Keresés

Részletes keresés

Mikkancs Creative Commons License 2008.05.07 0 0 83

Nekem eddig mindig csupasz motorom volt, Kretan bereltunk par nap olyan űrsiklókat (Majesty volt azt hiszem az egyik) amiknek a kormannyal nem forgott egyutt a fejidom, huu de rossz erzes volt - mintha nem fordulna a kormany. Biztos meg lehet szokni gondolom.

 

Nem hallottam meg rola hogy a fejidomosnak jobb a lampaja, de jo tudni! Mi a magyarazata? Azt latom, hogy nem ugyanugy nez ki a foncsor, de ennyire butak lennenek a tervezok, hogy nem tudjak megoldani a csupaszon?

Apropo, tudod allitani a fenykeve magassagat az idomoson?

Előzmény: Kellicottia (82)
Kellicottia Creative Commons License 2008.05.06 0 0 82

Viszont az F verzió lámpája két nagyságrenddel jobban világít, mint a hagyományos kereklámpás megoldás. Bár ez is elmondhatóminden fejidomos motorra, lásd naked bandit és fejidomos bandit.

Kellicottia Creative Commons License 2008.05.06 0 0 81

Jó sok motor van úgy, hogy nem arra világít, amerre áll.

A szélvédelme úgy 130ig jó, a csupasznál sokkal jobb, mivel annak nincs.

Mikkancs Creative Commons License 2008.05.06 0 0 80

Mennyire gáz az F-es motoron hogy nem arra vilagit amerre a kormany all?

Ér valamit a szelvedelme, vagy csak design?

 

Kellicottia Creative Commons License 2008.05.06 0 0 79

Behal a fórum?

Az elmúlt hétvégén túlléptem az 1100km-t :-) A fogyasztás továbbra is elképesztően alacsony (3,3 !!!!). Persze lomha csopperek társaságában könnyű lassan és takarékosan közlekedni :)

CsA Creative Commons License 2008.04.30 0 0 78

Az YBR benzinszintjelzője tényleg viszonylag pontos volt... :-)

A benzinszintjelzőnek a GS-re történő utólagos felszerelése tényleg a jeladón bukik meg... :-( Néhány fogyasztásmérés után a napi számlálót nullázva szerintem kiszámítható lesz a dolog, szóval jobb hijján törölhető lesz a benzinszintjelző project...

Előzmény: Nick Grabowsky (74)
CsA Creative Commons License 2008.04.30 0 0 77
Furcsának furcsa. Az YBR üléshelyzete valóban felegyenesedettebb pozíció (olyasmi valóban, mint az ETZ 250), a GS attól sportosabb, de egyenlőre csak inkább furcsa nekem, mint kényelmetlen. Mondjuk az is igaz, hogy eddig egyhuzamban maximum 45 km-t mentem vele...
Előzmény: Nick Grabowsky (73)
Kellicottia Creative Commons License 2008.04.30 0 0 76
Én 181cm magas vagyok, nekem kényelmes a GS. Kevésbé felegyenesedve ülök rajta, mint az ETZ-n, de ez nem tűnik fel igazán. 200km megállás nélkül teljesen kibírható volt.
Előzmény: Nick Grabowsky (73)
Mikkancs Creative Commons License 2008.04.30 0 0 75

Apropo! Ugy nezem, hogy a kormany hatarozottan elorebb van a GS-en, mint egy Mz-n, ugyhogy kevesbe felegyenesedett testtartasban lehet vezetni. Ez pont jo? (170cm magas vagyok)

Vagy 5 evvel ezelott vezettem utoljara GS-t, de mar nem emlekszem, viszont a csuklom azota csak meg szarabb lett, ugyhogy nem kivancsi vagyok.

 

Nagyjabol mennyibe kerul amugy egy tura-kormany felszerelessel?

