élet...

Én személy szerint eddig nem nagyon jártam bringa versenyekre (na jó: 2x voltam a Tour De Rudin), de idén, ahová tudok elmegyek, mert fejlődnöm kell bringában (az Ironman miatt).

Amit tudok, hogy a 2 barátom közül, akikkel edzeni szoktam, az egyik utál bringázni, a másik pedig elég gyakran vendége a bringaversenyeknek.

Ennyi.

Előzmény: tom1977 (34)
facsega Creative Commons License 2002.02.23 0 0 35
Lehet, hogy ebben a topikban több triatlonos fog hozzászólni, mint a triatlon topikba (megnéztem az előző hozzászólásaid, bocs :o) ?

Tényleg, szerintetek az outisok közül, akik bicikli versenyekre járnák, hányadrészük lehet -akár alkalmi - triatlonos vagy duatlonos is ?

Előzmény: tom1977 (34)
tom1977 Creative Commons License 2002.02.23 0 0 34
Sora kérdés:

Nekem nincs személyes tapasztalatom sem a Sorával, sem a Tiagrával, de ránézésre sokkal gagyibb, mint a korábbi elődeik (RSX, RX100).
Ezt erősíti a Kerékváros dolgozók véleménye is.

Előzmény: facsega (31)
tom1977 Creative Commons License 2002.02.23 0 0 33
Üdv!

"mekkora outi vázméret kell egy kb. 180 centis ffinak"

Szerintem 56 vagy 58, de tekintve a "rövid" lábat, így 56cm ajánlott.

Előzmény: vingardium_leviosa (29)
Degeczi Creative Commons License 2002.02.23 0 0 32
A mar emlitett Sheldon Mester oldalan errol is talalsz infot. Kulonosen az alul levo online meretszamito linket erdemes kiprobalni.
Előzmény: vingardium_leviosa (29)
facsega Creative Commons License 2002.02.23 0 0 31
Akkor, hogy érdemben is belekotyogjak.

A Sora nem csak azért szar, mert a legalsó kategória, hanem mert például a fékváltókarja másképp működik, mint ahogy a jobb sh. szettekben vagy pl. a régebbi RSX-nél. A lefelé váltáshoz használt kisebb kar nem a nagy fékkarral párhuzamosan fut belül, mint a többi sh. szettnél, hanem a fékkar felső részén, hüvelykujjal kezelhető helyen van. Van ismerősöm, akinek ilyen van, azt mondja ő már megszokta, de szerintem a másik megoldás sokkal kényelmesebb. Ezért is és a jobb minősége miatt is, én inkább egy régebbi 7-es vagy 8-as rendszerű RSX-et választanék ebben az árkategóriában (azt is választottam tavaly, és nem bántam meg :o)

Mail-Pözsó:
Tavaly a Probike-nál építettek nekem egy bringát mali ironman alu vázzal, vegyes RSX-RX100-ultegra alkatrészekkel: RSX-8 fékváltókar, két-tengelyes RX100 fékek, RX100 hátsó, ultegra600 első agy, RX100 hajtómű, sh. HG racsni, PC 58-as lánc, Rigida Nova magasított, duplafalú felnik, Sherpa küllők, Vitus (look komp.) pedál. Az egész kb. 150eFt volt és kb. még egy tizest otthagytam egyéb kiegészítőkre (pumpa, óra, pótbelsők, stb). Az RSX cuccok sokkal jobbak a Sora-nal, az RX100-as meg a Tiagra-nal (könnyebb is, erősebb is), ja és mivel kifutott széria, sokkal olcsóbb (RX-100 hatómű: 11500, a Tiagra meg kb. 20ezer és nehezebb). Volt alkalmam részletesen szemügyrevenni és megmérni őket.

