Keresés

Részletes keresés

aladin1 Creative Commons License 2014.12.07 0 0 63032

Szevasztok Hölgyek Urak!

Az imént nézegettem a veterán kerékpárok múzeomának képtárát és nem találkoztam  a felsorolásban egy a tulajdonomba lévő típussal ,az Unió-val.Gondolom ha az Apolló belefér a veterán kategóriába akkor az Unió is.Ez úton szeretném felhívni a T.szerkesztők ,szerzők figyelmét szocialista iparunk eme gyöngyszemére is.Elég jól megmaradt az utókor számára az enyém,érdemes lenne felvenni a képtárba, hogy gazdagítsa azt.Íme néhány kép róla:

veteran_katona Creative Commons License 2014.12.07 0 0 63031

Álitolag valami katonai kerekpar volt...

Előzmény: merays (63028)
veteran_katona Creative Commons License 2014.12.07 0 0 63030

Ennyi kép áll egyelőre a rendelkezésemre. Inkább 50-es évek, nem? 

 

 

         

Előzmény: Lacman68 (63026)
veteran_katona Creative Commons License 2014.12.07 0 0 63029

Köszönöm. Sajnálom hogy Kínai! 

Előzmény: favorit81 (63027)
merays Creative Commons License 2014.12.07 0 0 63028

Lacman szakinak van igaza, több több kép kellene a részletekröl. Szerintem inkább 49-es de bármi lehet.

Előzmény: veteran_katona (63023)
favorit81 Creative Commons License 2014.12.07 0 0 63027

Az Atlas-t én indiaiként ismerem (de nem biztos, hogy jól), és a 80-as évekre saccolnám.

 

A 90-es években egyszer vettem a MÉH-ben egy nullkilométeres Atlas vázat, a láncvédője még a gyári papírban volt. Volt belőle vagy öt a telepen. Hogy azok hogyan kerülhettek oda, és miért ilyen formában?

Előzmény: veteran_katona (63016)
Lacman68 Creative Commons License 2014.12.07 0 0 63026

Szia! A 38-at ki és miből merítette? Nem lenne baj a bringáról egy "egész alakos" sem...:)! A pedálok biztos a "mai kor" termékei...A lánckerék mögötti fedélke és a kontrakar együtt öregedtek,de az agy fiatalabb szerintem a bringánál...Ezért is lenne jó látni mindkét felnit,mindkét agyat...

Előzmény: veteran_katona (63023)
Csabi975 Creative Commons License 2014.12.07 0 0 63025

Szia!

 

Igen, Tweed run... Mint a zakó. :-)

Köszi!

 

Üdv;

Cs.

Előzmény: asconauta (63011)
Csabi975 Creative Commons License 2014.12.07 0 0 63024

Szia!

 

Az agyból kiindulva '49-es, nem? :-)

 

Üdv!

Előzmény: veteran_katona (63023)
veteran_katona Creative Commons License 2014.12.07 0 0 63023

Szerinted 49vagy 38-ami valós? Köszi a segítséget! 

Előzmény: merays (63022)
merays Creative Commons License 2014.12.07 0 0 63022

Én ilyenre saccolnám. Szerintem valós. Igaz a régi formát hozza, de a németek szerették a régi mintákat.

Előzmény: veteran_katona (63020)
veteran_katona Creative Commons License 2014.12.07 0 0 63021

Hol tudok utána nézni? 

Előzmény: veteran_katona (63020)
veteran_katona Creative Commons License 2014.12.07 0 0 63020

49-es ?

Előzmény: veteran_katona (63019)
veteran_katona Creative Commons License 2014.12.07 0 0 63019

Üdv!

 

49 P látok. 

 

Előzmény: merays (63017)
kavon89 Creative Commons License 2014.12.07 0 0 63018

Üdv mindenkinek.

 

Ezt a táblát találtam?!

 

merays Creative Commons License 2014.12.07 0 0 63017

Szia. Mi van a hátsó agyban? Szerintem annyi ha eredeti...