Előzmény: Nick Grabowsky (73)
Nick Grabowsky Creative Commons License 2008.04.30 0 0 74
Az YBR benzinszint-mérő műszere ráadásul eléggé pontos, rendszeresen ugyanazon az úton járva szinte km-re ugyanoda estek az egyes "állapotok", a legfelső rovátkát pl. 95-100 km között érte el.
Az utólagos benzinszint-mérő problematikája szerintem az érzékelő elhelyezése a tankban, illetve a vezeték kihozása...
Előzmény: CsA (71)
Nick Grabowsky Creative Commons License 2008.04.30 0 0 73
Kellicottia, CsA!

Nem furcsa az EZT után a magasabban és hátrébb levő lábtartó?
Egy kicsit aggódom azon, hogy nem lesz-e hosszú utakon kényelmetlen. Az YBR is nagyon kényelmes lábhelyzetet ad most.
Előzmény: Kellicottia (68)
Nick Grabowsky Creative Commons License 2008.04.30 0 0 72
A napi számlálót nem nullázod le tankolásnál? Az mutatná, hogy mennyit mentél a tankolás óta.
Előzmény: Mikkancs (69)
CsA Creative Commons License 2008.04.30 0 0 71

Égő gyertya helyett javasolnám inkább a Trabantos módszert, amikor is (talán) gyári tartozék volt egy bekalibrált fekete műanyag mérőpálca, amivel igen pontosan lehetett leolvasni a benzinszintet, már ha sík területen parkírozott a Trabicsek... :-))))

A hely szerintem nem lenne probléma. Nick Grabowsky szaktárs utólagos engedelmével felteszem az YBR-ének a műszerfaláról készített képét, amire Ő olajhőmérőt szerelt fel, mivel ott benzinszintjelző alapból van...

Nekem nagyon tetszik az Ő megoldása, és igen hasznosnak tartom az olajhőmérőt is. Ráadásul ez a megoldás még olcsóbb is mint a beöntőnyílásra szerelhető olajhőfokmérő műszer, nem beszélve a jobb leolvashatóságról...

Az időóra pedig szintén hasznos dolog, ha az idő is tényező motorozás közben... :-)

 

Előzmény: Mikkancs (69)
CsA Creative Commons License 2008.04.30 0 0 70
Egy benzintszintjelző engem is érdekelne, még egy sima minimumszintet visszajelző lámpa formájában is...
Előzmény: Mikkancs (69)
Mikkancs Creative Commons License 2008.04.29 0 0 69

Nem tudtok valami utolagosan beszerelheto benzinszint mutatorol? (A belógatott égő gyertyán kivül)

Mindig nehezemre esik megjegyezni, hogy hány kilometernel tankoltam utoljara, az meg eleg ciki mikor hirtelen kell elkezdeni kapkodni a tartalek kapcsolóhoz menet közben. :)

Mondjuk nemtom hová tenném a műszerfalon.

 

Állitólag a gyári ER-5ösé nem sokat ér, mert pontatlan, azt meg nagyjából érezni, hogy félig van vagy tele mutató nélkül is.

Kellicottia Creative Commons License 2008.04.29 0 0 68

Na igen, a "tele" tankolás annyira nem egyértelmű, de én úgy éreztem, kb. ugyanúgy volt tele (én is a betöltőnyilás alsó peremét számoltam annak. Városban nyilvánvalóan sokkal többet kell, hogy fogyasszon, de én azért jobban pörgethetem, mert átléptem a 11000km-t.

Mindenesetre meg vagyok elégedve eddig nagyon, a teljesítmény is elég, meg a fogyasztás is kicsi. Én ugye használtan vettem a gépet, tehát ez jelentett bizonyos rizikót.

Előzmény: CsA (65)
Kellicottia Creative Commons License 2008.04.29 0 0 67

Országúton, azaz Győrig a sima 1-esen, onnan meg a 85-ösön.

Győrtől esett, de még úgy is élveztem az utat.

Előzmény: CsA (66)
CsA Creative Commons License 2008.04.29 0 0 66

Kellicottia

Országúton vagy autópályán mentél?