Egy haverom a pözsónál rakatott össze egy kb. olyan bringát amiről rozsoma1 is ír és kb. annyit is fizetett érte (+5 rugó a szerelés; megkérdezted ?), össz-visz kb 130 rongy volt. Mi a különbség a két bringa közt ? Elég sok. A pözsón sokkal gyengébb minőségű felnik (nevenincs, négyzetes profilú), Valami akármilyen márkájú agyakkal és kb. 800 Ft-os gumik. A pözsó 7-es rendszerű, a mali 8-as. A pözsó acélvázas, a mali alu. A pözsó inkább RSX, a mali inkább RX100 és ultegra (600), csak a hátsó váltó és a fékváltókar RSX-8. A haver azt mondja, hogy a kerekeket cserélni fogja idén. A többivel nincs különösebb baja (azért a versenyeken mindig lenyomtam, de ez nem biztos, hogy a biciklin múlott :o)

A vásárlás előtt kb. 1 hónapig csak nézelődtünk.
Használtakból a Kerékvárban volt a legnagyobb választék outiból, kb. 10 bringa mindig volt és 1-2 hatante újabbak (nyár eleje). Az árak kb. 30k-tól 180k-ig szórtak és általában "ár alatt" lehetett bringát venni. Nekem csak egy nagy bajom volt ezekkel: mindegyiknek volt valami baja (felnik felütve, agyak kotyogtak, ütött-kopott, szakadt gumik, stb). Viszont 100-ért némelyiken már look pedál és fékváltókar is volt. Szóval meggondolandó.

A kész új biciklik között szintén nagy volt a szórás. 120 körül volt Gitane és GT is, mindkettő RSX és vegyes cuccokkal, de szvsz összességében nem ért annyit egyik sem, mint a megépített gépek és ezeknél nem kérhetted, hogy cseréljék ki ezt vagy azt.

A Kerékpáros topikban néhány napja jót vitatkoztunk a drága vázak olcsó alkatrészek és fordítva témáján. Ott én egyértelműen az olcsóbb váz, jobb alkatrészek pártján álltam. Így utólag azt is elmondhatom, hogy legközelebb még mali vázat sem veszek (25000 volt), hanem egy noname alut, ami kb. 17000. Triatlon versenyeken rengeteg embert láttam ilyennel. Jól is néztek ki, meg szerintem ugyanazt tudják mint a többi, mivelhogy valószínűleg ugyanott csinálják őket. Erről nálam hozzáértőbbeknek is hasonló a véleményük.

facsega Creative Commons License 2002.02.23 0 0 30
Nadetényleg, mi szükség még egy topicra?! ... A Sora pedig sajnos a termékskála legalja; hiába nem igazán olcsó, mégsem jogos az Alivióhoz és STX-RC-hez hasonlítani (ezek a montis termékskála 3. és 4. helyén álltak).

Na pont azért jó, hogy van egy ilyen, mert a másikban sokszor kissé elbeszélgetünk egymás mellett. Az ott topikolók túlnyomó része montis, gondolom te is és ezért sokszor - ne érts félre, de - tök használhatatlan infokkal próbálnak segíteni az outisnak (lásd a fenti idézetet). Másrészt egy vérbeli montist nem igazán érdekli az outisok nyűgje-baja és valószínűleg fordítva is igaz. Aki meg mindkettőt szereti, hát az olvassa mindkettőt. Szóval Degeczivel teljesen egyetértek, ja meg cyclomannel is természetesen.

Úgyhogy hajrá !

Előzmény: H_G (12)
vingardium_leviosa Creative Commons License 2002.02.23 0 0 29
hell,

1 kérdés a szakma tojásfejűihez:

mekkora outi vázméret kell egy kb. 180 centis ffinak, akinek az átlagosnál vmivel kisebb a lába a felsőtestéhez képest? (kartávolság, ha segít vmit: 196 cm.)

thx,

:vl

Degeczi Creative Commons License 2002.02.23 0 0 28
a "versenyt", amit ismersz, a legritkabban hasznalja a tulajdonosa versenyzesre, igy sokkal szerencsesebb es talalobb az "orszaguti" v egyszeruen csak "outi" nev

miert epp az? a varosi utakon (kulonosen villamossint is keresztezve) nem epp idealis, terepre meg nyilvan vegkepp nem, jo minosegu orszaguton szaguldozasra azonban tokeletes

Előzmény: harm2 (27)
harm2 Creative Commons License 2002.02.23 0 0 27

No most jön egy tök lamer kérdés: Mitől országúti??

Én ismerek versenyt, kempinget, montit, és olyat mint a mosópor (hagyományos). :-) De mitől lesz országúti a bringa?

eFZé Creative Commons License 2002.02.22 0 0 26
A Főpolg.mesteri hivatal ügyfélszolg. irodájában ingyenesen lehet hozzájutni. Károly krt. Legalábbis régebben.
eFZé
Előzmény: sezi (24)
tom1977 Creative Commons License 2002.02.22 0 0 25
Üdv mindenkinek!