Előzmény: veteran_katona (63016)
veteran_katona Creative Commons License 2014.12.07 0 0 63016

Üdv Kedves Fórumozók!

 

Vásárolnám ezt a Triumph kerékpárt.Állítólag 1938-as. Érdekelne,hogy pontosan mikori évjárat, ha tud valaki segíteni. Sürgős lenne :) Karácsonyi ajándéknak szánnám.

 

 Köszönöm!

 

     

 

Ezt a sárvédőt pedig ma vettem. Érdekelne, hogy mikori és milyen kerékpáron volt. Ha szüksége lenne rá valakinek -tiszta újak - megegyezhetünk.

 

        

 

 

csaszi-k Creative Commons License 2014.12.07 0 0 63015

Üdv!

Mostantól van párocskája a férfi ES-KA kerékpáromnak is!

A hátsó macskaszem, még a műanyagos kor előtti, ez még üveg, kissé viseltes, de még az is lehet, hogy eredeti.

baromi szép Creative Commons License 2014.12.07 0 0 63014

Üdvözöllek!!!!

NAGYON SZÉPEN KÖSZÖNÖM!!!!!

Előzmény: kétkerekes (63013)
kétkerekes Creative Commons License 2014.12.07 0 0 63013
Előzmény: baromi szép (63012)
baromi szép Creative Commons License 2014.12.07 0 0 63012

Sziasztok!

Nincs valakinek Tihany kerékpár sablon, ami után a Tihany feliratot rá lehetne a vázra "fújni"?

Előre is köszi!

További szép hét végét Mindenkinek!!!!

asconauta Creative Commons License 2014.12.07 0 0 63011

Tweed run. Általában tavasszal és ősszel szokott lenni egy-egy felvonulás a Pántlika presszótól indulva, de az utóbbi 1-2 évben akkora az érdeklődés, hogy már nem csak ez a kettő van, hanem több alkalommal is. Ami pedig az itteni szereplését illeti az eseménynek (amiért én sem elítettem), az, hogy elsősorban a ruházatot nézi a zsűri (többek között Siklósi János szaktársunk), csak ezután a gépeket. Tehát a technikai megfelelés nem feltétel. Ettől függetlenül mindenkinek ajánlom legalább a megtekintést, mert nagyon látványos.

Üdv: F. Z.

Előzmény: Csabi975 (63010)
Csabi975 Creative Commons License 2014.12.06 0 0 63010

Sziasztok Szakik!

 

Néhány nappal ezelőtt hallottam egy kolléganőmtől, hogy volt, illetve szokott lenni "vintage" kerékpáros felvonulás a Városligetben. Korhű ruhákban, 20-as, 30-as évek.

Rákerestem és azt találtam, hogy május 31-én csajos, illetve október 19-én (talán akkor) is volt.

Hogy lesz-e jövőre, nem tudom még...

Itt én nem emlékszem, hogy valaki említette volna. Ti tudtok erről/ezekről valamit? Valaki innen ment ilyenre már?

Köszi!

 

Üdv; Csabi

1.bendeguz Creative Commons License 2014.12.06 0 0 63009

Iklad abban az időben nem is kicsit fejlődött . az ország egyetlen települése ahol kevés kivételével szinte minden ház 2 vagy 3 szintes és minimum szintenként 100 nm vagy azt meghaladó méretű.

 

Ráadásul igen ritka az erdősége is. Ritkaságát az elhagyott rakéta bunkerek adják ,már amit még nem temettek be.

 

érdemes 1 x elkerekezni arra a környékre.

Előzmény: ElTurco (63005)
pazolta Creative Commons License 2014.12.06 0 0 63008

Hát,

Az a helyzet, hogy örülök, hogy sokan olvassák a Fórumot.

Igaz kevesen gazdagítják ismeretlen dolgokkal a olvasókat, azonban örömteli, hogy cáfolat tekintetében a reakció rendkívül gyors és gazdag....

Magam részéről köszönöm az észrevételeket, ha azok előrefelé vezetnek...

Ismét felvetődik a gondolat, hogy érdemes lenne az alkatrészek korszakokhoz kötését regisztrálni, beleértve a váznyaktáblákét is....