Előzmény: Kellicottia (62)
CsA Creative Commons License 2008.04.29 0 0 65
Én is valami ilyesmiben bízok... :-) Én is mértem fogyasztást, bár nem 100%-osan pontos a mérésem. A baj az, hogy korábbi motorjaimnál is a beöntőnyílásnak a tankba benyúló alsó pereméig szoktam volt tankolni a korábbi motorjaimat, amelyeknek viszonylag a tank "púpján" értsd legfelső pontján van a beöntőnyílás. Ilyenkor +1-2 deci betöltése már jelentősen látható szintemelkedést okoz, tehát viszonylag pontos a mérés, még kisebb távolságra mért fogyasztás esetén is. A GS tankjának a teteje viszonylag lapos, így szerintem nagyobb a légtér az üzemanyag fölött a tankban. Ez azt eredményezi, hogy fél litert is rá tudtam még tölteni úgy, hogy a beöntőnyílásnak a tankba benyúló alsó pereménél még hasonlóan állt a szint... :-( Szóval eme rövid bevezető után írom is rögvest, hogy 7,63 litert tudtam betölteni 188,7 km-re vagyis 4,04 l/100 km-re jött ki a fogyasztás, ami szerintem a mérés pontatlansága miatt valahol a 3,7-4,2 l/100 km közötti tartományban van valahol a valóságban... Zömében város (20-30%) és autóút (70-80%) vegyesen, városban zömében 4000 ford./perc-nél felkapcsolva, ill. az autóúton 70-100 km/h sebesség mellett (átlagosan 85-90 km/h), még így a bejáratás elején a nyers motorral...
Előzmény: Kellicottia (62)
vilozsofia Creative Commons License 2008.04.29 0 0 64

Hetedik alkalommal látja vendégül a Suzuki Hollós május 18-án a Camponánál a motorosokat és persze a szaksajtó képviselőit.

Már hagyomány, hogy a szezon elején a Suzuki Hollós nyílt tesztnapon biztosít lehetőséget a motorok szerelmeseinek, hogy kipróbálhassák az Suzuki újdonságait. Nem lesz ez másképp most sem, ráadásul az új motorok tesztelése mellett rengeteg színes program várja az érdeklődőket.

Akik családostul jönnek, azok is remekül szórakozhatnak a különféle biciklis és streetfighter bemutatókon. Kulmann Miki egy fantasztikus „tüzes” show-val varázsol el bennünket, míg a Demény testvérek egy páros bemutatóval kápráztatják el a nagyérdeműt.

Hogy pontosan tudjuk, mikor mi történik a pályán és az egész rendezvényen, arról Hadnagy Józsi gondoskodik, akit Kunmadarasról már jól ismerhetünk.

E közben a tesztmotorok egy pillanatra sem pihennek, folyamatosan róják velük a kilométereket. A tesztkörök után valószínűleg sokan döntenek majd Suzuki vásárlása mellett.

Az esemény nem csak a Hollós márkakereskedésnek volt fontos, hanem a Magyar Suzuki Rt.-nek is. Mi sem bizonyítja ezt jobban, minthogy tiszteletét teszi a gyár több fontos vezetője mellett a vezérigazgató is. Ebből is látszik, hogy milyen fontos a Suzukinak, hogy az emberek megismerjék és kipróbálhassák a márka minden tagját.

A Suzuki Hollós már hosszú évek óta nagy hangsúlyt fektet a technikai sportok mellett az olimpiai sportolók támogatására. A nap fontos eseménye, hogy több olimpiai és világbajnokkal futhatunk össze a VIP sátorban, akik szintén komoly támogatásban részesülnek.


