Keresés

Részletes keresés

manhattani Creative Commons License 2009.03.07 0 0 31054

>Sajnos a vasút szétdarabolását a kilencvenes évek elején nem területi, hanem tevékenységi alapon hajtották végre (nem egy-egy Vasútigazgatóságot választottak le kellő önállósággal felruházva a nagy MÁV-ról, hanem az egyes tevékenységeket választották külön-külön). Ez egy szándékos folyamat volt, mert csak így lehetett biztosítani, hogy végül az egész vasút belerokkanjon.

Mi gyilkolta meg a területi alapon leválasztott vasutakat? Azt a kettőt.

A MÁV.

Ez is okozza, hogy az egész vasút (illetve a magyar vasútnak a MÁVos része) belerokkant. Nem a szétválasztásba rokkant bele. A MÁVba.

 

>A kellő önállósággal felruházott vasútigazgatóságok Rt (ZRt) formába alakulnak, saját hálózaton saját járművekkel saját karbantartó részleggel, saját mozdonnyal. Bizony megérné nekik kimenni még Romhányba is a heti 2x3 kocsiért...

 

Miért, területi elven szétdarabolt MÁVnál kisebb az önköltsége az ilyen libikókafuvaroknak, mint a funkció szerint szétdarabolt MÁVnál?

 

A MÁV Cargo önállóan működhet. Mit gondolsz, az kimegy azért a heti 2x3 kocsiért?

 

Előzmény: Törölt nick (31052)
manhattani Creative Commons License 2009.03.07 0 0 31053
Látom, leragadtál azon, hogy "Minden MÁVosnak, annak minden rokonának, és azok minden nyugdíjas rokonának szabadjegyet!" Pedig én nem erről írtam.
Előzmény: f_k (31050)
Törölt nick Creative Commons License 2009.03.07 0 0 31052
Pedig nem írt hülyeséget "f k" olvtárs.
A sok-sok belső, MÁV-cégek egymásközti elszámolási tétel csak akkor lenne figyelmen kívül hagyható, ha egymás hatását kioltanák (te adsz nekem egy doboz gyufáért 1000 Ft-ot, jövő héten visszaveszed 1000 Ft-ért). De nem ez a helyzet, hanem ezek a felturbósított tételek végül a Startnál kötnek ki. Ezért kerül egy vonatkilométer annyiba, amennyibe.

Sajnos a vasút szétdarabolását a kilencvenes évek elején nem területi, hanem tevékenységi alapon hajtották végre (nem egy-egy Vasútigazgatóságot választottak le kellő önállósággal felruházva a nagy MÁV-ról, hanem az egyes tevékenységeket választották külön-külön). Ez egy szándékos folyamat volt, mert csak így lehetett biztosítani, hogy végül az egész vasút belerokkanjon.

Játsszunk el a gondolattal: 1990-ben a Vasútigazgatóságokat leválasztják a MÁV-ról, a MÁV csak olyan szerepű lett volna mint a Volán Egyesülés központja. A kellő önállósággal felruházott vasútigazgatóságok Rt (ZRt) formába alakulnak, saját hálózaton saját járművekkel saját karbantartó részleggel, saját mozdonnyal. Bizony megérné nekik kimenni még Romhányba is a heti 2x3 kocsiért...
Előzmény: Törölt nick (31051)
Törölt nick Creative Commons License 2009.03.07 0 0 31051

Gondolj bele, hogy a keresztbeszámlázások miatt mennyivel drágább a vasút a kiszervezések után mint a egységes vasút esetén!

Hát ez jó nagy hülyeség.

Ha a kiszervezett cég számláz, akkor még elképzelhető.

De a MÁV leányainak egymás közti számlázása csak arra jó, hogy pl az olyanokat mint Te megtévessze:)

Előzmény: f_k (31050)
f_k Creative Commons License 2009.03.07 0 0 31050
Én azt írtam hogy a dolgozó kedvezményeket nem kapják automatikusan meg az új munkavállalók.