Van egy elado bringam. 62cm-es(184cm magassag felett ajanlott) sarga alu Mali orszaguti, alu villával. 1,5 eves. Komplett Shimano alkatreszekkel (Ultegra, RX100), fekvaltokarral, Look pedallal. A kerekek Campa magasitott felnisek. A bringa tokeletes allapotban van. Iranyar 180e Ft.

Nagyon nem akarom eladni, de van egy kihagyhatatlan ajánlatom(Carbon Giant+S105)...

rozsoma1 Creative Commons License 2002.02.22 0 0 23
Sziasztok.
Nemsokára meglesz a bringa, de új vagyok még a budapesti bicajozásban, ezért kérnélek titeket, hogy akinek van nyomtatható budapesti kerékpárút-térképe, az legyen szives linkelje be, vagy küldje el emailben.
Segitségetek előre is köszönöm.
Degeczi Creative Commons License 2002.02.20 0 0 22
"mi szükség még egy topicra"

A Nagy Topic eleg belterjes, az uj erkezot gyakran eszre sem veszik
es amugysem az outi jellemzo

Előzmény: H_G (12)
Múzsla Creative Commons License 2002.02.20 0 0 21
Jó döntés. Sok sikert és hátszelet!
:)
Előzmény: rozsoma1 (19)
Degeczi Creative Commons License 2002.02.20 0 0 20
"használtban kifoghatsz egy tutit is"

szerintem is ez a nyero hozzaallas, plane mielott elkezdodik a szezon
tavaly en is igy jutottam egyhez rohejesen olcson

persze valszeg ki kell majd 1-2 dolgot cserelni, de abban epp az lesz a jo, h sajat magad vegzed
ahhoz pedig nagyszeru leirasokat lehet talalni
teljesen lenyugozo, amit pl Sheldon Brown osszeallitott, innen mindent meg lehet tanulni

Előzmény: Múzsla (3)
rozsoma1 Creative Commons License 2002.02.20 0 0 19
Ja, és most érdeklődtem, hogy Tiagrára kicserélik a Sora-t 2500HUF-ért.Az lesz.
Előzmény: rozsoma1 (18)
rozsoma1 Creative Commons License 2002.02.20 0 0 18
Duplafalú szegecselt felni, inox rozsdamentes küllő.
Előzmény: tanty (17)
tanty Creative Commons License 2002.02.20 0 0 17
"Viszont a Mali váza nem igazán tetszett.Az az alul vastagabb váz.A Peugeot viszont gyönyörő"

Akkor ne gondolkodj tovább...
Nekem felszereltségben is szimpibb a pug.
a kerekekre figyelj, hogy jó felni és küllők legyenek.
tanty

Előzmény: rozsoma1 (16)
rozsoma1 Creative Commons License 2002.02.20 0 0 16
A LA CART rendszerben is működik az a bolt, és mikor bementem, azt mondtam, hogy 100-120 között kellene bringa.Erre már mondta is az eladó, éppen előttem raktak össze másnak is egy hasonlót, az 132 volt.
Viszont a Mali váza nem igazán tetszett.Az az alul vastagabb váz.A Peugeot viszont gyönyörő.
Előzmény: Múzsla (15)
Múzsla Creative Commons License 2002.02.20 0 0 15
Feltételezve, hogy azonos sebességfokozatú gépekről van szó és mindkettő vázmérete is megfelel neked, számomra is a Peugeot tűnik előnyösebbnek.
A Sora tényleg a legalján van a jelenlegi országúti cuccoknak, de attól még nem biztos hogy rosszabb a régi 300-asnál.
Bár nem tudunk súlyösszehasonlítást, de valószínűleg a Mali a könnyebb (alu).
Amúgy a Peugeot még nincs összerakva vagy miért kérdéses az ára?
Előzmény: rozsoma1 (14)
rozsoma1 Creative Commons License 2002.02.20 0 0 14
No sziasztok. Köszönöm a segitséget.
Tegnap voltam több boltban is, és a következő két bringa között gondolkodom.Ha segitenétek dönteni, megköszönném:
MALI
Mali Ironman
Alu váz
Suntour hajtókar
DT küllők, Vittoria gumik
300EX -váltó
300-as fékkar
3TTT kormány
99.900 HUF

PEUGEOT
Peugeot Prologo váz
Shimano 500 (Off Mega)
ERX 100 első váltó
Sora hátsó váltó
ERSX fékváltó
Pro-max duplakaros fék
ez cirka 120-125.000 HUF

Melyik éri meg jobban? Én a Peugeot felé hajlok a Sora ellenére is.Ha valamit rosszul irtam, az a kihagyott évek miatt van:-))

Előzmény: H_G (13)
H_G Creative Commons License 2002.02.19 0 0 13
Pardon, nem 3. és 4., hanem 4. és 5.!