2008 május 18. SUZUKI HOLLÓS MOTOROS TESZTNAP
8:30 - tesztvezetés regisztráció
9:00 - tesztvezetés I. kör
11:00 - 11:30: Streetfighter Show l.
12:00 - 12:30: Egykerekű bringás bemutató
12:45 - 13:15: Jamrik Andris & Gizmó - triál és freestile bemutató
13:15 - 13:30: Szponzor autók és motorok átadása
13:30 - 14:00: Streetfighter Show ll.
14:00 - 14:30: Jamrik Andris & Gizmó - triál és freestile bemutató
14:30 - 15:00: Streetfighter Show lll.
15:00 - motorszépségverseny eredményhirdetés
15:30 - 16:00: Streetfighter Show lV.
16:30 - 17:00: Jamrik Andris & Gizmó - triál és freestile bemutató
18:00 - utolsó tesztkör
A motorkerékpár tesztelés a egész nap folyamatos.

Szponzoráltak:
MTK focicsapat (4 autó)
(közülük jön: Hrepka Ádám, Végh Zoltán, Rodenbrücher István és Kriston Attila)
• TEVA-VasasPlaket vizilabda csapat (4 autó)
(kiemelt szponzorált: Dr. Steinmetz Ádám - olimpiai bajnok vizilabdázó)
• Dr. Haller Ákos - világbajnok evezős (autó)
• Dominó-Honvéd vízilabda csapata
• Gergely István (Domino Honvéd) - olimpiai bajnok vizilabdázó (motor)
• KOKÓ Kovács István - olimpiai bajnok ökölvívó (motor)

 

Várunk mindenkit szeretettel május 18-án a Camponánál!!

Nick Grabowsky Creative Commons License 2008.04.29 0 0 63
Az korrekt!
Előzmény: Kellicottia (62)
Kellicottia Creative Commons License 2008.04.29 0 0 62

Bp-Sopron távon újra mértem a fogyasztást, 3,4 L/100km!!!

A dologhoz hozzátartozik, hogy esett az eső, ezért 80-90 körül mentem.

CsA Creative Commons License 2008.04.28 0 0 61
:-)
Előzmény: Nick Grabowsky (59)
Nick Grabowsky Creative Commons License 2008.04.28 0 0 60
Ja, nem járok mindennap, csak hetente egyszer!
És most hogy már láttam motort közelről, használtat is mernék venni :-)
Mindegy, valami lesz.
Előzmény: Mikkancs (58)
Nick Grabowsky Creative Commons License 2008.04.28 0 0 59
Kösz srácok az együttérzést és a tanácsokat!
Előzmény: Imre74 (57)
Mikkancs Creative Commons License 2008.04.28 0 0 58

Ja, oke, azt hittem csak a varosban hasznalja Nick. Minden nap bejonni Tatabanyarol, hat ahhoz egy 125-os nem idealis, meg az en 250-esem se. Az Arpad-hid tenyleg nem egy elmeny, bar szerintem korultekinto es hatarozott savvaltasokkal megoldhato, raadasul eleg hosszu is ahhoz hogy jo esellyel legyen valaki aki beenged. Nem tudom melyik iranyba menet kellett savot valtani, de az is megoldhato, hogy vegig maradsz a kulso savban, lemesz a hidrol, aztan a panelek kozott visszakavarsz arra az utra amelyiken menni akarsz - eletveszely nelkul. Budara menet mondjuk a szinhazat megkerulve, Pestre menet meg pl. a Becsi utrol. Csak az Arpad-hid miatt nem vennek nagyobbat egy 125-osnel, de Tatabanyarol bejarni, az mas. Viszont ebbol a szempontbol lehet a GS500 se idealis, akkor mar inkabb az F-es.

 

Lehet, hogy leallnak a GS gyartasaval/forgalmazasaval es a CB valoban sokkal dragabb, de egy 'entry-level', olcso "kezdomotorra" szukseg lesz kesobb is es ezt nyilvan a motorgyartok is tudjak, szoval elobb-utobb valaki kijon egy hasonolo aru szerkezettel. Igaz erre jo ellenerv az ER-5 -> ER-6 valtas, ami jocskan dragabb lett, nem is ugyanaz a kategoria (asszem a Versys-t ajanlgatjak inkabb a kezdo/ varosjaro tipusnak) es megsem jottek ki ER-5 helyett igazan semmivel, szoval sok igazsag van abban amit mondasz, meg ha nem is latunk a jovobe.