A régiek esetében is van és volt rá példa hogy már nem járt nekik dolgozói kedvezmény sem.

Kivéve a Start illetve ha a pályavasút leválik akkor sajnos ők is így járnak.

Magyarul a dolgozói kedvezményeket is megnyirbálták!

Ezek tények.

Még egy érdekes dolgot írok le:

Van a ellenőrzésre jogosultaknál a mozdonyon utazási engedély.

Ezt eddig ingyen és bérmentve megkapták a Forgalom szakemberei (az a pár fő) .

Most meg fizetni kell évi 110 000 Ft ot.
Pályavasútnak kell fizeti a Trakciónak.

És csak ez egy "piti" tétel.

Rengeteg MÁV Gépészet és MÁV Trakció valamint Máv Trakció és MÁV Start tételek vannak, amiről csak belül pár ember tud.

De a egykori MÁV cégek se olcsón dolgoznak sok esetben.
MÁV kert, MÁV Gép stb.


Gondolj bele, hogy a keresztbeszámlázások miatt mennyivel drágább a vasút a kiszervezések után mint a egységes vasút esetén!

Sajnos a végső nagy számla, a Start vesztesége ezekből tevődik össze.

Előnytelen közbeszerzések, meg olyan egymás közti tranzakciók forintosítása ami veszteséget növelő tényező.
Előzmény: manhattani (31049)
manhattani Creative Commons License 2009.03.07 0 0 31049

>A Volán dolgozóktól nem sajnálod az arcképest?

1. Ha figyelmesen olvasol, láthatod, hogy NEM a kedvezmények ELLEN írtam.

 

2. Főleg nem a dolgozói (volt dolgozó nyugdíjas meg családtag) kedvezményekre gondoltam, mert ők kevesen vannak a diákok, máshonnan nyugdíjassá váltak, stb. kedvezményesekkel szemben. De, mondom, azok kedvezménye ellen sem írtam.

 

Ahol mindenki kap majdnem 80% kedvezményt, nem sokat számít, hogy egyesek kapnak még a maradékból 20-33-50-80, vagy akár 100, mittudomén hány százalék kedvezményt.

 

Előzmény: f_k (31048)
f_k Creative Commons License 2009.03.07 0 0 31048
Az újonnan felvett munkavállalóknak valamint a kiszervezett cégek dolgozóinak kivéve a START dolgozókat nem adnak szabadjegyet.

Van egyfajta ellentmondás, ami a nyugdíjas meg családtagi arcképes megtartása körül folyik miközben akiknek a munkájához kellene újonnan felvett Gépészeti vagy Trakciósok azoknak nem jár. Van még más sok KFT akit kiszerveztek és azok ha bejárók költségként jelentkezik az utazási költség. Azok is vasutas cégek pl MÁV Gép stb.

Kiszervezett cégek a szolgáltatásuk árában megjelenítik költségként ezt a tételt is ami drágítja a vasút működését.

És még egy gondolat:

A Volán dolgozóktól nem sajnálod az arcképest?

Én csak annyi és olyan kedvezményeket hagynék a vasutasoknak meg mint amit Ők is megkapnak.
Előzmény: manhattani (31047)
manhattani Creative Commons License 2009.03.07 0 0 31047

>A hazai viszonyokból ismert kedvezmény cunami az EU egyetlen országában sem ismert, ...

 

Lassan már a MÁVon alkalmazható sok kedvezmény lesz kikiáltva a MÁV vesztesége okának.

 

Ki mit gondol, ha a MÁV eltörölne MINDEN kedvezményt, mennyivel nőne a MÁV bevétele? Mennyien lennének, akik felülnének ... esetleg állnának :-) a vonatra?

Hallottam egy mozdonyvezető barátom, a fiát vitte Pestről Sopronba kirándulni, és nagyon sokallta a helyjegy árát, amit neki is ki kellett fizetnie! Mit szólna, ha a teljes jegyárat ki kellett volna fizetnie?

