Ez a topic azoknak van,akik nem tudnak/nem akarnak írni a zártkörű topicba.Ide jöhet a Hajdú volánról és a DKV-ról infó,kép,kérdés,egyszóval bármi:-)
Ha tetszik a topik akkor jó szórakozást,ha értelmetlen,akkor elnézést kérek,és tessék törölni nyugodtan.
Minden esetre jó szórakozást kívánok!:-)
Hát ez szép. Kissé elméláztam azon, hogy mi lett volna, ha más cég nyeri a pályázatot, és az csinál ilyen húzásokat? Hőn szeretett Lajos de genere Kósa királyunk azonnal tartott volna egy szép kis sajtótájékoztatót, amelyen magától kikelve követelte volna a trolik közlekedését, mert az érintett vállalat tönkre teszi a város levegőjét, rontja az életkörülményeket, és megbetegíti gyerekeinket...
Remélem azért a mostani leállás alatt lesz alkalmuk eme nagyszerű vállalat jómunkásembereinek arra, hogy legalább kitakarítsák a járműveket, sajnos a nyár eleji leállásnál erre nem volt lehetőségük...
Batók Bélán szoktam végigmenni és ott kerülni kell a gyalogosokat. Ha meg busz áll be a megállóba a leszállókra kell vigyázznom. Éjszaka jó menni akkor senki nincs rajta és lehet tekerni az esti és éjszakai műszak után. Nekem ez új lesz már várom milyen lesz Pesten láttam ilyent ott sárga csík van középen.
A DKV-nál tudom, hogy volt, a HV-ban annyira nem voltam otthon. De a jelzéseket megismerem, a buszosokat is figyelték. Ilyenkor a szembe jövőnek "kódnyelven" jelzik, hogy vizsgálat van. A Volánnál is láttam ilyet.
Az a szomorú, hogy ezeket a vizsgálatokat nem a sofőrön kéne leverni, hanem a garázsban kéne szétnézni. Anno azt ígérték, működésképtelen utastájékoztatóval ki se jöhet a busz, illetve tábla se kell, mert pöpecek lesznek a kijelzők. 3 éve nem sikerült megoldani...
Volán idejében volt vonaltiszt vagy ilyen minőségellenőr beosztás? Egyszer jó pár hónapja a sofőr háta mögötti ülésen utaztam felszállt egy oldaltáskás, irattartós emberke és elkezdte kérdezgetni, hogy miért nincs használva a külső kijelző miért tábla van kirakva 25Y. A sofőr elmonda nem jó (de még mindíg jobb mintha az se lenne) illetve a jegykezelők se működtek, monda többször újraindította de akkor se megy. Ezek az emberek nincsenek képben, hogy eleve rosszak ezek a berendezések vagy olyan csillagállás szükséges, hogy egy napig minden klappoljon.
Nem hiszem, hogy a jogszabályok emlegetésével bármit is változna a helyzet.
Nem is fog, csak felmerült, hogy a jog ütközik a törvénnyel. Szerintem a jog az erősebb ebben az esetben (majd Garficicus kijavít :), de a közlekedési vállalatnak is joga van szabályokat alkotni az igénybevételhez. Miskolcon vagy Nyíregyházán - de még nyugaton is - működik. Csak a debreceniek alkalmazzák hülyén - a debreceniek hülyék ahhoz, hogy alkalmazkodjanak hozzá.
Viszont egyszer sem hallottam, hogy használták volna mikrofont.
Ez is igaz. De elég lenne helyesen alkalmazni az elsőajtózást, és kiírni a hátsó ajtókra, hogy az első ajtónál ilyen meg ilyen ellenőrzés folyik, ezért az ajtók később nyíltank, türelmüket kérjük.
Bár, ahogy Atty707 írta, sokkal jobb lenne, ha a DEHUSZ-osok az utcai semmittevés helyett ellenőrként is tevékenykednének. 11 ellenőrrel a DKV csodálkozik, hogy sokan bliccelnek?
Atty707
Talán a közgyűlés hozta olyan 2002 körül?
Szerintem országosan született róla döntés, úgy '95-96 körül. Az a szégyen, hogy Debrecenben a mai napig nem szoktak hozzá. A DKV-ITK is rendelhette volna úgy a csodajárgányait, hogy a szélvédőnél lévő nyíl ott legyen. Miskolcon is így van.
Egyébként mit is mondana Lali király erre? Nem kell használni a dkv szolgáltatásait. Hát persze!
Aztán meg a meglévő utasok rovására ritkítani kell a közlekedést. És rá kell fogni a kerékpárosok növekvő számára.
Azaz aki akar, így is felszáll jegy/bérlet nélkül, a becsületes utas meg szív, mint a torkosborz...
Az ITK csodajárgányainak megint kell a kilométer, mert egyetlen egy trolit se láttam kint, mind helyett ezek a szutykok jártak.