 

Amugy akar hasznaltat is javasolhatnank.

 

Vegszokent, tuzetesen korbeerdeklodni kereskedoknel mindenkepp fontos lenne, nem kerul semmibe. 

Előzmény: Imre74 (57)
Imre74 Creative Commons License 2008.04.26 0 0 57

Helló!

 

Nem egészen arról van szó, hogy 2 percet nyerjél az úton. Ha jól emlékszem másik topikból, Nick nap mint nap Tatabányáról Budapestre jár dolgozni egy YBR125-el. Nekem is ilyen volt, én csak az Árpád hídon jártam át minden nap, de mégis folyamatosan életveszélyben voltam, mivel a hídon az autósok átlagtempója minimum 120 km/h, nekem pedig át kellett mennem a külsőből a legbelső sávba, mivel én marha arra lakom. Ezt kissé nehéz kivitelezni egy olyan motorral, aminek 90 a vége, ráadásul 80-tól alig gyorsul. A híd 2 kilométere alatt 1900 métert hátrafelé néztem, nehogy átmenjenek rajtam. Nem hiszem, hogy az autópályán jobb lenne a helyzet. CsA is arra panaszkodott, hogy a teherautók letolják a szimpla országúton. Mitől lenne jobb egy autópálya?

A hitel megoldás arra, hogy ne egyösszegű nagy kifizetés terheljen. Természetesen többet kell visszafizetni, de ha adott esetben az adott típus nem kapható később, ráadásul a hasonló kaliberűek is 300-400 ezerrel drágábban kaphatók, akkor szerintem megéri inkább most hitelt felvenni, a végére még mindig olcsóbb, és előbb jutottál a motorhoz. Ráadásul a gépjárművek (motorok) hitele THM szempontjából egész kedvező.

Nem azt írtam Nick-nek, hogy mindent adjon fel ennek érdekében, hanem azt, hogy gondolja át a dolgot, érdeklődjön, hogy mibe kerülne a váltás és a családdal egyeztetve számoljon, hogy belefér-e a költségvetésbe plusz kiadás.

Az én esetemben a plusz sebesség és a plusz gyorsulás igenis életmentő, és hangsúlyozom: nem arról van szó, hogy hamarabb beérjek a munkahelyre. Tény, hogy vannak fontosabb dolgok, amire a pénzt tudnám költeni, de még mindig jobb havi 14-et fizetni, mintha átmennének rajtam (nem részeg IFA-s, mert az nem megy 90-et se, inkább egy 20 éves sofőr BMW-vel) és szerencsés esetben tolókocsiban nézhetném a gyerekem fejlődését.

Ettől fűggetlenül Nick elég nagy hozzá, hogy tudja mi kell neki, és milyen lehetőségei vannak. Én most is csak azt mondom, hogy menjen be egy kereskedésbe, kérdezze meg, hogy mit kéne fizetni havonta, és beszélje meg otthon, hogy megoldható-e a fizetés.

A fontossági sorrend első helyén nálam az életben maradás áll, legalábbis egyenlőre, és ennek érdekében minden követ megmozgatok.

 

Mindenkinek balesetmentes közlekedést!

Imi   

 

Előzmény: Mikkancs (55)
Kellicottia Creative Commons License 2008.04.26 0 0 56

Hogy őszinte legyek én is hitelre vettem a használt GS-t, de egy ok biztos lenne, amiért megválnék tőle: ha nekem is lehetne házam :)

Nekem egy 22 éves 250-es ETZ-m volt egy ideig, de az totálisan megbízhatatlan volt. Ha a tied jó, igazad van, nincs okod a cserére, én is a szigetelést választanám! Ráadásul a 251-esnek nagyon jó a híre. Abszolút egyetértek a fontossági sorrenddel.

