hello, a kerek merete passzolni fog, DE! ha hatra uj racsnit akarsz rakni, az azzal jar, hogy az egesz hajtaslancot is le kell cserelni, egyreszt mert a regi dolgaid valszeg mar osszekoptak, ezert az ujon pattogna a lanc, mar ha egyalatlan mukodne a dolog. De valoszinuleg nem fog, mivel ha jol ertem, upgrade-elni akarsz. Tehat hatra erdemes lenne valami 8 vagy 9 lanckerekes sort rakni, arra viszont nem lesz jo a most hasznalt lancod (meg a 8-asra se jo a 9-es es vica versa). Ehhez az uj lanchoz viszont kell uj elso lanckerek is (+hajtokar). Az uj elso lanckerekhez es lanchoz valoszinuleg kell uj elso valto is. Ja meg persze a 8-as 9-es sorhoz is kell uj hatso valto (marcsak a lanc miatt is, mert amugy egy nem pozicionalt valto jo lenne hatra)... ez igy egyutt viszont mar nem jon ki 30-bol.
Ha feltetlenul update-elni akarnek, en a helyedben egyelore max a felniket cserelnem le (bringaszervizben atfuzik neked), illetve a fekeket szebbekre/hatasosabbakra, esetleg uj nyereg, ilyesmi. Nem tudom, hogy hatul 5 vagy 6 fokozatod van-e, ezt esetleg egy olcso 7-es sorra meg TALAN le lehet cserelni. Ha ugral mar a lanc, akkor azt is, ha az uj lanc elol ugral, akkor elore vehetsz egy olcsobb hajtomuvet (5-6-7es rendszerhez 2-4e Ft-ert mar van).
Sziasztok!
Egy régi, 1992-es Swimm-Csepel országúti bicajom van. Mivel az átkos anyagiak miatt nem tudom lecserélni, ezért úgy gondoltam alkatrészenként felújítom. Szeretnék venni két kereket, mert ez a legsürgetőbb. Na persze kell egy hátsó racsni is, mert a régit nem lehet feltenni a mostani agyakra. Olyan 30000 HUF táján szeretném megúszni ezt a dolgot. Kérdéseim: Egyáltalán passzolni fognak a mostani 700-as kerekek a régi 27"-os helyére? Nekem úgy tűnik a fékpofák pozíciója és a hátsó villa - hátsó agy mérete meghatározó. Milyen márkát - típust vegyek (mi jön ki ennyiből?) és hol? Érdemes-e használt cuccot venni, és ha igen mire kell odafigyelni?
Várom válaszaitokat....
Egy éve még volt weblapjuk, aztán eltűnt, most ismét feltámadni látszik. Amit mondtatok Békásmegyeren boltot, ott még nem voltam, de olvastam már a Bikmakkban a hirdetést és szimpatikusnak tűnik a Mali és a Mountex egy helyen. :) Egyébiránt asszem a Bringában volt egy ilyen kis szelvény, hogyha visszaküldöd akkor ingyen küldenek egy Bikers Guide katalógust, amiben a Mali által forgalmazott cuccok vannak benne (Campa is!!). Visszaküldtem és 4 nap múlva megküldték. Amíg nincs weblapjuk, azt forgatom. üdv, BB
rep,
Pontos hazszamot sajna nem tutok, de amkor az arpad hid fele mesz a pesti rakparton es felkanyarodik az ut a duna mellol a margit hid es az arpad hid kozott, ott van a sarkon. Ha nem felejtem el hazafele megsasolom az utca nevet es a hazszamot.
Az MDM Adventure áruház nevében (Békásmegyer, a HÉV-aluljáró feljárója a piacnál) övék az egyik "M" betű, keresd ott őket (a többi betű a Divex-é és a Mountex-é).
Meg tudnatok mondani, hogy hol van most a MALI uzlete?
A weblapjuk tok ures, a telefonkonyben nem lehet megtalalni.
Egyebkent egy haveromnak most loptak el a kerekparjat. 100k korul kene neki egy varosi (tehat nem orszaguti) darab. Lehetseges ez szerintetek?
csa, es sok szep kerekparozos idojarast az idei evre mindenkinek!
természetesen ugyanoda kell, h kerüljenek a tengelyek, hiszen máskülönben nem lehetne cserélgetni a villákat ugyanazon a vázon (lenne hajlitotthoz vagy egyeneshez tervezett váz?) :o)
a nagyobb rázkódás inkább azért van, mert az ÍV sokkal rugalmasabb az EGYENESnél. tehát egyenes villánál ami ütés a tengelyt éri, az gyakorlatilag csökkenés nélkül éri el a villanyakat. hajlítottnál ezzel szemben a villa anyagától függően maga az ív elnyeli a rázkódás nagy hányadát, ami aztán már csökkentve éri el a villanyakat.
Szerintem nem érdemes más pulzusából kiindulnod. Nekem pl. már attól 140 felé megy a pulzusom, ha ránézek a bringára (215 a bringás max-om). Még az se mérvadó, ha olyan valakivel hasonlítod össze magad, akivel azonos a nyugalmi pulzusod.