 

Előzmény: skisss (63003)
marceefekete Creative Commons License 2014.12.06 0 0 63007

Szia! A bringád a Raleigh által gyártott B.S.A. (57-ben vették meg a bringagyártást a B.S.A.-tól) és a benne lévő hátsóagyat 1987-től gyártották. Remélem így közelebb kerültél a válaszhoz.

Előzmény: Redcaptain (63001)
goglarka Creative Commons License 2014.12.06 0 0 63006

Az Ipari Műszergyár építését valóban 1951-ben kezdték el,

de az első esztergagép vagyis maga a TÉNYLEGES TERMELÉS  1953 JANUÁRJÁBAN !!!  INDULT EL A GYÁRBAN.

 

,,Nagyobb sikereket ért el a kommunista államvezetés az iparosítással, az erőteljes, de gyakran erőltetett iparfejlesztéssel, ami a Rákosi korszakot jellemezte,, 

 

 Szerintem elég egyértelmű hogy ez az említett erőltetett fejlesztés melyet az Iladi Műszergyárban is végrehajtottak a Rákosi korszakban legkorábban  csak 1953 UTÁN történhetett meg, ha maga a gyár  1953-tól készített bármit is még ha adott esetben akár egy ,,vaskalapos pedálról,, is legyen szó.

 

A lényeg 1953 távolról sem a Weiss Manfréd-NIK korszak, mint ahogy a ,,vaskalapos pedál,, sem.

 

Előzmény: ElTurco (63005)
ElTurco Creative Commons License 2014.12.06 0 0 63005

Az "IMI" valószínűleg az "Ipari Műszergyár Iklad" rövidítése. Ezek szerint ott is gyártottak kerékpáralkatrészeket egy rövid ideig.

 

Iklad Wikipédia oldala alapján nagyjából stimmel a korszak is:

 

"1951-1953 között épült az Ipari Műszergyár, amely eredetileg hadi célokat (is) szolgált. A fénykorában 4.000 főt foglalkoztató ipari üzem gyökeresen megváltoztatta a lakosság életét. A hagyományos parasztfalu néhány évtized alatt korszerű ipari-mezőgazdasági településsé alakult át."

 

 

Előzmény: pazolta (62998)
H2S Creative Commons License 2014.12.06 0 0 63004

Üdv!

 

Ha igazi a vázmatrica (és miért ne lenne az:) akkor ez egy angol BSA (Birmingham Small Arms) kerékpár. Sajnos a képek alapján a korát nem tudom megmondani.

Előzmény: Redcaptain (63001)
skisss Creative Commons License 2014.12.06 0 0 63003

Hát.
Az a helyzet hogy az általad "kalapos"pedálnak nevezett pedál típus az eddigi leletek alapján (amelynek mennyisége mára azért nem csekély),  leginkább a"Rákosi" korszak második feléből került elő.
Én azt gondolnám hogy ez a pedál típus mindenképpen inkább a "Rákosi"korszakhoz, s talán még a korai "Kádár "korszakhoz köthető.

Eddigi tapasztalataim szerint ez nem lehet a NIK jellemző pedálja.


A NIK korszakban kétféle pedállal találkoztam az elmúlt  években .
Az egyik a tipikus WM pedál menetes (WM beütős) kupakkal, -áttört pedáltesttel. 


A másik az egyszerűbb kivitelű peremes kupakkal (WM beütős)ellátott pedál, melynek pedálvégei már nincsenek áttörve, egyébként a képen is látható pedáltesthez hasonló.(csaj hát a kupak teljesen más)

A korai "rákosi "korszakban egyébként pont ezt az egyszerűbb kivitelű WM pedált használják , csak ekkor már a kupak végében nem WM , hanem RM beütés látható.

Tehát szerintem ez a pedál (amit te kalapos pedálnak nevezel) már pont az az időszak lehet, amikor a pedál kupakról eltünedezik a "Rákosi" korszak  jellegzetes motívuma.

Előzmény: pazolta (62998)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!