De ha meglesz az új moci, az nem egy rossz érzés :)

Tegnap hazamotoroztam Bp-ről Sopronba, 3-szor áztam meg közben. Viszont megállapítottam, hogy az F változat idomja nem csak a szél, hanem az eső ellen is véd, elég hatékonyan!

Előzmény: Mikkancs (55)
Mikkancs Creative Commons License 2008.04.26 0 0 55

Azert en meg tudom erteni Mr. Grabowskyt :), ugyanebben a cipoben vagyok. Egy 251-es Mz-vel jarok minden nap, huu de klassz lenne egy jobb motor, de penz az nincs ra, ugyhogy tolodik mar evek ota. Azert a haz szigetelese megiscsak fontosabb, mint hogy 2 perccel hamarabb beerjek munkaba.

Van egy listank, hogy mi mindent szeretnenk a kozeljovoben, a motor az egyik legdragabb es legkevesbe fontos - vegulis van mar egy ami egesz jol mukodik, meg ha lassan 20 eves is.

 

Hitelre hiaba vennem, attol meg nem lesz tobb penzem, sot. Legalabbis nekem nem ezen mulik, hanem a fontossagi sorrenden.

 

Mondjuk azt nem tudom mitol lenne egy GS biztonsagosabb, mint barmi aminek normalis fekje, futomuve, gumijai vannak. Raadasul a "normalis" azon is mulik, hogy mennyire korultekintoen motorozok. Biztos van olyan szituacio amit egy uj GS-sel meg epp megusznek (vagy mert van eleg ereje kimenekulni, vagy mert meg tudok szukiteni kicsit a kanyaron) az Mz-mel meg nem, de azert egy ilyen esemenynek eleg kicsi az esellye ha epp esszel motorozom. Oke, tudom, hogy nem csak rajtam mulik, hanem a reszeg IFA-son is. A csaladom szerint mindegy milyen motoron ulok, igyis-ugyis az eletem kockaztatom - szoval oket nehez lenne meggyozni, hogy miert koltsek 1 milliot egy a mostaninal ketszer erosebb motorra. :)

 

Ettol fuggetlenul nagy fogadkozasok vannak, hogy jovore lesz egy popec GS-em! ;)

Előzmény: Imre74 (54)
Imre74 Creative Commons License 2008.04.25 0 0 54

Helló!

 

Csatlakoznék CsA-hoz, szerintem is a régit árulják ott is, max. 2008-asnak írják. Nem hiszem, hogy egy új fejlesztés lenne, hiszen azt nálunk is piacra tennék. És CsA-nak ismét igaza van, ha 0 km-es GS500-ast akarsz (nem is használtat!) most kell lépned. Ha az YBR-t kedvező áron el tudod adni, vagy egész jól beszámítják, akkor a többit hitelből hosszú távon egész alacsony törlesztővel megúszhatod. Én a Banditra 850EFt. hitelt vettem fel, és havi 14-et törlesztek (még sokáig) viszont kaptam 1 napos motoros oktatást a Hungaroring Motorsport Iskolánál (kb. 40 EFt.)(ERSTE bank) aminek az első 10 percében rájöttem, hogy nem tudok motorozni. Nem mondom, hogy megtanítottak (ahoz kéne folytatni, minimum a következő 2 napos kurzus), de nagyon hasznos volt. Igazából a családot kell meggyőzni (te már meggyőzted magad), hogy nap mint nap életveszélyben vagy az autópályán 90-nel, és ráadásul kifutó modell, ha tovább vársz, biztos, hogy nem fogsz ennyiért ilyen kaliberű motort kapni. Ráadásul füllentened sem kell, hiszen minden szó igaz. Mivel sokkal olcsóbb, mint a Bandit, szerintem havi 10-ből megúszhatod a törlesztést. Én a helyedben megkérdezném, azzal nem veszítesz semmit, az építkezésnél pedig nem az a 10-es fog hiányozni (remélhetőleg!)

 

Gondold át, és menj be egy szalonba kérdezősködni!

 

Üdv.: Imi

Előzmény: Nick Grabowsky (46)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!