 

Az utasszám jelentősen csökkenne, és valószínű, hogy emiatt a MÁV bevétele is. A csökkent utasszám meg még több vonal bezárását okozhatná.

 

Ma a MÁVra minden utas kap kedvezményt, a "teljes árat" fizetők is, hiszen a jegyárbevétel messze nem fedezi a személyszállítás költségét. Ha nem kapna mindenki, valószínű, hogy senki nem utazna vonaton. Ki fizetne meg kb. 5xös jegyárat?

Aztán vannak egyesek, akik a mindenki által kapott kedvezmény fölött még kapnak kedvezményt. Ha nem kapnának, valószínűleg nem utaznának. De az biztos, hogy nem vonattal :-)

Előzmény: Törölt nick (31032)
D55 Creative Commons License 2009.03.07 0 0 31046

Jé, tényleg :)

Előzmény: Törölt nick (31045)
D55 Creative Commons License 2009.03.07 0 0 31044

Lehet, hogy tényleg meg kéne tanulnom angolul... :)

Előzmény: Törölt nick (31043)
5341 008-0 flirt Creative Commons License 2009.03.07 0 0 31041
Eszembe, meg a sztrájk alatti kapkodás is.
Előzmény: Törölt nick (31039)
D55 Creative Commons License 2009.03.07 0 0 31040
Tényleg erről lenne szó?
Előzmény: Törölt nick (31039)
D55 Creative Commons License 2009.03.07 0 0 31037

Ezt úgy mondod, mintha a MÁV-csoport döntései nem a Minisztériumtól függenének (ahol viszont vannak kapcsolataid).

Előzmény: Törölt nick (31035)
5341 008-0 flirt Creative Commons License 2009.03.07 0 0 31036

Kíváncsi vagyok hogy mi célból találta ki valamelyik Einstein.

Előzmény: f_k (31034)
f_k Creative Commons License 2009.03.07 0 0 31034
Gondolom a tanácsadói tevékenységeid eredménye ez:

http://www.gazdasagiradio.hu/cikk/16011/

Buszra száll a MÁV?
Gazdasági Rádió, MTI, 2009. március 7. 09:10

A vasúti személyszállítás helyettesítésére szolgáló, közúti helyközi személyszállításra keres vállalkozókat az ország egész területére a MÁV-START Vasúti Személyszállító Zrt. - a tárgyalásos közbeszerzési felhívás a Közbeszerzési Értesítő legutóbbi számában jelent meg. A megkötni kívánt keretszerződés összege 200 millió forint, plusz 100 százalék, azaz a felső határ 400 millió forint lehet.

Ajánlatot azt tehet, aki már 2007-2008-ban is folyamatosan végzett személyszállítást autóbusszal. Feltétel még, hogy az ajánlattevőnek a nettó forgalma 2006-ban és 2007-ben - külön-külön - elérje a 200 millió forintot. A részletes feltételeket az ajánlati dokumentáció tartalmazza, amelyet 15 ezer forintért lehet megvásárolni. Az ajánlattételi határidő március 18. A második fordulóba továbbjutó ajánlattevőket március 31-ig értesítő az ajánlatkérő. A kiírás szerint az összességében legelőnyösebb ajánlat lesz a nyertes.
Előzmény: Törölt nick (31032)
5341 008-0 flirt Creative Commons License 2009.03.07 0 0 31033

Ez világos, de egy Vésztő-Körösnagyharsány vonalhoz hasonló vonalakon járhat AGV is, úgysem fognak hömpölygő tömegeket szállítani. Attól persze még fenn lehet tartani, csak felesleges. A helyzet meg szerintem Magyarországon nem olyan rózsás hogy minden tanyáért vonatot járassunk.

 

Néha még EU pénzt is szereznek hozzá, lásd holland-német határt metsző vicinális.

 

Ez az, hogy az is ott van. És most függetlenedjünk el a határátmenettől, mert ha az nincs már nem is támogat az EU? Én régóta támogatom az elővárosi vonalak fejlesztését, ami ma Budapestet kivéve nem megy sajnos.

