Keresés

Részletes keresés

pneumatikdanó Creative Commons License 2007.09.13 0 0 60794

" VÖCSÖK I ismét vizen "

 

Ha a hajó nem megy a vízhez, akkaor a víz megy a hajóhoz.

Előzmény: écsapa (60793)
écsapa Creative Commons License 2007.09.13 0 0 60793

 Győr, Mosoni-Duna

 

 VÖCSÖK I ismét vizen :) (Neszmély)

 

 MOZART hegynek jön

(Északi Vasúti híd)

 

 MOZART hegynek megy!
chinez Creative Commons License 2007.09.13 0 0 60792

Van ugye a közép hullám a rövid hullám és az ultrarövid hullám.  :-))

 

Ja bocs most látom ez nem a rádiós topic.

Előzmény: Enzo (60791)
Enzo Creative Commons License 2007.09.13 0 0 60791
Szerintem igen, mert ha nem hirtelenül mélyül hanem laposan, akkor a sekély vízben tudnak magasra nőni. Lásd a pár ével ezelőtti távolkeleti cunami: a nyílt vízen pár centi magas, de nagyon hosszú, emiatt alig érzékelhető hullám, a parthoz érve elöntötte a városokat.

De ha valaki ezt ennél tudományosabban meg tudná magyarázni, azt megköszönném.
Előzmény: bleriot_svk (60790)
bleriot_svk Creative Commons License 2007.09.13 0 0 60790
Ha hirtelenül mélyül a meder, akkor kicsik a hullámok?
Előzmény: Enzo (60789)
Enzo Creative Commons License 2007.09.13 0 0 60789
Nem tudom, eredetiek-e a csavarok, de úgy tűnik az eredetvel egyezőek (ránézésre).
Én továbbra is a vízben keresném a hullámverés eltérőségének okát. Talán a part mélyül másképp, hirtelenebbül?
Előzmény: bleriot_svk (60788)
bleriot_svk Creative Commons License 2007.09.13 0 0 60788

Szia Enzo!

 

A két tározó közt nincs számottevő mélységbeli különbség a megfigyelt helyen, sőt azt is mondhatnám, hogy a vranovi tározó azon része, ahol a nagybácsim nyaralója van talán még mélyebb is. Pl. ott egy egész falu volt valamikor minimum 20 méterrel a vízszint alatt mégis a hullámok cca 50 cm-sek voltak. Dalesicén a reaktor csúcsrajáratásakor a vízszint 8m-rel is csökkenhet, viszont az adott megfigyelési pont környezete nem utalt elárasztott völgyre. A fiam figyelt fel rá, hogy milyen kicsik a hullámok, cca 20-25 cm-sek lehettek.˝Vranovon most közlekedik egy függesztett duplamotoros  hajó, amely kb. ugyanekkora hullámokat produkált és a rendőrcsónak egyetlen motorja cca ugyanakkora fordulatszám mellett mégis simán verte hullámmagasságban. Annak még a csavarvize is másabb volt. Nem okozhatja ezt az eltérést a hajócsavar alakja? A Dyjéé megvan

 

 

Ezek még az eredetiek lehetnek?

Előzmény: Enzo (60785)
smith Creative Commons License 2007.09.13 0 0 60787
Én a G-t is el tudnám képzelni...
Előzmény: HG. (60784)
Enzo Creative Commons License 2007.09.13 0 0 60786
Nincs a hivatkozott honlapon, de nekem az 59268-as számú javaslat összemérhetetlenül sokkal jobban tetszik.
Előzmény: nagynegró (60782)
Enzo Creative Commons License 2007.09.13 0 0 60785
Szuper beszámoló, nagyon kösz érte! A hajó is szép lett, jól néz ki kívül-belül, és a környék sem rossz.
Fehívnám a figyelmet a legutolsó képre, amin jól látható, hogyan sikerült megoldani a letekerhető ablakok vízszigetelését!
A hullámverésben lévő különbséget a két tó között nem okzhatja a vízmélység-eltérése (Orlík esetleg sokkal sekélyebb?)?
Előzmény: bleriot_svk (60765)
HG. Creative Commons License 2007.09.13 0 0 60784

Nekem csak az E!

