Üzenetét megkaptuk, munkatársunk válaszáig szíves türelmét kérjük. Szeretnénk felhívni a figyelmét, hogy levelére munkanapokon 08.00-16.00 között áll módunkban válaszolni.
Az előbb jártam arrafelé, most húzzák ki az oktató bázisról a gépet. Visszafelé menet le is zárták az utat, csak a hátsó szervízuton lehetett közlekedni.
Kocka nagyon jó ötlet volt elküldeni a bochkoréknak a mail-t és remélem ez a szollár gyerek csak segithet valami és nem csak a szája járt a nyilvánosság előtt!!!
Az elkövetkezendő percekben fog a HA-MOG elindulni a méltatlan vég felé.
Ha ti is úgy gondoljátok, hogy ezt jó lenne elkerülni, akkor olvassátok el az alábbi tiltakozást és azt, egy saját levélbe átmásolva és a nevetekkel aláírva küldjétek a BA Zrt-nek a velelmeny@bud.hu címre, valamint a MALÉV honlapján az alábbi lapra értelemszerűen helyezzétek el. http://www.malev.hu/BP/HUN/I%5FCUSTOMER/
Ez a tiltakozás többek egyetértésével született, jómagam természetesen az elsők közt fogom elküldeni.
Csatlakozzatok hozzá és MENTSÜK MEG AZ IL-18-ast.
" Tiltakozom az ellen, hogy barbár, az egész repülős társadalomhoz méltatlan módon, a legendás IL-18-as típus egyik utolsó hazai példányát, a HA-MOG -ot pusztulásra itéljék és arra kérjük a témában döntési jogkörrel rendelkezőket, hogy keressenek más megoldást a repülőgép további hasznosítására."
Fhegyen minden darabka föld a Magyar államé. Kezelésre adta a BA Rt-nek. Vagyis minden terület sorsáról a BA Rt dönt. A területeken álló épületek nagyrésze is a BA RT-jé. Elvileg nem kizárt olyan szerződés, hogy a terület használatért fizetsz, de az épületet magad építed magadnak, de eddig nem volt erre Ferihegyen példa. Inkább az a megoldás, hogy ha saját kölcségeden építed is a létesíményt akkor is állami (BA RT kezelésű) tulajdon lesz, csak nem kell bérleted fizetned érte jó sokáig. Azaz "lelakhatod" a befektetésed.
Vagyis se a hangár előtti beton, se a Hangár nem ACE tulajdon. A beton használati jogát kb 2 éve adta vissza az ACE azóta teljesen az Airport mondja meg mikor milyen gép állhat ott. A hangárat még nem adta vissza az ACE, és reméljük, nem is adja egy ideig :)) Szóval a hangárban még az ACE mondja meg mikor milyen gép áll, de félek a 18-as nem igen álldigálhatna egyik hangárban sem.
Békeharc közben azért a 223-as Szállító Egység használt ilyet - persze Aeroflot festéssel. Ezen felül alváltozatai repültek kifejezetten katonai feladatokkal (Il-20, Il38...stb).
Sajnos ma még nem számít nagy repüléstörténeti ritkaságnak. Sok repül még belőle, és sok megy viszonylag szép állapotban nyugdíjba...
Irtam egy angol restaurálással foglalkozó alapitványnak, hátha érdekli őket a dolog valamilyen formában. Egyébként ha a vasútbarátok is fel tudtak éleszteni "zsebpénzekből" és adományokból több tucat lepusztult mozdonyt, akkor erre is lenne lehetőség.
Kecelen van egy vállakozó, akinek van egy komplett Hadi Parkja. Ott van jópár repülő is. Őt lehet érdekelné. Annak idején egy Mig-21-es szállítását is elintézte Kecskemétről. A bökkenő az lehet, hogy gondolom ezt a típust csak békés célokra használták. Így lehet kilógna a sorból a kiállításon.
Talán a stuvik és a MOK azt meg tudják menteni... Az átalakítás ugyanis szakképzési hizzájárulásból lett fizetve, magyarán a MOK oktatási pénzéből. A szakképzési hozzájárulásból vásárolt eszközöket pedig 15 évig nem lehet selejtezni, ha még a régi szabályok élnek...
A repülőtéren belül minden területnek a BA Rt. a tulajdonosa? Nem lehetne esetleg egy olyat megcsinálni, hogy az Aeroplex hangár elé be lenne vontatva ideiglenesen? Vagy az is BA terület? Rég voltam kinn a reptéren, nem tudom ott van-e még, de ott nagyon sokáig állt egy Il-76-os is.