Előzmény: Törölt nick (31032)
5341 008-0 flirt Creative Commons License 2009.03.07 0 0 31031

Csak akkor azt mondd már meg, hogy mindezek ellenére Nyugaton hogy oldják meg? Ott miért éri meg?

Nem látom az összefüggést.

 

 

 

Nyugaton a vicinálisok több mint kétharmadát a tartományok /régiók tartják fenn, NEM az állam.

 

Ez itthon is meg lehet csinálni.

Hozuk létre a régiókat. szólj az ezerévesvármegyemagyarszentség elvet valló pártnak.

 

 

Hol van az a határ amitől megéri/-vagy legalábbis nem tetemes veszteséggel tudnak utast szállítani? Mert ha tényleg ilyen mottó alapján dolgozunk, akkor az ésszerűség elég sok vonalbezárást von magaután. Akkor vegyük alapul a Tiszántúli régiót. Jelenlegi mellékvonalakból csak a 121, 125 egy része, 128 Békéscsaba-Kötegyán rész, 116-os vonalakat 'ésszerű' fentartani. Utasszám alapján. De ha még belevesszük a nagyobb forgalmú elővárosi vonallá alakítható, jelenleg mellékvonalként működő vonalakat, akkor jöhet még a 117-es Tiszalökig, 115, 109, 106, nagyhümmögve esetleg a 102, de ez inkább a turizmus miatt. Másik pedig az összehangoltság.

Előzmény: Törölt nick (31024)
koller andor Creative Commons License 2009.03.07 0 0 31030
(itthon)

Én csak arról írok ide, amit tudok. (hinni, nem itt szoktam)
Előzmény: Törölt nick (31028)
Mozdonyhajtó Creative Commons License 2009.03.07 0 0 31029
Hol hisszük, hogy van, ahol valójában nincsen?
Előzmény: Törölt nick (31028)
koller andor Creative Commons License 2009.03.07 0 0 31027
Én tudom, hogy Te pontosan tudod. (más kérdés, hogy mire használod ezt a tudást)
Előzmény: Törölt nick (31026)
koller andor Creative Commons License 2009.03.07 0 0 31025
Megint csúsztatsz!:

A Régiókban illetve tartományokban, közlekedési szövetségek vannak, ami nem csak a vasutat foglalja magában.

A menetrend nem külön kötött pályára meg gumikerékre készül- mint a közismerten gazdag hazánkban- hanem rendszerbe ágyazottan/szép Magyar kifejezéssel/.
Előzmény: Törölt nick (31024)
manhattani Creative Commons License 2009.03.07 0 0 31023

>mindezek ellenére Nyugaton hogy oldják meg? Ott miért éri meg?

 

Nyugaton már rég bezárták a nagyon kis forgalmú mellékvonalakat.

 

A többi meg anyagilag (bár a financiális szempontok titeket nem szoktak érdekelni, csak fizesse valaki más, a többi nem fontos! :-)    ) ott sem éri meg. Hatalmas a ráfizetés. Csak ott van pénz az ilyesmire, nálunk meg más, sokkal fontosabbtól kell elvenni.

Előzmény: Rbatka (31019)
padler Creative Commons License 2009.03.06 0 0 31022
Mennyire vagy ismerős Fehérváron és a XX. századi történelmét mennyire ismered?
Lehet, hogy súlyos hiba a belvárosba lakótelepeket építeni, de ha azok már ott vannak, akkor ez a közlekedés szempontjából egy adottság. Különben meg nem csak a buszállomás létezik, a megállóhelyeken is elég élénk az utascsere.
De ez a vicinális topikban eléggé off:)
Előzmény: v_peti (31020)
Rbatka Creative Commons License 2009.03.06 0 0 31021
pozitív utópia... Várom a kedves topiktársak ellenvéleményét, kifogásokat! :)
v_peti Creative Commons License 2009.03.05 0 0 31020
Ha egy százezres várost a buszállomás mellett akarsz elhelyezni, akkor 20-30 emeletes házakat kéne építened. Egyébként meg súlyos hiba a belvárosba lakótelepet építeni. Nem ott a helye. Ugyanúgy ahogy a piacot vagy a plázát sem az ipartelepre építjük. Vagy Salakszentmotorosra (Sárszentmihály) Fehérvár helyett.
Előzmény: padler (31016)
Rbatka Creative Commons License 2009.03.05 0 0 31019
Ügyesen kihoztad egyenlőre a két menetidőt. Retorikailag is helyes, mert így nem érzem veszve magam :PP