 

Mármint hogy E járatban járjon :-)

Előzmény: nagynegró (60782)
zjakabfi Creative Commons License 2007.09.13 0 0 60783

Az, hogy újra Belo lett a neve, nem látszik, mert a hajón még a Balaton felirat van.

A  jövöjét illető legjobb variáció nem az itt idézet honlapon van.

Előzmény: Tom_ (60779)
nagynegró Creative Commons License 2007.09.13 0 0 60782
Nekem az A, vagy a C ötlet tetszik!
Előzmény: HG. (60781)
HG. Creative Commons License 2007.09.13 0 0 60781

hüpp-hüpp

 

Előzmény: nagynegró (60776)
nagynegró Creative Commons License 2007.09.13 0 0 60780
Ok, kösz, azt tudom hogy a neve már nem Balaton, csak a honlapcímet nem tudtam!
Előzmény: Tom_ (60779)
Tom_ Creative Commons License 2007.09.13 0 0 60779

Ismét Beloiannisz-nak hívják.

Előzmény: nagynegró (60776)
Tom_ Creative Commons License 2007.09.13 0 0 60778

www.bhszme.hu

Balatoni Hajósok Szent Miklós Egyesülete

Előzmény: nagynegró (60776)
smith Creative Commons License 2007.09.13 0 0 60777
.
Előzmény: bleriot_svk (60775)
nagynegró Creative Commons License 2007.09.13 0 0 60776
Valaki meg tudja mondani, hogy melyik honlapon van az a terv hogy a Balaton hajót kiemelik?
bleriot_svk Creative Commons License 2007.09.13 0 0 60775

Hát írok ide, hátha előjön az amit az előbb Smithnek írtam

 

 

Sőt képet is küldök...

 

Figyelj Te fránya Index! Ezt fogom Rád robbantani, ha nem javulsz meg!!! Tudod mi van a hegy mögött? Atomerőmű!!!

bleriot_svk Creative Commons License 2007.09.13 0 0 60774
A motorok hangja végképp nem volt zavaró. Akkor kezdtek csak duruzsolni, mikor a kapitány cseppet a lovak közé csapott, mert majdnem későn vette észre, hogy lekési a járatot. Soros 6 hengeres motorokról van szó, melyek a Zetor Crystal traktorokban sem lármáznak, ha nincsenek túlpergetve. Engem viszont az lepett meg, hogy nagyon kicsi hullámverést idézett elő a parton. A vranovi duzzasztón a hétvégiház tulajdonosoknak mindig a hullámverés okozta part elmosást kellett helyrehozni a lakjaik előtt. 
Előzmény: smith (60769)
smith Creative Commons License 2007.09.13 0 0 60773
Szolgálati közlemény:
Az indekc egy régi bugja ütötte fel a fejét!
Az utolsó hsz. sok esetben nem látszik, mert csak.
Ha viiszont fordított sorrendben (növekvőben) nézitek a topicot, akkor ott van a helyén, illetve jó eséllyel akkor is, ha már jött utána újabb post.
Tööbbek közt ilyen duplázás miatt hiányzik a #60766 hozzászólásom, mert kértem a duplázás miatti törlését.
Előzmény: Una Vestrum (60771)
Una Vestrum Creative Commons License 2007.09.13 0 0 60772

Te, figyelj, index, nem leszel a barátom...

:-)

Előzmény: Una Vestrum (60771)
Una Vestrum Creative Commons License 2007.09.13 0 0 60771

Az index eltüntette a 14.27-es hozzászólásomat, bár "utolsó"-ként kiírta a "nevem", és ismételni sem engedi.

Bleriot-nak áradoztam volna fájó szívvel, hogy a VYSOCINA még a régi Ikarus-lámpákat is megőrizte.

Una Vestrum Creative Commons License 2007.09.13 0 0 60770
...és még a régi Ikarus-lámpák is megvannak!
Előzmény: bleriot_svk (60765)
smith Creative Commons License 2007.09.13 0 0 60769
Nagyon tetszett a beszámolód! Ne elnézést kérj, hanem ahogy időd engedi, számolj be minél gyakrabban ezeknek a távolba szakadt szépségeknek a sorsáról.
Ahogy a képeidet elnézem, csehek igencsak megbecsülik őket, nagyon szép állapotban vannak. Tapasztalatod szerint mennyire zajos azzal a motorral, merthogy a bezártság mellett ugye ez szokott lenni a leggyakrabban felrótt hibája?
Előzmény: bleriot_svk (60765)
HG. Creative Commons License 2007.09.13 0 0 60768

középen a mEnetrendi

 

smith Creative Commons License 2007.09.13 0 0 60766
A DENIS azóta kipakolt, és elrombolt az imént völgynek.
A hajózóút kitűzése kicsit érdekesen alakult a nagyvízzel.
Előzmény: écsapa (60744)
bleriot_svk Creative Commons License 2007.09.13 0 0 60765
  Sziasztok, üdvözlök mindenkit!


