Ez attól függ mikor is megy az ember, engem főleg az út minősége idegesít, gyalogosokra főleg a buszmegállókban kell figyelni, de mondjuk a Margit-hídnál a legvacakabb, ott szállnak le a legtöbben, a Bringósokat nagy ívben ki lehet kerülni.
Ma voltam a Mszigeten és nagyon lehangoló volt a használhatósága. Arról már lemondtam, hogy jó minőségű utat találjak a városban(a szigeten nem is túl rossz az út), de arra, hogy nyugodt edzés lesz, számítottam.
Nem így lett... hol gyalogos, hol kisgyerek "Corabájkkal", hol bringohintó, hol egy-egy kutya került elém a legváratlanabb pillanatban. Sajnos.
ÉLETVESZÉLYES, főleg akkor, ha próbáltam volna rákönyöklölni a kormányra, de nem nagyon mertem.
Ennél még egy autópálya is jobb lehet.
Ezért fogok kiköltözni a városból...
köszi a kimerítő választ (alig találtam meg, mert átpakoltak ide), szerintem okosabb lettem :)
nekem is volt szputynikom (az első fizetésemből még diákkoromban vettem), aztán van/volt csepelem is abból a schwinnes fajtából.
Nem vagyok 1 krőzus, de gondoltam rászánok 1 kis pénzt egy "jobb" bringára, de csöppet meglepődtem, hogy az ilyen 1szerű utcaiak is mennyibe vannak. A neten is van bőség a 300e feletti cangákbók, hát ennyit azért valszeg sose nyomnék bele.
a bolttal 1etértek, kis szakboltban veszem majd, ha hozzáférek. A + cuccokat meg majd módjával, lehet, hogy a kezdeti lelkesedésem is alábbhagy a városi morál miatt, de azért harcolok 1 picit :)
A pocakomra is ráférne ;)
a gyerek itt ülne a gépen szintén, márha megyünk vele valahova, de előbb utóbb nyilván saját cangát kergetne.
Szerintem senki nem kövez meg senkit :), mert egyértelmű, hogy nem országútira van szükséged. Az előttem szólókhoz nem tudok mit hozzátenni, tök igazuk van. Igazából vagy egy city-bike, vagy egy mountain-bike, vagy egy trekking briga kéne neked. Ha túrázásra is szeretnéd használni akkor a city-bike ot annyira nem javaslom. Én azt csinálnám a helyedben, hogy vennék egy 60-70 ezres gyárilag összerakott montit és tennék rá keskenyebb és nagyon finom mintázatú aszfaltgumit. Plusz amiket írt valaki előttem, pl. sárvédő meg miegymás. Meg mondjuk szarvakat a kormányra, a kényelem végett. A 2002-es árakkal még nem vagyok egészen tiszában, de például egy Magellan Crater szerintem jó választás lenne. Jó minőségűek az alkatrészek rajta és a múlt évben 70 rongy alatt volt az ára is. Szinte minden márkából találsz komlett bicajokat, a legjobb ha többet megnézel és felírod a bringa pontos nevét és a bringán lévő alkatrészek típusát. Valszeg mindegyik Shimano márkájú lesz, de azon belül mi? Ilyenek kellenének, hogy Acera, Alivio, Deore vagy más márkák esetében más nevek. Aztán megírod ide és mi meg megpróbáljuk összehozni, hogy melyik éri meg legjobban. Annyi biztos, hogy csak és kizárólag szaküzletben érdeklődj, ha olyan bringát akarsz amivel 10 év múlva is tekerni fogsz. Ha Bpesti vagy akkor első lépésként javaslom a KerékVár nevű helyet. Mégpedig úgy jutsz oda, hogy Pestről átmész a Láchídon és a Clark Ádám térről nem mész be az alagútba, hanem közvetlen előtte felkanyarodsz jobbra a Várba vezető úton és ott az első sarkon lesz balra.