Jó, veszettem :)) Csak akkor azt mondd már meg, hogy mindezek ellenére Nyugaton hogy oldják meg? Ott miért éri meg? Nem látom az összefüggést.

Egyébként akkor melyik övezetbe megy a legtöbb utas(diák, munkás)?
/városmag, belső lakóöv, külső munkahelyöv, külső munkahelyöv(ipartelep)/
Előzmény: Törölt nick (31018)
Törölt nick Creative Commons License 2009.03.05 0 0 31018

Eszköz: adva van mindkét esetben.

Ez csúnya tévedés. Rossz megközelítés.

 

Buszból kettő kell, vonatból egy is elég, tehát éppen a jegyvizsgálóra sem lehet kifogás.

Csak kérdés egyszerre van-e annyi utas. És a gyengébb forgalmú időszakokban ha nem kell akor már gáz. Ráadásul kihagytad a számításból azt, hogy katonatelepen kóborolna egy ráhordóbusz, ami már plusz személyzet, és plusz eszköz. És a vasúti szerelvények és a buszok ára köszönüviszonyban sincs egymásal. És a fenntartásukban is vannak jó nagy különbségek.

 

Azért vegyük figyelembe, hogy lehet, hogy a busz bemegy a központba, de az nem jelenti azt, hogy az összes munkahely és iskola ott van.

 

Nem, de a többségnek nem a város széle a célállomás.

 

Miért, nálad mennyi idő egy átszállás? És mennyi idő alatt ér be a busz a vasútállomásig?

 

23 perc a menetidő busszal, közvetlenül.

 

Széchenyi tér-Állomás: 6 perc

átszállás: 3 perc (szerintem ez elég szűknek nevezhető...)

Kecskemét-Katonatelep: 5 perc

átszállás: 2 perc, visszairányban inkább 3.

Katonatelep körbejárása: 7 perc.

 

Összesen: 23 perc. Lényegileg nem gyorsabb, de sokkal kényelmetlenebb és körülményesebb. És jóval drágább is.

Előzmény: Rbatka (31008)
manhattani Creative Commons License 2009.03.05 0 0 31017
>Pedig kevésbé valószínű, hogy a nehezen gyalogló nyugdíjas a Fehérvári belvárosi piacról Bp-re utazzon haza, úgyhogy itt a gyaloglás hiánya nem lehet elsődleges szempont.

Aki nem nyugdíjas, gyalogoljon a lustája! Úgyis kövér!!
Előzmény: v_peti (30987)
padler Creative Commons License 2009.03.05 0 0 31016
Ezzel a gondolatmenettel csak az a gond, hogy a fehérvári lakótelepek jelentős része közel van a busz megállóhelyeihez. Aki pedig távolabb lakik, általában több (sűrűbb) helyi buszjáratra szállhat a buszállomáson, mint a vasútállomáson.
Előzmény: v_peti (30987)
manhattani Creative Commons License 2009.03.05 0 0 31015
>Ha már Katonatelep.
Állítólag vannak ott valami borospincék.

Hát, ahol katona, ott italmérésnek lenni kell, az hétszentség!
Állítólag a Varsói Szerződés szabályzata is előírta.

Jó kis homoki vinkókat mérhetnek ott?
Előzmény: V63 002 (30994)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!