LMG-099 babakocsi beállónál az ablak függőleges szárán a "kábelcsatorna" zörög, ráadásul az egész ablak instabilnak látszott rázkódáskor. Értsd úgy, hogy olyan érzésem volt, mintha az egész most ki akarna esni a helyéről.
Másik szóló busz (rendszámot nem jegyeztem meg) motorburkolóból több csavar tőből ki van szakadva, valamint a hátsó oldalsó ablaknál (motor mellett a 3-as ülésnél) a "kábelcsatorna" le van tépve, és kikandikál az éles, sorjás fémtest. Kissé veszélyes.
Természetesen utastájékoztató nem ment. (Monitor volt, megállóváltás nem.) A kínaiak biztos kiiktatták a műhódokat. :D
Viszont (sajnos) az elsőajtózásra is van szabály. Nem törvény, de szabály :(
Tudok róla, ráadásul nem is dkv "bűn". Talán a közgyűlés hozta olyan 2002 körül? Nem is azért említettem meg ezt a kimásolt dolgot, hogy aztán most már az összes sofőrt le kell csukni, sőt! Egyébként mit is mondana Lali király erre? Nem kell használni a dkv szolgáltatásait. Hát persze! Az a baj, hogy az önkormányzatnál soha a büdös életben nem ülnek fel a tömegközlekedési járművekre a döntéshozók, csak "okoskodnak" fentről. Mi is "okoskodunk" itt, de annyi a különbség, hogy naponta használni vagyunk kénytelenek, így lát(hat)juk ennek a rendszernek a hibáit.
Az a helyzet, hogy inkább naponta 50* megmutatom egy ellenőrnek a bérletem, minthogy szívassanak ezzel az első ajtós felszállással. Nem is a felszállási résszel van a baj, hanem a leszállással, konkrétan nem engednek rohanni a másik buszhoz, vagy épp a dolgomra. Naponta 5-10 percet vesznek el az életemből ezzel a baromsággal, ráadásul gyakorlati haszna nem nagyon van. (Nem lehet büntetéseket kiosztani, max. ha elmajszolsz a buszon egy szendvicset - röhej, illetve a buckalakó csorda ellen se véd, a sofőr inkább kinyitja az összes ajtót, minthogy ilyenekkel összetűzésbe kerüljön - jogosan). Azaz aki akar, így is felszáll jegy/bérlet nélkül, a becsületes utas meg szív, mint a torkosborz...
Mi lenne ha Pesten is bevezetnék a Combinokon? :)
Max. a fogai alapján lehetne azonosítani a vezetőt a kiégett roncsban. Sajnos nem vicc, lásd a "kedvenc" sportágunk lelkes rajongóinak cselekedeteit, vagy "forradalmár vagyok b+, nekem nem kell jegy" beszólást...
ZotyaJ:
Az, hogy kora délután már az új menetrendek lógtak kint, a régi meg sehol semmiképpen nem jó, mert félretájékoztat!
Ez hatalmas hiba volt - bár ezt már megszoktuk -, ráadásul úgy, hogy rengeteg vendég volt a városban. Ha véletlen buszra akart szállni, akkor mit gondolt? Városimázs javító intézkedés. :)
Nézd, én inkább a megoldást mondanám, mint azt, hogy hogyan nem lehet megcsinálni.
- Vagy nem erre a napra kellett volna időzíteni a menetrendváltást. Logikus, nem?
- Vagy gondoskodni kell a korrekt menetrend cseréről. Ezt lehet úgy is, hogy a régi is kint marad, csak ugye akkor kétszer kell kimenni. Vagy meg kell szervezni a táblák cseréjét.
Az, hogy kora délután már az új menetrendek lógtak kint, a régi meg sehol semmiképpen nem jó, mert félretájékoztat!
Az meg, hogy a városban tömeg van nem hiszem, hogy probléma. Szervezés kérdése, hogy mikor mégy a külső részekre és mikor a belvárosba.
Mellesleg 21-én 00:00-tól már munkanap van, nem kell ünnepnapi pénzt adni :)
Csak azt nem értettem minek erőltetik a trolipótlokat a tűzijáték után. 6 buszból 6 trolipótló. 22:45-kor jöttek rendesen addig mit csináltak? 22:17-kor már szabad volt az utca.
Nem hiszem, hogy a jogszabályok emlegetésével bármit is változna a helyzet. Viszont egyszer sem hallottam, hogy használták volna mikrofont. Akár egy fél mondat is elég lenne, hogy az ajtók azonnal nyilnak. Vagy valami. E helyett fel van háborodva a villamos vezető, hogy elöl szállnak le.
Aki mást személyi szabadságától megfoszt, bűntettet követ el, és három évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő.