"(bar a topiclakok megkoveznek:-) nem javasolnek orszaguti kerekpart [...] Szvsz egy city-bike-ra lenne szukseged"
nem hiszem a kovezest - tokeletesen igy van!
en is csak hetvegeken ulok outira, munkaba (2x7 km) egy Csepel Landrider valt be tokeletesen, bar persze az eredeti vilagitas helyett LED-es villogokkal, es (mivel ugyis csak aszfalton hasznalom) az eredeti rucskos, szeles gumik helyett vekonyabbakkal
nem tudom, manapsag szoktak-e meg az olcsosag jegyeben muanyaggal "merevitett" cantilever (kozepen huzos) fekeket, ill. fekkarokat folszerelni, mindenesetre kerulni, vagy azonnal cserelni kell oket: hasznalhatatlanok, csak rezonalni tudnak
masreszt tenyleg fontos a jo biciklibolt kivalasztasa (nagyaruhaz valoban kicsukva), hiszen egeszen biztosan vissza fogsz jarni kiegeszitok, beallitasok miatt - klassz dolog, ha ilyenkor ugy erzed baratok koze erkeztel
Eloszor is, szemelyes tapasztalat, hogy 'kezdo' bringavasarlonak nem a gepet kell jol megvalasztani, hanem az eladot. Ha sikerul talalnod egy olyan boltot, ahol ertenek is a bringakhoz, nem csak aruljak oket, az mar felsiker. ha az elado nem azt kerdezi: "Milyen gepet szeretne venni?", hanem azt: "Ki es mire szeretne hasznalni?" jo nyomon vagy :-)
Ha megmondod hova valosi vagy, biztos lesz valaki aki javasol boltot. Minden esetre a nagyaruhazakat keruld! Javasolt helyek a szakszervizek ill. szervizzel is foglalkozo kereskedok.
szinte kizárólag városi környezetben, főleg munkába járásra kellene Ebben az esetben (bar a topiclakok megkoveznek:-) nem javasolnek orszaguti kerekpart, hacsak nem tobb mint 20 km-rol jarsz dolgozni. Szvsz egy city-bike-ra lenne szukseged. Ez tkp. egy monti mindenfele 'felesleges felszerelessel', ugymint sarvedo, csomagtarto, oldaltamasz, plusz macskaszemek, stb. Esetleg egy turakerekparra.
valami kényelmes, megbízható, szép ;) A kenyelem leginkabb a vazmaggassag, vazhossz, nyereg- es kormanybeallitas kerdese. Ehhez minimum egy fel-szakerto szukseges, aki radszabja a bringat. (Nyugi, az otodik-hatodiknal mar magad is tudni fogod, mit akarsz :-D)
Megbizhato: penz, tipus, szerviz kerdese, de meg a legnevesebb bringakkal is erhetnek meglepetesek (elegge meg nem huzott csavarok). En legalabbis eleg hulyen neztem, mikor a cheyennek keresztbe fordult a hatso kereke, hegymenetben.
Szep: vegyel ronda biciklit, ritkabban lopjak el. >:->
(keret 70e alatt) Ennyi penzert mar egesz jo 'munkabajaro' bicikliket lehet kapni...
-elöl, hátul gyerek :) Nemertem. Az elso-hatso csomagtarton, vagy kulon jarmuvon? :-P
Erről a gépről mi a véleményetek erre a célra?
Hat szivem szerint inkabb az ASGARD :-) csak egy kicsit dragabb...
De komolyra forditva, azaz ivelt vaz nem tetszik. Csak gondolj bele egy 'hirtelen' nyeregbol valo kiszallasra, szvsz fajni fog.
Meg valami: a bringa ara egy dolog, a masik dolog, amit meg el fogsz kolteni. Tetelesen:
-vilagitas
-sarvedok
-csomagtarto/vaztaska/nyeregtaska
-szemuveg (majd az elso muslinca elmagyarazza, mire valo)
-sisak ("a profik sisakot hordanak, az amatorok nyakmerevitot" idezet az indexrol)
-kesztyu
-pumpa
-kulcsok (lasd a kifordult hatso)
-kerkparzar
-kilometerora (ha mar nincs mire koltened a penzed)
Ezek also hangon is 10-20 000 Ft-ba kerulnek.