Én kb. 150-155 pulzussal szoktam tekerni - ezzel készülök az Ironmanra is. Ez nekem 53-16/15 áttétellel, terepviszonyoktól és széltől függően, 36-40km/h-t jelent.
Hozzáteszem engem aktívan kezelnek szívnagyobbodással, tehát lehet, hogy az én adatom nem mérvadó - a nyuglami pulzusom 36-38...
Egész pontos adat a hétvégi Váci triatlon 40km-je alatt is ilyen pulzussal mentem, erőteljesen hegyes-völgyes pályán 32,2km/h volt az átlagom.
Érdekes amit mondasz. Természetesen a 100%-osan tengelyirányú terhelés akkor lenne igaz, ha merőleges lenne a talajra. De felcsigáztál, ha egyszer nagyon ráérek, nekiveselkedem és kiszámolom az erőkomponenseket.
Ez azt jelenti, hogy az egyenes villáknál (nekem még soha nem volt ilyenem) a villanyak és a villaszárak valamekkora szöget bezárnak? Merthogy az ívesnél a villanyak és a szárak páruzamosak és az ív görbülete meg a villa hossza határozza meg, hogy milyen távolságban lesz a kerék a váztól, ugye?
hajlított villa - egyenes villa:
Én jónéhány villát méregettem össze (olyat kerestem, aminél az első kerékcsapágy és a középcsapágy a lehető legmesszebb kerül egymástól - m;g most is beleér a pedálom az elsőkerékbe). Ennek kapcsán én is azt hittem, hogy az egyenes szárú villa kevésbé "hajlított", mint az íves. Az összehasonlítás módszere az volt, hogy egy lépcsőfokra fektettem a villákat úgy, hogy a villanyakak a lépcsőn feküdtek, a villa részek pedig a levegőben felfelé "hajlottak". Az volt a meglepő tapasztalat, hogy az első kerék befogási pontja "szinte" pontosan ugyanoda esett minden villánál, magyarul az "egyenes" villa ugyanolyan "hajlított", mint az "íves". Tehát az egyenesnél sem "tengelyirányú" a terhelés (az erők összetevőinek analizálását itt nem részletezném), vagyis kb. egyformán fognak ütni, rázni. Aztán meg, hogy melyik a szebb, az már más kérdés :o)
Köszi a segítséget, holnap felmék a Kerékvárba és felmérem a kínálatot, aztán döntök. Nyilván egyébként, hogy az egyenes villákat azért találták ki, hogy minél kevésbé legyenek rugalmasak és minél nagyobb terhelést bírjanak ki, mivel (szinte) csak tengelyirányú terhelést kapnak. Így ezekkel lehet a leghatékonyabb a tekerés. Azért gondoltam hajlítottra mert az, hogy nekem egy kis munkám elvész a villa rugalmasságába, az megér annyit, hogy ne rázódjon szét az agyam minden kavicson. Bár lehet, hogy nincs akkora különbség egy hajlított és egy egyenes között amit ilyen szinten észrevennék. Na majd kitalálom mi legyen, most úgyis szar az idő, úgyhogy van időm rá.
Nekem karbon villa van elol, majd beszamolok mikor torik el, igaz csak ~65 kg vagyok :-)
Alu -hoz nem tudok hasonlitani de a montihoz kepest olyan mint egy szeker, igaz azon eleg jo telo volt elol :-)
A carbon merevségéhez:
Nem értek hozzá, soha nem ültem carbon vázas bringán, de egy tesztben (byciclist, a neten olvastam kb. 2-3 éve) összehasonlították az acél, alu, carbon és egyéb vázakat. Ott azt írták, hogy hihetetlen, de egy JÓ carbon váz hiába merev oldalirányban, elnyeli az út egyenetlenségeit. Gondolom ez él a villákra is. Náluk a carbon volt a nyerő pont emiatt, mert tekeréshez alu merevség, egyenetlenséghez acél puhaság párosult.
igazabol nem SOKKAL konnyebb a karbon, mint a mai jobb alu csovek, viszont sokkal merevebb.. azokat a villakat egyebkent szvsz 200-400kg-ig terhelik (legalabbis a prototipust biztosan), ugyanolyan toresteszten mennek at, mint az autok. TERMESZETESEN egy testesebb ember alatt konnyebben eltorik, de ezzel igy van az alu es az acel is. 90kg korul en se probalkoznek karbonnal, mert nem lenne penzem az esetleges potlasara. damon rinard szerint a karbon villak 10x jobban atadjak az ut egyenetlensegeit, mint a hagyomanyos fem villak. ezt osszeadva a magyar utak siralmas allapotaval es a bringas testsulyaval... szoval jobb az alu. :o)
Nekem mondom, hogy a Kerékvárban mondták, és mivel nincs tapasztalatom vele, nem nyilatkozom ezügyben a továbbiakban. Egyébként sem vettem volna meg, mert inkább a pocakból kell leadni, nem pedig a villa súlyából...
mondjuk inkabb ugy pontositanek, hogy a JO karbon villa nem torne el. :o)
baleseti szempontbol meg tokmindegy, h karbon vagy alu, mindketto figyelmeztetes nelkul torik. pontosabban ha jo a karbon akkor nem egyszerre szakadnak el a szovetek, es ha jo a user fule es szeme, akkor talan ki tudja szurni a serult villat. acel meg hajlik es mivel egyalalan nem rugalmas, vissza sem hajlik.