Dyje vagy új nevén Vysočina (ejtsd Dije és Viszocsina)


Még június végén hozta Enzo barátunk a hírt itt a fórumon, hogy egy magyar gyártmányú vízibusznak megkezdődött a transzportja Csehországban. Mivel ismerős volt a dolog számomra is, felkerestem, hogy 23 év után újra fedélzetére léphessek.A hajó eddigi sorsát a regiszterben olvashatjátok.


A Jihlava folyó vizén közlekedik, mely felduzzasztva a Dukovany (ejtsd Dukovani) atomerőmű vízszolgáltatója Dalešice (Dalesice) falu mellett Csehország dél-morvaországi tartományában.

 

1

2


.A parton kihelyezett menetrend nemsok jóval biztatott,vártunk tehát 1 órányit s közben egyre nőtt a várakozó utaznivágyók száma is.Aztán eljött az a pillanat amire majdnem egy negyedévszázadnyit vártam, végre előbukkant, s egyre közeledett.

3


4

5


Aztztán a kikötőbe kanyarodott, s miután kikötott leálltak 120 LE-s Zetor motorjai.Az utasok kiszálltak, a személyzet is távozott, mi pedig addig szemügyre vehettük jobban.

6

7

8

9
 

10

11

12

A személyzet, miután felfrissítette magát, visszatért s a kapitány kijelentette, hogy most nem menetrendi járat következik, hanem 1 órás sétahajózás az ott várakozó turistáknak.

13


Illedelmesen megvártuk míg beszállnak, azután a nagyon inteligens matróz fiú megkérdezte várakozik -e még valaki, amire mi természetesen jelentkeztünk és fejenként cca 730 HUF-nak megfelelő Cseh koronáért már a fedélzeten is voltunk.

14


A menetjegy

15

Az út során csak a táj szépségét láthattuk, mert halászból, piknikezőből és sátorozóból irgalmatlanul kevés volt a parton. Lehet, hogy az atomerőmű közelsége riasztja az embereket

16

17

18


Az egyetlen kemping előtt fordultunk meg és vettük az utirányt vissza a zárógát felé.

19


 

A hajó farában büfé működik és a kedves kiszolgálás, valamint a kinálat jelentősen hozzájárult az utasok jó hangulatához.Jó volt látni, ahogy a matróz beszálláskor segíti az idős utasokat, valamint azt is, hogy az út során a büféslány egyedül kiszolgálta őket annélkül, hogy ott sorakozzanak a pultja előtt, tehát Ő ment közéjük.

20

21

22


A büfében ilyen képeslap is kapható

23

Aztán megint megpillantottuk a zárógátat s majd mögötte az atomerőmű egyik hűtőkondenzátorát.

24

Ezeknek közeledése jelezte, hogy egyre közelítünk a kikötőhöz, ahol már megint szépszámmal várakozott a következő csoport.

25

Kikötöttünk, s a kapitány jelezte, hogy a hajó kész az új utasok befogadására.

26

Elégedetten szálltam ki, egyrészt, mert fiamnak megmutathattam gyermekkori élményeim csehországi tárgyainak egyikét, másrészt pedig örömmel töltött el, hogy a csehek, természetükből adódóan nem adták át a hajót az enyészetnek vagy a lángvágónak. Sajnos ilyen örömökkel Szlovákiában sokkal ritkábban találkozom....

 

Ha minden jól alakul, jövőre az Orlík tározón keresem fel majd a Presston ex Vranov vízibuszt.

 

U.I. Elnézést a beszámoló hosszáért, de a felét így is kihagytam....



muggli Creative Commons License 2007.09.13 0 0 60764

Puppi!

Küldj egy mailt az enyemre, mert a Tied nem publikus.

muggli©

Előzmény: tpuppi (60730)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!