H_G nem tud számolni

Előzmény: H_G (12)
H_G Creative Commons License 2002.02.19 0 0 12
Nadetényleg, mi szükség még egy topicra?!

Maliból tudtommal csak a Team és az Ironman országútik; a Team általában olcsóbb, de több változatban létezik mindegyik.

Az RSX-et már nem gyártják, csak használtan kapni. A Sora pedig sajnos a termékskála legalja; hiába nem igazán olcsó, mégsem jogos az Alivióhoz és STX-RC-hez hasonlítani (ezek a montis termékskála 3. és 4. helyén álltak). Az outi alkatrészek sajnos általában drágábbak, a kisebb szériák miatt.

A legolcsóbban úgy juthatsz megbízható váltórendszerhez, ha a váltók maguk Tiagrák és lemondasz a fékváltókarról -- csak fékkarnak bármelyik jó, a Sora is. Alsócsőre való és kormányvégbe dugható váltója 1-1 van a Shimanónak (előbbit a Soránál, utóbbit a Dura-Acenél szokták tartalmazni az árlisták), ezek teljesen jól működnek. Ha pedig valaki kérdőre von, hogy "Hö, te elmaradott skót, miért nem fékváltókart használsz?", akkor nyugodtan felelheted, hogy "így könnyebb x grammal", ez az érv minden outisra hat :))

Előzmény: rozsoma1 (10)
b.lacus Creative Commons License 2002.02.19 0 0 11
A Malinál Ironman az országúti bringaváz neve asszem, a Viper az bizony monti. De nézhetsz még máshol is vázakat, komplett gépeket.

A Bringás topikban is vannak országútiak, akik elég jól (nagyon jól) értenek hozzá, ők akár még pontos adatokat is tudnak adni. A felhalmozott ismeretanyag ott nagyon komoly...

Előzmény: rozsoma1 (10)
rozsoma1 Creative Commons License 2002.02.19 0 0 10
Köszi, veszek.

Van valakinek Mali ártáblázata? Képek, stb?Sehol nem találok Mali Viper képet.Maliban mely kódnevűek az országúti bringák?

Előzmény: tanty (9)
tanty Creative Commons License 2002.02.19 0 0 9
Hali,
én dolgoztam szervízben, tudom milyenek az alkatrészek. Szerintem azok a szettek, amiket a Sh. kínál jók és pontosak, én Pl a montimra akartam Sachs cuccost (mert olcsóbb lett volna), de az istenért sem akart működni. Ott is maradt a Sh.. Csak alivio, de már az is pontos volt (lehet, hogy nem bír olyan terhelést mint 1 LX), a trekkingen STX és STXRC van keverve, de olyan mint az óramű. Most hétvégén poroltam le a téli állás után, még utána sem kellett állítani.
a SORA-t nem ismerem, ha nem szimpi, ne vedd meg. Fékben pedíg eltolt-forgáspontút keress (hozzá való karral!), mert az sokkal jobb.
Vegyél 1 BikeMag -ot, sok hirdetés van benne.
üdv, tanty
Előzmény: rozsoma1 (8)
rozsoma1 Creative Commons License 2002.02.19 0 0 8
Nos én a Shimanoval csak szoptam.Az utóbbi 6 évben pedig lemaradtam a fejlődésben.Utánanéztem a hozzászólásokban, és néhány bolt leirásaiban és a Sorat szidják, nem az egész Shimanot.
Szvsz 100 ezer fölött veszek kerékpárt, legalább a váltó legyen jó.:-))A Sora-ban ezért nem bizok.Megvenni egy Trek-et Soraval 170 ezerért durva.Legalábbis nekem.
Előzmény: tanty (7)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!