Valamint erdemes odafigyelni az alkatreszek egymashoz viszonyitott minosegere. Lehet, hogy az osszeszerelt gep felet cserelni kell(ene). Legalabbis en mar lattam Merida Fireball-t Shimano SIS valtoval szerelve.
ezért picit gondban vagyok. (Vagyok?) Na ja, a boseg zavara. Bezzeg en valaszthattam, hogy Szputnyik vagy Csepel. :-D
laikus vagyok - ezért előre is mea culpa a témáért, de tanácsot kérnék canga vásárlás ügyében.
Tehát : szinte kizárólag városi környezetben, főleg munkába járásra kellene valami kényelmes, megbízható, szép ;) bringa (keret 70e alatt), amit aztán akár családi túrára is használhatnék -elöl, hátul gyerek :) ,downhill kizárva.
Megnéztem néhány gyártót, meg boltot a weben és van, ami tetszik, de mivel a Shimano váltón kívül semmilyen szakkifejezést nem értek, ezért picit gondban vagyok. (Vagyok?)
Azt a szeget nem en muveltem, a neten talaltam egy oldalt, ahol a felni erejet bizonyitottak! Aztan lehet, hogy elotte furtak egy lyukat a szegnek, bar a tapasztalat azt mutatja, hogy valoban sokat bir:-) En is csak azert mertem kiadni ra ennyit, mert Kamikaze asztal es sporttars egy evi hasznalat utan nyugodtan ajanlotta.
Ember, ugye ezt a "szögbelövést" nem Te produkáltad!? Mert ha igen, akkor szívből gratulálok, ilyen gyönyőrű munkát még nem láttam. :) A fűzés/centrirozás után mindig végig kell nézni az összes küllőt, hogy nem lazák-e, és akkor nem csavarodik le róla a küllőanya. Én még ilyennel nem találkoztam életemben, meglepett. Igaz én a klasszikus 36 küllős konstrukción utazom, nem volt még soha ilyen csodakerekem mint nektek, de mivel 80%-ban Budapesten tekerek, asszem nem is lesz egyhamar. Mivel nem ugrálok vele, meg nem járdaszegélyezem, 8-as is csak nagyon ritkán kerül bele, de akkor is csak kicsi. Más. Szerintem a nyerget érdemes először beállítani és aztán a kormánymagasságot. Mézgagéza úr, ha nem csináltál még ilyet, akkor irányadónak van néhány cikk a www.bikemag.hu -n, ezzel kapcsolatban is, meg hogy milyen fájdalmat mi okoz. Érdemes mindenkinek elolvasni, nagyon tanulságos. (természetesen Sheldon mestertől) üdv, B
Ember, ugye ezt a "szögbelövést" nem Te produkáltad!? Mert ha igen, akkor szívből gratulálok, ilyen gyönyőrű munkát még nem láttam. :) A fűzés/centrirozás után végig kell nézni az összes küllőt, hogy nem lazák-e, és akkor nem csavarodik le róla a küllőanya. Én még ilyennel nem találkoztam életemben, meglepett. Igaz én a klasszikus 36 küllős konstrukción utazom, nem volt még soha ilyen csodakerekem mint nektek, de mivel 80%-ban Budapesten tekerek, asszem nem is lesz egyhamar. Mivel nem ugrálok vele, meg nem járdaszegélyezem, 8-as is csak nagyon ritkán kerül bele, de akkor is csak kicsi. Utána ha 2-3 óra centrirozás után egy mikronnyi ütés sincs benne akkor elégedett vagyok. :) Más. Szerintem a nyerget érdemes először beállítani és aztán a kormánymagasságot. Mézgagéza úr, ha nem csináltál még ilyet, akkor irányadónak van néhány cikk a www.bikemag.hu -n, ezzel kapcsolatban is, meg hogy milyen fájdalmat mi okoz. Érdemes mindenkinek elolvasni, nagyon tanulságos. (természetesen Sheldon mestertől) üdv, B
Nem semmi, olyan mint egy szelep, először annak is néztem. Tulajdonképpen az is... :o) Hogy sikerült összehozni, nem tudtál megállni a vasbolt bejáratánál ? :D
"If it ain't broken don't fix it!" Ugyan minek pazarolnád a pénzt szivacsos gatyára, ha így sem tör a nyerged? Elvégre azt csak kb. 100 évvel a bicikli után találták föl és addig egész jól megvoltak nélküle a kerékpárosok. (A korábbi profi bicajosgatyákon csak egy kopásgátló szarvasbőr betét volt azon a helyen.) SZVSZ ha sikerült a fenékformádnak megfelelő nyerget találnod és már hozzá is szoktál, semmi szükséged betétes gatyára -- legfeljebb, ha egy több hetes tekerésre indulnál. (De akkor sem föltétlenül. A futárok, akik 80-100 km-t mennek minden munkanapon, a legritkább esetben nyomatják betétesben.)
hobe,
En sem ertem hova tunt...