Hi cycloman!
A haveromnak van egy egyenes alu villája, amit esetleg 10-ért eladna. Natúr polír szinű.
Érdekel?
Egyébként kötve hiszem, hogy egy karbon villa eltörik. Mivel hogy rugalmasabb mint az acél és az alu. Ezért is használják szeretettel hátul is.
Fontold meg a Kinesist, nyerő ára van!
a vitalban (fehervar, de arban kb ugyanaz) a Kinesis fekete alu 15kHUF, mig a mali 4k. en speciel jobban szeretem az egyenes villakat, mert nekem sokkal merevebbnek tunnek. viszont az is igaz, hogy pont ezert talan jobban atadjak az ut egyenetlensegeit is a kormanynak. bar en pont azt szeretem az outikban, hogy egyutt elnek az uttal es nem folynak rajta, mint a montik.
mondjuk erdekes, hogy sok outi gyarto iden visszatert a hajlitott villara az egyenesekrol (pl. merida).
Én mostanában (3 hónapja) vettem egy aluvillát 13e körül a Kerékvárban. Fekete, hajlított. Nagyon elégedett vagyok vele.
Egyébként Kerékváros forrás, hogy karbon villát 70kg-s testsúly (én a 90-et alulról súrolom)felett nem ajánlott venni, mert könnyen eltörhet.
Szeretnék egy új villát venni és egy kis segítséget kérek. Jó lenne, ha egy tizes alatt megúsznám. Cr-Mo vagy alu -ra gondoltam (más úgyse fér bele az árba). Most a Mali által kiutalt alapvilla van rajta, de szerintem valahogy piszkosul lerombolja az egész gép külcsínjét. Szóval annyira nem tetszik. Milyet, hol, mennyiért, így szól a kérdésem?
B.B.
u.i.:Még vmi. díjaznám ha nem tök egyenes lenne, hanem picit hajlított.
azert soxor szerintem egy bicikli erteket nem lehet penzben kifejezni. gyakran pont az ilyen oregebb gepek jelentenek sokat gazdaiknak. nekem is van egy olyan Grandeur "markaju" outim, ami 5 sebesseges, kicsit hajlott a villaja, utott-kopott az egesz, es talan 1000 Forintot sem er, megse adnam oda senkinek meg 1000000Ft-ert se. Egesz egyszeruen mert olyan emlekek fuznek hozza, amik meghatarozoak voltak nekem (pl ezzel tekertem le Szegedre (2x180km) 15 evesen). persze legyunk optimistak, hogy csak lomtalanitas volt (nekem is van olyan outim amirol a ficko rogton megmondta, hogy ausztriaban lomtalanitasnal szereztek, de a gyereknek nagy)... igaz, en 23e-t fizettem erte ugy 5-6 eve.
persze ugy hiszem akar lopott, akar lomtalanitott, az alabbi colnago legalabb jo kezekbe kerult.
bringaboltosok tanacsaira a legritkabb esetben kell hagyatkozni.. sajnos gyakran a dragabb (ar/teljesitmeny aranyban altalaban rosszabb) termeket probaljak eladni, kiveve ha mar ismernek. pl ezert erdemes leragadni egy bringaboltnal.. ha mar az eladok ismernek, nem a legdragabb, hanem a szamodra legmegfelelobb dolgot probaljak majd eladni neked.
ja, azt nem tom irtam-e, hogy mi a nagy hatranya meg a sora-nak es a tiagranak: nem bordas a monoblokk tengelye, ezert felfele nem kompatibilisek (ultegra, dura ace).
Miután mindenki jól kivágta magát ill. egymást a sz**ból, talán kezdjük újra a topikot tiszta lappal. Alaphelyzet: senki sem orgazda, nem vérgazdag, nem fikäăâz senki semmilyen cuccot alapotalanul. Zsoké? :)
Voltam üdvözlettel:
Egyetértek veled! Orgazdaság az, ha egyértelműen tudod valamiről, hogy lopott és megveszed. Tehát semmiképpen sem vagy ennyitől orgazda! Valóban a két lehetőség ennyire olcsón venni ilyen szintű bringát, az a korábban vázolt eshetőségek (lomtalanított, lopott), melyek közül én csak a lom..-ra gondoltam. Ezért is írtam, amit írtam.
Be kell vallanom, hogy valószínűleg elhamarkodva és kotnyelesen szóltam korábban a Sora szettről, minthogy gyakorlati tapasztalat híján, csak néhány bringaboltos véleményére és feltételezésekre építettem véleményemet. Mivel eddig a Sora-t valóban használók (egy személyes simerősöm nekem is van) mind megvédték a felszerelésüket, korábbi fik@zó hozzászólásaimat visszavonom :o)