Viszont (sajnos) az elsőajtózásra is van szabály. Nem törvény, de szabály :(
Vannak jogászok, akik szerint ezek a pontok jelen esetben megállnak, kérdés hogy a szerencsétlen buszvezetőt csukják-e be 5 évig, vagy a főnökét? :)
Ha egy ilyen esetből netalántán tényleg büntetőjogi következményei lennének, én mindenképpen a főnököt küldeném hűvösre. A buszvezetőt az ág is húzza. Neki a járművezetés a feladata. Így is minden szarságot a nyakukba akasztanak, a jegyeladástól, az ellenőrzésen át, a pontos indulásig. Azért, mert inkompetens hülyék szerkesztik a menetrendet, figyelmen kívül hagyva a forgalmi viszonyokat.
A sofőr mit tehet? Ha nem nyitja ki az ajtót, akkor g*ci. Ha kinyitja, és valamelyik vonaltiszt beköpi, ő jár rosszul.
nem nyílnak a hátsók már mindenki néz előrefele, pedig szerintem titkon tudják miért történik ez.
ráadásul nincs is értelme ennek az egész hajcihőnek. Én is utálom, és szóvá is teszem, ha szórakozás címszóval élnek vissza az elsőajtózással. (pl. nincs a megállóban senki, de csak az első ajtót nyitja ki, majd fél perc múlva a többit - ilyenkor mit gondol? a bliccelő a nem létező bokorból ugrik fel a zsákmányára???) Vagy nagyon kellemes várni az ajtónyitásra, mikor látod hogy a csatlakozás már a megállóban van, és te nem éred el. Ráadásul szegény sofőrt szidom, pedig tudom hogy nem az ő hibája, rajta is számon kérik mindezt. De ő van ott a cég részéről... Ha az lenne ott, aki kitalálta, tőle megkérdezném anyukája egészségi állapotát... De esény nincs rá, hogy az A8-ból átszálljon egy nagyobb, több lóerős járműre, amin ráadásul sofőre is lenne. :)
ohannak előre leszállni meg hogy miért nem nyitotta ki, erre mikor félúton jár már nyílnak az ajtók.
Összefügg azzal, amit írtam. Tudod az utasok zöme rohan egyík helyről a másikra, és sok esetben a csatlakozási lehetőség vész el amiatt, hogy szórakoznak az elsőajtózással...
Egyébként találtam:
1978. évi IV. törvény, a BTK, 175. § (1) bekezdése az alábbiakat tartalmazza:
Aki mást személyi szabadságától megfoszt, bűntettet követ el, és három évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő.
A (2) bekezdés: a büntetés öt évig terjedő szabadságvesztés, ha a bűncselekményt
b) hivatalos eljárás színlelésével követik el
d) jelentős érdeksérelmet okozva: például ha a sértett fogvatartása miatt nem tud egy üzleti tárgyaláson megjelenni.
ÉS:
A 258. sz. Bírósági Határozat (1998.I.) kimondja: A személyi szabadság megsértése bűntettének megvalósulása szempontjából a szabadságkorlátozás időtartama közömbös, ennek a körülménynek legfeljebb a büntetés kiszabása szempontjából van jelentősége.
Vannak jogászok, akik szerint ezek a pontok jelen esetben megállnak, kérdés hogy a szerencsétlen buszvezetőt csukják-e be 5 évig, vagy a főnökét? :)
LoLkA már beírta, de tényleg az Önkormányzat dönt. Nem hinném, hogy 2050-ig (amire elkészül a teljes kiskörút) érintetlenül ott fog állni a megálló. A semmiért nem raktak volna oda fedett várót.
Sajnos nem csak a szólóké hibás, hanem a csuklósoké is. :S 4. ajtót nem mindig jelzi, gondolom ez összefügg azzal, hogy az eredeti Volvo 7700/A-k 3 ajtósak voltak. Igen, sajnos a sofőrök hülyének nézik az utasokat az időben kell jelezni, stb. felkiáltásaikkal. Egyszer én is elkezdtem vitatkozni eggyel. Egy bácsi jelzett a 2. ajtónál A sofőr feletti visszajelző világított pirosan. A sofőr hiába nyomta az engedélyezőt, nem nyílt ki az ajtó, erre el kezdett vitatkozni az utassal, hogy nem jelzett, majd a következő megállóban leszáll. Azért álljon már meg a nászmenet! Hiába mondtam, hogy az utas jelzett, a sofőr kötötte az ebet a karóhoz, hogy márpedig nem. Egyébként mindkettejüknek igazuk volt, a sofőrnél nem volt visszajelzés, az utasnál pedig igen. Ráadásul vackok a leszállásjelző nyomógombok. Van olyan, amit 4-5-ször meg lehet nyomni úgy, hogy érzed hogy benyomtad, de jelzést nem ad. Ilyenkor mi van?