Nem fajt a hatam csak izomlazam lett.
>"Arpad hid budai hidfojenel lakom, ugyhogy este 6 utan barmikor ki tudok nezni a szigetre"
Ezt mintha en irtam volna, minden igaz ram is :-) Majd egyeztetunk.
Hetvegen videkre megyek, mert ott nyugodtabban lehet biciklizni:-) Viszont az Arpad hid budai hidfojenel lakom, ugyhogy este 6 utan barmikor ki tudok nezni a szigetre, ha nem esik az eso!
A stucni hosszara nem tudom mi a tudomanyos keplet, de szerintem attol fajhat a hatad, ha nem jo a hossza!
facsega,
Koszi :-) Azert jobb ha a kullo torik mint a vaz :-)
Lehet, hogy minden uj canganal sporolnak a kullovel es a felnivel? A TREK montimnal is k@rva szar volt a felni es a kullo, mar az elso kilometer alatt taknyoltam egyet es olyan 8 -as lett a kerekben, hogy ihajjjj. Utana vettem egy ritchey triplafalu felnit dh kullokkel es azota meg kis 8-as sincs benne, pedig zuzom elegge es estem mar vele nagyobbakat is.
Nekem a roviditett szaru melegito jott be legjobban (eddig), soksok kilometer utan se torik rajta semmim, ellentetben a bicosgatyaval, ahol tiz kilometer utan mar rossz napjait elo lanynak erzem magam. Persze ha lesz nemi dellarum, veszek egy jot. Te szemely szerint melyiket ajanlanad/milyet hordasz?
Nem feltetlenul kenyesebbek a keves kullos kerekek! En ket evvel ezelott vettem egy par Rolf-ot, az valahogy nem bir kilazulni es a felni is birja a hazai utakat. Igaz, hogy mar akkor is 60 000 volt:-(
Az új bringák küllői esetenként meglazulnak. Nem biztos, hogy olyan gáz, nekem a sokküllős kerekem lazult így ki. Visszavittem, megcsinálták (garancia, helyben), és onnantól már jó lett.
Mondjuk magánvéleményem, hogy a kevés küllős kerekek kényesebbnek tűnnek, nem véletlen, hogy a hobbi kategória kizárólag masszív küllőzéssel készül (igaz, hogy gyengébb felnivel). Ilyen bringával jobban jársz, ha BP-en kívül tekersz. Ha dinamikusabban megyek, mindig beszedek egy kis nyolcast a kerékbe a BP-i szar utakon.
Ma a Margit szigeten tekertem, mire hazaertem valami zorgot hatul. Hat nem eltunt 2 kullo csavrja es vagy 3 meglazult a hatso kereken :-(((
Semmi nagyobb katyuba nem mentem bele. Egy kis 8-as is van hatul. Hetfon viszem vissza a hatso kereket, biztos valami gagyi a felni+a kullok...
Amikor megvettem a szerelo gyerek is csak a gumikat dicserte es, hogy ovatosan mejek vele mert keves kullos a kerek...de azert nem gondoltam, hogy ilyen sz@r.
Igen a Margit szigetre.
Ha van valami jo utvonalatok Bp akkor osszatok meg legyszi velem.
Kerek, mingya megnezem...A felni: ACLASS ALX 3200 7005 EXA (, hogy melyeik ezek kozul a gyaro es a tipus gozom sincs...) a gumi meg MAXXIS XENITH slick.
Tegnap lett meg ki is probaltam, sajna flightdeck meg nincs rajta ezert nemtom mennyivel mentem, de eleg kenyelmetlen volt a montihoz kepest. A hatamnak van izomlaza!
Azert nagyon kiraly volt mert jo uton csak ugy suhan :-)